Köszi a választ, majd megnézem, hogy áll a töltése, de lehet igazad van. Az viszont miért van hogy egyesben behúzott kuplunggal meg akar lódulni a motor?
Ne ijedj meg, csak az akksid kezd elpusztulni. Az a kattogó hang a relé, ahogy szétold. Az meg hogy eleinte üresben hagyva jobban indult mint egyesben szerintem azért van, mert ha egyesben az önindítónak valamivel több dolgot kell megtekernie, ráadásul olajban. Az akksid már akkor is gyengélkedhetett.
Próbáld meg feltölteni, de egy idő után minden akksi meghal. A szarok meg igen hamar...
Sziasztok. Akadt egy kis gondom a GS500-asommal, pont, mielőtt téli álomra bocsátottam volna. Hol is kezdjem... Szóval én általában üresben rakom le a motort ha több óráig tudom, hogy nem fogok vele menni valamint szinte mindig oldalsztenderen. Nyáron sokat mentem vele, nem is volt gond a motorral, viszont szeptember óta, amióta visszaköltöztem a koleszba és suli miatt van, hogy napokig pihent, előfordult egyszer hogy 1-esban hagytam ott több napig és legközelebb amikor indítani akartam, ugye üresbe raktam, kuplung be és amikor indítanám elkezdett kerregni a motor, ugye mint minden normál indításnál egy pillanatig lehet hallani ahogy próbálja elindítani a rendszer a motort, nos az a hang van most is, csak nem akar indulni a motor. A világítás (lámpa, üres jelző lámpa, stb) elkezd villogni, próbál indulni a motor és egyszer csak egy nagy kattanást lehet hallani a blokk felől. Ilyenkor nem erőltetem tovább, ne hogy gond legyen, picit hagytam próbálgattam még párszor és elindult, menet közben semmi gond nem volt. Ettől fogva tényleg oda figyeltem, hogy üresben legyen, mert olyan volt az egész, mint ha még lenne kapcsolat, ugyanis ha üresen kívül próbálom elindítani bármelyik fokozatban, úgy hogy természetesen be van húzva a kuplung a motor megmozdul, pedig szerintem ilyenkor nem lenne szabad ilyet csinálnia, valamint behúzott kuplungal fokozatba rakva sokkal nehezebb a motort gurítani/tolni, mint amikor üresben van. Ha pedig nincs behúzva a kuplung akkor pedig kb fél métert lehet előre/hátra mozgatni. Ez után, elindult rendesen, nem volt gond vele így, hogy üresben hagytam mindig, múlt hétig, amikor 1 éjszakára véletlenül 1-esben maradt, másnap reggel pedig megint előjött ez a jelenség, de sikerült kb 10 perc alatt szóra bírni. Azt hittem, nem lesz gond, de tegnap este megint megtörtént pedig üresben volt és most nem is tudtam elindítani (kb 5 percig próbálgattam). Nem tudom mi lehet a gond, én a kuplungra, vagy a váltóra gondolok. Ez a kattanó/csattanó hang elindítás során üresben nagyon ijesztő. Valakinek van valami sejtése vagy tapasztalata? Remélem eltudom indítani még egyszer mert valahogy haza kellene vinni, otthon már lehet meg tudjuk szerelni. Köszi előre is a válaszokat. Üdv, István
csak nekem a legközelebbi majd 50km, szóval nem éri meg 5x is elmenni hátha van
meg mint írtam a halasi egy putri aldi a műszaki cikkek szempontjából
motorhoz csináltattam egy ilyet: http://www.hobbielektronika.hu...
sajnos a kis szériás gyártás miatt elég drága volt, és sajnos nem tartalmaz felcserélt polaritás védelmet(egyszer adtam kölcsön el is rontották)
szóval most már rajtam kívül senki sem nyúlhat hozzá.....
Az Aldi honlapján nem látom, hogy hirdetnék, de a Lidl-ben csütörtöktől lesz ez: http://www.lidl.hu/hu/ajanlato...
A 3 év garancia jól hangzik, de az a 3,8A max. töltőáram sok, remélem, kézzel állítható (akkor viszont tökjó, mert ha kell, feltölti a kocsiakksit is).
evvel az a gáz hogy alig van készlet
múlt évben az aldiban volt akciós egy egész jó töltő, pl a kiskunhalasi aldiba összesen 4 db jött, mondani sem kell hogy ki sem került a polcokra, utána egy csomó helyen árulták egy kicsit drágábban(de a műszaki boltokhoz képest kicsit olcsóbban) az "élelmesek"
de ez más termékekre is igaz múltkor akartam venni egy fúró élezőt, nézegettem a youtube-n hogy egész jó fórumokon is egy általános jó vélemény volt a termékről
a kiskőrösi lidl-be 1db jött belőle az eladó szerint minden akciós termékből alig jön pár darab csak
Ha jól tudom,akkor ez a töltő 0.3 amper leadására képes,ami nagyon kevés egy 40-55 amperes aksinak.Minimum 10%-kal kéne töltened,szerintem szerezz be egy autós töltőt!
feltölti csak lassan, ha mondjuk 0,5 amperral tölti akkor kell neki 4 nap
de azért mérj rá mert ha egy nap után sincs benne 13v feletti feszültség akkor nem bír vele
ami nekem van töltő az 0,2-1,2 amper közti töltőáramot tud az simán feltölti a kocsiakkut
Szóljatok ha túl nagy faszságot írok!