Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

OFF:
Autok minősége?
NEM cél hogy sok évet kibirjon. Hiszen nincs benne üzlet.
Az az igazi üzlet amikor 3 évente veszik tehát cserélik le a régit.

Azonban egyre gagyibb minden.
Újonnan vettem egy Carisma-t 2002-ben nagyon jó kis gép volt 137000km-t mentem el vele, aztán sajna totálra törték.
Utánna vettem egy Lancer-t no az már annyira nem tökéletes, gagyibb volt az összeszerelése, lógott az első spoiler /gyárilag, elmentem más szalonokba az ott lévőknél is/ a kábelkorbácsok burkolatát lespórolták, /ki is dörzsölte egy vezetékem a rezgés, letestelt és verte ki a biztiket/ s a poén, az anyagminőség sem jó pl. kaszni: jobb háttsó sárvédőiv megrohadt garban teljes idomcsere, ja és még nem volt 3 éves... Ja és 12 évet vállaltak az átrozsdásodásra... És ennek elvileg mindene Japán, a Carisma-t Hollandiában szerelték össze, váltó francia volt
Ha bukócső nélkül passzolnám el a GS-t, kell-e mondjuk 7ezerért a bukócsövem?
Mondjuk az a baj ,hogy már a gyereknek készített játékok is úgy vannak reklámozva....hogy egy senki vagy ha nincs ilyen szarod...vagy olyan kütyüd..
Mondjuk én leszarom a divatot...működjön jól és kész..
Volt Harley...volt vfr....és most GS...és ezt is imádom!
..és ahogy nézem..ez a vas velem hal!
Elolvastam...háááát lennének tippjeim!:)
Túl van bonyolítva az egész!..miközben pl. a fogyasztás alig változott....pedig már négy meg nyolc magos procik dübörögnek a laptopokban.
Engem ami nagyon zavar...a régi autókhoz ha egy kis bizbasz kellett...akkor kaptál hozzá külön....a mostaniakhoz meg kell venni az egész hóbelebancot...mert direkt úgy van gyártva ,hogy a kis bizbaszt ki ne cserélhesd!
Mo.-n én generálozom talán egyedül a "vócvágen" csoport tagjainak alapjárati motorját...és abból is csak a bowdenes verziót...mert a következő generációt már úgy alkották meg ,hogy fizethess sokkal többet ha befalcol a bronzkefe!
Teljesen igaz.
Relatíve 10-15 éve sem voltak olcsóbbak az autók, de a pénzünkért többet kaptunk.
A fogyasztói társadalom legnagyobb pazarlása és környezetszennyezése a 2-3 évente lecserélt fogyasztási termékekből eredő szeméthalmok.

Az autókkal vágyat ébresztenek bennünk, pedig csak használati tárgyak! Oké, még belefér, ha valaki folyton csinosítgatja, ízlésesen tuningolja, de az emberek egymást cukkolják, kinek szebb, nagyobb, gyorsabb, exkluzívabb.

Kedvencem az autóbutik, ahol mindenféle kis csillogó, trendi, cuki izét lehet venni az autóhoz, dellás anyukák és lányaik nagy örömére.

Meg amikor a CD-s, esetleg USB-s rádiót extraként tüntetik fel. Lo siento, ahogy a spanyol mondja, vegye ki, adja annyival olcsóbban, mert viszem a sajátomat, ami 100szor jobb ennél.
Meg az elektronikus kézifék...
A Totalcar-on nemrég volt cikk pont erről: már a marketingesek tervezik az autókat a mérnökök helyett... A praktikum helyett a csiribiriség a fontos. totalcar
Szerintem nem is baj, hogy az emberek nem vesznek új autókat és motorokat (ez nem csak itthon van így, megsúgom). A gyártók hozzászoktak mostanában, hogy egy-két évente kijöjjenek valami új szériával, és az egyszerűség és takarékosság jegyében egyre gyengébben vannak megtervezve ezek a járgányok. Egyrészt az alapanyagok is sokkal drágábbak lettek (acél, ritkaföldfémek, nemesfémek, stb), másrészt minden nagy vállalat villantani akar a tőzsdei befektetők előtt és rendszeresen elküldi a tapasztalt de drága mérnökeit. Nem 10 évre terveznek egy kocsit, mert 2-3 év múlva úgyis újat "kell" vennie az ügyfélnek... akkor meg miért bírjon ki egy blokk vagy egy váltó 150 ezernél többet?

Reméljük, ismét igény támad a tartósságra és a takarékosságra, és visszajönnek a Nissan Bluebird, Audi 80, Merci 123 tartósságú gépek.

Amúgy a másik dolog, ami kiakaszt az új autókban, hogy ki sem lehet látni belőlük, olyan biztonságosak (persze csak a gazdájuknak). A hátsó ablak két méter magasan van és zsebkendőnyi, az oszlopok fél méter vastagok, a tükrök gyakran inkább dizájnosak mint nagyok. Ha valaki a motorosok, bicajosok és gyalogosok biztonságáért tenni akar valamit, kérem rúgja ki a tervezőket!
milyen motorral szerelt?
Nekem egy 515500 km futott (azért ilyen pontos mert most cseréltem olajat ) 12 éves octáviám van. Újonnan vettem..csak én hajtottam. (első és utolsó szalon autóm) Sok 2-3 éves autónál jobb az állapota.Mások szerint túlzottan precízen kezelem a karbantartást és ápolom a kocsit. Nem csak az anyagiak miatt nem cserélem le még egy ideig...hanem az újabb konstrukciók véleményem szerint kevésbé tartósak..és a fenntartásuk is drágább.
Amikor az elődjét.. egy "ajudiszivarszázast" 513 e km.-nél lecseréltem a mostanira....hamar jött az anyázás..és a tendencia azóta sem változott. Az autógyárak már nem tartós fogyasztási eszközöket gyártanak...hanem drága szarokat!
A közlekedési kultúránk sincs meg a szép és drága kocsikhoz....harakirit követnék el...ha az új autómat meglátnám egy gátlástalan sunyi módon otthagyott sérüléssel..
Maradok a bevált réginél...kevesebb meglepetés érhet
Persze azért vágyakozom a szépre és jóra...de nem azon az áron ,hogy gusztustalanul levesznek mindenféle kitalált ürüggyel..miközben gyomor ideget kapok ,hogy melyik irigy ,figyelmetlen szarházi barmolja össze a munkám gyümölcsét..
na bazz.. nekem először nem jelenítette meg
Ez nagyon naivan hangzik..
ez nagyon naivan hangzik...
Érdemes lenne egy "Valóban jó autó" közösséget alkotni. Tagjai olyanok, akik bizonyítottan megkímélték és ápolták az autójukat, most viszont eladnák azokat.
(hacsak nagyon nem kell nagyobbra cserélni, én sem adom el az autómat, mert tökéletesen szolgál 6 éve, és sokkal kevesebbért vennék meg, mint amennyit ér, vagy amennyi a használati értéke. Rendszeresen karbantartom. 3ajtós Fiat Punto amúgy)
Itthon jó használt autó............

A külföldi szürkeimportból bejövőkön kívül gyakorlatilag ugyanaz a ramaty készlet kering.
Mivel nincs újautó utámpótlás.....................pont ahogy TattooedAngel kolléga mondja.
Lassan már a valóban jókat sem lehet megtalálni vagy nem abban az árban ahogy a vásárló elképzeli mert van az az ár ami alatt nem érdemes eladni.
Kb. 5 éves autókra gondoltam.
A cikkben említettek alapján felértékelődnek a jó használt autók.
Nade újabb, ésszerű autók: Kia Rio
ez 4 éve a mostani ár 3 szorosába került: Hyundai Accent
Ezzel csak egy a baj: itthon már olcsóbbak a használt motorok, mint külföldön, az újat meg nem lehet megfizetni. Mégis honnan lesz akkor használt motor olcsón, amit te is megvehetnél? El kell fogadni, van egy ár, amit ki kell fizetni érte.
Pár évest nemigen................egyszerűen hiány van belőlük.
Nem hinném.................sajnos az a tendencia hogy egész egyszerűen nem vesznek járművet.
Akinek régi szakadék van annak nincs pénze fiatalabbra és aki eddig 2-3 évesen ledobta a kocsit az most inkább 5-6 évig vagy tovább használja.
Látszik ott is pl hogy a Kasznis/fényezőnél ahova járok fellendülés van.Mert inkább a hulladékból is javítást csinálnak nem eladják és vesznek másikat.
Ugyanez fokozottan igaz a motorokra.
És az se lett emelő tényező a használtaknál hogy kifogytak a kereskedők az akciósan kiszórt beragadt készletből így már csak a drágább gépek vannak náluk.
Pl tavaly év elején simán vehettél SV-t 1.3-14 milláért most már a pár maradék kivételével nincs csak a gladius 2.1 ért.

De attól még szinte eladhatatlan 7-8 kilóért egy 3-4 éves sv.
Legalább környezetvédelmileg jó kevesebb motor és alkatrésze kerül a kukába, hulladéknak, a talajba.
A használtautó piac emelkedik 2010 óta, az újautó eladások visszazuhantak. Pár éves autókat az eredeti ár negyedéért megkapsz.
Szerintem ez nem lenne rossz tendencia, mert akkor te is vehetnél olcsóbban másik motort, és lenne végre egy kis pezsgés a piacon, nem kéne évekig árulni és nem kéne a fizetés sokszorosát összegyűjteni keményen egy használt vasra.
Az új átírási illetékkel pont az ellenkezője várható, fel fognak értékelődni a használt járművek és az lesz mint a szocializmusban, hogy lassan többe fog kerülni, mint egy új. Magyarország 2011.
Ugyanakkor ha többen elkezdenek lemenni az árral, akkor szép lassan a többiek is követik, különben nyakukon marad a motor. Hozzátéve, hogy gazdasági válság van, és az ember örül, ha lyuk van a scheggén. Sokkal kevesebbet költ szinte mindenki mindenre.
Lehet.. de egyetemistaként nem szívesen leszek ennyire gáláns senkivel. Ha odaadnám az első jöttmenentnek fillérekért, akkor ugyan olyan távol leszek egy potenciális új géptől, mint ha el sem adom. Szóval a pénz nagy úr... a spórolás meg nehezen megy, mert hajlamos vagyok elutazni a pénzem Mondjuk azt legalább élvezem is mindig
Nekem tetszik,amit írsz,de sajnos tényleg ez van. Én úgy kezelem, hogy egyszer az életben lehet az ember nagy vonalú. És akkor a bukta jó érzés is egyben,nem szabad mindig számolgatni. És keresztapám kedvenc mondása: nem lehet minden csatát megnyerni.
Azt már csak én teszem hozzá, hogy ha ezt elfogadod,akkor lehet, hogy a következő csatát te nyered meg, mert előbb vehetsz másikat és nem telik le az életed.
Ennyiért szombaton ott vagyok.