Mert abban az állásban teljes átfolyáson van a csap, és biztos nem zár jól annak a karbinak a tűszelepe, vagy csak fel van akadva!
Kicsit kocogtasd meg az úszóházat akkor visszaakad!De ebben az állásban sose használd! Ez csak hosszú leállás utáni hidegindításra való!
fennakadt az úszó vagy nem ár a tűszelep (PRI-nél folyamatosan megy a benzin a tankból, az áramlását a tűszelep zárja el. azért, hogy ha kiürül a karbi, akkor így fel lehet tölteni, és nem kell 5 perig indítózni)
Azt nem tudja valaki, hogy PRI álláson miért folyik a jobb oldali (tehát magasabban levő) karbi és a légszűrő csatlakozásánál a benzin kifelé? ( ON és RES állásban nem csinálja, de PRI-n elég szépen folyik :/ )
Igen, igen, ismerős a 6 kiségős megoldás is, van 2 kéthengeres GS-ünk is, mindegyiken ez a megoldás van, egyik '80-as, másik '82-es. Ugyanaz a szisztéma igazából, csak itt nem a 6 égő közül testeli valamelyiket, hanem a kijelző szálai közül. Igazából ez a kisebbik gond, majd a délután megyek egy kört, kíváncsi leszek, nyomja-e így is az olajat, a gond csak az, hogy 500-ashoz nem nagyon találni alkatrészt, csak 550-eshez....
Azon a '79-es vason "modernebb" fokozatkijelző van mint ami az én '87-es 450-esemen volt. Nekem volt 6 égő egy sorban, felette szépen tipografált burkolattal. Ha sebességben volt a motor, valamelyik égett. Szögegyszerű volt a helyzet
Sziasztok! Már korábban érdeklődtem itt a topikban, de nem kaptam választ, hát most tessék, itt vagyok újra, még több kérdéssel!
Bő 2 hónapja vagyok egy 78-as GS500 E boldog tulajdonosa, ezalatt a 2 hónap alatt 2 hetes karburálási problémák és 5 hetes vizsgaidőszak ellenére is sikerült beletekernem jó 2000 km-t. Öreg motorhoz híven persze jönnek elő a problémák, ezekről kérdeznék most. Első gond az volt, hogy motorozás közben kicsúszott az egyik biztosíték, annyit lehetett észrevenni, hogy a motor kapkodott, nem pörgött ki rendesen, és a fokozatkijelző össze-vissza számlált (Nem 7-szegmenses kijelző, kapja folyamatosan a pozitívot, és a léptetőtengely állásának megfelelően testel 1-1 adott érintkezőre) Ekkor a kijelző beállt 8-ra, és onnan nem volt hajlandó váltani.. Következő probléma is hasonló jellegű volt, elkaptam egy komolyabb úthibát, de akkorát, hogy az akku testkábele kiugrott a sarúból, bár ez valószínű, hogy már előtte is laza lehetett.. Rögtön megálltam, de addig is karácsonyfaműszerfal, meg össze-vissza, de most már nem is számokat, hanem random vonalakat irkáló kijelző. Megállítottam a motort, visszadugtam a testkábelt, de a kijelző már nem világított többet, plusz kivagdalta a létező összes égőt. Ezután még volt egy biztosíték-kivágás, de az már mellékes.. Esetleg ha valakinek lenne tanácsa a kijelzőre, megköszönném, mert nagyon bosszant, hogy nem működik.
Másik probléma: néha hallani a vezérműlánc környékéről zakatolást, alacsony fordulaton. Szentül abban a tudatban voltam, hogy primerláncos ez is, és az szól, de mint kiderült, fogaskerekes a primere, így maradt a vezérműlánc. Ha már vezérműlánccsere, akkor persze szelepbeállítás is, ami ugye új hézagolólapkákkal jár, de amikor először hallottam a motoron a hangot, próbáltam állítani a feszítőjén, és hoppá, be van állva, mint a gerely. Fogóval sikerült megmozdítani, de lehet, hogy belül is be van rajta valami rohadva? Érdemes kibontani? Kérdésem igazából ezzel a kérdéssel kapcsolatban az, hogy mennyire foglalkozzak ezzel a dologgal? Csak mert olyan szerint, akinek rengeteg hasonló motor ment át a keze alatt, "A levegős, légolajos Suzukik mind zajosak".
És mégegy..
Már amióta nálam van, a hengerfejtömítés alól könnyezik a bal szélső hengernél az olaj, eddig nem foglalkoztatott különösebben, mondván, ezért nem érdemes levenni a hengerfejet, de most elkezdett fogyni jobban az olaj, de ahogy megnéztem, a hengerfejnél maradt a jelentéktelen olajfilm, viszont alul, a hengertalpnál úgy izmosan jön kifelé... A hengerfejcsavarokon tudtam valamennyit húzni, egészen pontosan 5-ön, a többi szoros volt. Megoldja ez vajon a problémát? Mitől lazulhatott fel a csavar, ha eddig nem tette? Köze lehet a megnyúlt vezérműlánc rezonanciájához?
Urak!
Lehet kapni valahol külön rizsszem izzó foglalatot? A pötsköszörűmben az egyik olyan szinten rozsdás lett, hogy mikor kihúztam az izzót, a foglalatban lévő vas(oxid) darabok egyszerűen szétmállottak.
Eddig 150 ájrót adtam érte,és 25e volt az üzemanyagköltség.De papirozni kell,amire össze kell rakjam a csipikét.2 hete regadóztattam be az Evasionunkat,kicsit kifutottam a maniból
A végösszeg 7végére áll össze.Az alapár 350 ájró volt,de lehet szétbontom.majd meglássuk.
Azé a kilenccá még mindig menni fog,amikor ez már rég evőeszköz vagy mittudomén mi lesz
Mint tudjuk,a VF 500 nem egy sikertörténet.De baszott olcsó volt.De adtam egy esélyt neki,kimentem érte Bécsbe.Eddig meghálálta,akksi bele,kis benzin,starthilfe és röffent.Kopogás,csörgés és egyég hülye hangok nélkül.És kurvajó hangja van a V4-nek
92-es GS500 E -re keresek doboztartó konzolt!
Előre is köszi