Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Zema! Neked megérte. Aztán ennyi. PONT. De nem értem, hogy miért térítesz néha-néha, hogy csak az a penge, amit és ahogyan te gondolsz a motorozásról. Nem is értem...
Én valószínű, hogy soha nem fogok ekkora motorra ülni.

mzgaba!
Ketté áll fülem az elképzelésedtől. Ebből arra tudok gondolni, hogy a ki kevesebb "készséggel" van ellátva anyagilag, az nem jó motoros, mert csak GS-re fussssa.

Nálam az a jó motoros, aki sokat motorozik. És nem az, aki gyorsan... Olyan, hogy gyorsan sokat, no az nem létezik. Hamar véget ér az út...
még jo hogy nem vagyunk egyformák.
mi lenne ha suzuki csak gsx-r gyártana akkor mindenki azzal motorozna.
még jo a gyár kiszolgálja mindenki izlését loeröben kinézetben stb-ben
Miért, szerinted én nem vagyok vele tisztában, hogy 250-es ETZ-vel, 140-nel simán ledöntöm lábtartóig, ugyanígy 200-al a Hornetet? De ugyebár volt 4 évem megtanulni szar futóművön 110%-ot kihozni, most jó futóművel orgia a motorozás, meg a 200+ is
Ismét kérdezem. Melyik adót nézed? A GS nem erre való és tudtommal nem is így használjuk itt jó páran! Nos, a normális motorozásról más elképzeláéseink vannak. Én annyira nemnormális vagyok, hogy 170-nel nem megyek bele a kanyarba... Mert ennyit tud a gép és a lovasa. És, ez tisztában van vele! Ez különbség köztünk.
uristen a gs 10000 1/min-nél motorcserés
Mondjuk egy olyan motoros, akinek átlagosak, vagy az alttiak a képességei, az ne is vegyen 100-200 lovas motort, mert azoknak találták ki a GS 500-at, amivel lehet kényelmesen motorozni,fejlődni, ha kinövöd, nagyobbra cseréled, ha úgy érzed,elég, ne is ülj nagyobb motorra, mert akkor kevés vagy...
nah akkor leírom a regényem...
Jelenleg az R1-em 186 Le gyárilag, főtengelyen. Most kb. ugyanennyi (179) hátsó keréken, ami főtengelyre visszaszámolva kb. 200 Le. Mindezt azoknak köszönhetem amit már az előbb leírtam. És a legfontosabb dolog amit fejtegettél, hogy érzem-e a különbséget. Igen, baromira. És nem csak azért, mert pszichésen beképzelem. A 600-as és 1000-es ssp gépek fordulatszámra vannak kihegyezve, a többlépcsős injektor és gyújtástérképnek, valamint a pillangószelepeknek hála fordulatszámon exponenciálisan adják le az erőt. A 600-as kategória csak 10e felett használható. Az R1 6000 alatt nem volt egy erőművész, igazából 7000-8000től kezdett el brutálisan tolni, 10000től, pedig mintha picsán rúgták volna. Az Akra rendszer amellett, hogy kb. 8 kg súlyt levitt, teljesen nyitottá tette a gázáramlást és minden euro bácsi miatt betett fojtást kidobott. Ehhez ugye hozzá kellett állítani a gyújtást és a befecskendezést a power commander és a gyújtás modul segítségével, hogy minden gázállásnál a pillangószelepek állásától függően a legjobb teljesítményt hozza. Több benya nagyobb égés, de ehhez kell több levegő, ezért kellett a K&N. Az eredmény az 5000-6000-től indul a tüzijáték, érezhetően jobban, szabadabban pörög fel a motor érezhetően jobban tol. Hol tapasztaltam meg ezt először? Mikor minden belekerült és kifordultam a szervízből az üllőire, megnéztem, hogy milyen lesz vele kerekezni. 35-nél belekuplungoltam, kb. 1 centis gázhúzás és meg kellett fognom a hátsó fékkel, mert sokkal durvábban jött fel. Magyarul erősebb lett, kisebb sebességnél, ugyanakkor gázmozdulatra agrasszívebben reagált. Másik példa. Hungaroring. a kanyarokat eggyel nagyobb sebességi fokozatban lehet bevenni, mert van elég tartaléka a blokknak, hogy toljon kifelé a kanyarból. Miért jó ez? nem kell eggyel kisebb sebességben, magasabb fordulatszámon, idegesebb motorral gépészkedni a kanyarban. Harmadik jó példa: Azon ritka esetek mikor két személlyel megyek, nagyon is érezhető a különbség. És a legviccesebb, hogy a power commander hatására a lóerő és nyomaték növekedés mellett 0,75-1 liter közötti fogyasztás csökkenés tapasztalható. Nekem megérte.
Hallló, ez itt a Föld! Az R1-ről szólt a fáma Api! Hogy minek 180-ból 200-at csinálni! A GS-t meg eleve nem tuningolnám, hiszen a levegő hűti és az ennyire van kitalálva!
mia normális motorozás?
Na ez meg megint a legnagyobb hülyeség! Egy 200 lovas R1-en, vagy Gixxeren megnézném, hol mész határon, ellemben ha lezavarod 1,2,3,4-ben szabályzásig a GS-t, mondjuk mész 170-nel, aztán jön egy kanyar, ami egy komolyabb gépnek p*csafüst, lehet a GS úgy megzavarodik, hogy nyuszot fogsz vele. 45 lóerővel szerintem csak a határon, vagy az közelében lehet normálisan motorozni, nem beszélve, ha mondjuk van egy haverod, aki 600assal megy melletted, és tartani akarod a tempóját!
Tehát változatlanul fenntartom a véleményem. Az, hogy kinek és mi az ideális "fegyver", azt döntse el maga...
Nekem elég volt a 125-ös ETZ is, amikor az volt. Most elég a GS... nagyon elég!
Jah, és nagyon nem vagyok mindenszabálytbetartóállampolgár... de nem tartom sikknek azt, ha valaki a közúton közel 300-zal repeszt és tudomány nélkül ül fel egy hatalmas vasparipára. Annak a vége a mánfai eset...
Ennyi. Ott is volt fasza fék, meg futómű...
Te, ezt nem gondolod komolyan, ugye? Még a Horneten is érezni, hogy van benne K&N szűrő, meg sportdob, szerintem ha GS-em lenne, pont abban érezném meg a plussz pacikat, mert oda még ha a 45-höz csatlakozik 3-4, az már majdnem 10%-os teljesítménynövekedés lenne, és azt biztos megéreznéd, sőt még te is örülnél neki, hidd el!
Igazad van. Viuszont egyet ne felejts. A komoly technika komoly igénybevételekhez kell. Aki kisebb gépen gurul, az közel sem megy a határon... tehát még a "gyenge" futóműben is marad elegendő tartalék.
ÉN csak egy kategoria tuningolásával nem értek eggyet(nem tudom hova rakni )
az pedig a robogo (50cm3)
jah és ne feledd a lóerőgyár nem csak fegyver, de biztonság is! csak a használóján múlik minden.
Zema! Minek is közel 200 ló alád? Vannak hozzá útjaink, hogy ezt kihasználd? Vagy csak meg vagy tévedve és észre sem veszed, hogy rántják ki a zsebedből a súlyos százezreket a tuninggyártó cégek. Nem hinném, hogy éreznéd a különbséget egy gyári R1 és egy tuningolt között, ha azokon semmi különbség nem volna szemre. Itt azt hiszem a "tudattül" megy jobban a masina. Mintha úgy érezném...
Olyan illata van ennek, mint az egyszeri néni esete, aki évek óta járt az orvoshoz. Szedte a bogyókat és nem volt jobban. Majd egyszer a doki felírt neki C-vitasmint. És azt mondta neki: Ez a világ legújabb gyógyszere a néni bajára. És láss csodát a néni megggyógyult!
De akkor elég lenne mindenkinek egy 250-es Etz, mert egy nagyobb bmw már amúgyis nagyfalat lenne mondjuk egy GS-nek, tehát nem gyorsabb, mint az előzendő jármű--- k*rva sz*rul érezném magam, ha elkezdené nyomni az autós, és alul maradnék--- már aznap becserélném egy 1000-es gépre--- még lehet, hogy abban a hónapban meghalnék---bárcsak egy 600-as sornégyesem lett volna, amin visszakapcsoltam volna kettőt, és örültem volna a fekemnek. na ez az én elgondolásom, hogy miért lenne jobb egy 600-as
kicsit szerintem vaskalaposan látod ezt a dolgokat, mert ha mindenszabálytbetartótisztesállampolgár vagy, akkor nem veszel motort, merrt azzal minden kresz szabályt azonnal át (meg?) lehet hágni...
akkor megfogalmazom máshogy az ideális kezdőmotor definíciót.
JELENLEG a 600-as naked kategória az az első szint ami biztonságos fékeket, futóművet, vázat vonulat fel. Ne a gyorsulásra és motorteljesítményre hegyezzétek ki. A jelenlegi 600-as nakedek a 600 ssp kategóriától öröklik a futóműveket, fékeket, melyekben rengeteg tartalék, állítási lehetőség és ami a legfontosabb visszajelzés van. Mi a jó kezdőmotor? egy gyengébb olcsóbb, vagy egy erősebb, drágább. Mindkettővel 80-100al veszel egy kanyart, de a kanyar érintési pontján, van egy kátyú, vagy nyomvályú. Ha belefékezel, jön a mecsek szindróma, a giroszkópikus hatás miatt a motor felegyenesedik, te beszarsz és telibevágod a szembejövő IFÁ-t. Egy verzió van, hogy átmész rajta. Melyik gép futóműve fogja tolerálni ezt? Közelítsétek meg innen a dolgot. Egy jó futómű, fék, váz triumvirátus teszi élvezetessé és biztonságossá a motorozást.
Csalás=magánokirat-hamisítás, adócsalás
A fojtott motorok fogyasztása alig kevesebb, mint a nyitottaké. Ezt valóban a jogosítvány fokozataihoz mérten találták ki a gyártók. Csak kishazánkban nagy divat "kurvulni" és csak azért is kinyitni. Tőlünk nyugatabbra nem sikk az eszementség, és a csalás még kevésbé. Ott használják a folytottat a kedvenc gépből, majd levizsgáznak és megveszik a nyitottat...
Mi vagyunk csak ilyen "mégegykicsitfeszítemahatáraim"-típusú népség.
Nos, hogy mi az ideális kezdőmotor. Ez legyen a motoros dolga. Nagy kár volna, ha mindenki 600-as gépekkel kezdene, ami alsó hangon is 70 LE. Valakinek az autója nem tud ennyit...
Szóval, az én véleményem. Aki 100 m-en belül akar megelőzni egy járművet, az vegyen lóerőgyárat. Aki meg tud várni max. 10 mp-et, annak elég majdnem bármi, ami gyorsabb, mint az előzendő jármű.
az ideális kezdőmotor szerintem a 600-as naked kategória. Pont azért mert azokon már használható futómű, fék és blokk van. Vagy egy soft enduró/supermoto.
egyértelmű, hogy több a motoros halálesetek nagy része nem GS-el történik, hanem sportmotorral. De mint mondtam ezerszer nem a pisztoly öl, hanem aki meghúzza a ravaszt, ez a mi nyelvünkre lefordítva: nem a motor öl, hanem aki húzza a gázt....
igazad van, hogy az lenne az ideális, ha mindenki tisztában lenne a saját és a motorja korlátaival, de ez addig nem fog megvalósulni, míg 99,000 ft indulóval 1000k7-et lehet venni, akár jogsi nélkül is.
Nem mernél felülni mögém...? Khhhmmm...pedig hidd el meg tudnám oldani, hogy fültől-fülig vigyorogj a sisak alatt...!
Mellesleg 20 éve motorozom, az elmúlt 6-8 évben nagyteljesítményű motorokkal és csak egy nagy balesetem volt, de az angyalok szerethettek, mert semmi bajom nem lett.
Hali!
Én csak annyit fűznék hozzá, hogy nekem 18 évesen 30.000 forintomba került az A korlátlan, 2 évig A1-em volt, és utána mehettem kategória kiterjesztésre, ami 4 rutin+7forgalmi óra vezetés+2 vizsga, saját motorral(Hornettel) mentem, így jött ki 30-ból+4000 FT illeték az okmányirodában, ja és az egész tartott vagy 3 hétig . A kezdő motorról meg annyit, hogy SZERINTEM legyen könnyű, kezes, viszonylag lineárisan adja le a pacikat, jó futómű,jó fékek, mert a kezdőnek nem a szar futóműtől, blokktól, fékéktől lesz rutinja, arra jó az MZ is, hanem a jól irányítható precíz gépektől, amiken lehet 200 fölött is menni, hogy az ember szokja a sebességet, és 160-nál ne f***a össze magát, ha van valami nem várt, hanem uralja a gépét nagyobb sebességnél is, ne csak 100-nál. Na, én ezért vettem 250-es ETZ után Hornetet , igaz, másfélszer annyi, mint egy GS, de szerintem könnyebb, jobb vele motorozni, meg jobban illik a stílusomhoz.(persze még van rajta fél milla hitel ) De kinek a pap, kinek a paplan , mindenkinek szive-joga motort választani, de nekem a Hornet az ideális "kezdőmotor", nem mintha nem tudnék motorozni, de a 100 pacihoz még tökösnek érzem magam