Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

A pan más.Gondolom már nem fog agyig pakolva 2 emberrel túrázni.
Mivel baba van.
Ezért egy kisebb közlekedőedény kell.
Mivel sokat megy sok helyen volt így már nem indul nagyon messzire.
Ezért mondom hogy elsősorban ingerszegény célszerszám.
Szó szerint felezett honda jazz.
Nem fog a büdös életbe meggyőzni engem az NC.

Hál istennek nem is kell.
Igen, ez a perspektíva nem is rossz, bár elégedetté nem tesz.
Én konkrétan azt várnám 24 évvel később, hogy repül
Most komolyan, legyen mondjuk 150-160kg a menetkész tömege és mondjuk egyen azonos teljesítménynél 3 litert, na ez fejlődés lenne.
De itt azonos a tömeg és többet zabál.
Meg kéne még nézni egy KSH (persze nem itthonit) adatot is, hogy 89-ben mennyit kellett dolgozni egy GS500-ért meg most mennyit egy CBR500-ért... Nekem nagyon olyan érzésem van, hogy ma egy lyoni polgárnak (csak hogy nyugati példa legyen) könnyebben összejön egy új Hondára való mint anno egy GS.
Van egy kollégám és mindig csodáltam a vasát, nem kis darab és nagyon lazán terelgette, egy Honda 1300 Pan European-al járt.
Az egyik nap látom, nem az áll a szokásos helyén, hanem egy NC700X figyelget, meg is kérdeztem pár hát múlva, hogy mi fasz van? Mondta, hogy elcsapták a Pánnal és hát jön a baba, de motor az kell, meg azzal jár dolgozni. 12 ezres olajcsere, kurva kényelmes, megy is és 3,6-ot eszik a nem kis teste alatt is, persze ha húzza és város, akkor 4,2 és már most bejárta a környéket (túrázik a szentem, nem keveset) és teljesen elégedett, persze nem egy Pan, de jó ez mindenre. Nem azt akarom mondani, hogy tökéletes, de lehet egy evolúciós lépcső, amikor már túl vagy mindenen és csak szeretsz gyorsan közlekedni és élvezed a motorozást, már az automata váltót is imádja és hát lehiggadt.
Tank helyére befér a bukó, de mégsem robogó, szereti, ilyen is van.
Tudna több lovat is leadni...............de akkor baszhatják az A2 jogsit.
Jobb a fék meg a futómű... és kevesebb káros anyagot bocsát ki a motor. Ez nem elég? A kategória adott (a korlátaival együtt)... vagy mégis te mit várnál egy modern fél literes 4t-től?
Nem ragadtál le csak szerintem a GS konstrukció nem tudna teljesíteni új környezetvédelmi normát.Nincs inyektor és katalizátor tehát nem tudnád homologizálni az európai piacon.
Azért elgondolkoztam valamin és nem rosszindulatból:
1989-ben kihozták a GS500-at, szinte mai formájában, illetve ott a CB500 is, de maradjunk GS-nél. 174kg (szárazon, tehát 16 liter, meg 3 liter olaj az 193kg)két henger, 52 paci és egyszerű, mint a bot.

...Eltelt 24 év és itt egy Honda, ami két henger, 48 paci (persze közben a GS is 47 lett), persze jobb a futómű és a fékek, de nem érzem azt a pluszt, amit a 24 év kéne okozzon.
Elhiszem, hogy minden szempontból jobb motor a CBR500, de akkor is olyan hiányérzetem van, egy GS500E is eljárkál 4 literrel és akkor ez meg 5,1 gyári fogyit ír (burkolt, mint a F, ami meg megint igen keveset eszik) és menetkészen 194kg.
Csak én érzem, hogy valahol leragadtunk? 24 év telt el.
Hali!

Ugyanaz, mint Kofler írta

Airsoft szemcsivel jártam így, folytasd a mosogatását és szépen le fog jönni, ez egy karc és páramentesítő fólia, lehet jobban fogsz párásodni, de legalább nem kell kidobni. Próbáld leszedni, de ne erőből sikáld, mert akkor még karcos is lesz.
Úgy értettem, hogy amennyiben nem szánsz időt (elég időt) a hazajutásra, hogy itthon is kedélyesen motorozgass hazáig másod és harmadrendű utakon (mint ahogy egy túrán szokás), akkor tényleg kevés lehet az 500...

Nem olyan csávónak ismerlek aki hajlandó lenne 80-100 kilométerrel többet menni itthon (mondjuk a horvát határ és kistarcsa között), mint a legrövidebb/leggyorsabb útvonal.. tehát neked relatív gyenge motor nem való, még túrázni se..
Kicsit tapasztalatlan vok ilyen téren és el is pilledtem a garázsfestéstől.
Szia !

Én is tapasztaltam már pont ugyan ezt egy régebbi bukósisakomnál. Ha tovább folytatod a plexi belső "sikálását", ez a réteg szépen le fog jönni és ugyan olyan átlátszó lesz a plexi mint előtte volt. Én ezért még nem dobnám ki. Szerintem tegyél egy próbát és távolítsd el azt a réteget ha már elindult lefelé...
Nem érted...
Háztól-házig.
Mért álljak meg máshol?
Ha háztól házig tart a túra, és nincs utas úgy még neked is elég lenne egy 500-as (jó fékkel és futóművel ) viszont ha a túra olyan hogy 3-400 kilométerre otthonról indul és ér véget (gyors le meg visszajutás van) akkor biztos hogy erősen kompromisszum késznek kell lenni, hogy ne utáld meg a gépet egyből..
Ez a túrázásra elég az 500 az kifejezett túraszokásoktól függ.
Nem kifejezett nézelődős tipus vagyok így nem zavar ha 700 Km-en nem 80-al kell menni.
És nem vagyok időmilliomos.
Szal csak óvatosan a "nem kell több" kijelentésekkel.
Szerintem jobban jársz ha veszel egy új plexit, és elolvasod majd a leírását is

Szeged-Budapest között is (mint ahogy ahol csak lehet) kerülöm a frekventált utakat (kis utakon nem lesz traffipax..így nyugodtan lehet hasítani) vagy takarom a rendszámot, és akkor sima ügy 100 fölötti átlagtempót menni autópálya nélkül is.
Én mentem egy 460-est (Bakony-Badacsony-Balaton-kerülés) full beöltözve, ha már egyszer összekészítettem az utazószettet.
Nem szabad ilyen melegben motorozni! Ha nem 140-el haladsz, vagy megállsz valahol, kibírhatatlan. Nem tudsz annyit inni, mint amennyit kiizzadsz, jól elfáradtam a végén...
sziasztok!

tudnátok segiteni. A bukómat tisztogatás közben baleset érte. Egy börzéről haza érve lepucoltam. Plexit is. És itt kezdődőtt a baj! Cif-es kendőt használtam, mint a lakás majd minden pontján. Egyszer csak azt vettem észre, hogy a plexim belseje "bepókhálósodott". Szabályosan láttam a végbemenő reakciót. Nem tudtam sehogyan sem megállítani. Az egész plexim belseje olyan lett. Egy nagyon vékony fóliaszerű réteg pattogott le róla. Külselyén semmi.
Sztem vmi páramentesítő réteget sikerült leoldanom. most szinte kiláthatatlan a plexim. Tudtok valami megoldást rá? Polirozzam fel? Vagy kuka?
Otthon egy HJC FS-10 van, azzal sose történt ilyen. pedig az se olcsó. itt egy Laser... akármi.
Köszi

Egyébként kismotor téma:
Csaba és Dipshit kollega is tökéletesen megfogalmazta. Sztem se kell túrázni 500cc-nél nagyobb. Viszont ingázni is jó. persze mekkora az ingázási táv?!Bp-Szeged autópálya ott is max tartós 140-vel mehetsz. Aztán kapod a portfoliót... :)
Alátámasztom az érvelést!
Ugyanez a tapasztalatom nekem is: utassal max 160, a dinamikán esetleg javíthatsz a végigpörgetéssel, de akkor meg a fogyasztás éri el akár a 7l-t is!
Ha egyedül gurulok a magam ~120kg-jával és még teszek is rá némi terhet (lásd Poprad túra 10kg-s lánccal és csomagok) már akkor is érezni a lustulást...
Szerintem ezeket 60kg-os japókra kalibrálták, szóval 120kg-os terheléssel gyakorlatilag maxon fut
Már alig várom, hogy a GSX-ről is írhassak tapasztalatokat
A fogyasztás és a tesztben leírt gyengeségek, mint a gyorsulás is, lehet hogy csak abból adódnak hogy Macko majd két méter és fogja rendesen a szelet.. Lehet akármilyen erős egy 500-as 4t, de a többlet terhelésre nagyon érzékenyen reagálnak. Csak a saját emlékeimből kiindulva.. ha felült egy utas a GS-re akkor a dinamika 120-ig tartott kb, utána már csak úgy ment kitartóan, de gyorsulásnak azt már nem nevezném és 160-nál többet az istennek se tudott így.. Két doboz és utas kombóban ez még csökkent valamennyit.


150-180 közötti tempó ingázásra és közlekedésre való, túrázáshoz nem kell ilyen sebesség, arra elég a robbanékony 80-140 tartomány is. Például abban teljesen biztos vagyok hogy egy akármilyen motorral élvezetesen tudnék túrázni, nem kellene ahhoz még talán 20 lóerő sem, viszont az itthoni ingázást nem tudnám elképzelni "gyenge" motoron (a GS nekem ilyen célra kicsit kevés volt), ismered az utat, nézelődni nem nagyon akarsz csak minél hamarabb odaérni.. na ezért nem járok itthon lassan.. főleg Budapest-Szeged között.
Írtam a fórumra és pü-ben is neki, belinkeltem a hirdetésem, ha tényleg "komoly", mostmár nála labda....
Ha ismernéd nem viccelődnél vele, elég komoly figura... ....az ár kérdés meg más tészta, vagy megegyeztek vagy nem, de attól még fizetőképes és motort akar....
Valószínűleg komolyan keres motort ennyiért.