Szerintem hülyeség terepes tapasztalat nélkül nagyendurót venni. Mert amíg nem lesznek ösztönösek az olyan mentő mozdulatok, mint például amikor úgy kell nem leesni a motorról, hogy hol balról, hol jobbról próbál megelőzni a hátulja, a mély homokban vagy a púderszerű löszös porban, mindezt valahol 60 és 100 km/h között, addig csak a szánalmas lassan megyek de esek-kelek, mert fogalmam sincs hogy kell laza talajon motorozni előadására lesz jó a nagyenduró, meg persze arra, hogy majd jól földhöz vágja a gazdáját is, az első csúszkálásnál. Na ezek közül pedig semmit se lehet élvezni... és így születnek az operett endurósok, akik aztán a murvás parkolóknál messzebb a továbbiakban sem fognak jutni, de legalább már vágyni se fognak rá.
Kisebb gépen se könnyű megtanulni gázzal irányítani és védekezni, nemhogy egy monstrummal, ilyen jellegű tapasztalat nélkül. Komolyabb dolog ez, mint amilyennek kinéz... én is azt hittem hogy egyszerű lesz, a megfelelő géppel... de az első pár alkalom, az inkább rettegés volt, mint élvezet.
Mivel eszem agaban nincs magamtol szopatni magam igy leszarom.
Ha rwmszakad az otp szerzek egy kustigrist,fel valami butykos gumit,felpokolok aszfaltost es hujjuj.
De jelenleg nincs ilyen input.
Viszont akkor se esek ketsegbe,csak sirok kicsit es meglassabban megyek.
Du is néztem, egész nap szobahőmérsékleten volt, füstölt. Tipikus pamacs amikor elengedem a gázt. 10w40 castrol van benne, ezzel jó a váltó.
Nem baj öntögetem.
Nem ez a lényeg Zoli. Persze bármivel meg lehet csinálni, csak nem mindegy mennyi zabszem feszíti közben a segged :
- mert hülyén mozog a motor, a neki idegen környezetben
- mert hülyén mozog a motor, mivel a kellő sebességet nem mered elérni vele
- mert hülyén mozog a motor, mivel alkalmatlan a célra a rajta lévő abroncs, és a kerékméret is.
-mert hülyén mozog a motor, mivel terepes tapasztalta egyáltalán nincs a júzernek, mert azt aszfaltos géppel nem igazán lehet összeszedni
- mert sokkal több pénzt fog felemészteni a legkisebb, akár az első elcsúszás is, mint amennyit megért volna a valóságban az aszfaltról leszédelgés
Na ezért érdemes endurót tartani.
Nem törik össze egyből, jól mozog a természetes környezetében, a legkisebb vezetéstechnikai hiba még nem fog automatikusan eséssel járni, és nem igazán kell a cél előtt visszafordulni vele, mert kis szakaszon rosszabb az út a vártnál.. és akinek van endurója, az elég hamar össze tud szedni annyi tapasztalatot, hogy aztán abszolút eltűnjön a zabszem a seggéből..
Igaz, ezzel párhuzamosan valamelyest kisebb lesz a sikerélmény egy-egy az aszfalttól távoli hely elérésekor... meg persze nem lehet vagány fotókat csinálna a célra alkalmatlan motorról, hogy lám-lám ezt is meg lehet csinálni vele, ha elég hülye vagy hozzá. De ezek azért tök vállalható kompromisszumok
ha sok az aszfalt a transalp jobb választás, és terepen is hihetetlen mit tud
és kellő bátorsággal-kitartással olyan helyeken is elmegy hogy még én is elcsodálkozom rajta pl: 45 fokos emelkedő jóféle gördülő murvás vízmosásos erdei út, amire azért az átlag ember nem is fog sosem önszántából vállalkozni
Ezeken a felveteleken egy olyat nem latok amit lassan ne lehetne barmivel megcsinalni.engem folyamatosan szopatnak hasonlo zergebaszta foldutakkal a tobbiek.
De jó volt visszanézni ezeket a felvételeket! Átélni még jobb volt . Egyébként én is gondolkodok egy túraendúrón pl. Yamaha XT660Z, ami tetszik és terepen is jól megy, csak erre még egy darabig nem lesz keret .
Egyébként az utolsó túrám is ilyen jellegű volt (lásd: [149048] szeptember 18. 18:18) Sajna még nem volt időm a videót összeszerkeszteni
...arra ,hogy az nem füst...hanem gőz....ellenben baszott kemény aZ OLAJ BENNE..
a 20/50 mata fos castrolt újonnan is zabálta az enyém....az 5/50 híg libafos repsolt racing-et pedig egyáltalán nem...
...szóval...tudja fene..
Mielőtt a "nem belevaló" frakció sikítana...a VT-be is ezt teszem....Az új Dusterbe is..és aki megvette az Octáviámat..ami immáron 640 valamennyi ezernél tart....Ő is ezt önti..
Jahh ,hogy a technika nem tudja ,hogy az "nem bele való"...oszt kimegy a világból..
Látta a patakmedres képeket is még vétel előtt, de nem zavarta... mert ezen semmi se múlik, mivel nem napi szinten kapta az ilyen jellegű igénybevételt.
Pár szó egymás mellett ami tetszik tőled akármilyen baromnak is gondolsz. Ehh. Szép estét GS500 totyik.
Más: Mire tippeltek ha hidegen gáz elengedésre füstöl a motor? Állóban néztem. Melegen nincs füst. Aki hallotta szelephangot vél felfedezni. Jön megy minden csak eszi az olajat.
Lépcsőt még nem próbáltam az XT-vel. De egyszer Belgrádban még a GS-sel mentem le olyan tereplépcsőn, aminek egy-egy lépcsőfoka olyan hosszú volt mint maga a motor.. hát az elején jó ötletnek tűnt, de az a futómű nem tudta kimozogni azt amit akkor kapott.. de azért végigmentem, igaz más választásom nem is volt
- találtam egy videot. Látványos, de egyáltalán nem nehéz. Megfelelő sebesség és ügyelni a motor haladási iránya és lépcső közötti merőlegesre.. és akkor baj nem lehet.
Meglepő lehet, de ha megfelelő a sebesség, majdnem olyan komfortos mintha aszfalton mennél. :)
Enduroval lépcsőzni szerettem legjobban. :) Még utassal is meglehetett csinálni simán, nem kellett hozzá különösebb tudás. A sebesség helyes megválasztására kellett egyedül figyelni, itt a túl lassú veszélyes lehet. :)
Kisebb gépen se könnyű megtanulni gázzal irányítani és védekezni, nemhogy egy monstrummal, ilyen jellegű tapasztalat nélkül. Komolyabb dolog ez, mint amilyennek kinéz... én is azt hittem hogy egyszerű lesz, a megfelelő géppel... de az első pár alkalom, az inkább rettegés volt, mint élvezet.