Az infó majdnem ingyen van - egy nagyszervíz nem.
Szóval ha kiderülne, hogy visszacsavart óra van benne, akkor ugye a szervízdíjra perelhetsz.
Én mindig röhögök mikor a 20 éves motorba és a 4 éves motorba is 30-40.000km van mindig.
Vannak ritka kivételek, mint Jeremy is (7 éves motor 15000km-rel), de azon ugye látszik is, hiszen még minden gyári rajta.
Akkor probáld ki (veszteni nem vesztesz) ásványi vagy félszinti solajjal - amiket írtam.
Lehet hogy neked se megy full szintissel és az csinálja a zajokat.
Ez örök vitatéma, de a GS-be nem jó a fullszintis, mert attól megcsúszhat minden.
Én 3 év alatt 68.000-ret pakoltam a Gs-be és sosem látott fullszintist.
2007-ben alakult meg anno a GS500 fanklub. Senki nem használt full szintist.
Én mindenképp kipróbálnám. Ha nem javít semmit, akkor is ~ 6000ft-ot buktam. Ez 45perc szervízdíj (a környékemen 7-8000/ó)
Szelephézagok méretét nem tudom, szóval ezt Én mindig szervízbe csináltattam.
Esztergomot épp azért tudom tanácsolni, mert nem kell megvenned az új lapkát, hanem ott van cserebere.....
És nem lenyúlósak!
Cimboráék mondták hogy kormánycsapágycsere kell a banditán.
Mivel haver csak a csapágyat kellett volna vinnem. (nem lenyúlós banda)
Pár nap múlva beugrottam megkérdezni egy másik helyen, hogy mennyi az annyi.....HÁT EZ TÉNYLEG CSERÉS - ez volt a válasz. Kb 2 óra, meg a csapágy, meg ez..meg az...árat nem is mondod végül.....
Mikor meg felmentem HAWK-ékhoz, akkor a szerelő fogott egy kulcsot, és húzott a feszítőcsavaron 1cm-ert (1/16-ad fordulat).....és kész..
Ha nem megyek fel, akkor most pár ezressel lennék kevesebb. Hiszen csak kilazult. Miért? Mert szét kell szedni az elejét, csapágyat venni....stb.
A KM-ről meg?
Mivel ugye nem 2009-es (mivel ekkor már nem volt forgalomba helyezhető, és már nem is volt új) így az okmányirodában meglehet talán kérdezni, hogy 1-2 éve, mikor műszakira vitte mennyi volt benne (mivel ugye 2 éve már fényképezték az órát is)
Ekkor azért nagyjából kiszámolható, hogy évente mennyit ment átlagba.
És elég furcsa lenne, hogy évente belepakolt valaki 6000-ret utána meg semmit vagy csak 1-200-at.
Régen is mentem évi 20-25.000-ret. Ma egy kicsit csökkent de azért a 3-5000 most is megvan.
Az első körben olyat nézess meg:
1., szelephézag (ekkor szokott kattogni, csörögni) 40.000-nél már vannak cserés lapkák.
2., gyertya....attól is lehet hülye hang. Jó bele? gyári? vagy csak 2db gyertya van benne?
3., karbiszinkron - akár 10.000km alatt is el tud mászni
4., a vezérműlánc automata feszítője nem e ragadt le. Nekem volt ilyen 30.000 környékén 1x
Ha a téma a képednél lévő sárga GS500, akkor az ugye K4 vagy utáni. 40.000km-nél ezek lehetnek a bajok.
Most vetted? Hagytál benne mindent vagy lecseréltél mindent?
Olaj mi van benne? Volt benne, vagy cserélted?
Ásványi vagy félszintis? Vagy full szintis?
Sokkal jobban ne nyúlj bele (ne is enged).
Ha tudok tanácsolni, akkor vidd fel Esztergomba a Prop-tech-hez.
Keresd HAWK-ot. Nyugodtan hivatkozz rám (Blue).
Profik! Én hozzájuk járok már 2-3 éve, de Hawkot már vagy 6 éve ismerem az AKMT-n belül.
Ha most vetted, és nem csináltál rajta semmit, akkor neked is csak azt tudom mondani mint Jeremynek.
Vegyél 3L olajat (én Valvoline Durablend vagy Valvoline Motorcycle-t használtam)
vegyél 2db gyertyát: NGK DPR8EA-9
1db olajszűrőt
1db légszűrőt
Mindent meg tudsz rendelni a NAGYVASTÓL (www.nagyvas.hu) - 2-3 nap alatt nálad van a holmi.
És vagy kicseréled, vagy leugrasz Százhalombattára, és megcsináljuk együtt.
Jeremy 6:30-ra jött egy vasárnap reggelen és dumálás közepette 12:30-kor elment állítása szerint egy "új motorral:-)".
Bár neki telólajcsere is volt.
Tibkin mestenek a mocija 97 környéki.
~ 120-130.000van benne és nem volt tudtommal még szétbontva...
Szóval SOKAT elmennek ezek a pacik!
Nem fölösleges óvatosság ez? A gyárban is megpörgetik, mielőtt kiadják. Hallottam már olyat is, hogy az egész bejáratási folyamat igazából a felhasználó miatt van, hogy szokja a motort, hogy megtanulja a fordulatszám-sebesség párokat...
Például, egy elkopott tűszelep, el állítódót úszószint. Bizonyos comon rail dízel motoroknál jellemző volt, hogy bizonyos használat mellett, annyi gázolajat fecskendezett be, hogy mosta a henger falát és lefojt a karterbe. Cserénél a 7L helyet 10-11L ek jöttek le. És effektíve a motornak nem volt mechanikus baja, csak egy bugyuta szoftver.
Szóval, érdemes lenne még pár dolgot megnézni, mielőtt kiszeded és atomjaira bontod, szerintem!
És még egy: az Opel ecotec ugye pont a dugó billegése miatt eszi az olajat, de extra hangot ezért még nem hallottam.
teljesítmény vesztés nem érzek
arra gondolsz hogy a karburátor szinkron nem jó?
és azt mivel magyarázod hogy az olajbeöntő nyilás on alapjáraton érezni a benzin gőz áramlását kifelé majd amikor fordulatra emelem a motort akkor alábbhagy viszont rettenetesen benzinszag 3 kifele az olajbeöntő nyilás on
Szelep fedél le, és mérni kell! DE, érdemes a vezérlés beállítás pozícióban mérni, és megnézni a jeleket miként állnak! Érzel teljesítmény vesztést? És ahogy Ganja írta, lehet rossz karburálás is.
Whity!
Kompressziót mért az a szerelő, vagy csak fülre mondta mindezt? Milyen színű a füstje? Elgyengült a motorod? Nekem a vez lánc csere sokat javított a kopogásán a motornak, tul. képen 90% ban megszűnt! Pedig olyanokat kopogott, hogy azt hittem kiesik a blokk a helyéből, meg úgy meg-meg akadt, épp hogy meg nem állt!
Igen ... Nem tudom az elozo tulaj eskuszik erre.meg arra de ... Amug 40 ezer kilóméter van benne .
az előző tulajdonos azt mondta hogy minden kötelező szervize elvitte a motor de nekem úgy tűnik ő nem így van.
szerintem ha gyertyákat is most cseréltem először
a blokkbol hidegen nagyon erős kattogás hallatszik amikor egyes sebességi fokozatban lassan engedem a kuplungot ki és közben fékezem a motort nagyon erős még erősebb a kattogas
nagyon örülnék neki ha valamelyikőtök aki szakí az ügyben meghallgatnál és véleményt alkotna
köszike
Na... Szivesen megmutatnam valamikor hogy halgasd meg plizz
Nem tom nagyon csattog ....
Miz szolsz ?
Javitas csakis telen amikor leteszem ....
Hetvege szoba johet ?
Hány km lehet ebben a motorban? Nem úgy néz ki mintha sok lenne benne. Meglepődtem, mert egy GS-el a világból ki lehet motorozni generál nélkül. Vagy valami nem szakszerű használat történt vele? Kevés olaj, vagy rossz olaj, elmulasztott szelephézag állítás stb?
Nekem 3-5 deci között (a vége felé volt 5..65 000 kilométert hajtottam bele) evett a GS 1000-renként... ha egyszer egyszer nem volt kímélve akkor az 1dl/100km is bejátszott néha. Ezt én elfogadottnak tekintettem
6000 alatt az semmi főleg tempósan haladva... ....bár ha belegondolok, hogy nekem a magnum 30000-nél kéri az első 4 litert és uténa már csak 60000-nél lecserélem amikor a nívó aljára fogy akkor mégsem kevés az. ...pedig abban 1200000km van óra szerint és 12000ccm turbóval... ...igaz még békebeli MACK motor.
Szóval ha kiderülne, hogy visszacsavart óra van benne, akkor ugye a szervízdíjra perelhetsz.
Én mindig röhögök mikor a 20 éves motorba és a 4 éves motorba is 30-40.000km van mindig.
Vannak ritka kivételek, mint Jeremy is (7 éves motor 15000km-rel), de azon ugye látszik is, hiszen még minden gyári rajta.