Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Mennyibe kerül egy police szett?
Ez geci jó ötlet....
Megkérdeztem tőle hogy tud-e olyan jellegű bukócsövet készíteni mint ami a Divi Police változatán van. Azt mondta hogy igen, de kell hozzá a motor. Mondom jó. Egy másik levélben, amihez csatoltam egy rakás fotót XJ900P-kről, meg kanyarodó safety hondás gépről is, külön kiemeltem hogy a lábtartó rendesen érjen le és a bukócső csak jóval később (mert nem a karcoktól akarom megvédeni a motort , hanem a törésektől meg a dobozleszakadástól). Ekkor ő megnyugtatott hogy ez az alap! Rá akart beszélni még egy az első lábtartóhoz hátrafutó merevítésre is (erről hallani se akartam) és megmondtam neki, hogy nem kérek többet, csak egy használható bukócsövet, ami olyasmi mint az XJ900P-é. Új megoldásokon nem kell törnie a fejét, maradjon a gyári megoldásoknál.

Erre ő, nem tudom milyen meggondolásból, szépen fejlesztett egy merevítést előre amibe belever az első kerék (mutatta hogy milyen fasza a merevítés, ő találta ki, meg hogy elfér.. mondom jó, biztos kipróbálta), és a bukócső meg leér a lábtartó előtt! Nem tudom mit kellett volna még tennem az ügy érdekében, mert elvileg ő a szakember nem én!

..és a csavarok, meg össze-vissza. Nem tudok erre mást mondani, csak azt, hogy buta és nem ért a szakmájához (végzett motorszerelő), mert ha értene, belátná és tudná hogy adott helyre miért adott csavar való!
Nem ismerem az előzményeket,de biztosan félreértések lehettek. A hajlítások,hegesztések,festés rendben van a képek alapján,csak éppen sz@r az egész. A minimum,hogy a pénzt visszaadja. /szerintem/.
nekem más oldalakon ajánlották.....nem kellett hozzá a motor, ezért rendeltem tőle
nem ajánlom.....csak örülök, hogy az enyém jó lett
Nem kenyérre kell... így ennyivel nem fogok megelégedni, mert ezt így nem lehet csinálni! Szopatlak, veszélyeztetem az életed, mert gyártok egy szart, majd az mondom bocsi hogy ilyen lett, itt a pénzed mert nem sikerült? Ez mi...? vicc!Ez nem így működik!
A legjobb eset ha visszaadja a pénzt. Én is nagyon szeretnék egy jó bukócsövet,mert télen is megyek,csak nekem nem sürgős. A gyáriak sz@rt sem érnek. Azt gondolom 6-os gömbvasból hajlítok egy mintát és ahhoz fogom méretezni a csövet.
Üzemszerű (hegyi kanyargós) használat utáni kopás.

Amikor még csak ismerkedtem a motorral és amikor már jobban ment
nagy vagy i INI két éve nem volt ilyen jó beszolásod !

tetszik
veszel 6mm vastag köracélt(párszáz ft egy szál) aztán kihajtogatod a formát felerősíted, leteszteled
elég erős ahhoz hogy a szél ne lobogtassa, de ha gáz van simán el tud görbülni
utána már tudsz keresni egy egyszerű lakatost(vízvezetékszerelőt) is aki meghajlítja a minta alapján a csövet
Még annyi hozzátartozik a dologhoz hogy a lábtartóval egy időben leér a hasidom, de az nem számít, mert jó szögben ér le az alja, oldala, ami rugalmas is ezért nem fekszik fel rajta a motor. Az esztétikát meg leszarom (lejön a festék), mert hát mégiscsak jobb teli vigyorral azt mondani, hát igen bibis, kanyarodtam, leért az idom oldala is
..csak azt nem értem hogy akkor ezek után miért is ajánlod?
jó az az xt, múltkor leejtettem vagy 3 méterről fejre aztán kitört az indexbúrája.....
bár azért addig-addig tettem még a földre hogy lett egy 3 centis repedés a fejidomon
Itt se volt fúrás, csavarokkal volt felerősítve! El is ájultam volna ha szétfaragja a motort!

Itthon már lemodelleztem hogy kell ezt csinálni.

A két kerék között alul a földön kifeszítettem egy a motor középvonalát jelölő madzagot, amihez betoltam állítva egy fatáblát, amit aztán úgy nyomtam a motorhoz hogy a lábtartó is felhajoljon, magyarán hogy kiadja azt a szöget ameddig a motorról le nem ér valami (a lábtartót kívül természetesen). Márpedig mindkét oldalon jócskán fel tud hajolni a lábtartó, míg a baloldalon a középsztender jobb oldalon pedig a fékpedál le nem ér!

Ezek után pedig összehasonlítottam a bukócső által kijelöl síkot ezzel a síkkal (fatábla) és láss csodát a bukócső síkja sokkal kijjebb volt mint a fatábla (ergo lényegesen hamarabb karcol mint az a dőlésszög amit a motorral el lehet érni.

Remélem érhető... mert itt nem borogatni kell a motort, hanem csak kis ésszel kimérni a szögeket.
Még jó, hogy a gs bukócső nem bonyolult szerkezet....az jól sikerült neki....igaz három hónap alatt és a hozzáadott csavarok gagyik.
Igen, pont mint ahogy az enyémen is ott a nyuszifül.. pont ezért. Az más kérdés hogy alul el van baszva

Mondjuk azt is hozzá kell tenni hogy a nyuszifüles megoldásnál mindig benne van a pakliban hogy nem felfekszik, csak pár fokkal a dönthetőség fölötti szögben csúszik a motor egy elcsúszásnál.. na ha ez komolyabb sebességnél történik, akkor megtapadhat a két kerék és átdobhatja a motort. Mondjuk ezen annyira nem filózok, mert egy bő félmillás motor ígyis úgyis TK ha nagy sebességnél kicsúszik. Cserébe viszont a jellemző buktahelyzeteimben mentene mindent!
Ámen !

tisztán jó indulatból és szent a béke mivoltából .............

Borzalmas volt ez a cső halmaz ! a véleményem :

mint hogy mondod rengeteget utazol szar minőségű utakon, stb
szerintem a döntés határának kör ívén egy sima 3/4 csövet elöl két helyen és a dobozok alatt ujabb 2 db -ot szépen igényersen a vázra kéne erősiteni ,, nem furásal hanem csavaros megoldással ...
egy föld uton valo kicsuszás , kavicsos szaron valo motor eldobás esetén amotort ugy sem tudod teljesen meg védeni , karcok .,törések ,kiállo részek letörését nem tudod el kerülni .. érdemesebb inkább egy kicsit ovatosabban haladni .

ha meg az okoz neked kielégülést , vegyél egy xt 600 ast hozd rendbe .... na és azzal mehetsz a himalaja tetejére is naponta kétszer oda baszhatod az aszfalthoz ..... és mégis hazza jössz vele nem kell huznod egy potkocsi alkatrészt és ráadásul még dobozt is csavarozhatsz rá
Mivel egy csőből van hajlítva, ezzel az adott darabbal semmit nem lehet kezdeni, viszont arra jó hogy be lehessen rajta jelölni hol a hiba.

Az első bukócsövet alul pár centivel hamarabb kellett volna feltörni, középre a felesleges merevítés nem kellett volna (ez ér bele a kerékbe), hátul pedig a bukócső alsó csöve van túl mélyen, vagy ha másként nézzük túl hosszan kinyúlva. Ezen múlt az egész.. a csavarokról meg inkább ne beszéljünk.

Elhiszem hogy nem egyszerű így csövet hajlítani.. de itt nem is a csőhajlítással volt gond hanem a méretezéssel, ahhoz pedig nem kell vért izzadni a hajlítógép mellett! Kétszer mérj egyszer vágj (hajlíts)..


A vissza az egész itt kevés lesz, mert úgy még mindig negatív a pénzügyi mérlegem, arról nem is beszélve hogy ezért 1 hónapig nem volt motorom, valamint hogy egy kirándulásról kellett visszafordulnom amikor kijöttek a hibák.. és a nyári túra is elmaradt, mert a kéthetes (ennyivel a határidő után lett "kész") csúszás miatt kifutottam a nyári szabadságból! Azt az életveszélyt amit pedig ez a kontár munka okozott még nem is számítottam fel!

Ezek után lenne itt valaki aki megelégedne azzal hogy visszakapja a pénzét? Aligha...
Vagy csinálja meg hibátlanra, vagy fizessen mint a katonatiszt! Itt ez a korrekt megoldás, más lehetőség nincs!
Az első csövet fent kb. 10 cm-rel szélesebbre kellene csinálni,akkor nem feküdne le a vas 1 buktánál.
Ez sem igazán jó.
Az alakítással szerintem nem érdemes foglalkozni,túl bonyolult a szerkezet. Ha lehet egyezkedni az alkotóval,vissza az egész.
Ugyan nem Divi (a típus hajlott korára tekintettel nem igazán lehet találni a neten ilyen témájú képet) de egy bukócsőnek így kéne működnie. Nem tudom hogy mi volt ebben ennyire lehetetlen feladat.

Mivel egészen más felépítésű a két motor nem lehet egy az egyben összehasonlítani, de ezen is ott a hátsó bukócső (ami jól láthatóan nem ér le a lábtartó előtt) no meg az első is. Igaz ez itt kisebb, de maga a motor is jóval testesebb
A kép csak a teátrális hatás kedvéért készült... XJ900S-re ezt föltenni életveszély, visszaadom annak aki készítette, és csak bízni tudok abban hogy nem próbálja majd meg rásózni valaki másra egyszer.
Előbb megnézem mit tudok garanciában elintézni az alkotóval.. aztán majd meglátjuk.

A XI.-kerben is van bukócsőkészítő cég... majd ha ez a történet lefut, úgy hogy nem kapok egy a kritériumoknak megfelelő bukócsövet a pénzemért, akkor lehet hogy megkeresem őket.