Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Hát a Pd oiler ennek épp csak a 3 x - a volt. Szóval,nem biztos hogy olcsóbb mint a láncspre de majd elválik. Azért azt hittem, hogy nem csak a lánc, hanem a lanckerek élettartama is hasonlóan hosszabb lesz, ha lanckerek csere akkor a lánc az maradhat? Én eddig nem így tudtam...
Pedig hidd el.....

Mint írom nekem a gyári lánc 25-nél volt kukás.....a mostani RK lánc meg 36.700-nál jár.....

Eriknek is valami 60 van a láncba? Vagy 80?..... És neki is csak lánckerék csere volt.
Szóval az a pár csepp olaj, csodákra képes, hiszen a sprayvel ellentétben nem fix....nem ragad....nem tartja magába a koszt......

De ha csak árban nézzük?
Ha jól emlékszem cakk-pakk nem volt 10.000ft az egész.
Ebből eddig 3 flakon sprayt tudtam venni, ami esős időben volt hogy egy szezon alatt el is ment.....
A láncolajzóm már 4-5 éve fent van.....olaj mindig akad valamilyen....tehát egy új láncszettet már csak a láncspray árából összehoztam.


Én se hittem el, mikor KIZSnél láttam elsőre....de sajnos igaz a mese, és kiváló ötlet.
Neked 30000
olcsón átveszem azt az olajzót ! 3000?!
Mar nem.
A tul sok bejgli miatt a nyuginirvanaba jutottam.
Ez így van! Én is mindig azt hittem nem elég olajos- persze zoli32 meg a fejét fogja hogy a gumi oldalán is van
No majd még egyet vissza kattintok, és meglátom. Eddig a PDoiler 6- os álláson van még olajos a felni az emelő gomba stb. Lehet vissza veszem 5- re
Az utolsó mondatodban leírtad a lényeget.
Pfff, lehet, hogy te nyertél?
nem nem, láncolajozás az amikor hajtóműolajat cserélek
Látszik, hogy nem lehet motorozni! B@szkódtok itt a repedezett gumi után a lánc olajozásával.
Apropó: mi az a láncolajozás? Az, amikor egy évben egyszer teleöntök valami tartályt az ülés alatt?
Én már többször leírtam, hogy mit csinálok a lánccal.......leszarom....koszos?...koszos, na és?....ez használati eszköz nekem nem vitrin kiegészítő (persze tisztelem és megértem azokat akik tisztán tartják), a brigit meg úgy felejtem el ahogy látom......ezt is kiveséztük már párszor.
Hát akkor leírom én is hogy tisztítom és olajozom a láncom
Én ezt a lentebb belinkelt Louis-os lánctisztító kefe szettet használom brigéciollal. Megjegyzem a fogkefe is kiszedi a fogak közül a koszt nem betolja, sőt ha koszos egy szőnyeg az is kefével takarítja az ember és nem befele hanem kifele jön a kosz. Na ha beázott rendesen a brigéciol a láncon ezzel a kefével 3 perc alatt fém tisztára takarítom a láncot, majd vagy megyek vele vagy kompresszorral kifújom belőle/róla az összes vizet. Aztán nem tudom ki olvasott a láncról a Hondás szervíz manuálban(nekem a 250-es meg a 600-as is volt), de én 80W90-es váltóműolajjal és egy fecskendővel végig megyek a láncon szintén 3 perc alatt, ügyelve hogy a megfelelő helyre mennyen ugye a cucc, majd egy ronggyal eloszlatom az egészet a lánc külsején is egy vékony réteget képezve és kész, 500-700 km-ként csinálom ezt az olajozást vagy eső után. 1200 ft volt az olaj és körülbelül 100.000 km-re elég.
Annyira levettem hogy a kovetkezo mar a zero volt.
Mindegy most nem ez a legnagyobb feladat,majd lanccsere utan ujra fogalmazom.
Van egy érzésem, hogy a rossz elvárás miatt van gond sokaknál. Van a "száraz" láncspray ami fújás után olyan mintha semmi nem lenne a láncon, de mégis jó. A normál spray esetén meg ugye azonnal látszik hogy van rajta és azzal nyugszunk meg, ezért is nem nyert teret a "száraz". Ezért lehet, hogy aki felszerel egy olajozót az úgy állítja be, hogy a láncon rendesen látszódjon az olajfilm ami viszont már túl sok és kicsapódik mindenhova. Talán csak annyira kéne állítani, hogy ha kézzel megfogjuk akkor minimálisan lehessen érezni egy kis olajat.
Nekem állandó csatakos gumi nem pálya.
Ujragondolás miatt eltávolítva.
A beállítás tényleg macerás egy kicsit, főleg ha csak egy potméter áll a rendelkezésre és a lánc olajosságából következtet a pilóta. Ha viszont nincs nagyon eldugva a kenőtű és valamilyen mennyiség/idő látjelzése van a dolognak akkor jóval könnyebb beállítani. A láncvezető nálam a közvetítő közeg, sztenderen eltávolodik a lánc és akkor látom mennyi idő alatt szakad le az olajcsepp. A tavalyi szezon második fele és az idei során is 3,5 percenkénti cseppenés volt beállítva, azóta én nem piszkálom mert tökéletesen elegendő a lánc folytonos kenéséhez és a gumim se olajos.
Lényeg a lényeg, ha meg akarjuk jelentősen növelni a láncszett élettartamát, ahhoz olajzó kell. A többi mosogatósfogkefézősfujdogálós szertartás csak néhány ezer km-t jelenthet.
Egy olajzó megáll 10 ropiból. Innentől nincs min gondolkodni...
Csak ne lenne olyan nehéz beállítani!
Nekem nem való ez az olajozó, mert ha olajat látok a hátsó gumin, a pánikroham kerülget. Tudom, hogy addig nem dönti az ember a motort és csak bebeszélem magamnak, de egyszerűen fóbiám van az olajos gumitól, már csak a gondolattól is, hogy olajos lehet.
Az autó meg benzines!

(Nem csak kardános van...- ésmint utaltam rá, soknak van sajátja is...)

pár csepp olaj csodákra képes. pl régen a vasútnál a forgóvázak kenését úgy adagolták hogy volt egy tartály, benne az a cső amin lefolyt az olaj és egy madzag volt köztük az összeköttetés.
amit a madzag felszívott az folyt le. és mindig olajos volt, de csak egy kicsit
a láncnál is pont ez a lényeg hogy legyen egy vékony olajfilm kb 5 csepp olajból át lehet kenni az egész láncot
ha vastag és sűrű az olaj(zsír)film beleragad minden szutyok utána ismét egy réteg olaj egy réteg szutyok és már meg is van a dörzshatású massza
ez a spray-zsír akkor lenne tökéletes ha zárt rendszerben futna
pár motor kezelésit elolvastam már mindenhol motorolajat ír kenésnek
Én még mindig szkeptikus vagyok evvel a kütyüvel szemben. Bár egy jó ideje fent van, de elképzelni nem tudom hogy ettől a pár cseppecske olajtol aminek a fele lerepul hű de hosszabb lesz a lánc élettartama
Láncolajzás.......
A Banditon 41.000km-es a lánc, és a felrakás óta 1x lett utánaállítva.
(a gyári lánc 25000-nél volt kuka)

Én se hittem benne, de már rég visszahozta azt a kis pénzt, amit Nanonak fizetem az elektronikáért, és amiért megvettem a mágnesszelepet, tartályt, csövet.
Eddig az első lánckereket kellett csak cserélni, mert az vagy anyaghibás volt, vagy szar......sorra letörtek a fogak....

Néha kicsit csapkod az olaj (ha nem jól állítom be) de inkább egy motormosás, mint 25000-renként egy új szett.
Kettenmax classic kefe rendszer petróleummal, évente 2- max3 x lepucolva. Amit össze gyűjt hasznalt petróleum avval a lanckerek ház lepucolva. Evvel, oly tiszta lesz a lánc, hogy a fehér rongyon szinte alig hagy nyomot. Utána teflonos MOL - os láncspré. Az meg nem igazán helytálló, hogy a teflonos tovább marad rajta mert egyik sem marad rajta esoben!
Lánc 600 km-t ként fujva.
Er5 gyári lánc 45 ezernel cserelve, nem tatter üzemmód mellett.
Zen lancolajzo, bár kellett küzdeni vele. Elég furan olajoz de állítólag olajoz...
Tisztítás sokkal egyszerubb ..
Kettenmax kefe rendszer így évente max 1-2 x használva.
Brigo, sterimo szerintem sem túl jó.
Rendőrmotor kardános!
A láncos témához:
Motoros rendőrök mondták (mivel egész évben a gépen ülnek, valószínű hiteles ) PLUSZ szinte mindegyiknek van saját mocija is..), hogy minden 2-3. tankolás után, de MINDEN ELÁZÁS UTÁN ajánlott a lánc spray a kenés miatt az, hogy milyen az szinte mellékes. Én e szerint járok el, és előző motoromnál 30,000-ig semmi baja nem volt a cuccnak. (Sőt akkor sem, azért cseréltem, mert ajánlott volt.)
Egyébként ez mellett a téli leálláskor (Haverom mutatta,) azt csinálom, hogy a motor bal oldalán a lánckeréknél asszem' 5 csavar van. Ezeket könnyű kiszerelni és az oldalt leemelni. NA AKI OTT MÉG NEM TAKARÍTOTT, az ott csodát láthat. Zsíros - koszos, stb. szmötyi HEGYEKBEN első alkalommal. Ha évente el van játszva, akkor szinte semmi.
Itt - és a téli leálláskor az egész láncon petróleum+fogkefe duót alkalmazom- így a felgyülemlett egyéb kosz is lejön - tisztán kap egy új sprajjolástot' és így megy aludni... bár idén karácsonykor (26-án) még mentem vele...
Jöjjön már a tavasz!