Na igen, aszfaltteknő. Itt a városban szinte kihaltak a speedesek, mert a villamospálya felújítás miatt mindent felástak-egyirányúsítottak-lesódereztek-keresztbevágtak. És az amúgy is kritikán aluli utakat a munkagépek tovább rontották. Én is sajnálom a GS-t előszedni a városi forgalomba, de ebben a melegben nem buszozom.
Attól függ a koppanás hogy milyen fékerőnél jön.
9:15 nél nem látszik de egy akkora süllyedt aszfaltteknőbe sikerült elég emberes sebességgel mennem hogy összeszartam magam.
Ép tekertem egy emberest a gixxeressrác után de nem vettem észre.
Ha ott nem erősebb rugó és olaj van akkor tuti akkorát esek pofára mint az ólajtó.
Gyakorlatilag a pakkal együtt a levegőben voltam a motr meg külön.
Mit mondjak összef...tam magam picit.
Lehet tudással és motorzós döntögetős tapasztalattal simán átlebegni egy ilyen felett.Én megmondom hogy gyenge vagyok kanyargásban még így a technikát szeretem a lehetőségekhez mérten legjobban kihasználni.
Iiiiigen, én is így gondolom...csak én érzem magam bénának, hogy nem "crossozok", hanem közlekedem a városban, hisz azért köztük sem hal meg mindenki, aki egy kicsit "bevállalósabb". Csak félek, hogy ha egyszer nincs szerencsém, akkor mi van. Rokinyugger, félláb? Félreértés ne essék, nem 20-szal szerencsétlenkedem, határozottan, egyenletesen tempózok a forgalommal, ha lehet, el is húzok, de csak ésszel.
A robisok nagy többsége most a dögmeleg miatt kocsiról száll át.És fingjuk nincs mekkorát lehet esni.Ezért bátrabbak.
Póló,rövidnaci strandpapucs és egy lidlis sisak és mennek mint akinek 3 élete van.
Naigen, kinek bizonygassunk és mit? (nőknek, a többi motorosnak? ugyanmár:-P) Én elég defenzíven vezetek, motorral szinte sosem sietek. Menjen csak cikázva-csikorogva a sok májer, majd felkenődnek a Kamazra /oszlopra / bunkóterepjáróra.
Nekem a 15W olajjal elől nagyon fincsi, még a progresszíven progresszíven gondolkoztam én is, de így sem koppan le sehol, pedig sok nekem a budapesti tereppálya/akadályverseny, Visegrádon sem éreztem kenődést, vagy pattogást, igaz öregesen döntögettem...
10w-vel és szar szimeringgel mentem csak előtte, na ott tényleg gáz volt, de mondom a bal telóm kuka volt éppen.
Szeretem na....:D
A héten 2 robogóst is majdnem a szemem láttára gázoltak el, mert mindenképpen el akartak lavírozni a kocsik között. Az, hogy nem tolom magam előre két oszlop busz és teherautó között, az szerintem nem lúzerség, csak arra számítok, hogy nem lát a tükörből, és ha épp akkor vált a lámpa, keresztülmegy rajtam, mint f...s a libán. Lehet, hogy besz@ri vagyok?
(...a sietségről: Szeged-Miskolc átlag túrásan, 3 kávézással kényelmesen 5 óra. Autópályán jöttem egyszer, 140-160km/h, 2 megállás, igaz, még nem volt M0-s, de 4,5 óra. Akkor sok időt nyertem, nem?)
Még egy észrevétel!
A GS elött egy 1989-es 638 TS Jawa-m volt!
Neked ezt nem kell bemutatni!
Azt nagyságrendekkel jobban be lehetett rakni minden kanyarba, mint a GS-t!
Fos MITAS gumival is!
Akkor melyiknek volt jobb a futóműve?
Nekem a gyári gumival halálfélelmem volt, azóta ez a 3. szett, már ezt is lejártam, de látványos különbséget érzek a gumik között. Kisebb féktáv, jobb kanyarsebesség, pontosabb ívek, esőben is jobb tapadás, és az sem mindegy, hogy 1 év (és 12000 km) után repedtre van öregedve, vagy 2 évet (és 20-25000 km-t) azért kibír. Én legalábbis ezt tapasztaltam, persze újabb 5-6 év múlva lehet, hogy másképp látom majd.
Akkor felvetődik egy másik kérdés bennem, hogy a picsába érzek a két féle gumi közt különbséget?
Az egyik a körforgalomban életveszélyes volt lépésben, a másikkal meg tempósan mehetek mindenhol csizmaorr karcolást okozva.Nekem az ér le előbb!
Nem hozza a jobbik gumim rám a fosást, mint az előző!És ez már megéri a pénzt nekem!
Nem kell ezt túlbonyolítani,de azért van ott különbség!
Szia Apatigris!
Én egy személlyel, kevés csomaggal használom a GS-t. Amikor megvettem, annyira hintázott és csúszott, hogy nagyon el voltam keseredve, hogy na, sikerült beleválasztanom. Aztán gumit cseréltem (ez egy másik történet, nekem tényleg megvolt a "lila köd"-effektus akkor...), és a futómű is meg lett keményítve, amennyire csak lehet. Nagyon sokat változott, nem érzem a hintázást, sokkal pontosabb a kanyarban, fékezéskor nem csúszik, nem ül össze az egész motor. Talán egy jó beállítással vagy némi trükközéssel használhatóbbá lehet tenni.
De én is gondolkodom egy másik futóművön (ha Dipshitnek igaza van és 30 körül kapnák, akkor kapna egyet 2-3 éven belül), nem a kanyarvadászat, hanem a biztonságérzet miatt. Persze, 30-40000 Ft nem kevés pénz, de egy másik, újabb motorra csak egy matrica kerül ennyibe...
Olvasom itt a futóműves hozzászólásokat..és mivel több vason is megfordulok a robogótól a 650-es drag- ig..az a szimpla véleményem ,hogy a motorosnak kell idomulnia a vashoz..és igenis szükséges a mértékletesség (elég egyszer hibázni) Ha nem ebből van a kenyered..és nem csapkodják a hátadat a szponzorok akkor fölösleges a határok feszegetése. Miért is kellene egy szimplán "fakocka" motorral ...kimondottan kanyarra,sebességre tenyésztett paripákkal vetélkedni? Szerintem sok kilométer után..és begyakorolt trükkök tudásával a tarsolyunkban sem lehetünk biztosak ,hogy a következő kanyaban hova szart az őzike...vagy egy görény melyik ívre eregette az olajat..mintegy játszásiból. Az pedig tény ,hogy a GS nem a pályára termett!
Pontosan így van.Igazából nem szabad összehasonlítani a maiakkal.Én mint veterán motort tartom számon,és így nem is várok el tőle túl sokat.De azért tényszerűen is érdemes szembenézni a tulajdonságaival,hibáival.Mindenesetre egy igazi túlélő,amelyik magáért beszél.A finnyás amerikai piacon is megállta a helyét,és vették az új GS-ket egészen a közelmúltig,amíg csak lehetett.Azért ez több mint elgondolkoztató.
Ez a GS úgy látszik egy olyan koktél mint a legendás "véres marcsa":hiába nem trendi a recept,mégis rabul ejt.
Én mint egy anyatigris védem a GS-t/ férfi létemre /,már csak azért is,mert annyira szerethető a többi tulajdonsága miatt,de azt kell mondanom,hogy sajnos a mai elvárásokkal köszönő viszonyban sincs ez a futomű,sokszor veszélyessé válhat,ahogy viselkedik,és ennek kezelése még csak plusz tudást követel meg a motorostól.Ebben biztos vagyok.Ezért én néha már mosolygom azon,hogy ez "tanuló motor".Hidd el :egy nem ringó-bingó futóművel könnyebb befordulni,ami nem hajlik-nyeklik,hanem pont azt az utasítást hajtja végre,amit a vezető kigondolt.Ez a motor sokszor csak magátol csinál valamit,pedig eszedbe sem jutott volna olyat kérned tőle.Épp,hogy ezek korrigálása követel meg nagyobb motoros tudást.Maga a felépítmény és a súlyelosztás jó,továbbá nem nehéz,ezért lehet mégis jól motorozni vele,megengedi pl.,hogy jól bedöntsd,csak annak nem tud szegény megfelelni,hogy közben fix és stabil is maradjon.
Nem állítottam egy pillanatig sem, hogy nincs igazságalapja a gyenge futóműnek. Tényleg nem egy világbajnok, de az itt lévők 99%-ának még ez is bőven sok, ezt sem tudják közel sem kihasználni, ezért írtam, amit írtam. Lehet mondogatni, hogy az SV jobb, a Gixxer jobb és fel lehet menni egészen a MotoGP futóművek szintjéig, de azért egy kanyargós szakaszon elég sokak mellé oda mernék állni ezzel a "szar" futóművel is!
A közlekedési tapasztalat sem elég teljes mértékben. Ahhoz hogy magasabb szintekre lépjünk a kilométerek előrehaladtával, egészen a jogosítvány megszerzésétől számítva, több oldalról kell egyszerre fejleszteni a tudásunkat és az ismereteinket.
Precíz motorozáshoz ismerni kell a motor és tartozékai műszaki határait és viselkedését, a járműfizika idevágó részét, ehhez legjobb a szakirodalmat olvasni, ahol szemléltető ábrák vannak szinte az összes szituációhoz. De még ez sem elég szerintem a biztonságos, gyors magas szintű motorozáshoz.
Nagyfokú önuralomra van szükség, ami sokszor azzal jár hogy az ösztönös cselekedeteinken kell úrrá lennünk (elég megnézni ezer meg egy videót az elszélesített kanyarvételekről, 99 százalékban ezért van). Hiába diktálná sok esetben az ösztönünk, hogy markoljunk a fékbe, mert az esetek többségében -például veszély elhárítás, vagy elrontott kanyarvétel- sokkal jobb taktika a kikerülés és a motor mélyebbre döntése (80centi-1 méter mindenütt akad ahol el lehet férni a motorral, és döntési tartalék is van az esetek túlnyomó többségében). Bármilyen hülyén is hangzik.
Ami a legfontosabb, ezeket az életben is tudni kell alkalmazni, és sokszor igen csak nehéz megerőszakolni saját magunk, hogy azt csináljuk ami tényleg helyes és ne az ösztönök vezéreljenek. Tucatszor csináltam már én is balfaszságot, amit aztán nem a tudásomnak hanem a szerencsémnek köszönhetek, hogy megúsztam, de a tudatos, folyamatosan jobban akarok motorozni szemlélet hatására ma már nem követek el. Ha pedig bajba kerülök, akkor el tudom hárítani a veszélyt (igaz, közben mindig mormolnom kell, hogy nem nem nem fékezünk, a szakirodalomra hallgatunk, és nem nézzük azt a szalagkorlátot mert nekimegyünk, inkább nézzük a menekülési utat) Nehéz, fárasztó, ellenben igen élvezetes motorozást biztosít ha mindezt betartjuk.
A jobbaktól kérdezni, tanulni,ellesni, megkérni a segítségüket hogy figyeljenek az esetleges hiányosságainkra pedig nem szégyen, hanem érdem.
Ha minden megvan elméletben, utána már csak magunkban kell bízni, és az utcai motorosok túlnyomó többségét kenterbe verhetjük.
Kedves TattooedAngel!
Ha valaki,akkor én igazán becsülöm a GS-t.Egy drog,ami függővé tesz.
Valentino Rossi,a Doktor is észlelné a problémákat,pedig ő aztán tud motorozni,és elég lenne neki közúton próbálni.Szerintem a zavaró futómű probléma létezik függetlenül attól,hogy ki vezeti.
Ez meg a másik! Nagyon igazad van, sok 10e km-t kell menni az ember fiának/lányának...őőő ...akarom mondani lányának/fiának hogy igazán ráérezzen. Az még nem elég ha ügyes valaki, bizony a tapasztalat sokat számít!
A lánc már megvan, a lánckerekekért holnap megyek.
Már leszedtem a deknit és láttam hogy zéger gyűrűs a rögzítés.
A láncot legyaláztam flexel, és kicsit letisztítottam a lengővillát és a láncvédőt petróleummal.
A gyűrűt adják az új lánckerékhez, mert pl. ez már kicsit lötyög?
Azt hittem azért komolyabban van rögzítve az első kerék...
9:15 nél nem látszik de egy akkora süllyedt aszfaltteknőbe sikerült elég emberes sebességgel mennem hogy összeszartam magam.
Ép tekertem egy emberest a gixxeressrác után de nem vettem észre.
Ha ott nem erősebb rugó és olaj van akkor tuti akkorát esek pofára mint az ólajtó.
Gyakorlatilag a pakkal együtt a levegőben voltam a motr meg külön.
Mit mondjak összef...tam magam picit.
Lehet tudással és motorzós döntögetős tapasztalattal simán átlebegni egy ilyen felett.Én megmondom hogy gyenge vagyok kanyargásban még így a technikát szeretem a lehetőségekhez mérten legjobban kihasználni.
Póló,rövidnaci strandpapucs és egy lidlis sisak és mennek mint akinek 3 élete van.
10w-vel és szar szimeringgel mentem csak előtte, na ott tényleg gáz volt, de mondom a bal telóm kuka volt éppen.
Szeretem na....:D
(...a sietségről: Szeged-Miskolc átlag túrásan, 3 kávézással kényelmesen 5 óra. Autópályán jöttem egyszer, 140-160km/h, 2 megállás, igaz, még nem volt M0-s, de 4,5 óra. Akkor sok időt nyertem, nem?)
Én mondjuk rakattam bele progresszív rugót, amitől keményebb lett és kicsit kezelhetőbb.
Ezzel meg élmény a motorozás!
A GS elött egy 1989-es 638 TS Jawa-m volt!
Neked ezt nem kell bemutatni!
Azt nagyságrendekkel jobban be lehetett rakni minden kanyarba, mint a GS-t!
Fos MITAS gumival is!
Akkor melyiknek volt jobb a futóműve?
Az egyik a körforgalomban életveszélyes volt lépésben, a másikkal meg tempósan mehetek mindenhol csizmaorr karcolást okozva.Nekem az ér le előbb!
Nem hozza a jobbik gumim rám a fosást, mint az előző!És ez már megéri a pénzt nekem!
Nem kell ezt túlbonyolítani,de azért van ott különbség!
Én egy személlyel, kevés csomaggal használom a GS-t. Amikor megvettem, annyira hintázott és csúszott, hogy nagyon el voltam keseredve, hogy na, sikerült beleválasztanom. Aztán gumit cseréltem (ez egy másik történet, nekem tényleg megvolt a "lila köd"-effektus akkor...), és a futómű is meg lett keményítve, amennyire csak lehet. Nagyon sokat változott, nem érzem a hintázást, sokkal pontosabb a kanyarban, fékezéskor nem csúszik, nem ül össze az egész motor. Talán egy jó beállítással vagy némi trükközéssel használhatóbbá lehet tenni.
De én is gondolkodom egy másik futóművön (ha Dipshitnek igaza van és 30 körül kapnák, akkor kapna egyet 2-3 éven belül), nem a kanyarvadászat, hanem a biztonságérzet miatt. Persze, 30-40000 Ft nem kevés pénz, de egy másik, újabb motorra csak egy matrica kerül ennyibe...
Ő pedig jól nyomja! :)
http://youtu.be/8lvl9XITbCE
Ez a GS úgy látszik egy olyan koktél mint a legendás "véres marcsa":hiába nem trendi a recept,mégis rabul ejt.
Precíz motorozáshoz ismerni kell a motor és tartozékai műszaki határait és viselkedését, a járműfizika idevágó részét, ehhez legjobb a szakirodalmat olvasni, ahol szemléltető ábrák vannak szinte az összes szituációhoz. De még ez sem elég szerintem a biztonságos, gyors magas szintű motorozáshoz.
Nagyfokú önuralomra van szükség, ami sokszor azzal jár hogy az ösztönös cselekedeteinken kell úrrá lennünk (elég megnézni ezer meg egy videót az elszélesített kanyarvételekről, 99 százalékban ezért van). Hiába diktálná sok esetben az ösztönünk, hogy markoljunk a fékbe, mert az esetek többségében -például veszély elhárítás, vagy elrontott kanyarvétel- sokkal jobb taktika a kikerülés és a motor mélyebbre döntése (80centi-1 méter mindenütt akad ahol el lehet férni a motorral, és döntési tartalék is van az esetek túlnyomó többségében). Bármilyen hülyén is hangzik.
Ami a legfontosabb, ezeket az életben is tudni kell alkalmazni, és sokszor igen csak nehéz megerőszakolni saját magunk, hogy azt csináljuk ami tényleg helyes és ne az ösztönök vezéreljenek. Tucatszor csináltam már én is balfaszságot, amit aztán nem a tudásomnak hanem a szerencsémnek köszönhetek, hogy megúsztam, de a tudatos, folyamatosan jobban akarok motorozni szemlélet hatására ma már nem követek el. Ha pedig bajba kerülök, akkor el tudom hárítani a veszélyt (igaz, közben mindig mormolnom kell, hogy nem nem nem fékezünk, a szakirodalomra hallgatunk, és nem nézzük azt a szalagkorlátot mert nekimegyünk, inkább nézzük a menekülési utat) Nehéz, fárasztó, ellenben igen élvezetes motorozást biztosít ha mindezt betartjuk.
A jobbaktól kérdezni, tanulni,ellesni, megkérni a segítségüket hogy figyeljenek az esetleges hiányosságainkra pedig nem szégyen, hanem érdem.
Ha minden megvan elméletben, utána már csak magunkban kell bízni, és az utcai motorosok túlnyomó többségét kenterbe verhetjük.
Szerintem ez a kulcsa az egésznek
Ha valaki,akkor én igazán becsülöm a GS-t.Egy drog,ami függővé tesz.
Valentino Rossi,a Doktor is észlelné a problémákat,pedig ő aztán tud motorozni,és elég lenne neki közúton próbálni.Szerintem a zavaró futómű probléma létezik függetlenül attól,hogy ki vezeti.
Már leszedtem a deknit és láttam hogy zéger gyűrűs a rögzítés.
A láncot legyaláztam flexel, és kicsit letisztítottam a lengővillát és a láncvédőt petróleummal.
A gyűrűt adják az új lánckerékhez, mert pl. ez már kicsit lötyög?
Azt hittem azért komolyabban van rögzítve az első kerék...