Mivel én is nagyon nagy túrán gondolkozok, és ehhez keresek motort. Sok sok gondolkodás után arra jutottam, hogy a Mező Jani átalakított DRZ je a legmegfelelőbb motor erre. Azt kell megvenni. Vagy a licencét. :) Nem hiába van ilyen saját motorja. Pedig ő már kipróbált egy pár motor hosszabb távokon is a tartós teszteken stb.
DR zebra ojeee
3 mázsa körül már nem sokat számítanak a plusz kilók.. nehéz ez mindenhogy. Viszont egy ilyen csővel nem érne le semmi a motor elejéből. A GSA-kon is ilyen jellegű mindent körbeölelő bukócső van
Földúton szarakodás közben, 0-10km/h között napjánban egyszer szokásom lefektetni a motort, úgyhogy biztos hasznos lenne.
De még nincs tiszta elképzelésem arról hogy ez milyen vastag csőből kéne megcsinálni, meg még a rögzítési pontok is homályosak. Annyi biztos hogy a fejidomot nem, a hasidomot lehet hozzá alakítani ha azon múlik.
Ha pedig tisztán anyagi oldalról nézem, valószínű jobban járok a motorcserével
Ne csinálj rá ilyen bukócsövet. Így is elég hatalmas ez a motor. Próbálgasd az eladását, és majd a DR400. Csak türelem. :) Úgyis jön a tél.
Szerintem egy jó árral el fog kelni a motorod.
Más.
Mai nap lehet, hogy veszek ide kintre egy GS500-t. :) Azért szépeket lehetne kirándulni Angliába is...
No majd írok a fejleményekről.
A múlt héten azt hittem vége a motorozásnak erre az évre, szét is szedtem a gépet átalakításra. Ebben a jó időben nem bírtam megállni és összeraktam (kicsit hiányos) és menni kell egy kicsit. Ti bírjátok?
Ohh sokat gondoltam arra ,hogy levágom a hátsó traktust...utálom ha mögém akarnak pofátlankodni...de aztán..ha mégis eladódna...gyanítom hátrányomra lenne...ezért kell a "púp"!
Sokat, többet mint gondolnád. A rögzítési pontok is érdekesek lehetnek, hogy hova? Nagy, nehéz, Ha nem tudod rendesen rögzíteni, akkor ez a monstrum töri szét az idomot bukásnál. Felejtős, légy optimista nem perecelsz, és kész.
Minnél kevesebb a hegesztés annál szebb és jobb.A hegesztést ha lecsiszolod ott elvékonyodik az anyag és nem lesz egyenletes.
Ha marad a hegesztés ott szépnek kell lennie.
Kevés hegesztés és azok is illesztéseknél.
És a csomópontok meg az erővektorok inkább nyomásra kell tervezni.
De építészként lesz fogalmad róla.
Na igen, a szimmetria volt az első ami bennem is felmerült.. meg hogy talán egyszerűbb sok kisebb szegmensből felépíteni a bukócsövet, mint kevés nagy, többször hajlított cuccból
Mivel tulajdonképpen nulla érdeklődés van a Divire (egy-két csereajánlattól eltekintve) lehet hogy építés lesz a dologból és nem eladás
Igazából a Safety Hungarysok bukócsövét a GSA 1200 bukócsövét szeretném valahogy összekombinálni, úgy hogy a fejidomot is védje, valamint legyen rács a fényszóró előtt
Persze fontos hogy a bukócső csak akkor érjen le amikor már minden mind1..
GSS volt ukrajnában.Egy telószimering bánta de az BMW volt.
Én a mostani konfiggal fogak nélkül végezném olyan kemény lesz a cucc.
Mint mondtam a tigerrel KB úgy mennék mint a mostani legtöbb osztrákos GSA-asok.
Kivétel hogy nem fog megdögleni a szöghajtás és a komplett gép olcsóbb lesz mint eme szöghajtás javításának a fele.
És mindezt majd 4-5 év mulva mikor a speeddel játszadozom nyugaton ami nem másfél hanem 2-2,5 milla lesz.
Csőhajlító:
Nem egy olyan nagy dolog.De pár buktató akad.Az egyik hogy pont ugyanazt a szöget és ívet lemásolni egy olcsó hajlítóval irtó nehéz.
Tehát két ugyanolyan csak szemre lesz ugyanolyan,vagy arra sem.
A másik hogy ha túlhúzod berogy a cső.
És a vékony cső sem a legjobb mert az mindíg berogy.
Egyszer menj el egy ilyen "szüttyögős" társasággal motorozni, akkor majd talán leomlanak a falak.
Én is baromi szkeptikus voltam a kategóriával szemben, de már mint ahogy a helyzet is mutatja.. megtértem, mert láttam mit lehet a kategória egyik leggyengébb motorjával (DRZ400S) is csinálni, és nekem átjött az üzenet. Nagyobb szabadságérzést mint amit ez a kategória nyújt, semmi más nem tud adni a motoros túrázásban
Amúgy keletre és a balkánra nyugodtan mehetsz a triplával is, ez ne tartson vissza. Max nem tudsz majd egy-két szép helyet megnézni mert elfogy az út
Más
Régebben hajlítottam rézcsövet napkollektorhoz (nem volt nagy dolog).. viszont most elgondolkodtam azon hogy magamnak hajlítanék csőből bukókeretet, körbe a Divi elejére (védené az idomot, és lenne rajta hely kiegészítő lámpának)
Mennyire nehéz egy egyszerű csőhajlító cuccal bánni (szinte totál keződként), hogy jó is legyen a végtermék?
Hibás gondolatmenet.
Nem földútra kell hanem az átlag osztrák aszfaltnál rosszabra és olyan helyre ahol ha ottmarad a kramanc egyéb gond miatt nem leszek idegbeteg az összeg miatt.
3-4 kiló közti motor nem másfél kétmilla.
És szeretek sietni.
És a 120-130 max az nem 120-130 átlag.Már mondtam.
Két, inkább aszfaltos motort tartani fölösleges ha úgyis túrázásra lenne használva mindkettő.
Keleten nem fogsz átkötő szakaszon huzamosabb ideig 140-150-nel menni, mert ahol arra alkalmas az út, ott ott lesz a traffipaxos rendőr is, ahol meg nem lenne alkalmas rá az út (többség az ilyen) ott meg bőven elég a 110-120 amit egy átlag enduró tud. Meg most érted.. elmész túrázni, rászánod az időt a kalandra, akkor nem kell sehova sietni, és nem kell 150-nel menni.. lehet menni a kertek alatt a látványosságok között (ami mellesleg többszörös élmény mint átrohanni egy tetszőleges átkötő szakaszon a két pont között..két pont közötti közlekedésre különben is az autó való. A motorral két pontot élménnyel szokás összekötni, nem a legrövidebb útszakasszal..kivéve ha a legrövidebb út azt jelenti, hogy toronyiránt )
Akárhány komoly túrázót megkérdezel, kis könnyű endurót fog ajánlani nem teljesen aszfaltos túrákra, mivel van már rendes utcai motorod. Ezek a köztes megoldások a melák állatoknak, meg 1 motort mindenre használóknak valóak.
Meg az se mind1 hogy 50x6 vagy 50x4 liter amit a két hét alatt elpöfög az ember.
Azt meg ne magyarázd be hogy 120-150-es tempót rendszeresen meglépve 6 liternél kevesebbet eszik egy tigris
(azért eladó mert keskeny nekem