Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

A Louisban lehet kapni a beöntő dugó helyére kell csavarni- csak akkor mindig lekell nézni, de az legalább egyszerü mint a GS
Én a GS ujkorában azzal csináltam a rutinpályát másfél órákat a rekkenő hőségben, de megse kottyant neki. Mondjuk már én se tudtam hogy honnan jön a több meleg
Nagyon helytelenül teszed! Mindig az elsőnek van prioritása . Minnél jobban fékezel annál kevésbé szabad a hátsóféket huzni, mivel a sulypont mindig előrébb kerül. Adott esetben a hátsón már alig van suly és igy könnyen megcsuszhat, pont kritikus helyzetben. A pályázok állitólag egyáltalán nem használják a hátsóféket!
Az olajhőfokjeladóval kapcsban:

az most oké, hogy jó lenne ha lenne, de max annyit tudok tenni, hogy félreállok és várok egy fél órát:D
Tegnap uyganis belekeveredtem a körúton a dugóba, és hát rendesen éreztem, hogy fűti a lábam a blokk. Engem ez nem is zavarna, de azért ha túlforrósodik az olaj, akkor azért veszíthet véglegesen a kenőképességén. Nálam az is nehezíti a dolgot hogy za F-es változatom van, így a hűtés is picivel korlátozottab (olajhűtő ide vagy oda). Szóval nektek mi a tapasztalatotok ezzel kapcsolatban? senkinek nem sikerült még megfőznie a moccot? Én úgy segítettem szegény moccon, hogy maradt a villamos pályája:)

Ettől függetlenül tényleg jó volna egy ilyen kis ketyere... Megnyugtató lenne... Hol lehet kapni iylen jeladót, és hozzá kijelzőt?
Sziasztok!

Fékbetétcserével kapcsolatban szeretném a segítségeteket kérni, mit érdemes beletenni, és hol a legolcsóbb? Sajnos nem néztem az állapotát eddig, így most váratlanul ért hogy 0-ra kopott a hátsó, és a fém a fémet karistolja már . Mindösszesen 15000 km van a motorban. Azt hiszem vezetési stílust kellene váltanom . Én mindig a hátsót használom, aztán ha kell rásegítek az elsővel.

a segítségeket előre is köszönöm...
köszönöm a válaszod , átbogarászom a netet milyen lehetőségek adottak .

Üdv. Rolf
Örség témához: itt
Hát, egy 92 -es GS -nél biza már előfordulhat, hogy elfáradt a rugó. Amennyiben nem segített az olajcsere, és tökig becsavart állítócsavarral is koppan, akkor bizony csak a következőket teheted:

1. Veszel két új rugót a telószárakba. (Nem ajánlom, mert egy vagyon és valószínűleg nem azért vettél 92 -es mocit mert dúskálsz a pénzben.)

2. Veszel bontóban két rugót. (Sajna ez sem lesz a legolcsóbb, és bizony csak pár éves mociét érdemes megvenni, mert ugye nem lehet tudni, hogy az a rugó mennyire van elfáradva)

3. Visszaolvasol itt a fórumban, és megtalálod a "pogácsás" megoldást. Rugónként 2-3 cm hosszú műanyag pogácsa a rugók fölé. A hosszát te magadnak kell kitapasztalni, attól is függ mennyire van a rugód elfáradva. De ezt csak akkor tedd, ha nagyon könnyen lekoppan!
Nem, az nem hetes számrendszer. Esetünkben 7. számrendszerben ugyanúgy nézne ki mint 10. -esben.

Az a 7 szegmenses kijelző kódolására utal. Igaz, a szegmenseket nem számokkal, hanem betűkkel (a,b,c,d,e,f,g,h) jelölik, csak így egyszerűbb ábrázolni és megérteni szerintem. (A h a nyolcadik, az a tizedes pont.)
Na és akkor most a harmadik mátrix egy 7-es számrendszer? .
De az már nem matek, ugyebár?
Sziasztok tapasztalt motorosok !

KB 3 hónapja megszereztem első "nagy" motorom egy GS500E-"92-t, de nem tudom kihez forduljak a problémámmal :
az első telóm állandóan "lekoppan". múlt héten kicseréltettem benne az olajat meg a szimeringet mert majdnem a legalsó állásban járkáltam vele ( no tapasztalat ), de még mindig a legkissebb gödörnél koppan .
Lehet hogy új rugóra lenne szükségem ? vagy esetleg valami erősített rugó a megoldás ? az én 65 kg-mal nem lehet gond .

Előre is köszönöm a segítségeteket !
Rolf
Ha így nézzük igen, de valójában a vezérlést tekintve decimális.
Szerintem ez bináris rendszer. mert vagy ég vagy nem ég a kijelző. .na jó
No, még egy félbehagyott project. ........Valamit megcsináltam már teljesen?.....hm

Ez nem más mint egy olajhőfok jeladó GS500 -hoz. Az olajleeresztő csavar helyére kell becsavarni.

A mocimban benne van ez is, csak hát az a fránya kijelző......
Na ja. Tény, hogy a kijelző inkább dizájn, habár néha jól jöhet. Tulajdonképpen az enyém is ezért nem készült még el, nem egy létfontosságú dolog, és ha van egy kis időm akkor nem ez az első amivel foglalkozom.

A gyári GS500 üresjelzet jeladó nem jó, csak ha átalakítod. Vagy mint írtam beszerzel modjuk mint B-Viktor írta egy gs550 -ét.
A 7 szegmenses kijelző az a ledkijelző, ami pl. számokat tud megjeleníteni, a megfelelő szegmensek bekapcsolásával. Na ilyenből kell egy jó nagy fényerejű, hogy lássad nappal is.
A decimális = 10 számrendszer. Azt jelenti esetünkben, hogy 7 db vezeték jön a jeladótól. 0-6 -ig. Minden fokozatnál egy másik vezetéken kapunk testet. Ez így egy decimális jel lesz. Viszont ugye a 7 szegmeses kijelzőnél, minden számhoz külön külön más-más szegmenseket kell bekapcsolni, ezért kell megfelelően a test jeleinket kódolni. Egyébként nagyon egyszerű.

A ledek szerintem tök jól bírják a vizet. A DL -eseknek szerintem a vezérlő elektronikával volt bajuk a víz miatt. Habár nem értem, én beüzemelés után simán kiöntöttem volna valamivel, aztán a víz már nem megy be tutira. Sőt ha úgy akarom, hogy még szerelhető is legyen, akkor kiöntöm gyertyaviasszal és kész. Mondjuk én a ragasztópisztolyra esküszöm. A kínaiak is mindent ezzel csinálnak.

A kedvem vetted el! Mondhatni, félek!
A bukócsövem gyári Suzuki, még az elöző tulaj vette rá a márkakereskedésben.

Fokozat kijelzöhöz meg annyit, hogy nekem volt egy suzuki gs 550 katanám. Azon volt kijelző, egy darabig érdekes dolog figyelgeted melyik fokozatban vagy, aztán szép lassan leszoktam róla mert már hangból és a tempóból tudtam melyik fokozatban vagyok.

Persze néha én is akarok hetediket váltani a gs-en.
üdv!
NEkem az Mz TS-n nem volt fordulatszámmérő, de s sebességhez kapcsolt hangból, rezgésből tudtam, hogy hanyadikban vagyok.
Miért Te is iszol motorozás előtt?
Nem hinném.
Mindezzel azt szerettem volna mondani, hogy a mai autókban nem is tudsz hangra váltani.
Főleg ha tényleg csendes fajta.

Motornál mondjuk nincs ilyen gond.

Én már néha ránézek műszerekre és látom, hogy 6-osban vagyok. Kb. eddig jutottam. :)
Tényleg, milyen fordulaton használjátok a gépet általában?

Én ha csak haladni akarok a városban és semmi élvezkedés, akkor 3 és 4 ezer között.
De van olyan, hogy lusta vagyok, tovább húzom a 3-mast és kettőt váltok.
Greatman!

Te nagy macher vagy! Nocsak, feküdj rá a témára hama-hama!
Igaz, hogy csak sejtem, mi az a 7 szegmenses kijelző, a decimális akármiről meg fingom sincs micsoda, de lélekben veled vagyok!
Tehát a régi jeladóval egy kijelző nem elég? A DL-esek is a kijelző tokozásával görcsöltek sokat. Elvileg a LED is jó lenne, de a vízhatlan kivitel több ezer pénz, amiből 7 db kellene:
Erdélyben egy Skoda Roomsterrel voltunk. Tényleg elég tágas autó, hátul hárman kényelmesen elvoltunk.
De amiért ez idevág:
Volt szerencsém vezetni. Rámszolt a tulaj, a földúton, hogy válcsak már. Mondom minek? hát mer új a gép, azt 2 ezer felett a fordulat, mi lenne, ha 2-esben haladnánk?
Mondom, ja, hát jó....

Később jöttem rá, hogy a 19 éves autómban 2.3l-es autómban simán hallottam volna, hogy magasan van a fordulat, de ebben fel sem tűnt. Hiába, ahhoz voltam szokva.
+ abban az 1-es sokkal hossszabb.
Mondjuk, én ismerek egy mondást: aki hülye, haljon meg! Bár ez most szó szerint bejött.
Sómanussságból jeles! Akartam egy kört menni, de letettem róla!
Természetesen én is hangra váltok. Ha ránézek a műszerekre, én is tudom, hogy milyen sebességhez milyen fordulat tartozik, ergó hányadikban vagyok. De! Gondolj bele: nem is olyan régen, még nem volt divat a fordulatszámmérő. Most lefikázzuk az olyan autót-motort, amiben nincs.(addig már nem is akarok visszautalni, amikor semmi műszer nem volt) Akkor is volt, aki azt mondta - mi van! Nem hallod a motor hangját? Piet jól mondja, ez a jelzés inkább visszaváltáskor segítség, mint felfelé. Akkor úgyis hallod.
De fokozzuk a témát! Szerintem amit a Louisban árulnak olajhőmérséklet mérőt, az is egy nagyon fontos információt nyújt! Főleg nekünk, olaj-levegő hűtéses tulajoknak. Én tervbe is vettem a beszerzését.
Persze, természetesen ahányan vagyunk, annyiféleképpen gondolkodunk. Ezzel nincs is semmi baj. Az enyém egy vélemény, aki nem így gondolja, az másként....! Mindenesetre hasznosabb, mint egy matrica v valami optikai tuning.
Ekkora marhát! Magának csinálta, de legalább ne veszélyeztett volna mást is. Tegnap motoroztam a városban lámpánál láttam egy 125ös Frecciát, persze rendszám nélkül 2 személlyel.....