"A motornak versenyzői múltja van, bár már eléggé a múlt homályába vész. Régen volt már, hogy 1100-as verziója több, mint 280 km/h-val repítette a GSX-R motort. Ma ez a testes négyhengeres, melyet a kerek tankok alatt találhatunk, a hagyományos dupla bölcsős vázba illesztve, még mindig csodákra képes. Szépen lassan nőni kezdett, az 1100-ból, hogy a Banditban a GSX-ben jó sok kakaó legyen, 1200-lett, most pedig elérkeztünk a rekordnak számító 1400-as lökettérfogatig."
"Azért, az igazat megvallva, az 1400-as motor, még ha megtartotta is az alapokat, meglehetősen jól megkülönböztethető kisebb testvéreitől. Ahhoz, hogy ekkora lökettérfogatot elérjenek, nem volt elég a furatot szélesíteni, a löketet is növelni kellett, hogy elérjék a mostani 81x68 milimétert (ami az 1200-ason 79x59 mm). Így a dugattyúnak nagyobb utat kell megtennie, de szélesebb is, és mindez manifesztálódik a motor világbajnok gyorsulásában és nyomatékában is."
Akkor most hogy is van ez?
A GSX 1,4 blokkjának az őse a GSX-R 1100 blokkja? Igen!
Lehet 200 felett haladni a GSX-el? Igen!
Tönkre megy ettől a blokk? Nem!
Szia Bbobszi!
Bár nagyon szívesen segítenék neked, de mivel nem találkoztam még hasonló problémával így nem tudok.
Remélem a szervízben okosabbak lesznek és megjavítják a gépedet!
Egy K6-os 1.4-es boldog tulajdonosa voltam, amég bele nem bújt az ördög...
Ha valaki találkozott már ilyen problémával, akkor segítsen egy kicsit...
Pár napja kezdődött, hogy üzemmelegen 3000/perc alatt elkezdett rángatni és dadogni, ill. elment az alapjárat. 3000/perc felett tökéletesen üzemelt, váltásoknál volt csak baj, ha hagytam nagyon leesni a fordulatot. Kisebb megálló után nyoma sem volt a problémának.
Következő alakalommal ugyanez, akkor sikerült megfigyelnem, ha kulcsal leveszem a gyújtást, és újra indítom, megint kutya baja, de rendszertelen időközönként mindig visszatér a probléma (melegen is, hidegen is). Amég a kulccsal nem indítom újra az elektronikát, addig hiába indítgatom újra, a probléma megmarad
Hétfőre kaptam szervíz időpontot, azzal bíztattak, hogy amég nem gyullad ki az FI lámpa, addig a computer nem tárol semmilyen hibát, tehát hiába kötnek rá jó drága ketyeréket...
Remélem kapok tőletek tanácsot...
Hello!
Tiszetelem a lexikális (katalugus) tudást, de nem becsülöm annyira mint a gyakorlatit. Ha valakinek van valami fogalma a tömeggyártásról, ha másnem csak azárt mert "droid" egy beprogramozott gép mellett, tisztában kell lennnie azzal hogy nem minden esetben történik meg a gyártott alkatrészek, egységes 100%-os ellenőrzése, csak akkor ha azt a folyamat bizonytalansága megköveteli, de ekkor sem a létező összes paraméteré, hanem csak kiemelteké. Egyéb más esetekben a statisztikai alapon, vagy az egyszerűség kedvéért szúróproba szerűen ellenőriznek előre meghatározott értékeket. Ebből következően igen is adódhatnak hibák még akkor is ha ezek ppm-ben vannak számolva, bár ez inkább az elektronikai alkatrészekre jellemző a a mechanikai alkatrészeknél egy kicsit nagyobb a hibaarány.Hogy létezik ez a hiba ,és ne gondoljuk hogy csak a levegőbe beszélek, gondoljunk csak az egyes tipusoknál a visszahívásokra, mikor bizony valami egy kicsit nagyobb százalékban hibásodik meg ezért a gyár megkivánja előzni a problémát.ÉS ez nem mindenesetben tervezési hiba az oka.
A régi "kiforrott"vasknál is beszélünk tipushibáról, még a az elnyűhetetlen VFR-nek is voltak apróbb problémái.
Az hogy az 1.4-nek a motorját miből alakitották át, szerintem legalább annyi köze van az elődhöz, mint körtének az almához, ha már hasolattokkal élünk. Ha jól emlékszem az első cikkek egyikére talán a forgattyús házát használták fel. De paraméterekből következően a dugók már azért szerintem kicsik lettek volna, hajtókarok , vezérlésről ne is beszéljünk. a bandit blokk is innen jött akkor ennek az is az elődje! Ha nem tévedek!? Miért nem ezzel példálozzunk!?
Ott áll egymás mellett egy bandit meg egy 1.4-es soroljunk fel azonos jegyeket a két motoron, azon kivül hogy két kereke, meg egyforma tükrök vannakl rajta!
És szerintem ostobaság csak arra gondolni, hogy a blokk egy régi massziv konstrukció, de egy motoron ezen kivűl még vannak más alakatrészek is!? Lapozzunk csak fel egy műszaki könyvet és mélyedjünk el a csapágyak méretezése,élettartama cimű fejezetben. Azok a formulák mind statistikai alapon vannak megfogalmazva, ami azt jelenti , hogy nagy részük megfordulja az 1 milliot, de egy kis részük NEM birja ki meghibásodás nélkül.
Szerintem ha már a történlem során valami igen keveset változott , legalábbis külső jegyeiben az a XS1100-XJR1300 család volt.De végig gondolva az előzöeket már ebben sem vagyok annyira biztos.
Üdv.
István
A bejáratás tényleg nagyon fontos dolog egy motornál!
1600 km-ig gyakorolj maximális önkontrollt, hogy utána nyugodtan szabadjára engethesd a Fenevadat!
Húúú Te, ez a végsebességen kijövő műszaki hiba ez pont olyan mintha azt mondanám neked, hogy ha magas házak között sétálsz, mindig nézz felfelé, mert bármikor a fejedre eshet egy cserép virág!
A GSX blokkja a GSX-R 1100 blokkjának a leszármazottja. Tehát ízig vérig sportmotor az ős, amire joggal lehetünk büszkék!
A GSX komoly teljesítményéhez, komoly végsebesség is tartozik. Mérés szerint (nem óra szerint) 235 km/h! Ezt a tempót bírnia kell a gépnek minden zokszó nélkül, ugyanúgy ahogy az összes többi motor is bírja.
Az meg, hogy valaki akar e 200 fölött motorozni a GSX-el ízlés és vérmérséklet kérdése.
Szóval a motor a kisujjából kirázza a 200 fölötti tempót, és az égvilágon semmi baja nem lesz tőle, maximum a rajta maradáshoz kell némi izomerő, meg némi elszántság!
1000-es szervizen voltam túl tegnap és csak a kiváncsiság kedvéért egy egyenes szakaszon pár másodpercig huzattam ki eddig, aztán vissza a 120-as tempóra.
nekem ez a 100-120 km/h bőven elég a motorozáshoz, én is ezért vettem naked-et, mert egy kontrollt jelent :-)
Hello!
Én azért az nem értnem! Hogy már bele is verte az 1600 km-t, mert addig nem kéne 180-at menni vele, mert 4500-nél még nem hasít annyival!
Tudom hogy nem könnyű megállni, de mind a gazd, mint a motor meghálálja ha azt pár apró dolgot az elején az rider betartja. És nem azért mert megszorul amint a frissen fúrt Pannónia. Sokan elég nehezen képesek elképzelni annak ellenére hogy már nem egyszer leírták, a motorkrékpár egy veszélyes üzem. A rengeteg minőségi ellenörzés ellenére is lehet benne hibás alkatrész, mely valószinüleg a bejáratás intervallumában ki is jön! Jó ha nem akkor, mikor éppen a végsebesség feszegetése történik.
(és bocs,ha nem inge ...)
Üdv.
István
Hello!
Személy szerint én nem vagyok egy nagy száguldozó,mert még sokáig szeretném élvezni ezt a rövid életet, és a motorozás adta élményeket, de sokat jelent még egy jól megválasztott bukósisak, és ruha.
Néhányszor tövig kell tekerni a gázkart, de aki száguldozni akar azt ne ezzel a géppel tegye. Én azért is választottam anno ezt a tipust, mert remek kontrolt jelent , ha túl gyorsan haladok, és magamat és másokat veszélyeztetek. Az emelkedő légellenállás elöbb-utóbb elveszi kedvemet az eszetlen pokólfutamtól.
Üdv.
István
Szerintem is úgy 160-ig kibítható egyenes háttal.
Én a kis plexit csak azért tettem fel a gépre, hogy autópályán lehessen hasítani.
Ha ráhasalok a tankra, akkor pont arra jó, hogy a fejemről eltereli a mentszelet. Ebben a pozitúrában 10-20 perc is kibírható 200-as tempóban.
Néhányszor már próbáltam autópályán 140-150-es tempóban haladni, de az a helyzet piszok unalmas, meg hát ennek a gépnek 6.-ban a 200 meg se kottyan.
Persze lehetne szép nagy túraplexit is rakni a verdára, de én azért vettem naked-et, hogy csupasz legyen az a motor, így nálam esélytelen minden plusz alkatrász még a túradobozok is.
Köszönöm a hízelgő szavakat, valóban ennyit terveztem rákölteni.
Volt olyan is hogy 1,3 ért hirdették, és megkértem 1,5 ért de nem adta, ezért ejtettem az ügyet:)
Amellett úgy gondolom, hogy ez így jó vétel az extrákkal, amik jól jöhetnek még a nyáron.
Elvileg 13500 km van benne és eredeti guma van rajta, amiben állítólag még van 2000 km.
Bár ezt nehezen tudom elképzelni, mert nekem a banditon a 11000 megette a mcadamot és conti RA-t is. De van olyan a csapatban akinek kibír 17000 is, pedig szinte mindig két személyel közlekedik, vagy talán pont azért?
nehezen jön ez össze, mármint a vásárlás.
most épp egy telefonra várok 2004-es 13000 km, givi dobozokkal, plexivel 1,5 milla, mármint az én ajánlatom.
Tök izgi.
Hello!
Lehet ennyivel is menni, csak majd le kell cserélned a 42-es ingedet néhány számmal nagyobbra!Ha nem volt bika nyakad akkor emiatt biztos hogy lesz, főleg ha nem teszel fel semmilyen terelőt.én a tapasztalatok alapján azt mondanám hogy 160-nál többel nem lehet menni vele tartósan, mert fizikailag lenullázod magad! Ezt is autópályámn vagy egyenesekben lehet tartani, kanyargós utakon , rendkivül terhelő a motor tömegéből és erejéből jövő gyorsulások leküzdése. nekem főleg a kisebb súlyom és magasságom miatt.
Üdv.
István
Hello!
Ha elfogadod a tanácsom , és aktuális az elkötelezettséged a , a két motor közti választásnál érdemes figyelembe venni a kopó alkatrészek jelentős árát. Vagyis lánc , gumiabroncsok kopottsága, 18000- es szervíznél a légszűrő csere stb. Ugyen is ezek simán kitesznek 100000 HUF-ot. Meg a gari is azt hiszem 2 év vagy 24000km, de ez csak sacc. A motorja nem érzi meg azt a pár km-t, de ezek a cuccok igen. És nem mindegy mekkora szakértelemmel gondozzák a tulajdonbavétel óta a gépeket. csak az ár alapján nem érdemes dönteni.
Én 2003-ban 15000km -er vittem a kereskedésbe a K2-esemet be és rádobva 3 kilot hoztam el az újat!így nem kellett egy darabig törödni a használodó alaktrészekkel ,mert új volt rajta minden!
Üdv
István
"A motornak versenyzői múltja van, bár már eléggé a múlt homályába vész. Régen volt már, hogy 1100-as verziója több, mint 280 km/h-val repítette a GSX-R motort. Ma ez a testes négyhengeres, melyet a kerek tankok alatt találhatunk, a hagyományos dupla bölcsős vázba illesztve, még mindig csodákra képes. Szépen lassan nőni kezdett, az 1100-ból, hogy a Banditban a GSX-ben jó sok kakaó legyen, 1200-lett, most pedig elérkeztünk a rekordnak számító 1400-as lökettérfogatig."
"Azért, az igazat megvallva, az 1400-as motor, még ha megtartotta is az alapokat, meglehetősen jól megkülönböztethető kisebb testvéreitől. Ahhoz, hogy ekkora lökettérfogatot elérjenek, nem volt elég a furatot szélesíteni, a löketet is növelni kellett, hogy elérjék a mostani 81x68 milimétert (ami az 1200-ason 79x59 mm). Így a dugattyúnak nagyobb utat kell megtennie, de szélesebb is, és mindez manifesztálódik a motor világbajnok gyorsulásában és nyomatékában is."
Érted?