Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

aha gondolom a megengedett 50-es vagy 70-es sebeséggel sikerült levinned a majrédat... de biztos h annyira biztonságosan mész ah a winkler cikknél is jelezted. gondolom előtte UV lámpával végignézted a szakaszt mindenféle kosz és szennyeződés miatt h a 0 majrés döntésnél neh kicsúszzon a motor és telibekapd a szembejövőt. köcsög paraszt sportmotoros meg rögtön elsőre végigtép az egészen....
Sok kilómétert mindenkinek!
Magyarázom a majrécsíkom.
Én jelenleg Miskolc környékén leledzek, errefelé van a Bükk. Van itt egy út Lillafüred és Eger között. Jellemzője, hogy mintegy 365 kanyar van benne , és majdnem mind 180°-os vagy élesebb . Általában egész jó minőségű, viszont a közepe totál sóderes . Értelmes tempóban egész jól lehet rajta csiszolgatni a kanyarodási technikát , de a sóderre semmi esetre sem szabad rámenni.
Tavaly, mikor már csak kb 1 cm volt a majrécsík, ráfutottam . Hálistennek sikerült magam visszarugni magam a Yeti hátára, így nem csúsztunk el, de azóta valahogy nem volt ingerenciám arra menni . Na ezért volt idén az új gumán a 3 centi.
Az új technikának viszont van egy olyan előnye , hogy szintén értelmes tempó mellett hajszáll pontosan lehet módosítani az íveket . Ha az ember időben észreveszi a kavicsot , teljes magabiztosság mellett lehet menn i és nyugodtan lehet mélyre dönteni . Tegnap jártam is arra, hihetetlenűl élvezetes volt . Legszivesebben oda-vissza rohangálnánk rajta a Yetikémmel .

Amúgy az első gumival kapcsolatban valószínűleg igazatok van, alíg fér be a sárvédő alá.
Hello!
Ez számomra igen kellemes meglepetés!
Köszönöm a segítséget!
Üdv.
István
Szia István!

Mi a Nissin fékbetétet ajánljuk, tekinve, hogy a gyári is az!
Nálunk az utcai, vagy félszinter változat 9.240 Ft/tárcsa előre, hátra pedig 8.505 Ft!
A képen a különböző anyagösszetételű fékbetétek hatásfokát látod! Az utcai változat jele az NS!

Tisztelettel
Motorparts
www.motorparts.hu
Hello!
Egy másik téma: fékbetétek!
A Gsx 1400 Portálra írtam úgyan
http://www.gsx1400.hu/index.ph...
,de ott mára annyira ellaposodott a látogattotság, és hozzászólások száma, hogy gondoltam ,megkérdezném itt is a nagyérdeműt a tapasztalatokról, de nem muszály , hogy csak ehhez a tipushoz köthető legyen.
Én kb. 5 helyről kértem ajánlatokat, és az eredeti (megfizethetetlen) gyári mellett még kb, 4 másik tipust , márkát ajánlottak. De ezeknek nem csak az ára, minősége, de összetétele is különböző. Így motoros legyen a fékjén aki el tud elsőre igazodni, és választani.
Eddigi ajánlatok:
Pink motors:LMP 286 SF- 8000 HUF( fogalmim sincs az összetételéről, abszolut ismeretlen márka számomra)
Biker-world:ferodo-platinum- 7890HUF ( erről legalább már hallottam jó tapasztalatokat)
Amargo:gyári ~18000 HUF (annyit tudni rőla hogy fél szinteres)
Amargo:EBC ~11500 HUF (már erről hallottam, hogy van ilyen)
Full-gas:Gyári ~17500 HUF
Full-gas:ferodo 10400 HUF ( nem tom melyik tipusa)
Interat:gyári ~17500HUF
Interat:Nissin ~11500HUF( ezért a be is szerelik! )
Motorrad: EBC puha karbonos ~6900HUF
Motorrad: EBC kemény szinteres~12000HUF
(az árak egy pár első betétre, tehát ez duplán kell)
Na most légy okos!
Tudtommal a szinteres inkább csak pályamotorozáshoz meg nagy temporól való viszavékezgetőshöz való , ezért a gyári is csak félig szinterezett.
Ha azt tekintem mérvadónak, hogy fognia minegyiknek kell(!),akkor azért azt nem hiszem , nézve az árkülönbségeket, hogy dupla vagy tripla az élettartama a gyárinak. Egyet nem szeretnék ha az 50 rongyos féktárcsa kopása gyorsulna fel!
Meg számolgatva, hogy most már van benne ~28000km és és még 2 mm akad rajta, meg lesz a 30 ekm simán vagy még több is, ha másikkal csak 20 e megy el ....
De hát mindegyik jól fog?
Üdv
István
Hello!
Jut eszembe! Talán a Yetirider találmányának megfejtése éppen az az első gumira nézve, hogy az azonos méretű felnire felrakott szélesebb gumi, nem tud úgy "kiegyenesedni" mivel hosszabb a keresztíve, ez miatt hegyesebb lesz a profil ami esetleg elősegíti a boritást a kanyarban.
Mérted már mennyi az 130mm a felnin valójában?
De támogatva a Kovács István hozzászólását a kicsit hegyesebb supersport gumit használva amely egyezik a gyár által megadott méretekkel, és felrakva olyan formát vesz fel ahogy azt megtervezték, és nem ahogy az éppen összejön, akkor minden kompromisszum nélküli teljes értékű futófelületett kahatunk! Jó választásnak tartom Metzeler M3-at , melyet most már több mint 4000km óta nyúzok a túrákon, de még nem igazán kezdett el laposodni, kopni a közepe, mely talán a jól kezelhetősége mellett egy hoszzabb élettartammal is bíztat!
Üdv
István
Akkor kanyar.
Múlt vasárnap a mátrában a lábtartóm karcolta az aszfaltot, az eredeti gyári gumával.
A rinyacsíkot fullra legyalultam a gumiról. nem maradt egy miliméter sem.

Ezen a 3 cm-es csíkon én is fennakadtam egy kicsit.
Na nem azért, mintha számítana kinek mekkora, hanem a lenetebb írtak miatt.
sokkal fontosabb az egészség:), mondjuk én szeretem ha nincs nekem rinyáló csíkom.

Ma lementem Békéscsabára és sajnos előjött a vászon, ezért ott vennem kellett 1 gumit, mert nem tudtam volna hazajönni.
Sajnos csak metzeler Z6 volt (190-es) 45k szerelve. Hazafelé megtornáztattam óvatosan, hogy lekopjon a csúszós réteg. Így maradt kb 1,5 centi rinyacsík az új gumán.
Viszont tegnap megrendeltem itthon a contit hátra és ma az is megjött holnap mehetek érte.
Ha esetleg érdekel vkt. 35K az ára, mer nekem nemigen kell egy darabig. (ez azé szívás nem?)

Ha olyan ez a z6 amennyibe kerül bizti marhajó guma lesz
Üdv!
Kismértékben hozzászólnék a gumiméret, kontra kanyarodás témához. Ugyanis messze nem a gumiméret határozza meg, hogy mennyire lehet kanyarodni azzal, hanem a gumi profil kialakítása!
A túra gumik általában lapos profillal készülnek, hogy normál menetben legyen nagy a felfekvő felület. A sport gumik inkább hegyesebb profilúak, hogy kanyarban legyen minél nagyobb tapadása. Ez nagyon jól látszik az igazi pályagumikon! Nyílván a lapos profil akadályozza a megfelelő kanyarvételt.
Én jártam vágott slick gumival és hát mit mondjak isteni kanyarban (csak az eső ne essen).
Szóval lehet az a hátsó gumi akár 195-ös is, ha megfelelően sportos, hegyes profilú a kialakítása akkor kiválóan lehet vele kanyarodni!
Most már a 600-as versenymotorokon is egyre többen használnak 195-ös gumit! Persze tudnak is kanyarodni rendesen!
Üdv Mindenkinek!

A gumiméret módosítást továbbra is csak ajánlani tudom . A hátsó gumi 180-ra való módosításával már sokkal jobban kezelhető lesz gép, ezt már az első kilóméteren észre lehet venni . Nem kell berugdosni a kanyarba.
Nekem az első gumi nagyobbra cserélése is hasonló, további javulást hozott. Ez főleg gyors irányváltásoknál lehetett tapasztalni, tényleg rendesen magától, minden erőfeszítés nélkül fordul a gép . A súlyát még lassú tempónál sem érezni. Persze ez nyilván stílusfüggő . Én nem érzek nagyobb felegyenesedési hajlamot a korábbiakhoz képest.

Tavaly a szezont kb 1cm-es majrécsíkokkal zártam, idén még ezidáig nem volt alkalmam rendesen eltüntetni. Az ok viszont leginkább az exvezetéstechnikámban keresendő .
Az oktatáson tanultak alkalmazásával nem kell olyan hatalmas tempót diktálni a majrécsíkok eltüntetéséhez, egy kisebb körforgalom is bőven elég. Csak ajánlani tudom . Ez egy olyan technika, amit máshol nem igazán tanítanak, kimondottan városi közlekedésre lett kitalálva. Ugyanazok az oktatók, akik a motoros rendőröket is képzik. Gyak. a tananyag is ugyanaz. Én egyik ámulatból a másikba estem, hogy mimindent tud egy ekkora böszmeteg jószág, különösen, hogy én terelgettem. Földig döntött motor mellett is teljesen pontosan, szinte ötlet szerűen lehetett teljes magabiztosság mellett íveket módosítani . Az 1.4-es ráadásul kiemelkedően jó egy ilyen pályán az egyenletes nyomatékleadás miatt . A legnehezebb feladatot is meg lehetett csinálni vele, és még nem is ért le a lábtartó csavarja. Persze azért rendesen izomlázam van tőle.

Itt találjátok: http://www.mobit.hu/
Hol volt ez a rendőrmotoros okítás?
hol lehet erre jelentkezni?
Hello Yetirider!
Egy kicsit piszkálódni szeretnék! Némi ellentmondást érzek az előző leveled és korrábban általad puklikát dolgokban. Mely szerint az általd javolsolt gumiabroncs méretekkel az 1.4-es "magától kanyrodik" vagy megy be a kanyararba. És akkor itt olvasom , hogy 3cm majrécsikkal közlekedsz.
Most hogy újabb ismeretekkel gyarapítottad tudásodat még mindig fent tartod az ott leírtakat? Mert számomra még a hátsó gumi méretválasztása már mások által is előnyben részesített méret , de az szélesebb első gumi inkább csak rontaná a kanyrodást és nagyobb felegyenesedési hajlammal rendelkezik. Valami ilyenért módosították anno az XJR 1200-esek abroncsméretét is vissza 120mm szélesre. Én nem vagyok egy nagy kanyarodó művész ,de a gyári méretű gumikkal is lehet fél centis majrécsikkal közlekedni. A lábtartóval én sem kaparom a kanyarokat, mert közúton , már nincs olyan szakasz ahol tartalék nélkül lehetne motorozni.
Természetesen gratulálok a újonnan meszerzett éredményeidhez, tudásodhoz!
Verőfényes szépjónapot kívánok minden kedves GSX1400 felhasználónak!
Tekintettel arra, hogy nap mint nap figyelmetlen, bunkó és ideges autósok között vagyok kénytelen kockáztatni a magam és a Yetim testi épségét, úgy határoztam, hogy iskolába megyünk . Meglátogattuk hát motoros rendőrbácsiékat, hogy mutassanak nekünk valalmi újat. Hát mutattak.
Gyerekek! Az a gépezet, amit a seggetek alatt terelgettek, amellett, hogy egy bazinagy kigyúrt állat, igazi könnyed balerína . Olyanokat tud, úgy szórja a piruetteket , hogy az szédületes . Igazi élvezet vele az új tudás birtokában közlekedni . Ajánlom mindenkinek .
Ja és ha valaki megtalálná a majrécsíkjaimat, szóljon. Jó három centisek voltak mindkét oldalon, valahol elhagytam őket .
Nemtom fiuk ti mit szóltok ehhez a rengeteg idiótához(mindkét oldalon), de marhára kezdik elrontani a játékunkat.
Hi!
Most nem részletezném, a GSR topikban ott van minden.
huhh :-(((
sajnálom :-(

mi történt?
A barátom Laca, akiről épp az alábbi sorokban írtunk, tegnap délután motorbalesetben meghalt!
Ennyi egy motoros élet...
Idén már voltam egy motoros barátom temetésén...
kerék csere volt neki a suzuki lianán aztán azt csináltam én meg még volt vmi a futóműnél de nem tom már mi
Szeva Tuning!
Tőlem nyugodtan jöhetsz, részemről a fákjásmenet!
És a Laca megbocsátotta már, hogy hozzányúltál a kocsijához?
KovácsIstván gondolom hallod régébben hogy nagyobb motort szeretnék venni 1,5 múlva mert akkor meglesz a korlátlan igaz még nem tudom milyen motort, de olyan kérdésem lenne, hogy túrákra mehetnéke veletek a gsresekkel. ivecoslacát már ismerem mivel nyáron szereltem a kocsiját
Részemről természetesen megtűrlek!
Csak szoknom kell még a stílusod!
Részemről nem érdekes a HD találkozó, csak a felvonulásra megyünk. A fő program a régi GSR-es haverokkal való találkozás, beszélgetés Almádiban.
Én sem vagyok híve azon motoros találkozóknak, ahol a fő atrakció, a csontrészegre ivás. Ezért nem is járok ilyen helyekre.
Sokkal jobban kedvelem kiscsoportos baráti összejöveteleket.
Hello!
Néha elgondolgozok, és más szálon fut tovább a cselekmény, ezért nem mindig érteni, de én már megszoktam. Ha megakartok tűrni magatok között, most rajtatok a sor!
Alsóőrs remek hely, ott késelték meg tavaja barátnőm nővérét . (lehet innen jött a motoros talikon való sátordöntögetés?! )Azt hiszem arra akartam célozni, hogy elég szélsőségessé vált a motoros társadalom, abból az egyikel példálóztam ottan lentebb. Sokan tudjuk nem volt ez mindig így, de most vannak az irigyek akiknek a benzincsőből is ki kell facsarni az erőlevest, csak egy kicsit még mehessenek, meg ugye a Bármitkifi, jólmenő vállalkozók. Ezek a génjeink miatt egyre nehezebben férnek meg egymás mellett a motors találkozókon, rendezvényeken.
Föladtam már régebben e kedvenc hétvégi programom, mert tavaj a fent említett eset mellett még egy másik barátom fejét verték cipóra. Vagy ez teljesen természetes?

Üdv.
István
Ha érdekel, részletek a GSR topikban!
ja
51esen jöttök a balcsira ? mert akkor lehet csatlakoznék