Itt a régi túrám programja 2007-ből Zolinak szeretettel:
Svájc : 2007.09.07. – 2007.09.15.
Túraterv:
1.nap: Utazás.
Mezőberény- Budapest-Raubling/D/ ~ 840 km
Első éjjel ebben a német kisvárosban alszunk, kis panziókban.
2.nap: Utazás, közben egy kis hágómotorozás.
Raubling/D/-Landeck/A/-Locarno/CH/ ~ 430 km
Útközben átmotorozunk a Flüelapass, ill. Pso. d. S. Bernardino hágón.
Este a locarnoi kempingben alszunk telepített lakókocsikban. A következő 4 éjt ebben a kempingben töltjük.
3.nap: Hágómotorozás.
Locarno/CH/-Bormio/I/-Locarno/CH/ ~ 540 km
Motorozás a Stilfserjoch, Ofenpass, Albulapass, Julierpass, Malojapass hágókban.
4.nap: Hágómotorozás, Jungfrau.
Locarno/CH/-Grindelwald/CH/-Locarno/CH/ ~ 420 km
Bejárjuk a Passo S. Gottardo-t, Sustenpass-t, Grimselpass-t, Furkapass-t. A Furkapass-ban van egy gleccsermúzeum is.
A Jungfraunál lehetőség van hegyi panorámavasúttal megközelíteni a csúcsot.
5.nap: Pihenőnap.
Lehet pancsolni a tóban, vagy bejárni a környéket, vagy stb…Én megnézem a Versasca völgyet.
6.nap: Utazás, közben kis hágómotorozás és Matterhorn.
Locarno/CH/-Zermatt/CH/-Laussanne/CH/ ~ 330 km
Otthagyjuk Locarno-t, áttelepülünk Lausanne-ba. 2 éjt itt töltünk a kempingben, bungalowban.
Útközben átmegyünk a Simplonpass-on.
Megállunk a Matterhorn lábánál, itt is van lehetőség felmenni a hegyre vasúttal, vagy libegővel.
7.nap: Mt.-Blanc, hágómotorozás.
Lausanne/CH/-Chamonix/F/-Aosta/I/-Lausanne/CH/ ~ 320 km
Francia hágókat is útbaejtünk: C. de la Forclaz, C. des Montes, C. du Gr. St. Bernard. Átmegyünk a Mt.-Blanc alagúton is (kb. 12km).
Libegővel felmegyünk a Mt.-Blanc-ra, kb. 3800 m magasra.
8.nap: Hazautazás, közben Bodensee.
Lausanne/CH/-Lustenau/A/-München/D/-Raubling/D/ ~ 600 km
Útközben rövid nézelődés a Bodeni-tónál.
Szállás megint azokban a kis panziókban, ahol jövetben aludtunk.
9.nap: Hazautazás.
Raubling/D/-Budapest-Mezőberény ~ 840 km
A DRZ-k nem fetrengtek egy pillanatig sem.. bár ez nem volt kérdés szerintem.
A fetrengéseimről pedig én tehetek, mert egyszerre két lábam szinte egyáltalán nem ér le a motoromról. Ez pedig göröngyös talajon nem szerencsés. Alacsony vagyok no..
Általában úgy borultam fel, hogy rossz lábam volt lent, a motor pedig a másik irányba billent. Ezt betudom a saját hiányosságomnak..ez van, túlzottan nem zavart.
A BMW borult meg még az út során párszor.. hiába, az is nagyon nehéz egy motor.
Az ominózus esésen kívül nem volt gond már menet közben a Divivel, csak tudni kellett vezetni.
Ami miatt nyugodtan ki lehet pipálni a Divi mellett hogy alkalmatlan volt az útra, az a 17-es első kereke. Terepen rémálom az ilyen kicsi kerékméret.. tömegtől és egyéb tulajdonságoktól függetlenül. A tömeg és hasmagasság problémaköre eltörpül a 17-es első kerék mellett (érzésem szerint)
Szia! Elolvastam az útleírásodat. Okés tetszik, bár én ilyenre talán sosem vállalkoznék. Nekem olyan önsanyargató volt a hatás, küzdelem a szar, földes utakkal meg a nehéz motorral. Amit viszont megkérdeznék, hogy csak te fetrengtél minden másnap a motorral az út porában? Vagy a többiek is csak arról nem írtál. Nem cseszegetés ez részemről, de ha csak te, akkor a Divi nagyon alkatmatlan egy motor ilyen útra.
Nálam meg úgy van, hogy nincs olyan hogy egy táj nem szép... valami karaktere mindegyiknek van, ami pedig engem mindaddig nagyon érdekel amíg nem jártam ott. Szakmai ártalom...
Egyébként ha csak egy utakkal jól behálózott hegységet akarsz keresztül kasul bejárni az is legalább olyan "felfedezős" élmény, mint elmenni a picsába keletre, aztán másik évben meg mondjuk ugyan olyan messze, de északra!
Én már döntöttem...............és nem örültem neki.
Ismert utak sem rosszak.
Az ismeretlenek jók is de mikor 4-5-6 alkalommal olvasom hogy hát az x-y közti szakasz sem volt érdekes mert a nagy puszta semmi vót rajta inkább elgondolkodom hogy kéne keresni egy bazinagy hegységet amit végigjárok mindenfelől mint 3-4 kisebbet amik közt van 5-800 Km dögunalom amit csak Valkó-Vácszentlászló közti dűőútféle tud feldobni.
Most, hogy romániában már alig van számomra ismeretlen út kezdem érezni azt, főleg azokon az amúgy nagyon szép és élvezetes szakaszokon, hogy a motoros túrázás élményszintjének nagyrésze hiányzik. Nincs meg az a jóleső izgatottság ami az első bejárásoknál még megvolt.. a felfedezés élménye. Talán ezért is igyekezem mindig újabbnál újabb helyekre, hogy a felfedezés, az új helyek megismerésének semmihez sem hasonlítható érzését minél többször és hosszabban éljem át.
Svájc : 2007.09.07. – 2007.09.15.
Túraterv:
1.nap: Utazás.
Mezőberény- Budapest-Raubling/D/ ~ 840 km
Első éjjel ebben a német kisvárosban alszunk, kis panziókban.
2.nap: Utazás, közben egy kis hágómotorozás.
Raubling/D/-Landeck/A/-Locarno/CH/ ~ 430 km
Útközben átmotorozunk a Flüelapass, ill. Pso. d. S. Bernardino hágón.
Este a locarnoi kempingben alszunk telepített lakókocsikban. A következő 4 éjt ebben a kempingben töltjük.
3.nap: Hágómotorozás.
Locarno/CH/-Bormio/I/-Locarno/CH/ ~ 540 km
Motorozás a Stilfserjoch, Ofenpass, Albulapass, Julierpass, Malojapass hágókban.
4.nap: Hágómotorozás, Jungfrau.
Locarno/CH/-Grindelwald/CH/-Locarno/CH/ ~ 420 km
Bejárjuk a Passo S. Gottardo-t, Sustenpass-t, Grimselpass-t, Furkapass-t. A Furkapass-ban van egy gleccsermúzeum is.
A Jungfraunál lehetőség van hegyi panorámavasúttal megközelíteni a csúcsot.
5.nap: Pihenőnap.
Lehet pancsolni a tóban, vagy bejárni a környéket, vagy stb…Én megnézem a Versasca völgyet.
6.nap: Utazás, közben kis hágómotorozás és Matterhorn.
Locarno/CH/-Zermatt/CH/-Laussanne/CH/ ~ 330 km
Otthagyjuk Locarno-t, áttelepülünk Lausanne-ba. 2 éjt itt töltünk a kempingben, bungalowban.
Útközben átmegyünk a Simplonpass-on.
Megállunk a Matterhorn lábánál, itt is van lehetőség felmenni a hegyre vasúttal, vagy libegővel.
7.nap: Mt.-Blanc, hágómotorozás.
Lausanne/CH/-Chamonix/F/-Aosta/I/-Lausanne/CH/ ~ 320 km
Francia hágókat is útbaejtünk: C. de la Forclaz, C. des Montes, C. du Gr. St. Bernard. Átmegyünk a Mt.-Blanc alagúton is (kb. 12km).
Libegővel felmegyünk a Mt.-Blanc-ra, kb. 3800 m magasra.
8.nap: Hazautazás, közben Bodensee.
Lausanne/CH/-Lustenau/A/-München/D/-Raubling/D/ ~ 600 km
Útközben rövid nézelődés a Bodeni-tónál.
Szállás megint azokban a kis panziókban, ahol jövetben aludtunk.
9.nap: Hazautazás.
Raubling/D/-Budapest-Mezőberény ~ 840 km
Szállások:
Raublingben: www.raubling.de/tourism/bauerhausern
Ár: 12-16 EUR/fő/éj.
Locarnoban: www.campeggioverbano.tk
Ár: 36000 Ft/lakókocsi/4éj 4 fő részére.
Lausanneban: www.clv.ch/camping-lausanne-vidy-schweiz
Ár: 16 EUR/fő/éj.
Linkek:
www.ria.motorosok.hu
www.jungfrau.com
www.
jungfraubahn.ch
www.matterhorn.ch
www.bergbahnen.zermatt.ch
www.cham
onix.com
www.international.chamonix.com/Ete
www.bikecam.ch
Szerint
em kitűnő útvonalválasztás volt.