Mindig magasnyomásúval mosom a motort, nemigen lehetne mással a több kiló sarat. A láncot is... Aztán rábízom a dolgot a láncolajzóra. Semmi gond vele.
sosem mostam még láncot(kenni se nagyon szoktam)
érdekességképp:
az xr4-en kb 6ezret ment el a szett ami jónak mondható
a görgők már majd lepotyogtak róla, de a csapoknál még meg sem moccant
pedig ette a gyűrűket a homok, bántotta a sok kő-ág-stb
szóval nem olyan védtelenek azok a kis gumiharcosok
Én is már annyi ellentétes véleményt hallottam mindenféle karbantartási műveletekről hogy a végén azt csinálom ami már egyszer bevált.
Belül is pucol? Akkor én meg a piacra dobok egy löttyöt amiről meg azt mondom hogy nanorobotok és újraépítik a láncot. Halálra keresném magam, csak aztán el kéne tűnnöm egy időre.
Én inkább motort cserélek mint láncot.................esetleg ha mosod kevesebb láncot kéne cserélned.
Amúgy majd jön pár aki ezt vagy azt mondja.Én maradok a fogkefe,rongy,petroleum kombónál.
A lajos árul egy olyan tisztító kefét ami belül is pucevál,gyűrűknél stb.
Inkább pont az O gyűrűt látod, a csapokat meg nem. Az bent van a görgő belsejében te! A láncszemek közötti kb 0.5 mm-es résben látsz az a gumi gyűrű. (inkább már X gyűrűket használnak mint O-t) Én már nem az elsőt szereltem fel magamnak.
Én úgy gondolom a fogkefével inkább beljebb tuszkolod a szennyeződést, meg a petróleumot is. Persze a petróleumnak is van némi kenőképessége, de nem láncba való, mer nem elég sűrű, és könnyebben távozik is onnan, kioldva a sűrűbb kenőanyagot is.
Mondom az én láncom is 40 000 felett ment úgy hogy nem kefélgettem, úgyhogy 1:1.
Köhmmmm.......őőőőőőő.................huhh...............a kívűlről törölgetés egy igen jó módszer a hiábavaló melóra,mint lufit hámozni.
Szal fussunk neki.
A láncspray egy igen ragadós,zsírszerű trutymó felfujva igen sportos általában fehér színű lesz tőle a lánc.
De mész vele egy 50-est és elkezdenek beleragadni az út porszemcséi,ez egy idő után igen jó csiszolóanyaggá áll össze ami szépen lassan kikezdi a láncban lévő O gyűrűket és ha azok elkoptak beeresztik a nedvességet és elkezd rozsdásodni.
Namost ha 3-4000 km-enként szépen lemosod akár fogkefével,rongyal,ecsettel (szar,deréktörő,unalmas,fájdalmas,koszos undok munka és sose lesz teljesen tiszta) akkor eltávolítod ezt a ragacsos csiszolóport a csapoktól.Ergo kisebb az esélye a kinyuvadásnak.
Minimum 29e-37e ig van abban a rohadt rozsdás GWX láncomban és az a szemét nem akar kinyuvadni.KB 2-3x mosom fogkefe,petroleum spricnis edényben,rongy segítségével.
Kislánckerék körüli zugokban sose lesz jó és ezt nagyon rühellem.
Nehezen is szánom rá magam.
Víztől óvni kell, az a nagy ellensége.
Ha rám hallgatsz csak petróleumos ronggyal dörzsölöd át kívülről. Sokan nekiállnak fogkefével tisztogatni az O/X gyűrűknél is (először én is ezt csináltam) de azzal csak kioldod a maradék kenőanyagot a csapoktól. Egy ilyen "alapos" tisztogatással felgyorsítottam az első láncom halálát (24 500 km). A második láncomról csak kívülről dörzsöltem le a dzsuvát és 40 000 felett mentem vele.
Lánctisztító spray, petróleum, benya, de van olyan is, aki brigeciollal lefújja az egész mocit, majd nagynyomású, láncspray és kész
Személy szerint nem szerettem/szeretem pucolni. Láncsprayvel viszont min. 1000km-enként fújom. Így a GS-en 24ekm után kellett láncot és fogaskerekeket cserélni.
Állítólag akik láncolajzót használnak van akinek elmegy 100ekm-t is egy szettel a motor és tisztogatniuk sem kell
A manual lánctisztító sprayt vagy petroleumot ajánl...
Szép gép!
Nekem 7 év alatt jött össze 34ekm, igaz csak hétvégente használtam hobbimotorozásra, és az első évben 2x is pereceltem. Viszont megtanultam "nagymotorozni" Gurulj vele sokat és mire nagyobbra ülsz, nem érhet meglepetés (persze azért csak okosan)!
Olyan kilométerekről olvasok, hogy az csoda... az enyémben (nekem hitelesen) 20,000 van - ma KARÁCSONYKOR - léptem át (12000 körül vettem) nagyon bízom benne, hogy sokáig együtt leszünk még...
Igazi elnyűhetetlen típus, jól nézd át, vidd el próbakörre és nem lősz mellé! Ha belinkeled a hirdetést lehet valaki az előéletét is el tudja majd mondani!
érdekességképp:
az xr4-en kb 6ezret ment el a szett ami jónak mondható
a görgők már majd lepotyogtak róla, de a csapoknál még meg sem moccant
pedig ette a gyűrűket a homok, bántotta a sok kő-ág-stb
szóval nem olyan védtelenek azok a kis gumiharcosok
Belül is pucol? Akkor én meg a piacra dobok egy löttyöt amiről meg azt mondom hogy nanorobotok és újraépítik a láncot. Halálra keresném magam, csak aztán el kéne tűnnöm egy időre.
Amúgy majd jön pár aki ezt vagy azt mondja.Én maradok a fogkefe,rongy,petroleum kombónál.
A lajos árul egy olyan tisztító kefét ami belül is pucevál,gyűrűknél stb.
Mondom az én láncom is 40 000 felett ment úgy hogy nem kefélgettem, úgyhogy 1:1.
Szal fussunk neki.
A láncspray egy igen ragadós,zsírszerű trutymó felfujva igen sportos általában fehér színű lesz tőle a lánc.
De mész vele egy 50-est és elkezdenek beleragadni az út porszemcséi,ez egy idő után igen jó csiszolóanyaggá áll össze ami szépen lassan kikezdi a láncban lévő O gyűrűket és ha azok elkoptak beeresztik a nedvességet és elkezd rozsdásodni.
Namost ha 3-4000 km-enként szépen lemosod akár fogkefével,rongyal,ecsettel (szar,deréktörő,unalmas,fájdalmas,koszos undok munka és sose lesz teljesen tiszta) akkor eltávolítod ezt a ragacsos csiszolóport a csapoktól.Ergo kisebb az esélye a kinyuvadásnak.
Minimum 29e-37e ig van abban a rohadt rozsdás GWX láncomban és az a szemét nem akar kinyuvadni.KB 2-3x mosom fogkefe,petroleum spricnis edényben,rongy segítségével.
Kislánckerék körüli zugokban sose lesz jó és ezt nagyon rühellem.
Nehezen is szánom rá magam.
Ha rám hallgatsz csak petróleumos ronggyal dörzsölöd át kívülről. Sokan nekiállnak fogkefével tisztogatni az O/X gyűrűknél is (először én is ezt csináltam) de azzal csak kioldod a maradék kenőanyagot a csapoktól. Egy ilyen "alapos" tisztogatással felgyorsítottam az első láncom halálát (24 500 km). A második láncomról csak kívülről dörzsöltem le a dzsuvát és 40 000 felett mentem vele.
Személy szerint nem szerettem/szeretem pucolni. Láncsprayvel viszont min. 1000km-enként fújom. Így a GS-en 24ekm után kellett láncot és fogaskerekeket cserélni.
Állítólag akik láncolajzót használnak van akinek elmegy 100ekm-t is egy szettel a motor és tisztogatniuk sem kell
A manual lánctisztító sprayt vagy petroleumot ajánl...
Nekem 7 év alatt jött össze 34ekm, igaz csak hétvégente használtam hobbimotorozásra, és az első évben 2x is pereceltem. Viszont megtanultam "nagymotorozni" Gurulj vele sokat és mire nagyobbra ülsz, nem érhet meglepetés (persze azért csak okosan)!