Nekem 2 óra az út durván Tatáról Nagycenkre. (kicsit több, de megoldható ) Nektek hány órás Nagycenki találka lenne jó? 10-11? Csak ne hajnalban induljunk...
Az a lényeg, hogy egy benzinkútnál legyen a tali, ott mindenki telenyomja és akkor nem kell az Alpokban benzint vadászni.
Köszönöm.Hétvégén pontosan mindent le írok és felteszem ide az oldalra aki jön az jön.Csak indulási idö kene ugy tudnék pihenökek jobban be iktatni.Ki milyen messziről jönne ugy indulnék órába.
Ha kb egyforma teljesítményű motorok lesznek, akkor az első 30 kilométeren ki fog kristályosodni mi a mindenki számára élvezhető tempó, még ha nem is ismertétek egymást előtte. Ha lesznek nagyobb motorokkal rendelkezők, vagy húdetapasztaltak, vagy tapasztalatlanok, akkor nehezebb ügy a mindenki számára megfelelő tempó megtalálása.
Az első rövidebb etapon menj úgy ahogy jónak látod, aztán úgyis megkapod az észrevételeket!
(Ezért szoktam mindig, a túra célja után egyből leírni milyen stílusban és sebességtartományban fogunk haladni, mert akkor nem lesz meglepetés senkinek sem, így nekem túravezetőnek könnyebb dolgom lesz. )
Tehát ajánlatos a 80-90 km-es tempo mert azt szerintem mindenki be tudja tartani ugyanis nem robogo ez.A kanyarok 40-60as tempó mivel ősz van és hegyek leszmek a mérvadok rádásul én se vagypl nagyon tapasztalt!
Írod:"érdemes a legkisebb sebességet preferálóhoz igazodni."
Ezzel kapcsolatban had írjak le egy mondást,amit nagyon érdekesnek tartok és az élet sok területén felhasználható,mint törvényszerűség,amit érdemes mindig szem előtt tartani:
a flotta sebességét mindig a leglassúbb hajó határozza meg,mert különben nem flotta.
Nem is hülyeség.Megmondom őszintén nekem a halálom lesz az elektromos néma autózás korszaka.Nagyon nyomaszt zöld ide-zöld oda.Ezért kínomban már régóta azzal nyugtatom magam,hogy valami jó kis motorhang fog dübörögni a hangszórókból cd-ről.Azt is megjósolom,hogy másokat is zavar ez annyira,hogy nem én leszek egyedül,és ezért a kereskedelem is meglovagolja majd.
Szóval a vezető feladata.
Ismerteti a szabályokat ami a csapatban motorozást illeti (lehet rugalmasan kezelni).
Első találkozáskor, a legkevesebb benzinmennyiséggel rendelkező kollégához igazodik, majd amikor tankolni kell, megkér mindenkit hogy tankoljanak meg (összetankolt motorokkal a legkényelmesebb haladni, nem kell mindig megállni.. bár most ez nem egy hosszú gurulás lesz, de akkor is). Előre meg kell mondani, hogy kaja mikor és hogyan lesz. Ha nő is van a csapatban, akkor vele WC szempontjából illik számolni.. nem elég egy bokor általában
Vezeti a csoportot, a sebességet úgy választja meg, hogy az mindenkinek többé kevésbé megfeleljen. Elöl, főleg nagy csapat esetén érdemes max 110 körüli tempóban menni, ha ennél gyorsabban mész, hátul nagyon megnő a sebesség..(csak ha a kresz többé kevésbé betartása szempont) Valamint érdemes megbeszélni ki mit bír el a településeken átvezető utakon. Egyeseknek a 60 is sok, másoknak a 80 sem elég! Érdemes a legkisebb sebességet preferálóhoz igazodni!
Zsúfolt úton, ha sokat kell előzgetni, nem érdemes a tömött, zipzár alakzatú csapatformációt fenntartani, de a sorrendet igen. Ha az akadályok leküzdésre kerültek, meg kell várni, hogy az utolsó is felérjen az előzések után.
Lámpánál sárgába nem megy bele, ha a csoport lemaradt bevárja (ha végig a főútvonalon kell haladni, akkor elég csak lassabban haladni, majd felérnek a többiek)
Szerpentinezés előtt érdemes megvitatni, hogy ki mit szeret. Aztán hevülettől függően szétszakadni. Ilyenkor ki kell adni utasításba, hogy hol álljanak meg elől a gyorsak, és kell legyen hátul egy megbízható záró ember is, az elesetteket összeszedni.
Fontos, hogy a vezető telefonszámét mindenki ismerje, és a telefonja bekapcsolt állapotban legyen és motorozás közben is érezze ha hívja valaki!
A vezető feladata esetleges személyi konfliktusok megnyugtató rendezése is.
A vezető egyik legfontosabb feladata a tájékozódás! Tudja, hogy merre kell menni, ha félrenavigál, akkor is tudja, éppen hol van! Alapvetően eltévedni egy utcai kiránduláson nem lehet, maximum mást látunk majd mint amit terveztünk.
Kb ennyi jutott eszembe hirtelen. Ésszerűség vezéreljen, és akkor nem lesz gond!
Úgy szokás Hogy a vezető mögött mennek a lassúak ,rutintalanok...A vezető mindig figyel a szabályokra..(főleg Ausztriában)..és a mögötte haladó egy..max két játékosra...mert hozzájuk igazítja a tempót..
Én sereghajtó szeretek lenni.....aztán ha eldurran az agyam...otthagyom az egész brigádot!:)
Mikor legyen az indulás?Sopronbol 4-5 motoros lenne.Az utvonal megálás nélkül 4 és fél óra!
A másik én soha nem voltam vezető tehát a kérdés mennyivel kel menni az elsőnek?. stb...... valaki segitsen mit kel ilyenkor csinálni vagyis a vezetőnek mi a pontos dolga.
Elvárom hogy gyere! Oct 9-én vasárnap.