Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Egy kicsit rövidebben, de ezt én is megfogalmaztam... sok egyéb fontos tudnivaló mellett

"Nem érdemes magunkat jobb fényben, vagy nagyobb tudásúnak beállítani, mint amilyenek vagyunk, mert a túrán úgy is kiderül mi az igazság! Mindig a leggyengébb láncszemhez igazodunk, ezért nagyon fontos hogy viszonylag homogén banda jöjjön össze. A résztvevők közötti nagy tudáskülönbség a csoport moráljára és az egységre sincs jó hatással!"

itt (b.örs) mint írtam 8-10 fok volt mikor kimerészkedtem. rövid etapok így nem volt idő fázni
Nem az aksi volt a gáz, csak egész télen nem volt beindítva, és gondolom teljesen kiszáradt az üzemanyagrendszer.
Sikerült betolni (harmadik fokozatba). Az utcában kb 200 m ha mentem, de odafagytam a motorhoz. Hiába süt a nap, kegyetlen hideg van még. Az udvaron járattam még egy negyed órát, így sikerült annyira visszatölteni az aksit, hogy utána pöccre indult.
ja a lényeg ! megérkezett a nyeregtáska !
ha már egy héten kétszer kell tölteni az MÁR gáz szerintem.
én ilyenkor nem cicózok, új akksi.
a "vegytiszta" új akkum pöccre indított. kicsit gurulásztam , szoktam a vasat. 8-10 fok volt, száraz aszfalt, igaz az hideg .
nem tudom mi a f...sszal "sóztak" de néhol keresni kellett kavicsmentes nyomvonalat. letakarítja ezt majd valaki ?
130-as gumi milyen méretnek felel meg a régebbi jelölésben? 3.50, 4.10.... ? Mi a "váltószám" köztük?
nyugi Miszter ! ilyen is van, meg ilyen is:

"...A túrákon ha lassssssunak vagy rutintalanak érzed magad akkor ne SZÉGYELD! Ezt jelezt mindig a túra előtt - hogy megtudjuk beszélni......ha meg eljöttél? akkor a felvezető motorosnak (Ő az első a sorban) így a tempót hozzád igazítja!(ellenben számolj azzal is, hogy páran rosszalóan fognak rádnézni, hiszen kisebb sebesség - kisebb táv, kevesebb látványosság, kevesebb szórakozás.DE! SOSE motorozz más ritmusában - mert abból csak baleset fog származni......rosszabb esetben Te okozhatod más balesetét is..."

..."Tehát ezek fényében - ha tetszik az itiner - Nagyon szívesen veszem a jelentkezésed! Nem kötelező eljönni - de ha eljöttél akkor a leírtakat elfogadtad és tudomásul vetted. Egy dolog maradjon benned meg! A túravezető ezt az egészet hobbyból csinálja és neki az a fizetség - ha látja, hogy jól sikerült a szervezése. ."
(részlet egy "SZABÁLYOK"-ból
Motorozz.hu-n is ott van hogyha a túravezető részvételi díjt kér nem kell meglepődni mert neki munkájába kerül ezt elintézni ami költségekkel jár
Nem orrolok.
Igen, lejön simán
Ne orrolj, mert nem volt célom megbántani.
További sikeres túrákat
Ezek szerint már letölthető azoknak is akik nem jelentkeznek. Remek. Volt egy kis technikai probléma az oldalon az elején ezzel kapcsolatban
Nem üzletszerű, mert akkor profit orientált lennék. Most pedig nem az a cél.

Most már van annyi motoros cimborám hogy ha nem akarom nem kell meghirdetnem egyik saját szórakozásomra megszervezett túrámat se ahhoz hogy ne egyedül menjek. Szóval vége van annak a világnak hogy én csak úgy kiírom hogy megyek ide meg oda a sátrammal, és bárki csatlakozhat. Mert ilyen nem lesz, meghívásosba fogom ezeket intézni.. és ha esetleg maradna 1-2 szabad hely, csak akkor teszem ki nyilvánosba (mert ismerkedni azért jó dolog.. de gördülékenyen motorozni hasonszőrűekkel még jobb)
Ez Dipshit által szervezett túrák szabályai és elvei.

http://motolog.hu/tours/open/7

jobb oldalon, a "résztvevők a túrán" alatt keresd.
A részvételi díj a kényelem ára.

Ezért a résztvevőknek nem kell foglalkozni a motorozáson és a bámészkodáson kívül semmivel. Ha elolvasod a szabályos doksit, akkor láthatod azt is hogy mennyi olyan program van amikor a túravezető fog szívni az egész csapat kényelméért. A városnézések, várba bemenetelek stb például mindig problémásak egy motorostúrán, mert valakinek ki kell maradni a jóból, hogy vigyázzon a cuccokra.. ha csak nem akar valaki a 30 fokban teljes menetfelszerelésben sétálni mondjuk egy óvárosban. De a tájékozódás is nyűg egy rakás embernek (így születnek a remek 3000 kilométeres motoros túrák 2000 kilométer autópályázással )

Mit kap érte a "vevő"?
Aprólékosan megkoreografált színtisztán a motorozás élményét erősítő útvonalat (amit nem csak megtervezni meló, de végigkövetni is..hiszen autópálya vagy főút általában csak mutatóban lesz), gondosan összeállított napi programokat és látnivalókat. Este pedig ott ahol éppen vagyunk szerzek szállást a megbeszélt árszínvonalon.

A részvételi díj pedig azért van mert egyetemistaként nem szarom a pénzt.
Ezeket a túrákat nem a barátaimnak szervezem, hanem olyanoknak akik amúgy eljönnének velem szívesen ezekre a helyekre, csak fáznak az állandó vadkempingtől és a poros utaktól. A részvételi díj nem profit orientált, pusztán arra szolgál hogy nekem kevesebb pénzbe, vagy esetleg pénzbe ne kerüljön a túra. Egyébként eszem ágába se lenne szórakoztatni másokat, úgy hogy én ne szórakozzak olyan módon ahogy szeretek.

Röviden: a Guide-olásért kell fizetni.. ez azért nem egy életidegen dolog.
Nehogy félreérts már.
Nem támadni akartalak ezzel ....
Pont azt írtam, hogy sokkal nagyobb a tapasztalatod ezen téren, de engem így leírva "sokkolt", hogy még az étkezésre is kitérsz.
Számomra ez nagyon kötött, de mivel nem egy baráti társaság túrázik együtt, érthető.
Ne is görgessük tovább, mert biztos igazad van.

Olvastam a FELárért mehetünk autópályán 180al is részt, így mostmár tiszta a részvételi díj ..... ergo az a "túravezetés" díja lesz
Én azt hittem, hogy nem üzletszerű a dolog, hanem csak útitársakat keresel a túrákra.
Most ez mi? hol lehet ezt olvasni?
Na ebben nem tudom mi a hiba...

A szabályokat egyébként körbeküldtem "lektorlásra" nálam sokkal tapasztaltabb motorosoknak is, nem találtak rajta fogást technikai értelemben. Ugyanis így szoktunk motorozni.. és hiába a sok szabály ezek egyébként annak aki nem teljesen kezdő eléggé egyértelműek és magától értetődőek.. így lehet flottul és lazán motorozni.

A nekem mindent szabad dolgot már csak azért sem értem, mert van egy rakás olyan pont, hogy mikor lehet bárkinek is meghülyülni. Egyedül annyiban vagyok szabadabb, hogy én vagyok a főnök és akkor állok előre amikor akarok. De ez is csak azért, mert én tudom azt hogy merre kell menni.. mikor kell az egyik harmad rendű útról lekanyarodni a másikra és így tovább.
Na jó, inkább végigolvasom
Igazad van
Hajnalban álltam neki az olvasásnak és csak a vége maradt meg bennem

"Városban soha, egyéb esetben pedig ha csak nem kapunk erre feljogosító, egyértelmű jelzést, a
túravezetőt nem előzzük meg, döntését nem bíráljuk felül! Maximum jelezzük neki, hogy van
észrevételünk, amit megálláskor majd megbeszélünk"

Szóval mit takar a részvételi díj ?
A túravezetést
A mit szabad mit nem rovat alatt gondolom a "motorozás csoportban" szakaszt érted.. na az 5 oldal. Utána van még 5 oldal mi van akkor ha vis maior áll fenn, és előtt van 5 oldal arról hogy hogyan érdemes kialakítani a túra létszámát, összetételét és az útvonalat valamit a szállásokat.
Ezt idéznéd pontosan? Mert szerintem ilyen nincs benne...
Letöltöttem a "szabályaidat .... "
Nem semmi, és még a végére sem értem. Kicsit olyan "nekem mindent szabad", nektek semmit szagú a dolog Persze nem vitatom, hogy jóval nagyobb túratapasztalatod van, de kemény, hogy vagy 10 oldalon keresztül írod kinek mit lehet, mit nem ...
Igazából abba is hagytam, mikor elértem arra a részre, hogy neked nem lehet jelezni semmit, max a következő megállónál megbeszélhetitek.
Mit értesz részvételi díj alatt, amit neked oda kell adni a találkozáskor
Tunézia már egy kéthetes útba is belefér. Az már Afrika

De az is elég drága dolog
Gondoltam ha már ilyen szépen süt a nap indítok egyet.
Aksi frissen feltöltve. Tekerte is szépen, de nem akart indulni. Kapott melegvizet is, de semmi. A végén röffent egyet, de addigra megint kifingott az aksi. Most majd a betolásos technika következik.
Szerintetek nem gáz az aksinak, ha egy héten belül kétszer is töltőre rakom? Vagy ha beindul hagyjam, és a generátor majd újratölti?
10 napra nem is indulnék arrafele ! de amíg nem vagyok lottómlliomos csak álmodozás szinten működik.
most viszont kitoltam a vasat , és akkor már gurulok egy keveset , legalább a bóótig.