Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Jó reggelt!

A hátsófékes lassú kanyarodáshoz hozzáfűzném, hogy a kuplung használattal (a gázelvételről nem is beszélve, hisz 2 henger, jó kis motorfékkel, azonnal bedőlsz!) sem érhetsz el olyan finoman szabályozható lassulást/gyorsítást, mint hátsófékkel.
Jó reggelt!
Amennyire el tudom mondani ilyen korai órán:
1. Az egész onnan indul, hogy a testeddel nem dőlsz a motorral együtt. Csak a motort tolod el magadtól a karoddal. Innen kell uralni a pacit úgy, hogy a lehető legtöbb körülmény változatlan maradjon. (tartod a gázt és kicsit lassítasz a hátsó fékkel) Így a hátsó kerék betapad (nem emelkedik el), a motor meglassul, és be tudod venni a kanyart, tudsz kátyút kerülni, vagy bármit. Ha az elsőt húzod, a súlypont előre kerül, a motor fel akar egyenesedni, és a hátsó kerék megcsúszhat... erre jó példa volt a lassú tempónál a szinte azonnali "eldőlés".
2. Biztosan az első fékre is van valamiféle technika, de az még nem jutott el hozzánk. Majd legközelebb... Utcai motorozásnál a fenti módszer beválósnak tűnik.
4. A gumi nem csúszik meg! Hihetetlen, de a rendőr mindig mondta az elején, hogy nyomjuk lejjebb a motorot. Mág van 5 cm a lábtartóig! Én már be voltam tojva, hogy ez már nem megy, aztán tényleg ment lejjebb... volt egy sárga csík, ami csúszott, de még azon is fogható volt a motor.
5. Ez így van! Ezt is kipróbáltuk. Amikor egy bólyakör belsejében nyomtuk másodikban a karikákat (kb. 6 m volt az átmérője). Picit kinéztél, és már jött is ki a motor...

Durva pszichológia, anatómia és fizika ez ám! Erre rá kelett jönnöm...
Hú de érdekes dolgokat tanultatok!
Én is probálom összeszedni az elméleteket, aztán az életben nincs aki megmutassa, max probálgatom:
1. ez a hátsófékezés+ gázadás/tartás nem tünik igazán logikusnak, hiszen a kettő egymás ellen hat. Szoval mi történik ilyenkor?
2.Mostanában hallottam olyat hogy kanyarban ha egy cseppet soknak érzi az ember a sebességet lehet az elsőfékket használni, persze csak ovatosan ÉS közben gázt adni!Persze nem satufék, csak egy leheletnyi!
3. Én is ugy hallottam, és könnyebb egyebekre koncentrálni, ha csak első féket használja az ember.Persze ha csak gurulgat az ember akkor ki lehet jönni a hátsóval is.Szerintem csak azért jo, hogy had kopjon az is ha már van.
4. Hihetetlen számomra, de akarmilyen mélyen is dönti az ember a kanyarban (na jó a rinyacsik széléig, vagy nektek a stender leéréséig) a gumi nem fog elcsuszni (kivéve a homok sóder, olaj vagy uthiba van)
Na ezt is probálom magammal elhitetni
5.Mindig oda megyünk ahová nézünk! (Ez nagyon durva kijelentés, de bizonyiték a pécsi kamerás mocis frontális karambolja)Tehát tudatossan kell néznünk!Szerintem nem könnyü ezt se megszokni.
Goliát lészen a te embered... neki nagyon ment! A széléig lekoptatta a gumit! Ügyes a gyerek... ezt meg is jegyezték a rendőrök!
Nem nagyon értek hozzá, de pengének néz ki!
esSO hova lett? Meg Dorina és Erik? Vagy én vesztettem el az időérzékem, vagy tényleg régen nem jártak itt.
Hallóóóóóóóóó!
Milyen volt a koncert B.gyarmaton?
Hát ja......

ezt vettem:
http://www.vatera.hu/item/view...

MITAC MIO DIGIWALKER 336 tipusú gyári állapotú PDA.
Az operációs rendszer PPC2003, teljes egészében magyar.
A készülékről: 300 mhz samsung processor, 96 mb saját memória, infra, 3.5 collos érintőképernyő, sd/mmc/sdio bővítőhely, stb...



Csak ehhez még ugye kell egy GPS vevő....
No, lesz itt akkor ITINYER! Nagyon jó áron győztél a csatában!
Sziasztok !

Tud valaki egy jó kárpitost vagy címet az ülésemen szertnék alakitani egy kicsit.

Köszi előre is.
Csata volt tényleg-) hiszen az utolsó 1 percben 3x kellett licitálnom:-)
Ilyen utoljára a gyerek bukósisakjánál volt:-)
Na úgy néz ki hogy CSATÁZTAM egy PDA-ért:-))))) 26 ropiért vettem egy MIO-t


A kérdés...
Tud valaki occón nekem szerezni egy Bluethoothos GPS egységet?
A vaterán 20 környékén mozog....
Ennél occóbért vevő lennék rá hama:-)
Sort kerítünk erre. Addig én is gyakorlom... élvezem, mint állat!
Abból már egy versenyluvat lehet etetni egy-két hétig! De jóóóó, én a modern kombájnos világban örülnék, ha egyszer ilyen programom lenne. Látod, ez a szakmám, és nem látok az orrom hegyénél tovább.
Zabot arattunk. Lett vagy tíz zsákkal .
Bezony, ezen a hátsófékes dolgon én is meglepődtem.
Egy kép a Szlovák paradicsomból hazafelé.
Csak úgy ki az autó ablakán...


Bocsi Nyuszi! ezereszer. rossz számjlit szúrtam be
"A lényeg, hogy bármennyire is hihetetlen: hátsó fékkel és a gáz tartásával olyan eszement dolgokat tudsz csinálni a mocival, hogy én magam sem hittem el. Persze mindent csak finoman... ám meglepő dolgokra voltam képes."

Na igen EZ (is) amit még tanulnom kéne.
Régebben felajánlottad hogy oktatást tart Nyuszi , visszafogom magam, de ha legközelebb találkozunk TE is mutathatnál vmit, amit szívesen "megtanulnék".
megint jóccakát
Hi Mezke!

Örülök, hogy jól telt a hétvégétek. Mi nagyon kidöglöttünk, de jó volt rettent mód a dolog.
Péntek éjjel óta piszkál a dolog: Végül mi a fenét arattatok szobat hajnalban?
hogy ti (is) mindíg éccaka jártok erre?
Jó étvágyat, majd jóccakát! (kezeket a paplan fölé...)
Dawntez!

Akkorát tanultam a tréningen, mint az állat. Éspedig a következőt: Igenis szabad kanyarban fékezni, ha sok. DE! Nem úgy, mint ahogy én szoktam. Én magam elsőfék párti vagyok. Jobban azt használom, a hátsóval csak rásegítettem eddig. Én gondoltam, hogy ez így jó! Aztán majdnem megőrültem az első egy órában, hogy sem az első fékhez, sem a kuplunghoz nem érhettünk... A lényeg, hogy bármennyire is hihetetlen: hátsó fékkel és a gáz tartásával olyan eszement dolgokat tudsz csinálni a mocival, hogy én magam sem hittem el. Persze mindent csak finoman... ám meglepő dolgokra voltam képes. Az elején egyszer meghúztam (megpöccintettem) az első féket, és majdenm perec lett a vége. Nos megokosodtam, hogy az első fékes és hátsós rásegítés akkor igaz, ha egyenesen áll a moci. Minden egyéb helyzetben gáz (fordulattartás) és hátsó fék... úgy megy, ahogy akarod. Naaaagggyon brutális!

A következő lépcsőnél megtanítják az embert fékezni is, és a harmadikon mindent vizes körülmények között... igaz, az már fizetős. Ám talán lesz egyszer "akciós" is!

Figyeljetek egy honlapot. Még most indul csak. A címe: www.stopmotoros.hu. A Magyar Vöröskereszt Baranya Megyei Szervezetének vezető tagja is ott volt a képzésen. Ők egy olyat terveznek szeptemberben, amilyen ez a hétvégi volt. Annyi kiegészítéssel, hogy alapvető elsősegélynyújtási ismeretek is frissítésre kerülnek. Inkább "majális" jellege lesz a történetnek, ám az is sokat jelent, ha látja az ember ezeket a dolgokat.

Aki még szeretne olvasni a pécsi progiról, annak itt egy link. A szerző maga is részt vett ezen egy DL650-nel! És azzal a nagy batárral is vette az akadályt!
http://www.szocimotoros.hu/hu/...

Képek lesznek az oldal galériáján később.
Jaaaa


Köszi, nagy kő esett a lábamra!
Nyuszikusz,Teddy,Góliát!Hazaértünk! Király hétvégénk volt Hosszúhetényben! A veletek való találkozás és a grillezés királyul indította a hétvégénket .Vasárnap kis kerülővel jöttünk Komló felé, mert kiváncsi voltam a mecseki szerpentines utakra és kb . ..ez volt a hatás. Teddy..tudod..a hússütés a mekis véremben van . Nézve a Góliát által felrakott képeket, már kezdem sajnálni,hogy nem voltam ott a motoros okításon .Majlekközelebb.
a lehetö legjobb és ugyanakkor kalandos
Grat!
Nyugi: Majd bekopik!
Köszönöm, megjött, hibátlan.
Ugyanakkor ilyet még nem láttam. Yahoo szólt h : "A levél óriásfájlt tartalmaz.
Fájlnév: motorozás mesterfokon.zip (13339Kb)", aztán klikk oda, és átment a freemailre, onnan pedig sz ó nélkül lejött.
Szóval: "Óriásfálj" hehehe
nesze neked 21. század