Hát igen, így 40 évesen télen motorozva sokan lenéznek, a térdeim meg 20 éve recsegnek sérülés miatt, de képzeld működik. Ja, majd elfelejtettem, hogy pár házzal arrébb lakik egy 87 éves bácsi, 40 évet motorozott télen-nyáron, és nincs kutya baja az izületeinek....pedig 20 km-re volt a munkahelye, sosem volt autójuk, motoroztak a feleségével.... Azt mondja, fel kell öltözni, és lassabban menni, hogy ne fázzon az ember.
Sokat számít a genetika.
Régen rá voltam kényszerítve arra hogy hidegben akár fagypont alatt néha még nedves úton is motorozzak. Ma már abszolút hobbi ez is csak, nekem ugyan olyan élményt nyújt ez is mint ahogy a kolléga is írta a plusz 30-40 fokban való motorozás. Persze már hidegben is csak száraz úton indulok azért nincsenek itt akkora telek inkább csak hideg van. A sok kényelmi kiegészítő meg azért kell hogy ne szenvedés legyen hanem hogy élvezni lehessen, én szeretek hideg száraz időben is menni, mert motorozni jó ha hideg van vagy ha 40 fok meleg.
Fagypont felett, ha rendesen beöltözöl és ésszel mész, nekem semmivel nem nyújt kevesebb élményt, mint 35 fokban rohadni a bőrruhában. Fagypont alatt még nem motoroztam a GS-sel, ott már azért számolni kell esetleg jéggel az úton, amit nem feltétlenül lát az ember, szóval.. "hülye azért nem vagyok" :D
Nekem a motorozás kikapcsolódás, szórakozás, élmény. Ezért nem értem mi értelme van a téli motorozásnak? 10 fok alatt biztos nem indulok el. Felesleges a nem tapadó gumikkal és a nedves, foltokban sáros uton való közlekedés.Ez az időszak már nem adja azt az élményt ami kell egy jó motorozáshoz. A motorosok szerintem /125-250 alattiak kivételek lehetnek/ nem arra használják gépüket, hogy A-ból eljussanak B-be, hanem tulajdonképpen hobby célra. Akkor meg minek a beöltözéses téli motorozás? Arra ott az autó ha menni kell!
Ne is mond én nem is tudom hány km mentem vele mire korom sötétben észre vettem hogy behúzott fékkel mentem végig, tavaly már nem törtem rajta a fejem néha hátrébb húztam meg megpróbáltam kitartatni a féket. Egyébként el is felejtettem, de vagy egy komolyabb drótra gondoltam amivel meg lehet adni neki az ívet a sarokban, vagy valami keményebb flexibilis cuccra amit oda varratnék vagy ilyesmi.
Rá kell keresni neten a hőfokmérőre, meg érdemes autósboltban is megkérdezni, lehet, hogy van egész baráti áron is. Bár szerintem nem biztos, hogy nagy a jelentősége, mert a legtöbb hő nem ott távozik, és az alapvető melegedési probléma (vagy nem melegedés) nem ebből adódik, hanem, hogy a hengereken, hengerfejen, blokkon nagy a hőveszteség télen (arra meg mégsem adhatsz ruhát :D ).
Persze ez csak megérzés, a próba mondaná meg mi az igazság,a többi csak elmélet.
Nem menet közben gondoltam, hanem külső hőmérséklet függvényében. A csupaszokon eleve nincs olajhűtő, szerintem 10 fok alatt a mieinknek sincs rá nagy szüksége. Csak nem mertem még meglépni, mert nincs olajhőmérőm, vaktában meg nem lövöldözünk.
Hali
Én most vettem ilyen kézmelegítőt/muffot/akármit, csak egy bajom van vele, hogy 100 fölött akkora rajta a "szélnyomás" vagy hogy is mondjam, hogy elveszi a holtjátékot a fékkaromról. 110 fölött pedig időnként érezni, hogy befog, picit lassít (amikor ezt észrevettem, először azt hittem, a benzin fogyott ki, áttekertem tartalékra, de ugyanezt csinálta továbbra is. Akkor esett le, hogy mi lehet a baj, azonnal levettem ezt a valamit, és töröm a fejem a megoldáson).
Te hogy oldottad meg, hogy ne bántsa a féket?
Persze hogy tudsz, Épp ez bent a lényeg hogy nem sok ez a ruha csak szigetel. Az aláöltöző eleve vékony, a polár pulcsi is síelős fajta ez is vékony anyagú, aztán a mellény sem vastagabb egy vékony pulcsinál, a kabát meg így is úgy is ugyan akkora. Ezt ki kell próbálni és akkor lehet csak elhinni, bár nekem leírva sem sok.
Na szal van egy nyári térdvédő amit akkor veszek fel ha farmerba megyek rövid távon. Mivel akármilyen meleg is van 100-120nál sztem ez a menetszél is megterheli már a térdet. Ez nem belebújós így nyáron sem vagyok lusta felvenni mert csak felcsatolom és kész.
Aztán van egy neoprén protektoros, igazából ezt vettem hidegre, de hosszú távon kényelmetlen. Ez belebújós változat, ehhez ki kell venni a gyári protektorokat a mocis nadrágból mert nem fér el a kettő együtt. Plusz ha aláizzadok hidegben, nehezen tudom kiszárítani egy megállás alatt, így jobban fázik az izzadt térdem. Tehát ezt nagyon hidegben rövidebb időre használom.De hát nagyon hidegben nem is tud az ember sokat menni.
Aztán van a Louis-os protektor nélküli neoprén térdvédő, ez hosszú távon abszolút elviselhető, és egy megálló során gyorsan levehető és kiszárad.. Ezt 0 és 10-15 fok között használom.
(a képek sorba vannak)
Az öltözködést meg ledarálom szavakban ha ez is érdekel vagy ha nem is
Cordura 4 évszakos kabát, nadrág béléssel, síaláöltöző alul felül, polár pulóver, mellkasig leérő szélzárós sál, sí csősál, sima maszk, fűthető mellény, téli motoroskesztyű, alá kesztyű, alus talpbetét, sízokni.
Kormányfűtés, kormánymuff, kéznél szélterelő("kézvédő"), és most már a baris ülés, ja és leg leg leg fontosabb a cipő orrát a lábujjaknál leragasztom kívülről szövet erősítésű ragasztóval.
Ennyi jut most eszembe.
Nyilván a sűrű olajat nehezebb mozgatni, de én még sosem vettem észre, hogy nehezebben tekerné ha sűrűbb az olaj. Nekem akkor szokta nehezen tekerni ha le van merülve az aku.
Ezzel a szívatóval meg csak óvatosan.
Nekem 1 hónapba telt mire kiderült miért nem indul, azt is egy szerelő derítette ki, de előtte már kérdezgettem 10 szerelőt, volt aki azt mondta betámasztanak a szelepek, nincs elég kompresszió, a dugattyúgyűrűknél megy el a kompresszió, stb. vettem tök fölöslegesen egy garnitúra gyertyát is, úgyhogy ez a szívatás engem is baromira megszívatott.
Akkumulátorból emlékszem hogy a gyári értékű aksi került bele(nekem azt mondták nagyobb nem fér bele), tehát nem volt elvileg gyenge, a probléma az volt hogy a 15 W-s olaj túl sűrű 0, -5, -10 celsius fele így nagyon nehezen pörgette meg főleg ha melóhelyen a parkolóba indítottam. két indítózás után megszívta magát és már lehetett is tolni . Meg hát a kenéshez itt lett volna pár szavam az akkori önmagamhoz.
Fasza a huzat, még egy csinos csajt kell ráültetni és kész :)
Az akkut nem értem hogy kapcsolódik az olajhoz abból a szempontból, hogy lemerül ha nem megfelelő olajat használsz.
Nekem a Kawám produkált hasonló jelenséget, mint amit leírtál: hidegben nem indult, majdnem elkapta, de a végén mégsem. Gondoltam keveset kap, hidegindítót egy fé' dobozzal benyomtunk (hidegben szívatni kell rendesen, hogy beinduljon), de ez nem :) Kiderült, hogy úgy agyonszívta magát, hogy ki kellett venni a gyertyákat és pumpával kifujtatni a hengereket. No utána sima volt az indítás. Ezt kétszer játszotta el, azóta nagyon figyerlek, hogy csak annyi szívatót húzzak amennyit muszáj, hogy beinduljon.
Valaki nem tud olyan helyet ahol tudnék venni progresszív rugót?