Nem 16v négyhengeres, így ez alul is nyomatékos. Tök ugyan az a konstrukció mint a GS, csak kettővel több a hengere. Sok különbség nincs.. simábban jár, alacsonyabb fordulaton használható. De alapvetően ugyan olyan.
Összességében úgy látom pozitív a mérleg, örülök. Akkor itt is a sok köbcenti kompenzálja már, hogy amúgy a négyhengeres alul nem indul meg annyira. Ezért gondolkozom én is akár mondjuk egy 900-as Hornet-ben is következő motornak.
Éreztem, jósoltam magamban, hogy lesz még nosztalgiád a GS-után.
Engem is megragadt valamivel, pedig ismerem a gyengéit, és közel 200 motor kipróbálása után / ez egy élet munkája persze / erre esett a választásom. Vicces tudom, de ez van. Jó komprumisszumnak tartom.
Nem néztem más kategóriatársak adatait, de ez azért elég sokatmondó (mondjuk lehet h ez sem objektív, vannak túlontúl elfogult motor tulajdonosok mint tudjuk )
kb 1000 kilométert mentem vele eddig, úgyhogy amit mondani tudok az még mindig inkább csak első benyomás, mint igazi tapasztalat.
Tulajdonképpen 1500-as fordulattól lehet már vele krúzolni bármelyik fokozatban, de inkább magasabb fordulatszámon, mondjuk úgy 2000 alá nem engedve lehet jól használni, ha nem bújik belém a kisördög nem váltok vissza addig amíg 2300-2500 köré le nem esik a fordulat.
Ma pl egész nap elvoltam 2000-3500 fordulat között városon belül, és még így is volt sipákolás, hogy finomabban gyorsítsak.
A súlya mindaddig nem zavaró, amíg nem kell tologatni.. főleg lejtős felületen nem az igazi. Figyelni kell, hogy a motor eleje, mindig arra álljon amerre majd tovább akarok menni, vagy a segge felé lejtsen a burkolat. Terepen taszigálni, megfordulni nehéz vele.
Kanyarodás közben nem érződik a súlya, könnyű terelgetni. Ami még nagyon jó, hogy nem dobálják úgy az úthibák, mint a GS-t. Két személyt (65+50 kiló ) nem érzi meg, semmilyen tekintetben..
Futómű puha, de kiszámítható.. nem bombabiztos, de már tudom mikor nem fog tetszeni neki a szitu.. akkor én korrigálok.
A GS-t összességében mélyebbre döntöttem, mint eddig ezt, pedig ezt sokkal biztonságosabb érzés ledönteni, főleg viszonylag kis sebességnél (mondjuk 60 alatt).
75-95 között rezeg mint állat (3500-4000res fordulat kb).. potyognak róla a csavarok.. ma el is hagytam egyet a plexiből
Tol-tol-megiramodik-aztán már nagyon tol. valami 85 nm-ert tud 7000-res fordulatnál. Az már úgy elégséges
Zárszó: A belső tulajdonságai tetszenek, a külső annyira nem. A GS450S szebb volt, sokkal!
Hazahoztam a motort, elég szépen jár, nekem legalábbis tetszik.
Az idegesítő hang nem szűnt meg, de kissé átalakult, most már nem olyan fémes hang, sokkal inkább, mint a fakalapács. Legutóbbi tipp szerint ez már csak a vezérműlánc cseréjének előjele, hogy 2500-as fordulatig hallani, afölött már nem. Csere várható max. 10.000 km-en belül, de az még odébb van.
Ezen kívül a vezérmű-tengely ki lett hézagolva á la Home Improvement (gy.k.: Házi barkács), egy GS 550-esből, a karburátorokon állítottak, mert túl sok benzint kapott, és az utólagos benzinszűrő is kikapva a rendszerből.
Úgyhogy a jelek szerint motorozhatok végre. Halleluja
Nekem meg a hátsó nyikorog,de eldobom azt a fékbetétet,mert már kiidegel,nem várom meg amíg elkopik. Meg a tárcsát is túlságosan koptatja ahogy elnézem. Tavaly lereszeltem az éleit egy ideig jó volt,de most vége a türelmemnek, a héten rakom bele a puha Ferodo fékbetétet,majd ha lesz tapasztalatom írok.
Nálam ez a hang nem csikorgás. Olyan mint amikor egy sűrűn tekercselt hosszú rugót elhúzol egy fémlap szélének nyomva. Tehát miközben húzod a rugót mondjuk felfelé, közben hozzáér a fémlap éléhez, ami mondjuk egy satuban van. Fura egy hang. Elég zavaró egyenletes hang, csak amíg fékezek.
Még nem volt ilyen problémám. Abból gondolom, hogy hullámos lehet, hogy a régit már annyira lecsiszolta, hogy nem ért bele minden fordulatra. Az új betét vastagabb, és lehet, hogy azt még nem "dolgozta el". De ez csak egy tipp.
Ha megforgatod az első kereket a levegőben, nem érzel akadást, ellenállást? Nem hallani súrlódó hangot?
Nekem éktelenül hangosan nyikorog elöl hátul a fék, ha intenzívebben fékezek. A műszaki vizsgán is nyikorgott, de az értékek jók voltak. Én nem foglalkozom vele, legalább hallják ha jövök
Szerintem nem üt, nem hullámos. A régi betéttel nem csinálta. Ezt a hangot most folyamatosan adja fékezéskor ugyanolyan intenzitással. A tárcsában 25000 km van.
Neked is volt már hasonló problémád?
Nos a lemezkék már akkor nem voltak benne, amikor megvettem a mocit 2003-ban.
Most asszem Motrix (shox) van benne, előtte GoldFren (RMC). Természetesen lereszeltem már a széleit is.
A tárcsa jónak tűnik, nem üt.
Köszönöm a hozzászólásokat, még ezt a ragacsos "taknyot" kipróbálnám, mielőtt szétszedném az egész dugattyú részt. Nem szívesen tenném, gondolom akkor tömítőgyűrű stb. csere.
Ganja tudsz küldeni vmi linket, h pontosan mi ez a takony és hol lehet beszerezni?
thanks
Nekem a banner egy 10-es volt, azóta persze lehet, ment fel az ára. Azt hittem, milyen frankón rendben tartottam a régi (már nem is tudom milyen) aksimat az előző télen, aztán ahhoz képest hiába töltöttem, semmi delej nem volt benne, alig tudta az önindítót pörgetni. Bannert beleraktam, második krahácsra felduruzsolt a motor. A Yuasa sztem ennél a 10-nél vmivel több lesz, de 15 körül sztem már frankó, tartós aksit kapsz.
Nekem az első / új / fékbetét ad ki fura hangokat fékezéskor, nemrég cseréltem. A régivel semmi gond nem volt. Olyan mint amikor egy lánc hozzá ér valami fémes anyaghoz. Nem túl erős, de zavaró hang. Persze csak fékezéskor ad ki ilyen hangot. A hátsót is cseréltem,/ ugyanolyan fékbetétek / ott minden oké. Mi lehet ez? Mi tévő legyek?
No problem, bemelegítésnek jó volt. Solymár után kicsit rossz kedvem lett, látva a kivasalt motoros kollégát. :(
A gumik tényleg elég gyászos állapotban vannak, így nem érdemes kísérteni a szerencsét. Pláne nem asszonypajtival mögötted. Remélem, hogy hamarosan nekem is felugranak majd az új ContiGo-k, aztán lehet csapatni.
Éreztem, jósoltam magamban, hogy lesz még nosztalgiád a GS-után.
Engem is megragadt valamivel, pedig ismerem a gyengéit, és közel 200 motor kipróbálása után / ez egy élet munkája persze / erre esett a választásom. Vicces tudom, de ez van. Jó komprumisszumnak tartom.
Ja, és itt egy adatlap is
Tulajdonképpen 1500-as fordulattól lehet már vele krúzolni bármelyik fokozatban, de inkább magasabb fordulatszámon, mondjuk úgy 2000 alá nem engedve lehet jól használni, ha nem bújik belém a kisördög nem váltok vissza addig amíg 2300-2500 köré le nem esik a fordulat.
Ma pl egész nap elvoltam 2000-3500 fordulat között városon belül, és még így is volt sipákolás, hogy finomabban gyorsítsak.
A súlya mindaddig nem zavaró, amíg nem kell tologatni.. főleg lejtős felületen nem az igazi. Figyelni kell, hogy a motor eleje, mindig arra álljon amerre majd tovább akarok menni, vagy a segge felé lejtsen a burkolat. Terepen taszigálni, megfordulni nehéz vele.
Kanyarodás közben nem érződik a súlya, könnyű terelgetni. Ami még nagyon jó, hogy nem dobálják úgy az úthibák, mint a GS-t. Két személyt (65+50 kiló ) nem érzi meg, semmilyen tekintetben..
Futómű puha, de kiszámítható.. nem bombabiztos, de már tudom mikor nem fog tetszeni neki a szitu.. akkor én korrigálok.
A GS-t összességében mélyebbre döntöttem, mint eddig ezt, pedig ezt sokkal biztonságosabb érzés ledönteni, főleg viszonylag kis sebességnél (mondjuk 60 alatt).
75-95 között rezeg mint állat (3500-4000res fordulat kb).. potyognak róla a csavarok.. ma el is hagytam egyet a plexiből
Tol-tol-megiramodik-aztán már nagyon tol. valami 85 nm-ert tud 7000-res fordulatnál. Az már úgy elégséges
Zárszó: A belső tulajdonságai tetszenek, a külső annyira nem. A GS450S szebb volt, sokkal!
Az idegesítő hang nem szűnt meg, de kissé átalakult, most már nem olyan fémes hang, sokkal inkább, mint a fakalapács. Legutóbbi tipp szerint ez már csak a vezérműlánc cseréjének előjele, hogy 2500-as fordulatig hallani, afölött már nem. Csere várható max. 10.000 km-en belül, de az még odébb van.
Ezen kívül a vezérmű-tengely ki lett hézagolva á la Home Improvement (gy.k.: Házi barkács), egy GS 550-esből, a karburátorokon állítottak, mert túl sok benzint kapott, és az utólagos benzinszűrő is kikapva a rendszerből.
Úgyhogy a jelek szerint motorozhatok végre. Halleluja
Ha megforgatod az első kereket a levegőben, nem érzel akadást, ellenállást? Nem hallani súrlódó hangot?
Neked is volt már hasonló problémád?
Háztartási vagy barkácsboltokban szokott lenni. Meg OBI, Baumax stb.
Most asszem Motrix (shox) van benne, előtte GoldFren (RMC). Természetesen lereszeltem már a széleit is.
A tárcsa jónak tűnik, nem üt.
Köszönöm a hozzászólásokat, még ezt a ragacsos "taknyot" kipróbálnám, mielőtt szétszedném az egész dugattyú részt. Nem szívesen tenném, gondolom akkor tömítőgyűrű stb. csere.
Ganja tudsz küldeni vmi linket, h pontosan mi ez a takony és hol lehet beszerezni?
thanks
aksik a citibájkban
Mondjuk, ahogy nézem, itt meg mintha a banner lenne a drágább, de a lényeg, sztem mindkét márka elég jó cucc.
A gumik tényleg elég gyászos állapotban vannak, így nem érdemes kísérteni a szerencsét. Pláne nem asszonypajtival mögötted. Remélem, hogy hamarosan nekem is felugranak majd az új ContiGo-k, aztán lehet csapatni.
Legközelebb mindenképpen D. kő legyen
Valahogy így: http://www.tunersports.com/ima...