Úgy hallottam az is segíthet, ha a fékbetét éleit kicsit lecsiszolod 45 fokban. Nem kell a kopó réteg teljes magasságában, csak annyira, hogy ne 90 fokos legyen az éle.
A csikorgás attól van ,hogy fékezéskor a betét rezeg . Lehet kapni ilyen ragacsot amivel bekened a dugattyúoldali hátlapot.megszárad és nem nyikorog többet. Lehet ,hogy a vezető rudak koptak meg és azért mocorog a betét..
A lemezkének gyakorlatilag nincs sok köze a csikorgáshoz.
Ami miatt csikoroghat:
1. Szar a fékbetét és/vagy tárcsa. Ha nem szinteres a betét, hajlamos lehet a nyikorgásra. Volt már olyan is, hogy bizonyos márkájú fékbetét egyszerűen nem passzolt a GS féktárcsájához.
2. Szorul a fék. Például nem húzódik vissza rendesen valamelyik fékdugattyú. (Nálam is ez volt a probléma. Pár csepp fékolaj kellett a gumitömítés alá és szépen járt a fékdugattyú.)
Tudom, h már volt téma, de nem emléxem a megoldásra, ha egyáltalán van. A hátsó fékem szól, nyikorog fékezésnél, független a fékbetét márkájától és kopottságától. Baromi idegesítő. Most jutottam el odaáig (hosszó évek után ), h kéne most már tenni ellene.
Nem tudom, hogy jársz e mostanság itthon ( ha jól haluzok, azt mondtad nem), de van egy aksis bolt, ha megyünk a 82-es felé, el az Aral kút mellett, át a vasútátjárón közvetlenül jobbra. Ott nekem elég frankón elmondta az ipse, hogy mi jó, mi nem. Én bannert vettem bele, bár még idén nem próbáltam, remélem nem nyekkent meg a tél alatt. Az a baj, hogy max magasságban tudsz egy kicsit csalni, szélességben nem, uh sztem max márkásabbat tudsz venni ugyanolyan teljesítményből, de persze lehet hogy a többiek megcáfolnak majd. Motorokhoz mondjuk legjobban a Yuasa-t ajánlották, csak asszem nem kifejezetten olcsó cucc, viszont rosszat nem hallottam még róla.
Aksiról jut eszembe senki nem tud nekem valami böszmébb aksit ajánlani a gyárinál? ami jó bele? fogalmam sincs hogy hogy kell erre rákeresni vagy honnan tudom hogy jó bele
Úgy értettem, hogy "(azzal a mozdulattal) valószínűleg az egész cserélhető (rögtön)."
Így megfelel?
Egyébként a gyáli szerelő hívott, összerakta a motort, mehetek érte, és azt mondta, nem talált más hibát, csak amit itt is mondtatok, a vezérműtengely hézagolását... amikor megmozgatta, ugyanazt a hangot hallotta, amit próbáltam itt körülírni (titing). Viszont ezt javítani nem tudja, szerinte a tengelycserével együtt szoktak tenni hozzá valami plusz izét, ami ebben vagy nem volt, vagy elfelejtették visszatenni szerelés után... de ennek a hiánya nem okoz bajt, magasabb fordulaton nem zavaró, és ettől még elmegy a motor a világ végére.
Hát remélem is.
5 ért nem is láttam még aksit
Tavaly az xj-be 12ah-s Marelli akksit valami 5ronygyért kaptam......
Sok utángyártott fékbetét mellett meg nem fér már el az a nyikorgásgátló lemez, ezért sok esetben ki is hajítják.
Ami miatt csikoroghat:
1. Szar a fékbetét és/vagy tárcsa. Ha nem szinteres a betét, hajlamos lehet a nyikorgásra. Volt már olyan is, hogy bizonyos márkájú fékbetét egyszerűen nem passzolt a GS féktárcsájához.
2. Szorul a fék. Például nem húzódik vissza rendesen valamelyik fékdugattyú. (Nálam is ez volt a probléma. Pár csepp fékolaj kellett a gumitömítés alá és szépen járt a fékdugattyú.)
Ezeket tudom így látatlanban elképzelni.
Milyen márkájú a fékbetét?
Ja és esős időben persze megszűnik.
2.- úgy legyen !
2.- úgy legyen !
Így megfelel?
Egyébként a gyáli szerelő hívott, összerakta a motort, mehetek érte, és azt mondta, nem talált más hibát, csak amit itt is mondtatok, a vezérműtengely hézagolását... amikor megmozgatta, ugyanazt a hangot hallotta, amit próbáltam itt körülírni (titing). Viszont ezt javítani nem tudja, szerinte a tengelycserével együtt szoktak tenni hozzá valami plusz izét, ami ebben vagy nem volt, vagy elfelejtették visszatenni szerelés után... de ennek a hiánya nem okoz bajt, magasabb fordulaton nem zavaró, és ettől még elmegy a motor a világ végére.
Hát remélem is.