Oktatás... Én hypermilerkedtem és letoltak érte, de nem értem, miért. mentünk egy töküres tökegyenes szép széles belátható utcán, ami határozottan lejtett. Nyilván gurultam. De az oktatóknak sok bajuk van. A piros lámpához gurulást sem értékelik, illetve csak mondták, hogy a vizsgán majd dinamikusan álljak meg ott, amikor pedig mentem vagy 45-tel (gondolom, 50 volt a limit. szeretem kihasználni, ha ilyen alacsony, de óra szerint alkalmaztam, mert mégis, oktatás), szóltak, hogy ne tépjek annyira.
Nekem Ak-m van, mert alacsony és viszonylag könnyű motoron akartam tanulni, s ebből nem jött ki nagymotor. Biztos nem nagy ügy megcsinálni a különbözetit, ha majd kell, de hogy hogyan fogok én gyökkettővel menni, azt nem tudom. Többnyire országúton megyek, a települések épp elég megterhelők kicsit limit felett, az 50 alatti táblákat pedig többnyire nem tudom értelmezni. Országúton sokszor a 60-ast se.
Full logikátlanul pakolnak ki egy csomót. Van, ahol ha jön egy laza kanyar, akkor szükségét érzik, hogy körberakják 60-asokkal, azon belül pedig 40-esekkel. Az, hogy 60-nal nagypapáknál félő, hogy elalszanak az unalomtól, mit se számít. S nincs se bekötőút, se semmi a fasorban se.
Sörédnél érdekesen csinálják. Van egy hullámosabb, beláthatatlanabb rész, ahol én nem megyek gyorsan, de nincs korlátozás, csak a 90-es. Majd megjavul az út, feljavul a beláthatóság és a kanyarok igen harmatossá válnak. Ott van a 60-as tábla, amit nem tudok komolyan venni, mert semmi értelme nincs neki.
Fehérvárott pedig van egy 30-as táblás utca. A legszélen, igazából átkötés a 811-es és a hetes közt, egyenes, meg minden. Ha ott nem mész 50-nel, az ott lakók mind megelőznek, mert nem bírják kivárni, mire a házukhoz érnek.
Én azt szoktam mondani, hogy nem gyorsan akarok motorozni, hanem sokáig. Utóbbi alatt nem az adott utat, hanem az életemet értve :) Nem akarok hamar meghalni. Hogy mi lesz a motorozással a következő évtizedekben, azt nem tudok, sokminden fog változni, de hogy nem szándékozom kiöregedni belőle, az tuti :)
A murvát én sem szeretem. A füvet igen :D Csak ne legyen túl hupás, amíg csak cruiserem van :)
De sokat írtatok, hinnye.
Együttmotorozás... Nincs benne nagy tapasztalatom, egyszer mentem csapatban, kis hipermazsolaként, nem mintha most lenne bármi fogalmam a motorozásról. Lemaradtam, de azért kellemes volt :)
Egyébként többnyire Alvaróval megyek, néha egyedül. Nem megyek elől, mert tájékozódásban se vagyok jó, meg elég nekem arra figyelni, hogy menjek, nem még gondolkodni, hogy merre. Viszont egyedül a "megyek amerre jön, majd csak kilyukadok valahol" hozzáállás bejövős :) Csak ne sötétedjen rám, ha lehet.
Alvaróval együttmotorozni egyébként megfelelő idegzet kell. Bizonyos terepeken OK, mivel én kezdőbb, a motorom kisebb (hát ez az ő tempójánál totál nem számít, de ha erősebb motorom lenne, akkor jobban akarnék tépni), s az élesebb kanyarokban azért viszonylag gyorsan megy, csak az összes többi esetben nem.
De majd szerzünk nekem is térképet (nem mintha az bármit jelentene), vagy megvárom valahol, vagy ilyesmi. Külföldön azért jobb együtt maradni, volt már rá példa, hogy elkeveredtünk, pedig nem is mentem előre.
Ketten menni a legjobb motorozás szempontjából. Kicsit többen túrázva meg jobb sztorizgatni a megállásoknál. Az tuti hogy 6-os bolynál nagyobbal nem szeretnék menni, mert efölött a méret fölött feszt szétszakadás, bevárás, városban szétszakadás (legrosszabb) eltévedés társul
Mivel én még csak saját magam által vezetett túrán voltam, így nem tudom mások hogy csinálják, de én is valahogy az általad vázolt módon.
Alapszitu hogy én megyek elöl. Városban figyelős helyeken szigorúan én. Próbálom figyelni a mögöttem lévőket amennyire lehet, ha mégse látnám mi folyik a mögöttem lévő mögött, akkor ha van valami, pl lámpa megfogta a többieket, akkor dudával jelez a második ember, stb.
Aztán ahol technikás rész van, ott az elején megállunk, elmondom mi merre hány méter, aztán aki tud megelőzhet, csak álljon meg majd annál a helynél amit előtte mondtam. Aki meg nem érzi úgy a játékot, azt meg bevárjuk a szakasz végén. Senki nem lovalja magát bele így hülyeségbe.. vagy kisebb eséllyel
nálunk jól működik a dolog.
"vegyes" motorokkal gurulunk,és a túravezető
az indulásnál elmondja a következő
etapra mi a terv. együtt , vagy szabadrablás a
következő pontig.
joeg dehogy.....akkor rossi lennek. alapbol az megy elol aki tudja az utat vagy legalabb van fogalma rola.az elso diktal egy nyugodt tempot 110-130 kozt.ha eloz 2-3tudja kovetni a negyedik mar tutinem.innen izgi mert az utso mar ket harom kocsival marad le.ez inkabb habitus kerdese.en jobban erzem magam hatul mert nem tartok senkit fel.de lemaradva tudok segiteni is ha ugy adodik.
Tényleg megbízhatóak, de csak átlagos felhasználás mellett szerintem. Ez a nagy tempó nem való ennek motornak, az a gyanúm, hogy nem bírná hosszú távon.
Mert a vége begyorsul. A sok fékezés előzés hatására, valamint a reakció idő miatt. Egyfajta hullámként terjed az infó, így mindig késében van a vége, a sebesség lekövetésével
Lehet..
Hát a patakozás után belterületen is megvolt a 120.. fenének volt kedve este 8kor elindulva még bő 300 kilométeren át hazáig tökölni.
Igazából jah, ez a 120-125 a lélektani határ nálam. Ugyan nem tudom hogy mennyivel lenne rosszabb az öreglánynak ha tartósan 7-7500on is használnám, de baj nem lesz ebből. Szóval tartósan ez a max.. előzésnél meg ameddig elgyorsul..
Nekem Ak-m van, mert alacsony és viszonylag könnyű motoron akartam tanulni, s ebből nem jött ki nagymotor. Biztos nem nagy ügy megcsinálni a különbözetit, ha majd kell, de hogy hogyan fogok én gyökkettővel menni, azt nem tudom. Többnyire országúton megyek, a települések épp elég megterhelők kicsit limit felett, az 50 alatti táblákat pedig többnyire nem tudom értelmezni. Országúton sokszor a 60-ast se.
Full logikátlanul pakolnak ki egy csomót. Van, ahol ha jön egy laza kanyar, akkor szükségét érzik, hogy körberakják 60-asokkal, azon belül pedig 40-esekkel. Az, hogy 60-nal nagypapáknál félő, hogy elalszanak az unalomtól, mit se számít. S nincs se bekötőút, se semmi a fasorban se.
Sörédnél érdekesen csinálják. Van egy hullámosabb, beláthatatlanabb rész, ahol én nem megyek gyorsan, de nincs korlátozás, csak a 90-es. Majd megjavul az út, feljavul a beláthatóság és a kanyarok igen harmatossá válnak. Ott van a 60-as tábla, amit nem tudok komolyan venni, mert semmi értelme nincs neki.
Fehérvárott pedig van egy 30-as táblás utca. A legszélen, igazából átkötés a 811-es és a hetes közt, egyenes, meg minden. Ha ott nem mész 50-nel, az ott lakók mind megelőznek, mert nem bírják kivárni, mire a házukhoz érnek.