A melót így is lehet nevezni. Én is inkább csak kínomban nézek rá a fórumra.
Ebből is látszik, hogy rendkívül megbízható, jóravaló egy társaság ez.
Csak egy-két ember lóg. Kivéve, aki több műszakban nyomja.
Valóban csökkenti a belső térfogatot, de ennek gyakorlatilag nincs jelentősége. Az olaj a telóban 384 ml. tehát 0,384 L. Ez az olajmennyiség kb. 15 - 20 cm magasságban van a teló aljában. A többi levegő. Tehát a pogácsák valami elenyésző mennyiségben ugyan növelik a nyomást, de ez annyira elenyésző, hogy a szimmeringekre nincs hatása. Ez az olajmennyiség amit a gyárban kitaláltak olyan magasan van a telóban, hogy kirugózott állapotban se keletkezzen légbuborék a telószár alatt. Ha csökkented az olajmennyiséget, bármennyivel is, vagy pl. enged a szimmering és idővel kidolgozza a teló, akkor ez a bizonyos légbuborék kialakulhat. A lengéscsillapítás folyadékáramlás elvén működik, préselni kell a folyadékot pici lyukakon. Ez fejt ki olyan ellenállást ami csökkenti a rugók belengését. Ez levegővel nem fog működni, legalábbis a GS telókban. (Igaz léteznek gázos telók is, de az más téma.)
Ezért tulajdonképpen bizonyos Km megtétele után célszerű ellenőrizni, illetve lecserélni a telókban az olajat, még akkor is ha semmi gyanúsat nem veszel észre. Úgy minden 30000 Km után szerintem célszerű. Elég nehéz észrevenni a folyadékmennyiség csökkenését (persze csak akkor ha nem szál el durván a teló), viszont az úttartást a jól működő lengéscsillapító nagyban növeli.
A pogácsát pedig alapjában annak ajánlom, akinek a telójában benne van a megfelelő olajmennyiség, ha állítható akkor betekerte maximálisan a szabályzó csavart, és még mindig lekoppan erősebb fékezéskor vagy úthibánál. A rugók elgyengülését egyébként szemmel is lehet látni. A moci bukik orra álló helyben is.
Egyébként mint te is írtad, a tiédben is volt, kivetted és így még jobb. Valószínű, hogy az előző gazdája is nagy spíler lehetett. Valószínű semmi baja nem volt a rugóknak, csak "úgy gondolta" jobb lesz így. Ezek a teljesen felesleges munkák, arról nem is beszélve, hogy a feleslegesen túlfeszített rugó idővel beáll az új méretre. És akkor még tesz bele a páciens pogácsát? Vagy vesz új rugót.
Ha neked kiszerelt pogácsával is tuti, akkor jól tetted hogy kivetted.
A múltkor én is leszálltam egy ilyen hupli után megnézni, hogy nem döglött-e meg a guma. Azt még kibírta... egyelőre. Kb. 90-nel egy 5 cm-es hupli... Oszt tábla sehol, hogy vigyázz Paraszt utat építünk, oszt félig vagyunk kész!
Nekem nem egyedi hiszen 2 éve a Michelline M39-esen is ilyen lett.......
Hogy lehet?
A hátsót Én sem értettem....
Az első?
Útfelújítás ugyebár........ahol nem mindig húzzák szintbe az aszfaltot.....
Mész ...mész....és bekapsz egy ilyet.....
A gumi rányomodik a rétegre, besülyed, és ugye az acélszálak ami a gumiban van - elpattan, mint egy gitárhúr....
Ez nem egyedi jelenség..... autósoknál is kemény dió - bár náluk főleg akkor van, mikor a gumi falával akanak egy padkánál parkolni:-)
Szóval EZ NEM HEIDENAU betegség! Mint írtam a Michi gumi is szétment egyszer.....
Meg egy girhes macska is majdnem leamortizált:-)
Pákozdon fut át a girhes, de már a szemből jövő autós nem tudott megállni igy a bal első kerekével CICABURGERT készített.....HITTEm....mert az a girhes kivágodott a kerék alul és kb 2 cm-rel múlt hogy blokkolja az első kerekem......
A döbbenet.....
1., hogy az anyjába kerül oda egy girhes
2., hogy él túl vazze egy burgerkészítő beavatkozást
3., és még van kedve elém futni
Kiszedtem a vasat a garage-ból....azt elszörnyedve vettem észre hogy az első gumin 3 nagy makkos van....... SZÁLSZAKADÁS.....
Gyorsan Pásztoy telefon...van is raktáron guma.....szóval 50-el döcögés felfelé.....
Guma lecserél, azt gyí pacikám:-))))
Végigvágtattam a 7-esen.....M7-es Fehérvárnál......63-as.......62-es.....azt majd meghatam:-) Mert egy ökös kivágott elém.....
Ez nem lett volna gond, csak melettem már egy kamion volt és ugye az útak széle nem épp motorosnak való......KIVÁNOM NEKED KÖCSÖG HOGY LEGKÖZELEBB EGY ZIL JÖJJÖN VELED SZEMBE TE ÁLLAT....
Mentségemre: ezt egy szerelő magyarázta el, hogy a rugóelőfeszítést adó pogácsákkal lecsökkent a telószár térfogata, így ha azonos mennyiségű olaj marad benne, akkor az feszíti, esetleg kinyomhatja a szimeringet, ezért helytelen. Ez akkor hülyeség?
Üdv mindenkinek! Gs500F-re szeretnék dobozt (hátsó) feszerelni de mindenhol olan árat mondtak a felfogó konzolért ami eg kicsit húzós (25-30 e.) . Valakinek esetleg van vmi jó ötlete?
Első nekifutásra azt mondanám, hogy fals levegőt szív.
Lehetséges helyek:
- elszakadt valamelyik karbiban a membrán
- kilyukadt a benzincsapban a membrán (csak egy kicsit, és a csap még működik úgy - ahogy), vagy a vákumcső ki van tágulva és nem zár rendesen
- elhagytad a vákumcső csatlakozóról a gumisapkát (az egyik karbin van, általában a jobb oldalin, a másikról a csap van vezérelve)
Egy másik lehetséges ok: alapjárati rendszer dugulása valamelyik karbiban.
Ebből is látszik, hogy rendkívül megbízható, jóravaló egy társaság ez.
Csak egy-két ember lóg. Kivéve, aki több műszakban nyomja.