Először is Gratulálok a csemetéhez! :) Másodszor:
Egy problémám van, kb két hete indítás után hallok némi zörejt a blokkból, ma meg már üzemmeleg motor mellett is hallani. Szóval valószínűleg hengerfej + dugattyú - vagy gyűrű - probléma. Ennek mennyibe kerülhet a reparálása? Hol jutok hozzá legolcsóbban az alkatrészekhez? Szerelőhöz mindenképp elvinném, csak amelyiket ismerem, az sem a legolcsóbb.
Nekem akkor csinált ilyet, amikor eldugult a hidegindító fúvókája. (Ki kell tisztítani és jó lesz). Ezért van az, hogy jól megy/ jól fogyaszt, mert a hidegindító csak néhány percig megy, és utána nem. Tehát bőven van ideje a kosznak kirakódnia a nyugodt helyeken.
Nézd meg a légszűrődet, lehet egy döglött egér van benne...
Olyan mintha túl dús lenne a keverék. Ha nem lett hozzányúlva akkor valószínűleg kevesebb levegőt kap.
Amikor kicsit rárántod a gázt akkor mielőtt odaérne a nafta, nyit a pillangószelep, több levegőt kap és egy pillanatra ideális lesz a keverék...vagy valahogy így.
Tisztelt Fórumozók!
A motorom néhány napja nehezen indul szívatóval. Eddig azonnal elkapta, kicsit tartottam rajta a szívatót, majd szépen visszaengedve ketyegett tovább. Most sok forgatásra sem , inkább visszatolt szívatóval kicsi gázzal tudom kis próbálkozások után indítani. Mi lehet ez? Jól megy, jól fogyaszt, de ez azért az eddigi állapot után idegesít. Várom a véleményeket és a segítséget.
Üdv.
Hali. Köszi a segítséget. A durrogó hanggal kapcsolatban akkor megnyugodtam, ezek szerint ez normális a GS 500-nál. Közben a zörgőhangnak meg lett a forrása. A hátsókerék bal oldalán lévő szögletes fémrész hátulja zörgött, meglazult a csavar, amivel a hátsókereket kell egy síkba állítani az elsővel és ez miatt zörgött, meghúztam kicsit a csavart és már jó is lett. Kicsit túl paráztam a dolgokat... :D
Ha arra gondolsz, hogy (általában hidegen, de néha néha melegen is) 2000 környékén tartva a gázt, döccen egyet mintha kimaradna egy ütem és visszaesik kb 500-at a fordulat, akkor az akár milyen hihetetlen de "normális". Az enyém is csinálta a kezdetektől fogva (9700-al vettem).
A másodikat is tapasztaltam a sajátomon, pedig nem lazult le semmilyen csavarom. Vagyis egyszer igen. A lánckerék takaró dekli egyik csavarja kilazult. Szerencsére pont a váltókar alatti, így nem pottyant ki, csak még erősebben halottam azt a (és itt most egy új fogalmat vezetek be a titing után) PRITTYEGŐ hangot.
Amúgy az lehet hogy a szelepeknek a hangja. Néha a hézagokat is meg kell nézetni.
Azt a "pukkanó" hangot nekem is szokta. Tnap lettem rá figyelmes amikor hidegen indítottam és melegítettem, gázra csinálta 1-2x. Nem hinném, hogy baja lenne tőle, ahogy itt olvasgattam vannak érdekes hangjai, viselkedései a GS-nek, együtt kell vele élni. Ettől ilyen egyszerű és nagyszerű
Kb 3 hónapja vettem a GS 500-asomat. 2003-as, most lépte át a 60000-es óra állást a napokban, kb 2500 km-t mentem eddig vele. Még kezdő motoros vagyok, pár hónapja van csak jogsim. Amikor elkezdtem vezetni nem vettem észre semmi szembetűnő hibát, viszont most az utóbbi hetekben feltűnt pár furcsaság. 1-2-es fokozatban 1500 és 2000-es fordulat között, amikor elindulok vagy lassan megyek (több mp-ig vagyok ebben a tartományban) gyakran ilyen pukkanó hangot ad ki a motor, mint egy apró durranás. A gyertyákat ellenőriztem, azokkal nincs gond, nem tudom van-e hozzá köze de az alapjárat 1000-1500 között szokott lenni. A másik furcsa dolog viszont a napokban tűnt fel, amikor megyek a motorral olyan hang jön a tank/blokk felől menet közben, mintha valami csavar mondjuk ki lenne lazulva és csörögne a rázkódástól. Amikor egy helyben járatom nincs gond vele, alacsony sebességnél sem, viszont nagyobb sebességnél (40 km/h +) akkor már feltűnik ez a csörgés és fogalmam sincs mi lehet ez. Valakinek nincs esetleg tippje? A legjobb az lenne, ha egy hozzáértő megtudná nekem nézni, kipróbálná, menne egy kört vele és megnézné, mi lehet a gond, miket kellene cserélnem/javítani. Enyingen (Fejér megye) lakom, ennek a 100 km-es körzetében elmennék a bátor jelentkezőhöz :) Hálás lennék a segítségért. Köszönök mindent előre is.
Egy problémám van, kb két hete indítás után hallok némi zörejt a blokkból, ma meg már üzemmeleg motor mellett is hallani. Szóval valószínűleg hengerfej + dugattyú - vagy gyűrű - probléma. Ennek mennyibe kerülhet a reparálása? Hol jutok hozzá legolcsóbban az alkatrészekhez? Szerelőhöz mindenképp elvinném, csak amelyiket ismerem, az sem a legolcsóbb.