ne viccelj, ha haragudnék, nem írnék!
mindenkinek mást jelent a motorozás, de mindannyian a motorokért bizsergünk, egy a hobbink, csak máshogy éljük meg! Ez a szép. Meg akinek a szeme kék!
Látom, te még mindig rossz hitben vagy: Zseby múltkor nem is akart visszaolvasni, mivel nem is szállt be a vitába! Csak röhögött egy beszúrt poénon...és annyi... Ha ez ekkora tüskét hagyott benned, úgy bocsánatot kérek, bár szerintem nincs miért, hiszen nem szálltam "ringbe" senki ellen sem...
Igyekvő típusú vagyok! Délután elpattant az agyam és elkövettem azt a hibát, amit a múltkor Zseby... nem olvastam figyelmesen, és fontos szavakat hagytam ki a mondatokból. Még jó, hogy van egy szemfüles Tapsipajti a közelben, aki nem átallott figyelmeztetni is erre!
Szóval, Zema! Így utólag lemosva magamról az "út porát", megkövetlek a délutániért!
s még1. én is "hű bazze"-vel fogadom amikor 1-2-3 és még mindíg 1kerék. Igen ez is tudás! elkell ismerni, mint a kopott szendert (smile:főhajtás). De ne bántsátok az ilyen kezdőket mint én. THX.
Hi!
Szerintem a súlyra nincs kihegyezve a bejáratás. Viszont a motor jobban erölködik, ez tény. Én a helyedben egyedül járatnám be a motort, aztán jöhet a mehet a mamával!
Amire figyelj!
1. A fordulatszámhatár.
2. Az olajat nézni-nézni-nézni! Ugyanis nagyon híg az első olaj a blokkban.
3. Inkább városban járasd a masinát. A váltót használd többször, mint kellene! Ne menj úgy, hogy folyamatosan egy fordulatszámot használsz országúton! Gyorsítgass (lehet intenzíven is 2-300 km után) a megengedett fordulatszámig. 800 km után néha meg is szabad húzni kicsit a masinát, mondjuk 6-8000-ig, de csak néhány másodpercre.
4. Mivel városban fogsz vele jönni-menni, kerülendő a lámpánál állogatás, dugóban tökölés. Olyan utat válassz, ahol azért lehet menni is... a hűtésnek meg kell lenni!
5. Az 1000 km-es szerviz még nem jelenti a bejáratás végét. Az új olajjal még 500 km-t szabad vigyázni a gépre, de már meg lehet húzogatni a bajuszát! (eddigre már ki is leszel éhezve rá! )
6. Az új gép új gumival kerül a kezeid közé... legalább 200 km, mire bekoptatod szépen... esőben óvatosan ez alatt! Szárazon is szépen egyre-egyre lejjebb döntögesd!
Nagy vonalakban ennyit gondol az eszem bejáratás ügyben. Én így csináltam, egyetlen kivétellel, hogy az első ütam Veszprémből Bajáig tartott országúton... no ettől azért nem lett baja, mert "játszottam" vele!
Egy kérés (tudom meg kell vitatni a "ki volt a hibás" kérdést),ne nagyon feszegessük a rossz helyen végződő baleseteket, de engem nagyon felkavarnak az ilyen balesetek. Szerencsére közeli barátom, vagy rokonom ilyen búcsúztatásán még nem voltam (smile: imádkozik). Én már nem a tizenéves korosztály vok, jópár ezer km-t letudtam 4keréken, aztán 2 évet 50ccm-en (közben futárkodtam is, tehát tudok "agresszív lenni" a pesti dugóban), DE most ültem át "az ördögi GS-re", ami egyelőre nekem többet tud, mint én. És itt kezdődik, sztem a KELLŐ MOTOROSTUDÁS! Ha TUDOD, és ÉRZED mi van alattad, mindegy h 50ccm, vagy 1 hajabusa, vagyis TE uralod, te vagy a király! Én még NEM VAGYOK 100%-ig URA az ördögi GS-nek. Ha visszaolvasol, beírtam h a folytásos téma kapcsán h 160-nál megálltam.
Lehet vitatkozni folytásról, pályáról, deffenzív vezetésről, mindenkinek van vmi igaza, DE la a kalappal azon motoros előtt aki úgy tud "megúszni" vagy inkább kikerülni egy balesetet h 101%-ig ismeri a gépe, és a saját korlátait. Persze el lehet "dobni" a gépet, de minek ha másképpp is lehet.
És mégegyszer teljesen mindegy h 5LE, vagy 180LE, ha uralod megérdemled, ha nem, akkor VEGYÉL VISSZA!
Hazavárnak!
Széles utat!
Szőröstől, bőröstől 12.734 Forint. Ebben benne van az olajszűrő, a 20W-50-es olaj (29 dl) és egy óra munkadíj. A munkaórát kihasználta szerelő, megnézegetett sok-sok csavart, lefújta a láncom és állított a láncfeszességen is. Elégedetten távoztam.
Az olajat én kértem 20W-50-esre. Utána mondta a szerelő, hogy szerinte is inkább az kellene bele. Így megegyeztünk. És jól tettük...
Sziasztok új vagyok és a bejáratással kapcsolatban kérdeznék.Most várom az uj GS-emet és arrol nem esik szó sehol,hogy a bejáratás alatt mekkora súllyal lehet vezetni.A Mama meg Én 160 kg van ennek jelentősége vagy csak a fordulatra és annak változtatására kell figyelni?Elöre is köszi a válaszokat.
a legrosszabb, ha ártatlanul hal meg valaki. Mint kykee cimborái, vagy a mecsekben az R1-es srác.
Sajnos Zsolti barátom nem volt ártatlan. A pirosra váltó (vagy már piros - nem tudjuk) lámpán átment és telibevágott egy mazdát. Két másik vele motorozó barát végignézte, de ők megálltak a lámpánál. Hallották, az R6 hangját, ahogy 1-2ben húzza neki és harmadikban ragadt meg, tehát nem ment lassan. A jobb hátsó ajtóba szállt bele, az ütközés erejétől a kocsi 180 fokban megpördült és az oldalára borult. Ha egy méterrel előbb találja el, akkor átrepül a motorházon és kisebb törésekkel megússza, ha mögötte 1 méterrel, akkor talán neki sem megy. De így a lassulás és az ütés hatására olyan súlyos belső roncsolódást szenvedett, hogy esélye sem volt. Cimborák azonnal odarohantak, még élt. Kb. 2 percig. Azt mesélték, hogy szörnyű volt, mert már nem tudott beszélni, de fogták a kezét és végig nézte őket. Mire kiért a mentő már meghalt. Azon a nyáron tervezték az esküvőjüket a barátnőjével. A bölcsödétől a középiskola végéig folyamatosan egy helyre jártunk, a szüleink jóban voltak/vannak, sokat nyaraltunk/buliztunk együtt. Jó barátom volt, szerettem őt. Én éppen a fehérvár rallyn voltam, mikor megtudtam. Szörnyű volt, nem tudtam hol vagyok, mit csináljak, mit mondjak, kihez forduljak. Addig azt hittem sérthetetlenek vagyunk. Igazából azóta se tudtam feldolgozni és nem tudom elfelejteni.
Nekem tavaly volt egy eset. 2 hónapja vezettem a gépemet. Az exkedvesem kiszállt előttem egy kanyarból. kb 100 métert repültek a szántásban a géppel. A mocc rommá tört. A srácot úgy vitte el a mentő, h gerinctörés.... És akkor még vallomást tenni.... Összeszedni a 3 doboz tartalmát, ami szétszóródott, és várni a haverokat, akik trélerrel jönnek, meg a srác szüleit az út szélén. Nagyon kemény volt. A legjobb motoros, akit ismerek, egy viszonylag lájtos kanyarból kiszáll, elütve egy vaskeresztet is. Azt hiszem elég mélyen bevésődött élmény, hogy ne akarjak száguldozni. (a napközbeni téma alapja nálam)
Aznap este Esztergomból, a kórházból egymagam jöttem haza Zümivel a Pilisen keresztül. Nem tudom most képes lennék-e egy baleset után visszaülni...
mindenkinek mást jelent a motorozás, de mindannyian a motorokért bizsergünk, egy a hobbink, csak máshogy éljük meg! Ez a szép. Meg akinek a szeme kék!
Szóval, Zema! Így utólag lemosva magamról az "út porát", megkövetlek a délutániért!
GsTeddy-nek szántam.
pls use the "előzmény" button...!
IGEN! nekem egyelőre SOK!
látod tudsz te ha akarsz!
ez így van ahogy leírtad.
Szerintem a súlyra nincs kihegyezve a bejáratás. Viszont a motor jobban erölködik, ez tény. Én a helyedben egyedül járatnám be a motort, aztán jöhet a mehet a mamával!
Amire figyelj!
1. A fordulatszámhatár.
2. Az olajat nézni-nézni-nézni! Ugyanis nagyon híg az első olaj a blokkban.
3. Inkább városban járasd a masinát. A váltót használd többször, mint kellene! Ne menj úgy, hogy folyamatosan egy fordulatszámot használsz országúton! Gyorsítgass (lehet intenzíven is 2-300 km után) a megengedett fordulatszámig. 800 km után néha meg is szabad húzni kicsit a masinát, mondjuk 6-8000-ig, de csak néhány másodpercre.
4. Mivel városban fogsz vele jönni-menni, kerülendő a lámpánál állogatás, dugóban tökölés. Olyan utat válassz, ahol azért lehet menni is... a hűtésnek meg kell lenni!
5. Az 1000 km-es szerviz még nem jelenti a bejáratás végét. Az új olajjal még 500 km-t szabad vigyázni a gépre, de már meg lehet húzogatni a bajuszát! (eddigre már ki is leszel éhezve rá! )
6. Az új gép új gumival kerül a kezeid közé... legalább 200 km, mire bekoptatod szépen... esőben óvatosan ez alatt! Szárazon is szépen egyre-egyre lejjebb döntögesd!
Nagy vonalakban ennyit gondol az eszem bejáratás ügyben. Én így csináltam, egyetlen kivétellel, hogy az első ütam Veszprémből Bajáig tartott országúton... no ettől azért nem lett baja, mert "játszottam" vele!
Ha mindez meglesz, utána hadd szóljon a mamával!
Egy kérés (tudom meg kell vitatni a "ki volt a hibás" kérdést),ne nagyon feszegessük a rossz helyen végződő baleseteket, de engem nagyon felkavarnak az ilyen balesetek. Szerencsére közeli barátom, vagy rokonom ilyen búcsúztatásán még nem voltam (smile: imádkozik). Én már nem a tizenéves korosztály vok, jópár ezer km-t letudtam 4keréken, aztán 2 évet 50ccm-en (közben futárkodtam is, tehát tudok "agresszív lenni" a pesti dugóban), DE most ültem át "az ördögi GS-re", ami egyelőre nekem többet tud, mint én. És itt kezdődik, sztem a KELLŐ MOTOROSTUDÁS! Ha TUDOD, és ÉRZED mi van alattad, mindegy h 50ccm, vagy 1 hajabusa, vagyis TE uralod, te vagy a király! Én még NEM VAGYOK 100%-ig URA az ördögi GS-nek. Ha visszaolvasol, beírtam h a folytásos téma kapcsán h 160-nál megálltam.
Lehet vitatkozni folytásról, pályáról, deffenzív vezetésről, mindenkinek van vmi igaza, DE la a kalappal azon motoros előtt aki úgy tud "megúszni" vagy inkább kikerülni egy balesetet h 101%-ig ismeri a gépe, és a saját korlátait. Persze el lehet "dobni" a gépet, de minek ha másképpp is lehet.
És mégegyszer teljesen mindegy h 5LE, vagy 180LE, ha uralod megérdemled, ha nem, akkor VEGYÉL VISSZA!
Hazavárnak!
Széles utat!
Szőröstől, bőröstől 12.734 Forint. Ebben benne van az olajszűrő, a 20W-50-es olaj (29 dl) és egy óra munkadíj. A munkaórát kihasználta szerelő, megnézegetett sok-sok csavart, lefújta a láncom és állított a láncfeszességen is. Elégedetten távoztam.
Az olajat én kértem 20W-50-esre. Utána mondta a szerelő, hogy szerinte is inkább az kellene bele. Így megegyeztünk. És jól tettük...
Jah, az olaj: CASTROL GP 20W-50
Még nem tudom, most el kell rohannom, de holnap írok,vagy ma este.
Sebaj, jó lesz akkor nekem is az. Pontosíts is lécci.
Cseréljünk számot iwiwen.
Medvekomának nem is fojtott a kedveskéje!
Teddy, akkor most jó a fojtott GS?
Sajnos Zsolti barátom nem volt ártatlan. A pirosra váltó (vagy már piros - nem tudjuk) lámpán átment és telibevágott egy mazdát. Két másik vele motorozó barát végignézte, de ők megálltak a lámpánál. Hallották, az R6 hangját, ahogy 1-2ben húzza neki és harmadikban ragadt meg, tehát nem ment lassan. A jobb hátsó ajtóba szállt bele, az ütközés erejétől a kocsi 180 fokban megpördült és az oldalára borult. Ha egy méterrel előbb találja el, akkor átrepül a motorházon és kisebb törésekkel megússza, ha mögötte 1 méterrel, akkor talán neki sem megy. De így a lassulás és az ütés hatására olyan súlyos belső roncsolódást szenvedett, hogy esélye sem volt. Cimborák azonnal odarohantak, még élt. Kb. 2 percig. Azt mesélték, hogy szörnyű volt, mert már nem tudott beszélni, de fogták a kezét és végig nézte őket. Mire kiért a mentő már meghalt. Azon a nyáron tervezték az esküvőjüket a barátnőjével. A bölcsödétől a középiskola végéig folyamatosan egy helyre jártunk, a szüleink jóban voltak/vannak, sokat nyaraltunk/buliztunk együtt. Jó barátom volt, szerettem őt. Én éppen a fehérvár rallyn voltam, mikor megtudtam. Szörnyű volt, nem tudtam hol vagyok, mit csináljak, mit mondjak, kihez forduljak. Addig azt hittem sérthetetlenek vagyunk. Igazából azóta se tudtam feldolgozni és nem tudom elfelejteni.
Nekem tavaly volt egy eset. 2 hónapja vezettem a gépemet. Az exkedvesem kiszállt előttem egy kanyarból. kb 100 métert repültek a szántásban a géppel. A mocc rommá tört. A srácot úgy vitte el a mentő, h gerinctörés.... És akkor még vallomást tenni.... Összeszedni a 3 doboz tartalmát, ami szétszóródott, és várni a haverokat, akik trélerrel jönnek, meg a srác szüleit az út szélén. Nagyon kemény volt. A legjobb motoros, akit ismerek, egy viszonylag lájtos kanyarból kiszáll, elütve egy vaskeresztet is. Azt hiszem elég mélyen bevésődött élmény, hogy ne akarjak száguldozni. (a napközbeni téma alapja nálam)
Aznap este Esztergomból, a kórházból egymagam jöttem haza Zümivel a Pilisen keresztül. Nem tudom most képes lennék-e egy baleset után visszaülni...