Jó, de a Givi is árul 3kg teherbírású MonoLockot, meg 10 kg teherbírású MonoKey-t. Gondolom, nem véletlenül: a gyengébbik az tényleg csak a bukósisakok tárolására való, a másik meg túrázni.
Ezek a terhelhetőségi adatok csak arra jók, hogy védik a gyártót ha valami még a szavatossági időn belül elfáradna, vagy a megváltozott súlypont miatt balesetet szenvedő motoros perelni akarná őket.
Simán túlterhelhetőek ezek, károsodás nélkül
Én használtan vettem pár hete olyan Givi konzolt amit lecseréltél, de a "jobbik", MonoLock platnival. A doboz (ez vadiúj meg pont ma jött meg hozzá. Hát tényleg nem volt olcsó, de ez 10kg-ot bír. Oldaldobozom nincs (nem is lesz), egy pár használt szövet nyeregtáskát kaptam a motorhoz, ha kell, akkor azt is fel fogom tenni. Doboz...
A konzol volt előbb és csak jóval később jött az akku. A Givi konzolom Monorack rendszerű volt, az új, nagyobb doboz meg egy másik rendszerű. Új Givit nem veszek, mert annyit nem adok érte. Inkább eladtam az egészet szetben és gyártottam egyet magamnak az új dobozhoz. Mellesleg a Givi tartóval használhatatlan volt az utaskapaszkodó, és a doboz is csak valami 3 vagy 5 kg teherbírású volt. Ez meg kevés egy túrához. A mostani doboz nagy méretű és nagy teherbírású. Nem gond a 10 kg-os dinnyét, vagy 10-15 kg krumplit beletenni (a bevásárlásnál persze). Arról most nem beszélek, hogy a saját készítésű tartó az önmegvalósítás egy formája. Ettől jól érzem magam, és ez sem egy utolsó szempont. A gondolatmenetet kiegészíteném még azzal, hogy a saját tartó olyan lett, hogy az oldaldobozok is felszerelhetőek - nagytúrához - egy segédtaró segítségével. Felszerelhető= leszerelhető, így azt csak nagytúrán kell cipelni. Ha megnézted a galériámat ott láthattál képeket a felszerelt és leszerelt oldaldobozokra is.
Néztem a galériádat a csomagtartódról. Nekem már az sem egészen tiszta, hogy mi volt a célod a meglévő, jól kitalált Givi konzolt lecserélni egy házilag zártszelvényből gyártottra? Csak nem éppen a dögnehéz akku miatt?
Esetleg egy ehhez hasonló megoldás a gyári, helyén hagyott akksival sorba kapcsolt, második, akár ugyanolyan beiktatásával milyen lenne?
Lehetne akár egy átmeneti megoldás is, hideg időszakban, vagy hosszú túrára, egyébként pedig pihenhetne egy csepptöltőn, amikor nem kell.
Hát a perverz, helyett inkább a szokatlan szót kellene használni. Sosem riadtam vissza a nem szokványos megoldásoktól. Végül is tervezőmérnökként ez a dolgom.
Nem tudom hány kilo az akksi, igazából nem is érdekel. A csomagtartó (doboztartó) bírja, a menetstabilitást meg nem befolyásolja.
120 fölött a menetszél is zavar (pedig van kicsi túraplexim), meg rohadtul kell figyelni mindenre. Én meg szeretek elbambulni, na! Az, hogy most néha ismerkedésképpen meghúzogatom a szarvát, az majd el fog múlni nálam...
Öreg hát. Már írtam valamikor, hogy én nem "motorozom", hanem csak "motorral kirándulok". 80-120-as tempó, és csók. 4 liter alatti fogyasztás, ráadásul így a motor hangja sem zavar, igen csöndes ezen a tempón. Sok megállás, fotózgatás, nyújtózás, cigizés, stb. Ráérek, nem sietek sehová sem. Szinte mindig egyedül motorozom, általában kerülöm a társaságot. Kivétel az évi néhány nagyobb túra a barátaimmal. Legalábbis eddig ez volt a "125-ös" barátaimmal, és nem akarok ezen változtatni. Majd ezután én megyek leghátul...
7500nááál?
az már kemény 150kmh 6.sebességben...öreg vagy te már ahhoz...:)
ma én is megpörgettem 1 picit a gépet...elérte majdnem a 9ezres fordulatot is....
Én meg 2 éve egy corsa akkuval járok,gastraval.De jártam puntoval H100 dízel akkuval meg zseblámpával perion laposelemmel.
Mikor hogy adta ki.
A belevaló előírtat kéne beletenni osz ha kipurcan venni újat,amita buxa elbir.
Lényeg hogy benzin legyen a gépben.
a japán négy márka presztízs harcában nem kell temetni a Suzukit, de még a GS-et sem, épp ellenkezöleg.