Ezt nehéz elmagyarázni,de azért megpróbálom.Képzeljünk el egy rajzfilmet,mint pl.a Na,megállj csak című szovjet rajzfilmet--az egyik főszereplője a Farkas.Kap egy motort,aminek a váza olyan rúdból van építve,mint amilyen a rúdugróknak van:hajlik,de torzulás mentesen a behajlások után mindig felveszi ismét eredeti alakját.
Tehát ez egy motorkerékpár,ilyen vázzal.Farkas ráül,indul.Jön egy hupli és a blokk a vázzal együtt leér a földre és szikrázik,aztán épp ellenkezőleg:a váz blokkostul tankostul megemelkedik,a tank már a Farkas szemmagasságába kerül zavarva őt a kilátásban.Már majdnem neki megy a fának,de mivel nincs több hupli ,a váz szépen megnyugszik,és a motor szépen halad tovább.Aztán a Farkas gyorsabban megy a kelleténél egy fekvőrendörre,amitől a váz úgy csavarodik,hogy a két kereket x-be teszi,és nincs párhuzamos futás.Az x olyan erős,hogy leér a blokk és a kipufogó is,és az x miatt a Farkas nem tud be venni egy kanyart, és ezért majdnem neki megy ismét egy fának.Aztán tükörsima út következik ,és a váz visszanyeri eredeti alakját. Megszűnik az X,a kerekek megint szépen párhuzamosan futnak.A Farkas most úgy érzi,hogy tökéletes a motorja,pedig az előbb majdnem perecelt.
Valami ilyesmi történik egy igazi motoron is,amikor rugalmas a váz.Egy váznál az az elvárás,hogy nagyon merev legyen.
Persze nem ennyire jönnek ki a problémák egy igazi motoron,csak sokkal kisebb mértékben,de az már éppen elég,ahhoz,hogy azt érezzük:a motor nem elég stabil,valójában labilis.Vagy egyszer úgy érzed,hogy stabil,aztán hirtelen azt,hogy mégsem.
És,ha egy váz gyenge,akkor igazából nem sokat segít sajnos már a helyzeten a nagyon jó teleszkóp,vagy nagyon jó gumi sem.Ha felülsz egy modern motorra,akkor drámai különbséget fogsz tapasztalni a GS-hez képest ebben a tekintetben.De ettől még szerethető a mi kis GS-ünk,és én is azt mondom,hogy nem szabad ebbe ennyire belebonyolódni,szeretni kell és kész.
Most mindjárt veszek neki egy jó Milka-t vagy valami mást: mondjuk egy ütősebb italt.
Nem tudom.Azért el vagyok vele.Igyekszem inkább arra koncentrálni,amiben kiváló:fogyasztás, remek motorhangok,nem túl hosszú fokozatok,hogy ne kelljen 1. vagy 2. sebességben végig motoroznom a városon egy aránytalanságban,mert akkor miért nem Rigát vettem,ami két sebességes
,ha kihúzatok egy sebességet ne menjen már 150-nel,mert akkor a következő sebességet már valószínűleg nem tudom kihúzatni a közlekedési körülmények miatt.Itt viszonylag rövidebbek a fokozatok,tehát lehet vele játszani,kipörögnek szépen a fokozatok és mégis viszonylag ésszerű sebességgel haladsz.Egy komolyabb sportmotornál kiforgatod a sebességeket,akkor már 300km/h-val mész,amit pedig nem engednek az utak,így aztán marad szegény ördög sportmotorosnak,hogy egy sebességet lepörget és utána gyorsan felváltogat és a végén már 3000-t pörög pedig igazából 10000-nél érézné jól magát,vagy nem vált fel és egyes -vagy kettesbe üvöltő mottorral végig megy a városon.Ezért utcai körülmények között érdekes módon a GS sportosabbnak érződik.Jó erős motor,ritkán kell visszaváltani csak azért,mert gyengülne.Na én ezekért szeretem,a váz gyengesége így már nem zavar annyira.És,ha Te ezt nem érzékeled,csak örülj neki,ennél többet erről nem tudok mondani.Széles utat.
Kipróbáltam a GS-t autópályán, hááát 269km egyfolytában már sok volt. 18:00 kor indultam Hajduhadházról, és már jó sötét volt amikor hazaértem. Ráadásul tegnap volt baleset az M3-ason és Szihalomnál letessékeltek az autópályáról, Füzesabony után mentem vissza.
Órája szerint 130-140 közt mentem ami GPS szerint 119-129.
A végsebesség 160 (8000rpm) ami 147Km/h GPS szerint. /folytott motor 25Kw/
Ki kell vetessem a folytást, nem is a végsebesség miatt, mivel a 110-120 teljesen jó, hanem a plusz lóerők miatt, egy előzés esetén pl.
A legkényelmesebb bike az a goldwing.Minden más csak parasztvakítás.
Igazán kanyarvadászatra egy izmosabb naked az igazi.Persze lehet gixxerrel is de az nem arra van kitalálva.
Annak a pályán van a helye meg az odavezető úton.
Esetleg a meki előtt pózolva.
Kicsit belegabalyodtam.Szóval az eredeti:
"Az még egy olyan értékhatár, amit ha ellopnak se maradok évekig motor nélkül...pláne nem sokkal "rosszabb" motor nélkül, mint amihez hozzászoktam így."
És amit mondani akartam:
"...motor nélkül...pláne nem sokkal "rosszabb" motorral kéne beérnem, mint amihez hozzászoktam előtte."
Tehát teszem azt elverek relatív sok pénzt (nekem sokat), mondjuk egy használt FJR-re, és azt ha ellopják akkor vagy az van, hogy böjt meg májkonzerv több mint 1 évig, vagy pedig egy sokkal "rosszabb" motort veszek pár hónap múlva, mint amihez szoktattam magam.
Egyik se hangzik jól. Mert vagy nem lenne motor, és lenne később egy "jó" motor, de addig semmi.. aztán azt megint ellophatják ugye bárhol. Vagy van egy rosszabb motorom mint az előd pár hónappal később, és keserű a szájízem ha ráülök. Egyik se jó.. szóval én így védem magam.
Yamaha? A fene tudja...azt mondják, hogy használt motornál nem a márka a legfontosabb, hanem az állapot. Vannak ismerőseim, akik pl. boldog használt Faser tulajdonosok. Nem is halottam panaszt róluk, de én inkább Suzuki/Hondát választanék...egyetlen kivétel van, a Yamaha R6!
Lejutni ha nem pályázol akkor 2. nap végére oda lehet érni Törökország nyugati csücskébe. Ekkor 3. nap lehet isztambulozni (nagyon zura egy több mint 10 milliós városban közlekedni.. akkora területre mint nógrád megye.. csak hosszabb, mert más az alakja)
Vissza szintén 2 napba belefér, ott pedig nem költség 2-3 napot eltölteni ha nem mész többszáz kilométereket, mondjuk a márványtenger partján, vagy a fekete tengerén.
A benzin már 500 fölött van literenként, viszont a kaja, meg a szolgáltatások olcsók.
Hát én láttam Palit szenvedni a gixxeren. 900 km volt a napi csúcsunk, de többször mentünk 750 fölötti napi távokat is.
Nekem soha semmim nem fájt a nap végére, maximum elzsibbadt a seggem, de fél óra alatt az is helyre jött. Neki meg a csuklója nem komálta az egészet.
Túrakormánnyal valószínűleg semmi gond nem lenne. De így... nincs sztem olyan kondíciójú ember aki napi 10 órát képes magát törzsből tartani egy gixxeren, csutkakormánnyal, pedig ugye az a helyes testtartás, (minden motoron az a helyes..) a kormányra terhelni nem kéne.. csak hát ugye máshogy nem lehetne bírni
Fél milla fölött én nem szeretnék motorvásárlásra költeni, amíg nem áll itthon hegyekben a pénz. Az még egy olyan értékhatár, amit ha ellopnak se maradok évekig motor nélkül...pláne nem sokkal "rosszabb" motor nélkül, mint amihez hozzászoktam így.
Szóval ami úgy mindenféle észérv(em)nek megfelelő lenne az a TRX 850. Gyakorlatilag egy TDM, alacsonyabb súlyponttal, agilisabb viselkedéssel. A csutka kormány ha gond, lecserélve. Elnyűhetetlen blokkja van. Egyedül egy dolog aggaszt az a váz, nem tudom hogy mennyire engedi a dobozolást (Oldaldobozokra gondolok leginkább)
Szóval ha most kéne motort vennem, és nem veteránt (vagy majdnem veteránt) akkor TRX-t vennék.
Bizony ezek a láthatatlan költségek...
Viszont ez a Buszporusz is érdekes! Ha külföldre mennék, az egyik legszívesebb nekem Törökorszég!
Ez durván milyen időben és költségekben jön össze? (persze ott egy nyugodt pihenő napot eltöltve)
hát ez az !
és nem sírásképpen, de nem véletlenül hívom a Drágámat Drágámnak
3 éve remegve figyelem a svájci píízt mint egy idgbajos bróker
még kb. mindig annyi az össztartozásom mint az új ára ! ÜGYES !
És te mint kanyarvadász milyen motorra váltanál?
Érdekelne, mert ha én cserélek, akkor több mint biztos hogy GSXR-re. Azt mondják ez a legkényelmesebb bike, bár kíváncsi lennék mennyit lehet vele menni naponta?
Azért annál valamivel hamarabb szeretném. Meg amit ki is felejtettem a költségekből. Ez 1 szerviz induláskor, egy útközben, egy itthon. És ha nem gs szintű motorral van teljesítve akkor 1 szett gumi, fékbetét, és jó fél láncszett is. Szóval a gumi az még 60, a 3 szerviz is legalább 60, fékbetét a hegyekben meg szinte biztos hogy elfogy útközben az is 20+, fél láncszett az 20. Ez 140ezer forint szervizköltség alsó hangon, váratlan kiadások nélkül.
Én csak kicsit mentem többet szlovákiai túrámon a napi 430-nál, és tényleg kimerítő, főleg ha új helyeken jársz...erőd sincs feldolgozni az új élményeket.
jah, és én a nagy balkáni kört, beleértve Isztambult is 2009ben 80ezer forintból abszolváltam. Ehhez persze az is kellett hogy 230 volt az euro, és 1 euro/liter a benzin a legtöbb helyen.
Akkor maradjunk annyiban hogy ha jómódú nyugdíjasok leszünk, akkor az egy közös csatakiáltással az ágytálat a sarokba dobjuk és megtépjük a GS szarvát!
Tehát ez egy motorkerékpár,ilyen vázzal.Farkas ráül,indul.Jön egy hupli és a blokk a vázzal együtt leér a földre és szikrázik,aztán épp ellenkezőleg:a váz blokkostul tankostul megemelkedik,a tank már a Farkas szemmagasságába kerül zavarva őt a kilátásban.Már majdnem neki megy a fának,de mivel nincs több hupli ,a váz szépen megnyugszik,és a motor szépen halad tovább.Aztán a Farkas gyorsabban megy a kelleténél egy fekvőrendörre,amitől a váz úgy csavarodik,hogy a két kereket x-be teszi,és nincs párhuzamos futás.Az x olyan erős,hogy leér a blokk és a kipufogó is,és az x miatt a Farkas nem tud be venni egy kanyart, és ezért majdnem neki megy ismét egy fának.Aztán tükörsima út következik ,és a váz visszanyeri eredeti alakját. Megszűnik az X,a kerekek megint szépen párhuzamosan futnak.A Farkas most úgy érzi,hogy tökéletes a motorja,pedig az előbb majdnem perecelt.
Valami ilyesmi történik egy igazi motoron is,amikor rugalmas a váz.Egy váznál az az elvárás,hogy nagyon merev legyen.
Persze nem ennyire jönnek ki a problémák egy igazi motoron,csak sokkal kisebb mértékben,de az már éppen elég,ahhoz,hogy azt érezzük:a motor nem elég stabil,valójában labilis.Vagy egyszer úgy érzed,hogy stabil,aztán hirtelen azt,hogy mégsem.
És,ha egy váz gyenge,akkor igazából nem sokat segít sajnos már a helyzeten a nagyon jó teleszkóp,vagy nagyon jó gumi sem.Ha felülsz egy modern motorra,akkor drámai különbséget fogsz tapasztalni a GS-hez képest ebben a tekintetben.De ettől még szerethető a mi kis GS-ünk,és én is azt mondom,hogy nem szabad ebbe ennyire belebonyolódni,szeretni kell és kész.
Most mindjárt veszek neki egy jó Milka-t vagy valami mást: mondjuk egy ütősebb italt.