Legvégső megoldásként lehetne rá rakni egy 5l-rel nagyobb tankot!
Így pont annyit menne a gép, mint gyári tankkal.
(tudom rossz vicc volt, de nem tudtam kihagyni)
Látom itt mindenki a tettek ember, úgyhogy megadom magam!
Motorozzuk ki az utolsó 5 litert is a gépből.
Azért azt a szervizt ahol majd megcsinálják Kenray motorját, jól meg kell jegyeznünk, mert ritka mint a fehér holló!
Újszülött kistestvérrel kapcsolatos mondandómat , én továbbra is itt sütném el, mert azért az én értékrendem szerint legalább egy kis "kézzelfogható"tapasztalat is szükségeltetik ahhoz , hogy az ember obiektíven véleményt formáljon egy adott témában, és ne csak az lepénzelt újságírók és nagyszájú köpönyegforgató motorsok után mondjon itéletet mondjuk egy GSX1300B-Kingről.
Néha nevetségesnek tartom környezetemben is felelhető emberszabású egyedeket, akit már oviba meghúztak rajzolásból , és pisipogácsakészításből , mert annyira antitálentum volt, de ennek ellenére simán lefikáz egy ilyen mérnöki csodát is, fogalma nem lévén a tervezés , gyártás emberfeletti kivánalmairől.
Természetesen ennek is vannak árnyoldalai a jövendő felhasználás bizonyos formáiban, errő ejtenék most egy két szót.
Kedves barátom hívta rá fel a figyelmem a B-kinggel kapcsolatban, miután ezt szemelte ki következő áldozatának, bár még gyötrödik rajta, még pedig azért is, mert a gép táskázkatóság szempontjából , nem egy hosszútávú turázó. A tanktáskát a gyújtáskulcs miatt el lehet felejteni, és hát a kipuk miatt sem lesz egyszerű rátenni puha nyeregtáskát.
De nemsokára felébrednek csipkerózsika álmaikból a kiegészítő gyártók , és 1-2 éven belül lesz rá minden! he nem akkor már előre félek , hogy erre is nekem kel hegesztenem valami ruhaszárító vasat!
Továbbá elmondta, szerinte a Yoshimura kupifigó, viszont magával ragadó elképesztően jól áll az új dögnek.(én még nem láttam.Gobdoltam ehhez is majd hozzászól valaki! )
Mndenkinek a vérmérséklete , és neveltetése határozza meg , hogy konfliktusok esetén , azt hogy kezeli. Az elöző rendszer hagytéka az is hogy , örülönk , hogy egyáltalán kapunk valamit. Azért most már egy kicsit több lehetőségünk is van. Bár a magyar jogrend és igazságszolgáltatás nem minden esetben támogatja az eleseteket. Az infó gyüjtésének értelmét én is abban látnám , hogy a tapasztalataink birtokában , lehengereljük szerviz demagóg, közönyös hozzáállását, és végre komolyabban álljanak a problémához.
Másrészről ne feledjük azt sem hogy nem mindenki használja a gépét a magyar határokon belül, ahol minden kereszteződésben van kút , sőt még választhatsz is. Azért a határokon túl nincs ez így minden országban. Vagy mediterán országokban a szieszta idején sem egyszerű. Így nem mindegy egy hosszú túrán mennyit kell szopni azzal hogy kutat keresel, az helyett hogy utaznál...
Amúgy tájékoztatom azokat akiknek ,még nem köhögött a motorja, hogy addig jó még nem tapasztalja meg . Egy ilyen hengerürtartalomnál jelentkező kihagyás igen nagy döbbenet tud okozni, és nem igen lehet rá készülni...főleg egy előzés közben amikor néhány miliméterre meg van nyúlva a karod , és akkor egyszer csak....
A probléma meg ott van azzal a szemlélettel , hogy együt kell vele élni, mert ahogy kiveszem a sorokból nem mindig biztos hogy ugyannál a üzemanyagszintnél jelentkezik, főleg ha különböző dinamikával használod a géped, mert ugye ilyenkor 1-2 liter fogyasztáskülönbség is plussz -minusz 50-60 km megtételével járhat...
Bocs, hogy megint belevau, de kerültem már olyan helyzetbe egy tévesen jelzett benzinkút miatt, hogy az utolsó liter benzinemre is szükség volt, különben tolhattam volna a megpakolt motort a horvát autópályán 40 fokban. És mivel a többiek motorja nem csinál ilyet, egyértelmű hogy valami rossz Kenray motorján. Ne hagyd magad, Kenray, üssed őket, amíg nem lesz jó!
nekem is cseréltek rajta komplett tankot pumpával, de a problem ugyanaz maradt, így visszakaptam a régi tankomat.
nem értem miért ott keresik a hibát, amikor valószínűleg nem azzal van a gond.
Kenray! A motorom és én állunk rendelkezésedre a bizonyítási eljárásban! A motoromat 2003-ban gyártották, de a tankomat 2006-ban ki kellett cserélni a fórum eleje felé leírt okokból.
Javaslom a többieknek, hogy Kenray motorjának évjáratából minél többen segítsenek bebizonyítani, hogy ez nem típushiba!
A Suzuki Magyarországgal nekem eddig csak jó tapasztalatom volt. A hullámos féktárcsáimat cserélték garanciában, és -mint tudjuk- a kopó alkatrészekre nem is kellene garit vállalniuk.
Szerintem az eddig "baszogatott" szervizzel lehet a probléma. Nem mindegy, hogy hogyan tálalják a hibát a Suzuki központ felé. Nagyon korrekt szervizről tudok Esztergomban, én pedig Jászberénybe hordtam a motoromat. Tudom, hogy messze vannak, de van teherautó, utánfutó, és ismerősök, akik segítenek...
Még nincs 1 éve, hogy megvan a jogsim így a tudásom, tapasztalatom sincs meg ahhoz, hogy nagy gyorsításpkat végezzek vele. Legelőszőr amikor ezt csinálta egy előzésben voltam épp és nagyon megilyedtem, hogy most túlélem vagy nem, mert hirtelen elkezdett rángatni. Tehát hirtelen nagy csuklómozdulatokat nem teszek. Most van a motorban kb 11 000 km, még a gyári gumi van rajta és 85%-ban 2 személlyel mentem vele, tehát nem durvultam.
Pont azért tettem fel a körkérdést, hogy érdemes-e pereskedni, de mivel úgy tűnik, hogy egyedüli probléma ezért úgy gondolom, hogy igen.
Az tűnt fel, hogy villog az alsó pálca meg a tank jel, ilyenkor 3,4 l-nek kellene a tankban lenniés max 15 - 15,5 litert tudtam mindig bele tankolni, valamint 3x le is állt a motor. 1x pont begurultam a kútra, 1x kollegális segítséget kaptam, 1x meg vittem magammal benzint kísérletezgetni.
Megoldani nem tudják vagy nem akarják, cserélni nem akarják, felajánlották, hogy adnak egy gumigarnitúrát csak nyeljem be a hibát. Hát nem! Ezzel elismerik, hogy szar csak nem akarja cserélni.
Ha valamit megterveznek egy hatótávra és úgy el is adják, akkor ne csak a 3/4-ét használhassam ki, vagy adják 3/4 áron!
Üdv Yeti!
Azt hiszem nálad van az igazság! Ha van ember aki meg tudja ezt a hibát szüntetni akkor azt kell megkeresni!
Szerintem sok igazság van abban amit leírtál, a műszaki okok tekintetében.
Végül is nem vudu probléma ez, hanem műszaki hiba!
Szeeevaaaasz Jana!
Nekem úgy tűni a régebbi dupla kipufogós gépek nem ismerik ezt a hibát csak az újabbak (már ha mindegyik új típusnál megvan ez a betegség).
Szóval a kérdés az, ha nem tudod kimotorozni az utolsó 5 liter benzint a tankból, de egyébként makk egészséges a gép és egy szerviz sem képes a probléma megoldására, vajon túl nagy ár e, ha 250 kilométerenként kell tankolni? (Szerintem nem. ) Vagy érdemes e hosszas pereskedésbe bocsátkozni bizonytalan kimenettel? (Én nem tenném. )
Nagyjából ennyi.
Nem akarlak elkeseríteni, de szerintem a bíróság garantáltan nem fogja megoldani a problémád.
A téged "boldogító" jelenséggel a Yetimél még nem találkoztam, bár igaz, ha fogytán a naftalin, nem igazán huzigálom a száját, olyankor igyekszek spó³rolósan vezetni.
Nem nagyarcúskodásbó³l, de: van egy olyan jellemzőm, hogy mérnök vagyok mégmeg keverve gépészből meg ampervadászból. És mint megszÁllott motoros, diplomaterv gyanánt befecskendező rendszert terveltem Pannóniához. Így valamelyest képben vagyok injektúrából, továbbá különösen érdekel a probléméd.
Korábban már írtam, hogy ilyen rendszerekben előfordulhat egyfajta hidraulikus akumulátornak vagy hidraulikus kapacitásnak nevezett elem, ami arra hivatott, hogy nagyobb folyadékmennyiséget tart nagyobb nyomáson, így segítve egy közel állandó rendszernyomás fenntartását változó terhelés mellett. Azt sajnos nem tudom, hogy az 1.4-ben is van-e ilyen, még nem volt alkalmam szétkapni a sajátom, rajzot pedig nem találok a szivattyú belsejéről. Ha van benne, az a szivattyú nyomócsonkján van a tankban. Autószerelő cimbik mind azt emlegették, hogy kocsikban ez szokott lenni.
Szóval befecskendező rendszereknél nagyon szoktak figyelni arra, hogy nehogy ellevegősödjön a rendszer. Ezért védelem gyanánt mindig van üzemnyagszint érzékelő. Ha a vezérlés arról kap jelet, hogy ha túl alacsony a benzinszint, azonnal letiltja a szivattyút is és az innyektorokat is. Még mindig jobb, ha rángat a gépállat, mintha károsodna a rendszer.
Szóval szerintem nálad az történik, hogy amikor húzol egy kövéret, a szivattyú telinyomja ezt a kapacitást, a tankod meg kiürül egy pillanatra. A szintjelző bejelez, a vezérlés meg letilt mindent. Mint hivatalból beprogramozott jelenség, hibajelet nem képez, károsodást nem okoz.
Egyébként a befecskendező rendszeres téma eléggé fekete mágja jellegű kis hazánkban, elég kevés szerlő van, aki konyít hozzá. Szerintem vedd fel a kapcsolatot Ago-ékkal. A "http://www.gipro.hu" címen megtalálod őket. Ő talán meg tudja oldani a gondod. Egy ügyvéd alígha.
sziasztok az én motoromban 56000-km van.egyszer sem tapasztaltam rángatást kevés benzinnel.az pedig hogy a tank ekkora valószinüleg azért van,hogy az összes benzint ki lehessen belőle használni probléma nélkül.nem akarom összehasonlítani a GSX1400-et meg a bking-et de ha annál is adódik hasonló probléma akkor megállsz tankolni 150km után? csacsiság
Üdv Kenray!
Természetesen nem akarok veled vitatkozni, hiszen igazad van! Számon kéred azt, amit a gépkönyvben leírtak: üzemanyag kapacitás 22 l.
Én mindösszesen arra céloztam, ha holnaptól azt mondod az én tankom 17 l-es és innét a motorod mindent megad számodra amit szeretsz és élvezel benne, akkor mi van?
Lehet, hogy az én gépem is rángatna 5 liter alatt, de bevallom ez nem igazán izgat.
Amúgy meg ha B-Kingnek jó a 16,5 l-es tank akkor mi is eljárhatunk ennyi benyával.
Ez nem meggyőzés akar lenni, csak a véleményem.
Az általad leírt hiba nállam fordítva jelentkezett, az FI lámpa világított, de semmi rendelleneset nem tapasztaltam a motor működésében. Az első FI lámpa kigyulladásakor megálltam a gyujtást lekapcsoltam, majd vissza és nem világított tovább. A jelzés eleinte ritkán, majd egyre sűrűbben jelentkezett. A további esetekben már sokszor menet közbeni ki-be kapcsolással elaludt a hibajelzés.
A megoldás az lett, hogy a teljes injektor sort kicserélték mindenestől. Holott csak a 2. pillangószelep sort (amelyet automatika vezérel)működtető kis motor ellenállásértéke, nem volt benne az előírt értéktartományban. A gép még jótállásos volt, így a csere költsége nem engem terhelt.
Az én vasamban 35000 km van, de ilyen problémával még nem találkoztam és nem csak azért mert sűrűn tankolok. Volt eset többször is, hogy 20 l benya ment a gépbe, sőt egyszer majdnem 21, de akkor már nagyon rosáltam és megfogadtam, sose teszek ilyet. Rángatást, dadogást egyszer tapasztaltam a Romániában tankolt rossz minőségű benzin miatt.
Bár az 1/4 tankot annyira nem nevezném szikkadtnak, hogy meg is álljon a motor és ne lehessen tovább menni.
A Kawasakim, KTM-em, Malagutim sem rángat ilyen benzinszintnél, sőt nem is áll meg, de lehet, hogy azok rosszak. A kocsimnál sem tankolok még 1/4 tanknál. Valamint egy túrán is elég hülyén jött ki, hogy ugyanazon a távon nálam állt meg a motor üres tankot szimulálva egy vasúti átjáróban, közben meg benne lötyögött a benzin, de mégis el kellett menni benyáért.
A Suzuki sem vételkor szóben sem a gépkönyvben sehol nem említi, hogy háromnegyed tankot
bír ki hatótávnak.
De rángatás ezek szerint nincsen nálad sem, mert azért 6 literig kijáratod, de rángatást nem írtál :-)
Üdv Kenray!
Már én is leírtam ezzel a hibával kapcsolatban a tapasztalatom de most megteszem újból.
10.000 km van a gépemben, de az még soha nem rángatott, sőt más probléma sem volt vele.
Persze lehet, hogy ha hasonló módon kiszikkasztom a tankot mint te, akkor az enyém is rángatna! Én ugyanis rendre megtankolom a vasat 200-250 kilométerenként, így aztán fogalmam sincs arról, mi történik vele ha 5 liter üza. van a tankban.
Szerintem tankolj kicsit sűrűbben és élvezd a géped! Piszok sok idegeskedéstől, meg fölös pénzkidobástól mentheted meg magad!
Régi motorjaimnál amikor elkezdtek rángatni tudtam, hogy sürgősen benzinkutat kell keresni, mert kevés a nafta. Fogd fel így a dolgot.
Na, ez persze csak az én véleményem.
Amúgy sok sikert a perhez!
Ritkán látogatom ezt a fórumot, most vissza olvasgattam kb két hónap történéseit, és jó izgalmas vitatkozó volt...
Na az ide vonatkozó problémám volt:
"Pár napja kezdődött, hogy üzemmelegen 3000/perc alatt elkezdett rángatni és dadogni, ill. elment az alapjárat. 3000/perc felett tökéletesen üzemelt, váltásoknál volt csak baj, ha hagytam nagyon leesni a fordulatot. Kisebb megálló után nyoma sem volt a problémának.
Következő alakalommal ugyanez, akkor sikerült megfigyelnem, ha kulcsal leveszem a gyújtást, és újra indítom, megint kutya baja, de rendszertelen időközönként mindig visszatér a probléma (melegen is, hidegen is). Amég a kulccsal nem indítom újra az elektronikát, addig hiába indítgatom újra, a probléma megmarad
Hétfőre kaptam szervíz időpontot, azzal bíztattak, hogy amég nem gyullad ki az FI lámpa, addig a computer nem tárol semmilyen hibát, tehát hiába kötnek rá jó drága ketyeréket...
Remélem kapok tőletek tanácsot..."
Azóta kb 3-5000 km-enként jelentkezik a probléma, a szervíz nem tudott mondani semmi bíztatót, de mivel ritka a jelenség, és tudom orvosolni, nem foglalkozom vele.
Amit nekem a szervízben csináltak:
Rákötötték számítógépre a vasat, és járó motornál különböző gázállások mellett végignézték az összes ellenőrizhető szenzort, hogy működnek-e. Mivel akkor nekem éppen hibátlanul működött a gép, így esély nem volt hibát találni rajta, azt mondták, a hiba jelentkezésekor kellene ugyanezt eljátszani. (mivel ha leveszem a gyújtást, akkor megszűnik a probléma újabb 3-5000 km-re, így erre sz.tem nem fog sor kerülni)
Én akkor az AMARGO-hoz fordultam, annak ellenére, hogy nem lett megoldva a probléma, én az ott nyújtott szolgáltatással elégedett voltam... (láttam, hogy próbálkoztak megoldást keresni)
de márkaszerviznek kell lennie a gari miatt