Még egy hét az okmányiroda és mikor lesz jogsi? Mindenki most van szabin. Az egy hétnek is örülhetek, mer 3 hivatalból ez 2 héttel rövidebb. Kis hivatalok pedig. Aztán még 2 hét? De jó
Na itt egy ember akinek régebbi a mocija és helyesel. A grafitpor az már náza termék elég kisütni serpenyőben a sima libazsírt is. Jó az mindenre, reumára is.
Már megint olajháború :) Nem volt még egy hete sem téma. Na Sztem mindegy milyen, bár a gyárit ajánlom :) De a többi sem árt ha időben van cserélve. Namost ha már itt tartunk lassan cserélek én is. Kocsiolaj is jó-e bele, vagy csak speckó motorkerékpárba való? Hehe:D
Csak annyit mondanék hogy nem véletlen adja meg a használati utasítás a megfelelő viszkozitást.
Nem tartanám magam annyira pronak hogy ellenvéleményezzek egy gyártót.
Köszi a válaszokat olaj témában. beszéltem nem rég a Castrol egyik mérnökével, megnyugtatott, hogy a 10 és 15 közötti értékek közötti különbség egy hidegen mindig 0 fok fölött indított, de többnyire garázsból induló motor esetében elhanyagolható. Elmondása szerint a mai olajak, még a régi motorokhoz való ásványi olajak is olyan adalékokkal vannak ellátva, amik bőven kitolják a kenési határértékeket és ha a gyártó 1989-ben 10W40-es olajat adott meg, akkor a kor technikai színvonalán álló 10W-s termék közel nem tudott annyit hideg kenésben, mint a mai 15W-s.
Tudom, ez hitvita, kb. annyira, mint a melyik jobb abroncs, még egyszer köszönöm a véleményeket, öröm itt lenni, szimpatikus társaság. Komolyan.
Széles utat mindenkinek!
egyébként itt gs fórumon ugye az olajt téma feljön 1 havonta és érdekes hogy mindig veszekedés meg logikusnak tűnő okfejtéseket olvashatunk, van aki 20W 50 es olajat használ van aki 15 W van aki 10 W, mindegyik gs elment már több 10.000 km-t különösebb kopás nélkül, sőt a régiek 100.000 km felett hajtottak a gs-be pár év leforgása alatt, ők kiprobáltak ha jól emlékszem nagyon sok olajat, és mégis a mai napig mennek a motorjaik ( gondolom) mert ugye már eladta mindegyik, de ha 100.000 km alatt nem lett baja egyiknek sem itt sem lesz baja egyiknek sem, sztem mindenki ésszerű körülmények között azt rak bele amit jónak érez
nyugodj meg teljesen jó bele a 15W50-es REpsol nekem is azt volt bent mindig is, jó most pont nem de ez csak a véletlen műve, következőnek is 15W50 lesz bent, de sűrűbbet tényleg ne adjatok neki
mi az hogy nem jó bele, az a legjobb bele, a nagy öregek is mint pl GsTeddy is meg mondta hogy 15W50 való bele, a 15 W-t még simán elbírja hideg indításnál is, és nem sűrü bele mint pl egy 20W-s, persze mindenki azt rak bele amit akar, de ezért ne mondjuk már azt hogy nem jó bele...
az ilyen, nekem adott kérdésre adott válaszok összeszedve:
tsanyitól:
A mi esetünkben talán ez a fontos részlet ebből:
"A legtöbb ember meggyőződése alapján: OLAJNYOMÁS=KENÉS. EZ TÉVHIT! AZ OLAJ ÁRAMLÁSA JELENTI A KENÉST! Amennyiben az olajnyomás jelentené motorunk kenését, akkor mindannyiunknak 90-es vastagságú (=viszkozitás vagy sűrűség) olajat kellene használnunk. A kenés arra való, hogy elszeparálja egymástól Nem mindegy, hogy milyen gyorsan áramlik az olaj motorunk zeg-zugos kenési rendszerében. A túl sűrű olaj nagy része rögtön visszafolyik az olajteknőbe a nyomásszabályzó szelepnél ahelyett, hogy végigáramlana a motorunk alkatrészei között.a mozgó alkatrészeket, megakadályozza azok egymáshoz érését. Az olaj áramlása és az alkatrészek elválasztása között egyenes arányosság van. Például ha egy siklócsapágyban duplájára növeljük az olajáramlást, akkor éppen duplájára nő a felületek közötti elválasztó nyomás. A csapágy belépő olajzó nyílásánál mérhető nyomás ebből a szempontból csak másodlagos tényező. Tulajdonképpen a nyomás és az áramlás közötti kapcsolat ellentétes. Egy vastagabb (magasabb viszkozitású) olajra váltással az olajnyomásunk növekedni fog. Azért fog nőni, mert az olaj áramlással szembeni ellenállása szintén nő, ebből következően az áramlás mértéke csökken. Éppen fordítottan arányos a nyomás és az áramlás. Nézzük megfordítva, ha vékonyabb motorolajat használunk, akkor az olajnyomás csökkeni fog! De ha belegondolunk, a nyomás csak azért csökkenhetett, mert az áramlás az alkatrészek között gyorsabb és jobb lett. Úgy tűnik tehát, hogy a lehető legvékonyabb olajjal járunk a legjobban. Ez így viszont csak részben igaz."
és Krissaltól:
Az, hogy milyen olajat kell használj, az határozza meg, (egyszerűsítek) hogy milyen a szerkezet közti hézag, nyomás és surlódás, milyen felépítésű a blokk, illetve mekkora hő és nyomást generálsz a használat során.
Ha jobban pörgeted, nagyobb a nyomás és ezáltal a hőhatás, tehát a második értéknek kell magasabbnak lennie, de a 40 még bőven elég, nem extrém használat mellett.
Azonban a kicsi japán mérnökök, akik szvsz. komolyabban vannak képben, mint itt bárki, azt mondják, hogy a hézagok és az anyag, amiből a blokkod alkatrészei vannak, a 10W-s olajat preferálják, tehát az marad rajta a leginkább és képez védő bevonatot a fém alkatrészek között a GS500-ban uralkodó viszonyok között.
Hidegen is lényeges, hogy az olaj elég folyékony legyen és azonnal bekerüljön minden kenendő hézagba, súrlódó felületre, azonban ehhez a 15W-s olaj már nem elég folyékony, itt esetleges kopással lehet számolni, hiszen hidegen nem folyik annyira, nem kerül be a kellő hézagokba időben.
Sajnos sokan a 15W-s részesítik előnyben, hiszen halkabb, ennek oka a vastagabb olaj hangszigetelő hatása, halkabb, de közel nem biztos, hogy jobb.
Képzelj el egy turmix gépet, amit vízben működtetsz és képzeld el ugyanezt mézben... hát a mézben halkabb lesz.
Sza ez átbaszós rendesen.
10w40, ha több pénzed van 10W50, vagy 10W60...
Innen szvsz. tsanyi van a leginkább képben olajban is, rá hallgass!
Biztosan nem fogok most visszakutatni. Egyikőtök szerint jó ez az olaj, másik szerint nem...én meg akkor kinek higgyek? .
A márkaszerviz szerint jó ez az olaj...
A nedves kuplung miatt.
Ferdeszemű emberke az Osamu bácsi bagázsából.
Aki kitalálta a GS-t annakidején suzukában.Vagy holarákban van a tervezőközpont.
A hidegindítás utáni pár kilométer hogyanján úgyis több múlik mint az olajon, mert bemelegedve mind tökéletesen ken (ebben azt hiszem nincs vita).
Nem tartanám magam annyira pronak hogy ellenvéleményezzek egy gyártót.
Tudom, ez hitvita, kb. annyira, mint a melyik jobb abroncs, még egyszer köszönöm a véleményeket, öröm itt lenni, szimpatikus társaság. Komolyan.
Széles utat mindenkinek!
Aki tudjon menjen!
Egybként mi van ott Marzellba hogy kilóg és mégis tervezted? ott nem voltam még
tsanyitól:
A mi esetünkben talán ez a fontos részlet ebből:
"A legtöbb ember meggyőződése alapján: OLAJNYOMÁS=KENÉS. EZ TÉVHIT! AZ OLAJ ÁRAMLÁSA JELENTI A KENÉST! Amennyiben az olajnyomás jelentené motorunk kenését, akkor mindannyiunknak 90-es vastagságú (=viszkozitás vagy sűrűség) olajat kellene használnunk. A kenés arra való, hogy elszeparálja egymástól Nem mindegy, hogy milyen gyorsan áramlik az olaj motorunk zeg-zugos kenési rendszerében. A túl sűrű olaj nagy része rögtön visszafolyik az olajteknőbe a nyomásszabályzó szelepnél ahelyett, hogy végigáramlana a motorunk alkatrészei között.a mozgó alkatrészeket, megakadályozza azok egymáshoz érését. Az olaj áramlása és az alkatrészek elválasztása között egyenes arányosság van. Például ha egy siklócsapágyban duplájára növeljük az olajáramlást, akkor éppen duplájára nő a felületek közötti elválasztó nyomás. A csapágy belépő olajzó nyílásánál mérhető nyomás ebből a szempontból csak másodlagos tényező. Tulajdonképpen a nyomás és az áramlás közötti kapcsolat ellentétes. Egy vastagabb (magasabb viszkozitású) olajra váltással az olajnyomásunk növekedni fog. Azért fog nőni, mert az olaj áramlással szembeni ellenállása szintén nő, ebből következően az áramlás mértéke csökken. Éppen fordítottan arányos a nyomás és az áramlás. Nézzük megfordítva, ha vékonyabb motorolajat használunk, akkor az olajnyomás csökkeni fog! De ha belegondolunk, a nyomás csak azért csökkenhetett, mert az áramlás az alkatrészek között gyorsabb és jobb lett. Úgy tűnik tehát, hogy a lehető legvékonyabb olajjal járunk a legjobban. Ez így viszont csak részben igaz."
és Krissaltól:
Az, hogy milyen olajat kell használj, az határozza meg, (egyszerűsítek) hogy milyen a szerkezet közti hézag, nyomás és surlódás, milyen felépítésű a blokk, illetve mekkora hő és nyomást generálsz a használat során.
Ha jobban pörgeted, nagyobb a nyomás és ezáltal a hőhatás, tehát a második értéknek kell magasabbnak lennie, de a 40 még bőven elég, nem extrém használat mellett.
Azonban a kicsi japán mérnökök, akik szvsz. komolyabban vannak képben, mint itt bárki, azt mondják, hogy a hézagok és az anyag, amiből a blokkod alkatrészei vannak, a 10W-s olajat preferálják, tehát az marad rajta a leginkább és képez védő bevonatot a fém alkatrészek között a GS500-ban uralkodó viszonyok között.
Hidegen is lényeges, hogy az olaj elég folyékony legyen és azonnal bekerüljön minden kenendő hézagba, súrlódó felületre, azonban ehhez a 15W-s olaj már nem elég folyékony, itt esetleges kopással lehet számolni, hiszen hidegen nem folyik annyira, nem kerül be a kellő hézagokba időben.
Sajnos sokan a 15W-s részesítik előnyben, hiszen halkabb, ennek oka a vastagabb olaj hangszigetelő hatása, halkabb, de közel nem biztos, hogy jobb.
Képzelj el egy turmix gépet, amit vízben működtetsz és képzeld el ugyanezt mézben... hát a mézben halkabb lesz.
Sza ez átbaszós rendesen.
10w40, ha több pénzed van 10W50, vagy 10W60...
Innen szvsz. tsanyi van a leginkább képben olajban is, rá hallgass!
talán segít.
http://totalcar.hu/tanacsok/ol...
A márkaszerviz szerint jó ez az olaj...