Ha amúgy sincs igényed tartósan 120 fölött közlekedni, akkor egy tényleg sallangmentes enduroval (tehát olyannal ami 1 hengeres és nincs rajta semmi idom, ezért könnyű is) minőségi változást vihetsz a motorozásba. Hihetetlen felszabadító már a tudat is, hogy nincs az ember az aszfalthoz ragasztva, és hogy bármelyik dűlőúton rövidíthet, vagy elnézelődhet ha úgy kívánja.
A 21-es első kerék az ugyan elég furcsa aszfalton, de nem is ott kell jól működnie.. de legalább motivál az aszfalt kerülésére. Ja, meg érdemes rászokni a láblógatós stílusra, itt az működik.. nem úgy mint egy hagyományos motoron.
Nagyon kíváncsi vagyok milyen lehet supermotozni, ahol a 17-es kerekek miatt nincs ez a fura érzés aszfalton, de az aktív üléspozíció, meg az egyhengeresekre jellemző meredek nyomatékgörbe ugyan úgy adja.. Na meg hogy a fekvőrendőr előtt nem fékezni, hanem nagy gázt kell adni, hogy elemelje az elejét.. na az is nehezen megunható.
Hát meglepve nézem ezt a táblázatot, én 4 éve csináltam rögtön az "A" kategóriát, de biztos hogy a 3 feltételből egyet sem tartott be az iskola. Elméleti oktatáson sosem voltam, a gyakorlatot inkább hagyjuk, 3-an mentünk ki, 2 motorral és cseréltünk időnként, ebből volt kb 4-5 alkalom aztán oktató mondta hogy pár nap múlva vizsga lesz, de előtte aláíratta hogy levezettem a szükséges óraszámot. Mondjuk az egész tanfolyam rész kb 3 hét alatt megvolt
Mostanában én is olyan motorra kezdek vágyni ami aszfaltmentes helyen könyebben boldogul. Bár GS500F el is elmerészkedtem nem túl necces helyekre, pl. Szanda Vára vagy Bátorkő vára. Byugyi környékén egy fenyőerdő melett mentem olyan homokban, hogy a felnit ellepte, ez érdekes volt.
Gyergyó után az egyik visszafordítóban van egy kis deszkabódés lángosos, házi sajttal és házi tejföllel. Ha azt nem ettél,, akkor mehetsz vissza. Fenséges!
Hát én múlt héten voltam Erdélyben egy kicsit a ciberével, öten voltunk.
Innen ketten mentünk Kolozsvárig, ott megaludtunk ismerősnél, majd hétfőn Csíkfalvára. Kedden elhoztunk Sepsziszentgyörgyről egy xr-t. Szerdán Szejkén találkozás még 3 emberrel, este babaszás, aztán csütin indult a kis túra vhogy így:
Qrva jó idő volt, mondjuk vasárnap hazafelé azért megáztam rendesen a határ után, de mire felértem már meg is száradtam. Ja, meg volt egy menekülésem Radnót után a rendőrök elől.
Tavaly kettesben voltunk Erdélyben egy kis Varadero-val, idén 4-en 3 motorral (a 250-es Keeway csopper volt utassal). Nem szeretek én sem ennél nagyobb bandában járni. Nagyon szeretek egyedül motorozni, viszont külföldre menni szerintem egyedül nem az igazi, főleg nem rossz egészséggel és huszonéves, japán belpiacos 125-össel. Mit csinálsz, ha baj van, ki segít? (Jó, mondjuk egy Honda nem romlik el...)
A hordákban motorozókat sose értettem. Egyedül fasza, de nem az igazi, ketten már nagyon jó, csak több nap alatt meg lehet unni egymást, 4-es menni, maga az álom, a 6 meg még talán tolerálható.
Abba nem tudom mi a buli, hogy mindig kell várni valaki töketlenkedőre.. és állandóan arra figyelni, hogy nehogy elvesszen a vonat vége. elöl nem lehet haladni, hátul meg rohanni kell. Agyrém
Hosszabb útra több idő kell.
Amúgy minnél népesebb a csapat annál több az állássidő és annál jobban akarják behozni az elvesztegetett időt sebességgel.
Szal egyedül kisgyösszel is jól lehet haladni.
Nem vagy hard-enduros, másrészt én a GS-sel és a Divivel is a mellékutakat preferáltam, preferálom.
Gondoltam szólok, hogy nem csak olyan utak léteznek amin a kamionok is járnak.. de ha te azt szereted ha minden irányból ezekre a monstrumokra kell figyelni, akkor nekem végül is mindegy, mindenkinek lehetnek furcsa perverziói.
Az XT-vel egyelőre 80-nal járok, mert le van áttételezve. Cserébe 80-ig egy vadállat
Ugyan ez a lánccserével meg fog változni, de tök vállalható sebesség ez, ha a lentebb említetteket betartom és rászánom az időt. Az már más kérdés, hogy enduroval sokkal jobb a földutakon menni mint bármilyen aszfalton.. így ha tehetem, kerülöm is.
Akkor cseréld a gépeidet 125-ösre, és járjál 80-nal. Nekem ebből 2,5 év és 18 ezer km elég volt. (Nagyon szép helyeken jártam a kis gyösszel, szóval egyáltalán nem bánom a dolgot, de szeretnék még hosszabb utakra is elindulni.)
Ki beszélt itt földútról? Tele van Románia is patent aszfaltos alsóbbrendű utakkal.. de ott elég csak azt megjegyezni, hogy amelyik út nevében benne van az E betű (tehát az európai folyosóhoz tartozik), azt érdemes elkerülni, azon megy az összes kamion.
Kalocsáról meg, simán el lehet menekülni a Paksi komp felé, másik irányban meg Hajós-Jánoshalma-Halas felé, aztán le Szegednek Ruzsán át.. közel nulla forgalomban.
Persze értem én hogy sokkal egyszerűbb az egy és kétszámjegyű utakon tájékozódni.. csak éppen a motorozás nem erről szól (nekem legalábbis).. az max közlekedés.
A gerincporcsérvemmel menjek Erdélybe földutakon? Menjek a Mecsekbe túrázni (Kalocsáról) dűlőutakon? Ugye ezt te sem gondoltad komolyan. A kicsit amúgy is konstans nyélgázon kellett hajtani mindig, és az sem volt elég a forgalom ritmusának folyamatos tartásához. Az A1-gyel vezethető 125-ösök nem hosszútávú túrázásra valók szerintem, még ha sokan meg is próbáljuk/próbáltuk. Nagyon jó a GS500, nem kell nyélgázon kínozni, a kényelmes 90-100-as tempónál ráadásul alig kér több benzint, mint a kicsi vas kért.
Az utat kellett volna váltanod nem a motort. Kamionok csak a főutakon közlekednek jószerivel.. na oda nem kell menni. Kicsivel abszolút, naggyal meg csak simán nem érdemes, mert a traffipaxok is főleg ezeken az utakon vannak. Mindenhová el lehet jutni mellékutakon is.. lehet összességében nem gyorsabb,mint szabálykövetően a főúton menni, de ott lehet még motorozni is.. vagy kicsit "reptetni a gépet", a motoron amúgy sem az idő, hanem az élmény számít.
"... Ha meg vagy elégedve amúgy a 125-ös 4T motoroddal, akkor ne menj olyan társaságba ahol sokszor erősebb motorok dominálnak, mert az úgy tényleg nem egy kellemes élmény. Biztos össze lehet verbuválni a neten olyan motorosokat akik ilyen kisebb motorokkal is elmennének túrázni.. úgy pedig már jó buli tud lenni."
Pont ezt csináltam 2 és fél éven keresztül, a megfelelő társaság is kialakult a túrázásokhoz (2x Székelyföld is meg volt), de azért a motoron töltött időm legalább kétharmadát egyedül tettem meg. Egy 125-ös nyergében elég fárasztó a folyamatos élethalálharc a kamionokkal szemben, ezért váltottam A-ra, és GS500-ra. Egyszerűen muszáj volt.
Tulajdonkeppen a rokon hivott, aztan o sem szamitott arra, hogy annyian es olyanokkal. Sajnos nem nagyon latok ilyesfele motorokon embereket, ebben az evben kezdtem motorozni, addig robival melozni, meg a kozeli tohoz, esetleg nagy ritkan a gyerekkori cimbivel a Balcsira. No meg a supermoto ulese sem a legjobb a seggemnek, de viszont tetszik.
Meg azert tenyleg keni kis plusz, ami a teljesitmenyt illeti.
Meg kivanja a szemem is.
:-)
A 21-es első kerék az ugyan elég furcsa aszfalton, de nem is ott kell jól működnie.. de legalább motivál az aszfalt kerülésére. Ja, meg érdemes rászokni a láblógatós stílusra, itt az működik.. nem úgy mint egy hagyományos motoron.
Nagyon kíváncsi vagyok milyen lehet supermotozni, ahol a 17-es kerekek miatt nincs ez a fura érzés aszfalton, de az aktív üléspozíció, meg az egyhengeresekre jellemző meredek nyomatékgörbe ugyan úgy adja.. Na meg hogy a fekvőrendőr előtt nem fékezni, hanem nagy gázt kell adni, hogy elemelje az elejét.. na az is nehezen megunható.
http://www.hasznaltauto.hu/motor/suzuki/suzuki_gs_500_e-9385405
Innen ketten mentünk Kolozsvárig, ott megaludtunk ismerősnél, majd hétfőn Csíkfalvára. Kedden elhoztunk Sepsziszentgyörgyről egy xr-t. Szerdán Szejkén találkozás még 3 emberrel, este babaszás, aztán csütin indult a kis túra vhogy így:
Csütörtök: https://goo.gl/maps/swTphyyDo4...
Péntek: https://goo.gl/maps/8HqSc43vtS...
Szombat: https://goo.gl/maps/zC4h5ASszd...
Qrva jó idő volt, mondjuk vasárnap hazafelé azért megáztam rendesen a határ után, de mire felértem már meg is száradtam. Ja, meg volt egy menekülésem Radnót után a rendőrök elől.
Abba nem tudom mi a buli, hogy mindig kell várni valaki töketlenkedőre.. és állandóan arra figyelni, hogy nehogy elvesszen a vonat vége. elöl nem lehet haladni, hátul meg rohanni kell. Agyrém
Amúgy minnél népesebb a csapat annál több az állássidő és annál jobban akarják behozni az elvesztegetett időt sebességgel.
Szal egyedül kisgyösszel is jól lehet haladni.
Gondoltam szólok, hogy nem csak olyan utak léteznek amin a kamionok is járnak.. de ha te azt szereted ha minden irányból ezekre a monstrumokra kell figyelni, akkor nekem végül is mindegy, mindenkinek lehetnek furcsa perverziói.
Ugyan ez a lánccserével meg fog változni, de tök vállalható sebesség ez, ha a lentebb említetteket betartom és rászánom az időt. Az már más kérdés, hogy enduroval sokkal jobb a földutakon menni mint bármilyen aszfalton.. így ha tehetem, kerülöm is.
Kalocsáról meg, simán el lehet menekülni a Paksi komp felé, másik irányban meg Hajós-Jánoshalma-Halas felé, aztán le Szegednek Ruzsán át.. közel nulla forgalomban.
Persze értem én hogy sokkal egyszerűbb az egy és kétszámjegyű utakon tájékozódni.. csak éppen a motorozás nem erről szól (nekem legalábbis).. az max közlekedés.
Pont ezt csináltam 2 és fél éven keresztül, a megfelelő társaság is kialakult a túrázásokhoz (2x Székelyföld is meg volt), de azért a motoron töltött időm legalább kétharmadát egyedül tettem meg. Egy 125-ös nyergében elég fárasztó a folyamatos élethalálharc a kamionokkal szemben, ezért váltottam A-ra, és GS500-ra. Egyszerűen muszáj volt.
Meg azert tenyleg keni kis plusz, ami a teljesitmenyt illeti.
Meg kivanja a szemem is.
:-)