Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Mikor pár éve eladtam az akkor 9 éves Renault Thaliámat, még a gyári török Inciakü nevű borzalom volt benne, és semmi baja. Az öcsém ugyanilyen kocsijában 3 évet élt ugyanaz a típus. (Az enyém 4 évesen, használtan került hozzám, ő vadiújan vette szalonból az övét). Szóval ki kell fogni.
Taxiban igazán gyepálva vannak az akksik...főleg akik éjszakáznak..
Anno az octávban a gyári első kibírt közel két évet úgy .hogy azt is töltögettem ,szintet néztem,deszt vizet pótoltam ,stb..
Akkoriban ha taxiba vetted csak fél év garit adtak rájuk...sajna 1 év pár hónapnál nem nagyon bírtak többet..
Valami Isteni sugallatra vettem bele egy 75 Ah-s monstrumot amit 5 évig bírtam a saját autómban nyüstölni..majd még két évet a haverom nem taxi autójában ment. azzal adta el. Igaz ugyan ,hogy alig bírtuk betenni...de megérte a szuszakolást. Az utódja egy 60 Ah-s ipari orosz szörny volt...kisebb mérete ellenére még a 75 Ah-s nál is sokkal nehezebb doboz volt....hááát a mai napig ezzel megy a volt autóm....és ez is már vagy nyolc éves..:)
Tudja tököm ,hogy mi a jó...szívtam én is és más is a jó drága márkás cuccal is..
A GS-be vadi új akksi 3 hét után pusztult meg....aztán a következő eladásig bírta.. (bár azt nem tudom ,hogy közvetlen utána élt e még )
inkább az akku minősége a mérvadó
pl egy 6-7ah 10 ezer ft-os noname akku indítóárama 60ah felé van egy 30ezres yuasáé meg 130ah
és ahogy múlnak az évek az akku veszít a kapacitásából(még bizony a legjobb is) és amikor kevés az indítóáram akkor nem indít....
a noname akkunál ez pár év a jó akkunál meg 6-8 vagy akár 10 év is lehet hogy elérje a minimális indítás alatti áramot
Térfogatot viszel a túrákra? A térfogat nem finom, miért viszed? link
A top casebe tetted az akksit? Ez mit ne mondjak elég perverz. Amúgy hány kiló?

Ugyan a megrakott hátsó doboz is ugyan úgy betehet a motor viselkedésének, de az legalább nem állandóan van nagy terhelésnek kitéve (én legalábbis ha nem muszáj, akkor oda inkább térfogatot pakolok, mint súlyt).
Egy kis szervezést igényelt a dolog: amit a dobozban vittem az az ülés alá került, az így felszabadult helyre ment a nagyobb akksi. Innentől kezdve már csak 2m kábel kérdése volt a beüzemelés. Nekem bevált, nem akarom visszacsinálni.
Az oldalkocsissal vittem a hóbagolyra egy 210-est, igaz kissé félrehúzott, de ott volt.
Befért a helyére egy 35 Ah?
Nem attól megy tönkre, hogy kicsi hanem mert rosszul vannak formázva. Elvileg mind szárazon töltött ami miatt ugye egy már eleve stabil lemezeknek kéne lenniük, de az igazából ritkán sikerül bár egyre jobb technológiák vannak, amennyiben mégis jó akkor kibírhat annyit mint a gyári (amit valószínűleg hagyományos eljárással készítenek és formáznak) mint pl. az enyém ami most egy 5. éves Banner és még mindig indít több havi állás után is, de ez inkább szerencse. Ha rosszul van formázva egy lemez akkor a rázkódástól elkezd kihullani belőle a szemcse és akkor zárlatos lesz.
Pár évvel ezelőt volt téma utoljára ez az akkumulátor dolog komolyabban napirenden itt a fórumon. Akkor én is pont egy ilyen akku megdöglős periódusban voltam. Az akkori véleményemet továbbra is fenntartom: szinte az összes motorba rakott akkumulátor fele/harmada kapacitású, mint amilyennek lennie kellene. Ezért bírnak csak ilyen keveset (1-3 évet). Csak egy példa: 1500 cm3-es autóba ritkán raknak 45Ah-nál kisebb akkut. Tehát az 500 cm3-es motorba LEGALÁBB 15Ah-s kellene, de még jobb lenne a 20 vagy több Ah-s. Vessetek meg érte, de én megtettem: és egy 35 Ah-st tettem bele. Ezzel több legyet is ütöttem egy csapásra. Sok évre elintéztem az akku gondot, nincs az a hideg amikor ne indulna, több napos túrán is jól jön az elektromos kütyük akkumulátorainak töltésénél (álló helyzetben is), stb...
Egyértelmű hogy a jobbat szeretném (nem nagy az árkülönbség), eddig most lesz Bosch.
Én is úgy gondolom, hogy gagyit nem szabad megvenni. Amennyivel olcsóbb, annyival rövidebb az élete, ráadásul tök váratlanul döglenek meg, esetleg egy országgal arrébb, valahol a hegyek között.
Alig volt drágább a többitől...mondjuk Bárdiból volt kedvezményesen de így is 10 alatt volt.
számolj....bosch 3-4 év esetleg....az árából hány gagyi jön ki?
a motobatt a robogómban két évet élt úgy ,hogy néztem a szintet...csepptöltőztem ...stb..
...a vicc ,hogy a gyári akksija 12 évet bírt..miközben már évek óta vártam a halálát
..a hondámban is gyári van még...
hö hö...tudat alatt neki készült
Köszi

A válaszokat. Kipróbálom a Bosch-t. Hátha jobb lesz.
Vegyél inkább valami 1-2 TB-os külső merevlemezt itthonról garanciálisan!
Azt csak rá kell dugni az USB portra és oda mentheted a nem minden nap használt dolgaidat amit el akarsz tárolni.
DVD írás már nem az igazi, kicsi a kapacitása, macerás, a végén ugyan ott vagy mint egy plusz vinyóval...
Lehet hogy az mégis Yausa volt, nem elírás...
Nekem a gagyibbak szoktak 2 évet bírni (vagy annyit sem). Most Bosch van benne, 3 éves és még jó.
De ahogy másoktól is hallom, az a 2 év már jónak számít egy nem gyári akksinál... Nem hiába vállalnak rá sok helyen csak fél év garanciát (vagy annyit sem)
Én most augusztusban vettem a 2007-es GS, rossz, lemerülős, de a dátumcímke szerint még az eredeti, gyárilag beszerelt Yuasa-val. Most is ezt vettem bele, bízom benne, hogy nem hamisítvány. Ha 5 évet kibír, akkor meg leszek vele elégedve.
Átlagos kínai akku amit birt.
Remélem nem volt drága.
Az igazi yuasa az tovább birná.Mondjuk 3-4 évet.A yuasa corp. a nem jobb az unibatt és társainál.
Az used az azt jelenti használt.
AFA,postaköltség,vámkezelési költség lesz rá USA-ből.

Vagy szerezz egy dvd írót vagy olyan emberkét aki ért hozzá és van neki és arhiváld le az adataidat vagy vegyél itthon egy vinyót.
10-20e ért már van itthon is.Elég nagyok.
Yausa=Yuasa
Sziasztok,

Úgy átlagosan hány évig bírja az akksi nektek a GS-ben?
Én 2013.10.13. án vettem egy Yausa akksit, minden télen a szobában állt, rá is töltöttem. Ma reggel már nem indult be a gép, feltöltöttem 3 egységig hogy legalább el tudjak indulni.