Jinike! Ha már szétszedted..és esetleg úgy gondolod,hogy sokáig megtartod...akkor (ha én lennék te ) Csinálnék egy hengerfej polírt...és grammolnám a dugattyúkat gyűrűstől, csapszegestől..cakk pakk..majd kapna egy alap méretes minőségi gyűrűgarnitúrát és alapméretes hajtókar csapágyat..tudván ,hogy min. 100e km-ig fullos a motorom
Érdekes kérdés ez a szelp állítás a gs-en. Nekem a motoromban 34e Km van, most lett szelep állítás mecsinálva rajta.
Szelep állítás előtt 7,5 és 8 volt a kompreszió most állítás után 20 Km-rel 8- és 10 lett! /én mértem/
Úgyanazzal a műszerrel mérve. Mivel 2000Kmrel ezelőtt vettem nem tudom mikor állítotak előtte.
Viszont aki csinálta elmondta, hogy az egyik oldalon majdnem, hogy kitartott a szep. Ezér ott a max 8 századra állította mert 1-200 km alat az vékony koromréteg ami keletezik ki kell hogy égjen és akkor változni fog az érték.
Nade mikor beindítottam a szervízben a hangja sokkal hangosabb lett. / gondolom mert lett szelephézag/ Menni érezhetően jobban megy. Megyek vele még pár 100 kilométer és megmérem megint.
Még annyi hogy 2 egyforma kompresszió mérő sincs 1, 2 bár külömbség lehet mindegyik között.
A Pannonia Blokkomban Pl: 5,5 van A szimómban 12 ! és mind a kető szépen jár és megy.
A szelep hézag nagyon fontos, de mivel 3-és 8 század van ezért nagyon könnyen el lehet cseszni az értéket, csak lelkiismeretes szerelő tudja jól beállítani .
Szerencsére ellenőrizni házi körülmények között is egyszerű, nem igényel nagy szakértelmet.
Igazából, mivel lekapom a hengerfejet, kap egy síkolást, tehát az új tömítés rendben lesz, csak tán nem érdemes a csavarral baszakodni, ahányszor ráhúzod, nyúlik a menet. El is döntöttem, újat kap, ha az enyém marad azért, ha eladom egyszer, azért :D
Most viszont elgondolkoztam, hogy az ezüst szín nem igazán tetszik a vázon, ha már szétkapom, lehet kap egy rendes színt, de persze minden buzi azt hiszi bukott a motor, hegesztett a váz, azért lett átfújva, de momentán leszarom, majd lefotózom.
Az a bajom, hogy simán össze lehetne rakni, szelepszár szimering csere után, de nem bírja a lelkem, akkor már legyen fasza.
Másik perverzióm, hogy végigfotózom, lehet kap egy hónolást is, meglátom milyen, de egy biztos, kívülről ugyanolyan ronda lesz utána is, éljen a Mad-max feeling
Hát nem tudom...Ha tényleg ennyire hitvány a kompresszió és a henger meg a gyűrűk hibátlanok akkor a szelepnél kb 5 másodperc alatt kifolyna a benzin.Szerény véleményem szerint ilyen értékekkel be sem indulna vagy max csak 60-nat menne.Inkább a karbinál keresném a dolgot...
Gratulálok azoknak a szakiknak akik csak rávágják hogy GS.
Miért mert nincs benne 1000 ló és nem megy 600-al attól még ez MOTOR-sőt. Nagyobb sportmotor testvéreit ennyi kilóméternél már érdemesebb leadni vasban,de a te gs-ed még simán elmegy ugyanennyit.Gyanítom ha nem nyúltak volna hozzá a szerízben ahová vitted,semmi baja nem lenne.
Nem létezik hogy tényleg ennyire nehéz feladat ez egy "motorszerelőnek".
A csavar nem annyira..mert a nyomaték kulcs megoldja...inkább a tömítés pozíciója ami u.a soha nem lesz..viszont az első alkalommal már megpréselték..azért kell belőle új..
Autókat mi mindenképpen új hengerfejcsavarral rakunk össze, gyanítom érdemes lenne itt is, vélemény? Azért a menet az nyúlik, vett már valaki csavarokat? Én is szét fogom most kapni, ezért kérdezem...
Köszi. Tudod az a baj a szakival,hogy voltam már 3 nál és annyit mondtak hogy GS! Csörgött zörgött a blokk.Mindenki hallotta csak a szakik nem.
És kiderült hogy az alsó blokk tartó csavar volt kilazulva,de egy szaki se vette észre.
Ebből kifolyólag nem nagyon bízok meg a szakikban.
Marad a google és ti!
"nincsen szolgád,magad uram"
De azért köszi!
Attól függ mennyi a tömítés:) Pasztával is összepakolhatod,semmi baja de ha alapos akarsz lenni akkor újat neki.
Kicsit átgondolva az esetedet, első lépésként mindenképpen a szelephézagot tenném rendbe és ha az oké akkor mennék sorba a többin.Nagy baja nem lehet,max beállítás probléma.Ha nem bírsz vele,vidd el egy nagy szakihoz. (tanács)
Ott lesz a hiba a szelepeknél! Ha becsiszolták..vidd el egy motorszerelőhöz a vez tengellyel ,hogy tisztességesen kilapkázza. Mindenképpen vegyél új tömítést..főleg a hengerfejhez!
Még azt szeretném kérdezni hogy szerintetek ha a henger és a hengerfej tömítés nem sérült,elég pasztával összerakni vagy mindenképpen vegyek új tömítést?
Sziasztok. Köszönöm a véleményeteket.
Gs500ról van szó. 2007-es gyártmány. 2008. februárba vettem 0.km
Most 45000.km van benne. Volt tavaly vagy tavalyelőtt (már nem tudom pontosan) szervizbe.
Szelephézag,karbiszinkron. AZÓTA LUSTÁBB LETT.
Nyomaték kevesebb lett! :(
Előtte ha véletlenül 160km/h nál odahúztam,még ugrott (két személlyel) a mostani teljesítményhez képest. Pedig most csak egyedül járok vele mert közben asszony csere volt.
Feltűnően gyengébb lett.És a fogyasztás is megnőtt.
Max 5000-ig pörgetve is megette az 5 litert. Karbit többször is szétkaptam,dugulás reményében,de tiszta volt.
Az alapjáraton hiába próbáltam állítani,akkor se volt alapjárat.
Gyertya ,légszűrő csere. Változás semmi.
Tegnap előtt kíváncsiságból állítani akartam a levegő csavaron,de legnagyobb megdöbbenésemre mint a 2 karbin kopra be volt csavarva.
Egy felet kicsavartam mind a 2n,és lett alapjárat.
Elmentem próbakőrre,de 3000 fordulat alatt olyan mintha csak 1 henger menne.
3000 fölött ment szépen és erősebb is lett.
Na gondoltam most akkor nézzük a változást
5.ben kipörgött 10-ig. (Előtte még 4.ben sem akart.)
Váltottam 6.ba és se kép se hang.
Pár méter motorleállás után újra feléledt és ment,de akkor már csak óvatos 100-110km/h mentem vele.
Hazaértem és a csodálatos CCCP compotmérövel megmértem.
Egyik hengerbe 7 bár a másikba 2 bár.
Cimbi jött,szétkaptuk,de a szelephézagok jók voltak.
Cimbi nyugtat,no para,hengerfej levétel,egyik szelep nem zár.
Szét is kaptuk,hengerfej fejre borítva,benzinnel feltöltöttük és a jobb oldali hengerfej (amelyikbe kevesebb volt a kompot) kipufogó szelep igaz lassan,de átengedte a benzint.
És most jön a baki
Cimbi mondja hogy ettől nem lehet ekkora kompot különbség.(hittem neki
Hengert vegyük le,szerinte az egyik csűrű besült.
Levettük,de semmi.
Gyönyörű a hengerfalak a dugok a gyűrűket külön beraktuk a hengerbe és tökéletesek.
És itt lettem tanácstalan.
De köszönöm a válaszokat és viszem a hengerfejet a szerelőhöz hogy a kipufogó szelepet becsiszolja.
Remélem az lesz a bibis.
Nem szerette az állást :(
Szelep állítás előtt 7,5 és 8 volt a kompreszió most állítás után 20 Km-rel 8- és 10 lett! /én mértem/
Úgyanazzal a műszerrel mérve. Mivel 2000Kmrel ezelőtt vettem nem tudom mikor állítotak előtte.
Viszont aki csinálta elmondta, hogy az egyik oldalon majdnem, hogy kitartott a szep. Ezér ott a max 8 századra állította mert 1-200 km alat az vékony koromréteg ami keletezik ki kell hogy égjen és akkor változni fog az érték.
Nade mikor beindítottam a szervízben a hangja sokkal hangosabb lett. / gondolom mert lett szelephézag/ Menni érezhetően jobban megy. Megyek vele még pár 100 kilométer és megmérem megint.
Még annyi hogy 2 egyforma kompresszió mérő sincs 1, 2 bár külömbség lehet mindegyik között.
A Pannonia Blokkomban Pl: 5,5 van A szimómban 12 ! és mind a kető szépen jár és megy.
A szelep hézag nagyon fontos, de mivel 3-és 8 század van ezért nagyon könnyen el lehet cseszni az értéket, csak lelkiismeretes szerelő tudja jól beállítani .
Szerencsére ellenőrizni házi körülmények között is egyszerű, nem igényel nagy szakértelmet.
Most viszont elgondolkoztam, hogy az ezüst szín nem igazán tetszik a vázon, ha már szétkapom, lehet kap egy rendes színt, de persze minden buzi azt hiszi bukott a motor, hegesztett a váz, azért lett átfújva, de momentán leszarom, majd lefotózom.
Az a bajom, hogy simán össze lehetne rakni, szelepszár szimering csere után, de nem bírja a lelkem, akkor már legyen fasza.
Másik perverzióm, hogy végigfotózom, lehet kap egy hónolást is, meglátom milyen, de egy biztos, kívülről ugyanolyan ronda lesz utána is, éljen a Mad-max feeling
Miért mert nincs benne 1000 ló és nem megy 600-al attól még ez MOTOR-sőt. Nagyobb sportmotor testvéreit ennyi kilóméternél már érdemesebb leadni vasban,de a te gs-ed még simán elmegy ugyanennyit.Gyanítom ha nem nyúltak volna hozzá a szerízben ahová vitted,semmi baja nem lenne.
Nem létezik hogy tényleg ennyire nehéz feladat ez egy "motorszerelőnek".
És kiderült hogy az alsó blokk tartó csavar volt kilazulva,de egy szaki se vette észre.
Ebből kifolyólag nem nagyon bízok meg a szakikban.
Marad a google és ti!
"nincsen szolgád,magad uram"
De azért köszi!
Kicsit átgondolva az esetedet, első lépésként mindenképpen a szelephézagot tenném rendbe és ha az oké akkor mennék sorba a többin.Nagy baja nem lehet,max beállítás probléma.Ha nem bírsz vele,vidd el egy nagy szakihoz. (tanács)
Remélem meglesz a hiba.
Gs500ról van szó. 2007-es gyártmány. 2008. februárba vettem 0.km
Most 45000.km van benne. Volt tavaly vagy tavalyelőtt (már nem tudom pontosan) szervizbe.
Szelephézag,karbiszinkron. AZÓTA LUSTÁBB LETT.
Nyomaték kevesebb lett! :(
Előtte ha véletlenül 160km/h nál odahúztam,még ugrott (két személlyel) a mostani teljesítményhez képest. Pedig most csak egyedül járok vele mert közben asszony csere volt.
Feltűnően gyengébb lett.És a fogyasztás is megnőtt.
Max 5000-ig pörgetve is megette az 5 litert. Karbit többször is szétkaptam,dugulás reményében,de tiszta volt.
Az alapjáraton hiába próbáltam állítani,akkor se volt alapjárat.
Gyertya ,légszűrő csere. Változás semmi.
Tegnap előtt kíváncsiságból állítani akartam a levegő csavaron,de legnagyobb megdöbbenésemre mint a 2 karbin kopra be volt csavarva.
Egy felet kicsavartam mind a 2n,és lett alapjárat.
Elmentem próbakőrre,de 3000 fordulat alatt olyan mintha csak 1 henger menne.
3000 fölött ment szépen és erősebb is lett.
Na gondoltam most akkor nézzük a változást
5.ben kipörgött 10-ig. (Előtte még 4.ben sem akart.)
Váltottam 6.ba és se kép se hang.
Pár méter motorleállás után újra feléledt és ment,de akkor már csak óvatos 100-110km/h mentem vele.
Hazaértem és a csodálatos CCCP compotmérövel megmértem.
Egyik hengerbe 7 bár a másikba 2 bár.
Cimbi jött,szétkaptuk,de a szelephézagok jók voltak.
Cimbi nyugtat,no para,hengerfej levétel,egyik szelep nem zár.
Szét is kaptuk,hengerfej fejre borítva,benzinnel feltöltöttük és a jobb oldali hengerfej (amelyikbe kevesebb volt a kompot) kipufogó szelep igaz lassan,de átengedte a benzint.
És most jön a baki
Cimbi mondja hogy ettől nem lehet ekkora kompot különbség.(hittem neki
Hengert vegyük le,szerinte az egyik csűrű besült.
Levettük,de semmi.
Gyönyörű a hengerfalak a dugok a gyűrűket külön beraktuk a hengerbe és tökéletesek.
És itt lettem tanácstalan.
De köszönöm a válaszokat és viszem a hengerfejet a szerelőhöz hogy a kipufogó szelepet becsiszolja.
Remélem az lesz a bibis.