Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

OK, rendben!
Gyárilag nincs ilyen cső.
Most akkor a mi gépeinkre kéne vagy nem kéne?
Mellesleg az új GSX-R 1000 blokkjában már külön figyeltek a mérnökök arra, hogy a lefelé mozgó dugattyú alatt ne keltkezhessen túlnyomás, mert az fölösleges energiaveszteség!
Ha így nézzük akár minimális teljesítmény növekedés is elérhető talán ezen cső alkalmazásával, ha csökken a dugattyú alatti nyomás!
Nem?
Hello!
Gyűrűk mellett a robbanáskor gázok is jutnak a karterbe, forgattyúsházba. Itt ezek túlnyomást okoznának és előbb utóbb egy teljesen hermetikosan zárt blokkból, kivágná valamelyik tömítést szimeringet, vagy némely esetben robbánásra is alkalmas. Ezért nyitják meg, és vezetik vissza a légszűrőbe amit a motor majd megint beszív, és ha még elégetlen szénhidrogének vannak benne, akkor elégeti.
Mellesleg régen rutinossabbak a motor és autó vásárláskor ezt a csövet járó motornál le szokták venni, és , a rajta kiáramló közeg összetételéből, szinéből ,illatából igen jól lehet következtetni a motor kopottságára...
Ilyen cső talán csak a több mint 50 éves 1938-as konstrukciójó M72 Ural -omon nincsen! De ott is szabályozva van a lepufogás ideje, ott ugyani a két dugattyú egymással szemben jár (horizontális, vagy fekvőhengeres) és egyszerre vannak lent, akarom mondani bent és kint! Gondold el ott milyen nyomáshullámok vannak a gyűrűk tömíttségéről meg ne is beszéljünk!
Ennyit mára a technika, az érdekességek és a tudományok világából!

Üdv.
István

Ps: ez nem teljesítmény növelés eszköze,hanem kényszermegoldás inkább.
Szevasz!
Köszönöm a választ!
Valószínűleg igazad van, mert a 1101-es hozzászólásomban is van egy ilyen cső a verdán, pedig az nem is kompresszoros!
Ott ha jól látom egyszerűen át van vezetve a tank alatt és a másik oldalon tényleg mintha egy kis sportlégszűrő lenne a cső végén.
Ennyit számítana, hogy tud levegőzni a blokk?
Hello!
Ha jól megbámulod az előre megy egészen a hűtőrácsig és a végén vagy egy sportlégszűrő.
Nagyon nem értek a feltöltős motorokhoz, de igen fontos az hogy a fel le mozgó dugattyúk nem csak az égéstérben csinálnak komprosziót és depressziót, hanem a forgettyúsházban , vagyis az egész hajtóműnél. Ez sok ezetben nem túl szerencsés, jó ha ott álandó a nyomás a szóróolajozás és egyéb apróségok miatt. Talán egy módja hogy így itt tud szuszogni, nem csak a légszűrőházba ahova amúgy ezt vissza szokták vezetni. Gyakorlatilag egyfajta kartergáz elvetés lehet, mert valszínű ilyenkor a légszűrő doboza a feltöltő miatt kikerül a rendszerből....

Én emigyen okoskodnék a témáról!

Üdv.

István
Ja, valaki mondja már meg mi az a cső, ami az olajbeöntő nyílásból vezet a tank alá?
Ezt már több GSX-en is láttam…
Úgy látszik a nyugati féltekén szeretik a kompresszoros GSX-et.
Meg lehet, hogy pénzük is van rá, igaz egy cseppet sem irigylem tőlük.
Azért nem gondoltam volna, hogy 1400-as motorra valaki vágott slick gumit tesz fel!
Mondjuk a GSR-en nekem is nagyon bevált, de az mégiscsak 600-as...
Csak eső ne jöjjön…
Üdv Egynégyesek!
Ma megint adtam a téli motortárolásnak…, igaz nálam mindig menetkész a bringa.
Gurultam nagyjából 135 km-t, végig a Duna parton Zebegényig, meg egy kicsit Pesten a városba.
Mit mondjak, jólesett nagyon!
Ti gurultatok valamerre?
Jövő héten már megint pocsék hideg időt mondanak…
Hi!
Szegény verdád máris szívátültetésre vár?
Akkor ez egy veleszületett rendellenesség!
Jobbulást és gyor felépülést a Vasnak!
Sziasztok! Megvan a hiba a gépemben legalábbis már tudom honnan jön a füstöléshez az alapanyag. A jobb oldali (4-es) hengerbe cseppen az oil. Szét fogják kapni, de már fixáltam a szétszerelés mértékét Utána blokk csere. Majd még tudósítok!
Hi!
Ez a markolatfűtés tényleg nagyon tuti!
Szerintem nagyon megéri az árát, így első ránézésre!
Lehet hogy kéne szólnom a Jézuskának, hogy tegyen egyet a fa alá?
A mázlista!
Hello Yetirider!

A kérdés lehet csak költői, de érdemes foglakozni vele, ha már ennyiért lehet kapni? A meloddal együtt ennyibe neked is belekerül! Igaz az bizti egyedi lesz!

http://www.louis.de/_40a5cb501...
Üdv.

István
Sziasztok ! Ma mentem egy kört ,kurva jó volt!
Hello!

Aztán profi legyen az a kivitelezés! Csak semmi "sufni"! Ha szarabbul néz ki mint egy Intel P4-es alaplap, akkor meg se mutasd! Mert .....

Üdv.

István
Hát ezt én is tudom. Hogy 15 centin mulig a dolog, ami a két füled között van a fejeden. De ugyse megy senki 50-el meg 90-el.... és hát a roobgó az max 80al megy de 130-al szál el az meber akkor már gáz van de lehet nagy gáz 80-ál is de kiseb rá az esély.
Felvetek agy érdekességet.
Mennyivel megy egy segégmotoros kerékpár? - 40, mert annyi rá a megengedett
Mennyivel megy egy RS125? - városaban 50, városon kívül 90, autópályán 130, annyi rá a megengedett.
Mennyivel megy egy GS500? - városaban 50, városon kívül 90, autópályán 130, annyi rá a megengedett.
Mennyivel megy egy GSX1400?- városaban 50, városon kívül 90, autópályán 130, annyi rá a megengedett.
Mennyit megy egy Hayabusa? -városaban 50, városon kívül 90, autópályán 130, annyi rá a megengedett.

Melyik a legveszélyesebb? Először is tök mindegy, bármelyikkel simán meg lehet halni. Veszélyes motor nincs, csak veszélyes motoros.
Amúgy ha gond van és erőre van szükség, az utolsó kettő és kategóriatársai a legbiztonságosabbak. Egy kis erő előteremtéséért nem kell géppuskalábbal végigsorozni vagy 5 fokozatot, csak húzni kell egy kövéret.
Amúgy a motorozás csak annak veszéyles, aki:
- túl hülye hozzá
- nem tud uralkodni a csuklóján
- nagyobb az arca mint a tudása
- nem a képességeinek megfelelő motort használja
- stb.
Szóval ha van elég eszed és van benned elég alázat a motorod iránt, akkor túl nagy baj nem lehet. Kivéve, ha jön valaki, aki az előbbi tulajdonságokal nem bír, mindegy, milyen járművel.

Amúgy a markolatfűtésem köszöni, jól van. Már megvan a fűtőszállam és megterveztem a vezérlést hozzá. Ha minden jól megy és pl nem kell Barcelónába mennem, akkor lehet, hogy a jövőhéten összepakolom a rendszert és letesztelem (ez utóbbiba nagyon reménykedek, mert ahhoz "sajnos" motoroznom kell. ) Ha király, felpakolom szívesen.
Hát látom te se 17 éve látod a világot. De ha előadom hogy akkor megyek ejtőernyőzni akkor azt se fogják engedni. Én is mondom hogy a robogó sokkal veszélyesebb lassú és ezért szopatnak az autósók, meg nehezebben állok meg vele mint egy redes nagymotoral. De hát az gyorsan megy és nem akrnak egyel töb helyre menni november eljesély és a küszöböket se akrják kiszedni. De mauyg nem akrok hú de nagyot elsőre, elég lene enkem böven egy honda cbr 125 vagy egy varaedo 125. NEm kell gyors hanem inkább jó kihasználható megbízható gép kell. De nagyon nem akrják pedig a nagyfaterom is motorozot egy daviája volt retentő sok ideig kb 3 at teljesen széthajtott. Sose eset el elhasználodtak. Ő még télen hóba fagyba is ment sose ment busszal vagy vonattal.
Veszélyes, veszélyes. Ez igaz.
De veszélyes a sziklamászás, a búvárkodás, az ejtőernyőzés, a vitorlázó repülés és még sorolhatnám. Mégis nagyon sokan űzik ezeket a szabadidő sportokat.
Szóval add elő otthon, hogy holnaptól vagy ejtőernyőzni mész vagy motorozni! Kíváncsi lennék a család reakciójára…
Amúgy a robogó meg a sornégy közé én még beiktatnék egy sorkettőt, mondjuk egy CBF 500-ast. Ideális kezdő nagymotor! Persze ha mindenképpen sornégyre vágysz, akkor meg 250-es, esetleg 400-as Bandit a tuti.
Én 12 évig hajtottam a 350-es CZ-t!
Amúgy meg ne feledd, amit nagyon akarunk azt el is tudjuk érni! Szóval?
Hát jó lene de hát van egy nagy gond...... , hogy nem engedik meg hogy legyen nagyobb. Merrt hogy marha veszélyes.
A korodból ítélve nem maradtál még le semmiről!
Én 18 évesen kaptam meg az első nagymotorom, egy CZ 350-est (2 henger, 2 ütem).
Szóval meg lesz az a sornégyes előbb vagy utóbb neked is!
Akkor majd te is melegítheted a kezed a blokkon!
Kösszi szépen! Nekem azért bevált sajna nekem marad ez markolatfűtés és egy soros 4 hengeres blokk nem jutott ki.
Kösz!
Ezt a módszert meghagynám neked...
Ütögesed a lábadat menet közbe ha van rá lehtőséged nagyfateromtól tanultam. De oylan rossz modszer. Csak hát ha a jobb kér jön akkor csak gurulás van.
Ez lenne az...
Újabb műalkotás!