Szerintem egy icipicit több lesz a munka rajta, mint egy sima szerviz. Lehet hogy a tömitést is cserélni kell (persze elöször meg kéne huzni, hátha segit- de vigyázz csak nyomatékkulcsal mert nagy kárt okozhatnak a Züminek)
Uj gumira a 18 e km az reális, nekem 9500km-el max 1mm! hiányzott, de nagyon kezdő voltam. Esetleg még azt nézzd meg hogy csak a közepén kopott? Ha a széléből is hiányzik akkor nem kimélték a gépet.
Ja még valami: ha idomos és nem sérült(és nem ujrafestett) akkor nem volt galibája és valószinübb hogy keveset mentek vele ill. vigyáztak rá.
Teddy: igenis, értettem! Beszélek Zs-vel a jövő szombatról, szerintem estére átmehetünk, ha Tecának, meg Kucsinak nincs ellenvetése! Felülünk a bringára és eltekerünk oda a nyúl vezérletével.
Mit is akartam még.... Kéne szervízelnem... Nincs "kedve" valakinek segíjjeni a 24.000-es szervízemben? (általános szempillarezegtetés) Vagy vigyem inkább tuti szerelőhöz, mert úgyis szelepfedéltömítést kell cserélni. Meg állítani a vezérműláncot. De lehet, h mióta nincs az a nagy meleg nem is szivárog az olaj a tömítésnél. Nem is néztem mostanság. Asszem már naon aktuális vóna a szervíz. Megvettem mindent hozzá, csak még nem jelentettem be dokihoz a kicsikét.
Olaj!
Melegen pirosnál nem igazán akarta bevenni az 1-est, ( volt ám kva sten bssszameg)
Kicseréltem Repsol 15W-50 re ( van benne valami adalék a váltóhoz )
- egyszerűen össze sem lehet hasonlítani annyira kircsi. Puha mint a vaj, és hibátlanúl vesz mindent!
A gumiról meg annyi, hogy én 12.000- nél cseréltem. ( attót függ ki, mennyire gyilokolja )
Köszi! Nem, a hátsó gumi sem volt még cserélve, majd csak a másodikat teszem rá. Igyexem figyelni rá, de azért nem vagyok műszaki zseni. Majd figyelek a nagyfőnökre, meg rátok, aztán hátha rám ragad valami az olajszennyeződésen kívül is... :)
Pozitívan érdemes...
Bluenak igazat adok az olaj kérdésben. Én 15W-40-et ajánlanék neked a cseréhez, mert ahogy látom zsúfolt programos vagy, így kicsi a valószínűsége, hogy még az idén belepakolsz 6000 km-t. AEzzel az olajjal nem lesz gondod a hidegben sem, és a kánikulát is bírja. A tömítést és az olajszintet azért érdemes figyelni, mert az állásban ki tud száradni és elkezd szivárigni. Ha pedig a szelepszár-szimmeringek "fáradtak" el, akkor csipeget az olajból a mocika. Barátkozzatok csak, tudom, mekkora öröm az új "kedves" a háznál...
No, és még valami. A 18.000 körüli futás lehet a reális... és akkor te rakod rá a harmadik garnitúra hátsó gumacsot! Innentől kezdve még megy a paci vagy 100000 km-t. Olaj, benzin, aztán hadd szóljon!
Lehet, csak kicsit furcsa, hogy elsőre simán megy, aztán egy óra után már alig... A boltos válasza erre az volt, hogy "Nem lehet, hogy elfáradt a lábad?" Heeeee?
Hogy Te milyen aranyos vagy! A pozitív szemléleted totál jó hatással van rám.
A gumik gyárik, az első még oké, a hátsó már kopott, az hamarosan cserés lesz. A boltos állítása szerint rendben tartották a gépet és átnézték mielőtt elhoztam, de tudja a fene. Nem sokat hajtottam, csak szerdán egy órát amikor elhoztam, akkor tapasztaltam, hogy egy óra után nehezen találta meg az ürest.. Egyre nehezebben. Blue szerint az olaj a gond, remélem egy csere megoldja. Azóta nem mentem, mert elutaztam, úgyhogy sokat nem karikáztam még vele. Kicsit régen ültem már nyeregben, úgyhogy óvatos akarok maradni.
Mi baja a váltódnak?
Ha K5-os a macsekbringa, akkor az volt használva... ahogy illik, ha 2005 augusztusában volt a 12000-es szerviz. No, de nincs ezzel baj. Blue ennek a többszörösét tekeri bele egy évben gond nélkül. Itt a gumi fog némi igazságot tenni. Az elsőnek még gyárinak illik lennie, vagy majdnem vadi új egyéb másnak. Ez is csak tapogatózás, de adhat némi bizonyosságot.
Ha 2 évet állt a mocika, akkor most macskaszem figyelje rendszeresen az olajszintet és a tömítések szivárgását. Ha ez előfordul esetleg... ennyi állás után nem kizárt. No, para, csak figyelem legyen rá, és nem lesz gondod!
Tekerd a szarvát nagylány! Mennyit robogtál már vele?
Szia mindenki, köszi a válaszokat meg a vigasztalásokat.
Azért annyira nem vagyok elkeseredve, inkább csak morcos vagyok, és viszket a kis tenyerem, dehát ugye az erőszak nem old meg semmit. Csak jól esne! Bár lenne sok kigyúrt tetkós kopasz haverom, de nincs.
A negatív kampány gondolata bennem is megszületett, azt mindenképp megkapják, már amúgy is a bögyömben vannak. Ötletek jöhetnek, hogy hova nyomjam fel őket!
A szervízkönyvet néztem tegnap, a beírások nem egyforma tollal vannak benne, de ez még nem garancia semmire. Az utolsó szervíz 12.000 km-nél 2005. augusztusa. Annyit tudok, hogy a motor sokat állt a boltban, és gondolom mindent meg akartak tenni, hogy minél előbb, és minél kevesebb ráfordítással megszabaduljanak tőle. Sanyargatták a picikémet, a SZEMETEK! Ezek után eszem ágában sincs visszavinni, hogy még piszkálgassák nekem a váltót... Bár még van náluk egy beígért vesevédőm, azt még mindenképp elhozom.
Adonyba sajnos nem tudok menni, de nagyon köszi az invitálást! Az egész augusztusom be van táblázva a hétvégéken, hiszen a nyár az utolsókat rúgja.. De "Blue főnökben bízom" . Persze kicsit paranoid vagyok már, és előre félek, hogy mik fognak még kiderülni...
Jut eszembe Adony!
Nyuszi és Góliát és Tisztelt Darázs! Gyertek ti is Tecához és Kucsihoz szombat-vasárnap. Sátorozós ottalvós, főzős, kicsit iszogatós barátkozás lészen arra felé...
Részletek az AKMT fórumon gyülekeznek.
esSO! Sikerült A lánykádnak megnyerni a kabátos árverést?
Ha 4000 km-t pörgött vissza az óra, az nem gond egy GS-nél. Persze bosszantó a tudat, hogy ez így van. Egész egyszerűen azért csinálhatták, hogy ne egy szervizzel kelljen kezdened. (Persze így is azzal kezdesz. ) Mert akkor még a szervizt is le tudtad volna alkudni az árból. Gondolom szervizkönyvet kaptál hozzá. És azt is, hogy a 12000-res az utolsó pecsétes benne. Nézd meg a három bélyegzőt és a tollat amivel beírták... ha egyforma (mer ugye a tinta fakul...), akkor meghamisították, és lehet ott más baj is. A 12000-es szerviz dátuma sokat elmond arról, hogy mennyi mehetetett azóta a gépbe.
Engem a váz jobban aggasztana... Majd egyzser kipróbáljuk, hogy mennyire megy egyenesen, és hogy viselkedik két személlyel. Remélem ezzel nincs gondod. nem szeretnék vészmadárkodni. Örülj a pacinak, használd jó sokat, aztán ha bajos, majd tavasszal eladod ugyan ennyiért, és 14.000 km-rel! Szerintem nincs baj ezzel. Majd Blue főni meganalizálja a pacidat, ha leviszed hozzá olajat cserélni...
Barátkozzatot Ziza, és örömködj vele, ez a lényeg!
Azért kérdezz rá a csávóra hogy JÓL OLVASTAD el, mert 4000km-ért nem fog szerintem senki játszani.......tehát ha ki volt löve az óra akkor azt a gyerek tette (pl a szervízintervallum miatt......)
Én is csavartam ki az óráját mikor 5400km volt, de épp túrázni mentünk......és nem akartam anyázást mert túlléptem.......
Ezután ha a gyerek nem ámít akkor menj be a boltba és szólj, hogy bocs hogy átvertettek....lebuktatok....
ezt követően pedig kérdezz rá itt, hogy ki hova hordja..........
De Én azt mondom hogy gyere.....megcsináljuk a szervízt, azt megnézem a gépet.......lehet hogy semmi baja, csak mivel jön most a sok negatív szitu már kicsit "paranoid" lettél:-)
Velem is szokott lenni:-)))) a kis bogár benne van az emberbe..................
Mint írtam egész héten ráérek persze nem egész nap, de minden nap van 2-3 órám.....
De valóban a rossz hír a "jó hír neked"......bár ezt a levelet szívesen bevinném nekik megmutatásra.....és elküldeném a jó édes.....................anyjába................
A lánc egy dolog, mivel a gyári szett egy SZAR!
nekem az első fogaskerék úgy nézett ki, mint ha körfűrész lap lenne benne......úgy megvoltak a fogak hajolva! ÉS EZ A GYÁRI VOLT!
Amugy meg? a cimbi mikor vette a banditát Ő is megkérdezte meggyit bír?
A válasz? Sokat......de volt 1db amit 2000km múlva cseréltek......
Egy haveromnak a Gs-en anno 13000nél már cserélni kellett......
tehát ez is gázkarfüggő......hisz ha állandóan pirostól-pirosig téped akkor úgye nyulik a lánc, kopik a gumi....
GS-gazdi jó gazdi szeretemkutyának