De,ha már régi,akkor Honda VFR750,na az igen,az messze megelőzte a korát,és nagyon jó áron beszerezhető.Volt szerencsém menni vele,könnyebb kezelni,mint a mi GS-ünket,hiába a nagy súly.
Még had említsem meg modern válaszként a régi nagytestűeknek a Triumph Speed tripplet.Itt minden brutális,amit elvárunk ettől a kategóriától,de mellé majdnem bicikli.Ugyanakkor,mintha rálenne hegesztve az úttestre.Ez olyan mérvű különbség a régi iskola problémáival szemben,ami miatt én már nem próbálozok régi nagytestűvel,különösen,hogy sokat motorozom városban.
Szerintem a motorgyártásban talán a legnagyobb fejlődés ott történt,hogy a nagytestű motorok sokkal jobban irányíthatóak,illetve hogy már nem olyan nehezek és mégis nagyon stabilak.Ezért régi motorok közül nem vennék nagy testűt,csak kisebbet,mert én is szeretem a veterán motorokat.De kinek mi tetszik.
A legnehezebb motor amivel dolgom volt, az a patakozást elszenvedett DL 1000. Állítgattuk párszor, meg egy laza másfél percig a bal térdemen támaszkodott az egész motor, hogy a patakba ne boruljon bele, míg feltápászkodik a kolléga a túloldalon. Az is 240 kg szárazon, plusz volt benne még legalább 17 liter benzin, meg a csomagok.. úgyhogy van elképzelésem a nagy tömegről
@Csaba600
A helyzet az, hogy igazából tologatni szar és csak elsőre tűnnek ezek irányíthatalannak.
Felültem az XJ900-ra és majdnem arcon haraptam magam, valami hihetetlen bálna-tona-tehén... szar a fék, eszi s eggét, nehéz...
Aztán elvittem egy laza körre, majd másnak vizsgázni és valahogy kezedett tetszeni, hogy nem határozott a gép, nem kis pilincka, visszafelé meg már fülig ért a szám, előzgettem a sort és élveztem.
Nem a motor volt nekem nagy, hanem én álltam hozzá rosszul. Bocsi, de a Jawa-t és az MZ-t én is simán rángattam és ez a kis GS, meg olyan, mint egy dagadt Simson, de az igazán nagy motoroktól mást kell várni. Mondjuk földútra rá nem mennék, mint kiderült ő se, jobb a béke. :D
Hmm... Lehet hogy a 95kilómnak köze van hozzá,de simán lavirozok a sorok között.Természetesem az első csúcsforgalom kicsit stresszes volt vele,de gyorsan összeszoktunk
Csak evés után derül ki milyen a puding. Nyilván ha arra kerülne a sor, letenném a motor árát, elvinném 30-50 kilométeres körre, ha nem tetszene akkora meg otthagynék egy 5ezrest a motorozásért cserébe az eladónál.
Csatlakoznék Krissalhoz.Ez baromi nehéz és valószínűleg irányíthatatlan.Abból gondolom,hogy hasonló évjáratú GS500 volt az első nyugati motorom,de a 4 hengeres /még a 90-es évek elején/.Egész életemben nyugati motorról álmodtam addig,aztán jött a hideg zuhany.Már ez is állati nehéz volt,pedig nem 750-es,mintha egy tölgyfára ültem volna,ami leginkább csak előre akar menni,kormányozni nem lehet,legfeljebb dönteni.Úgyhogy szigorú sorban állás lett a vége a budapesti csúcsforgalomban.Sorok között,vagy szlalomozni elképzelhetetlen volt vele.Állásból kifordulni felért egy edzőteremmel.Nálam legendásan egy útja volt:még pedig a Mozaik utcai vizsgaállomás,ill. onnan még haza.Aztán gyorsan eladtam.Ezek után visszaültem csepptankos 250Jawara és még tizenöt évet elmotoroztam rajta nagy boldogan.Ekkor jöttem rá,hogy nem mind arany,ami fénylik.A négyhengeres Gs500 inkább egyenes autópályára jó,de oda sem biztos,mert 110-nél már gondolkodik.
Ilyen alapon simán el lehet jutni odáig, hogy nagybandit 2 misiért, mert ott aztán van minden, és csak másfél milla a különbség.
Am meg ne felejtsd el, nem mindegy merről haladunk a létrán. Ez a motor nem tud kevesebbet mint a jelenlegi, sőt. A jelenlegivel is marha jól elvagyok, úgyhogy ha nem leharcolt a portéka, azzal is ellenék, legalább ilyen boldogan.
Jah, 250 körül van alulról, menetkészen.
Ekkora döggel biztos nem tévednék annyira gázos terepszituációkba. Ellenben ha valami bokorugrót vennék, biztos, hogy merő szívás lenne minden túra a "még átmegy" jellegű döntések miatt.
Am meg egy rendes, bontott futomű 17es első hátsó kerékkel, rendes fékkel 150ezerből biztos megállna, akkor meg már nem lenne olyan izmolós, mégis egy egész klasszikus géppel lehetne mozogni
Csak pont a lényeget nem tudja, tonnás, mint egy bálna, na ezzel menj egy patakmederben :D
Ez olyan, mint az XJ, csak láncos... az spec 240kg...ez is lehet annyi...
Keskeny a kereke. 18-as és sztem még kicsit keskenyebb is van rajta, mint ami rámehetne. 4.10-18-as gumival hátul már nem is mutatna túl hülyén. Fékre, futóműre ugyan az mint az enyém, csak itt kétoldali bólintásgátló van. Biztos hintázik, meg ima rásegítéses a fék, de fejleszthető legalább.
Nem sok köze van, ez már akkora, hogy rég nem súlyból vezeted...
Sokat számít a tanpálya na, egyébként mondjuk üvegezni nem akarnék még a tieddel :D
A helyzet az, hogy igazából tologatni szar és csak elsőre tűnnek ezek irányíthatalannak.
Felültem az XJ900-ra és majdnem arcon haraptam magam, valami hihetetlen bálna-tona-tehén... szar a fék, eszi s eggét, nehéz...
Aztán elvittem egy laza körre, majd másnak vizsgázni és valahogy kezedett tetszeni, hogy nem határozott a gép, nem kis pilincka, visszafelé meg már fülig ért a szám, előzgettem a sort és élveztem.
Nem a motor volt nekem nagy, hanem én álltam hozzá rosszul. Bocsi, de a Jawa-t és az MZ-t én is simán rángattam és ez a kis GS, meg olyan, mint egy dagadt Simson, de az igazán nagy motoroktól mást kell várni. Mondjuk földútra rá nem mennék, mint kiderült ő se, jobb a béke. :D
Te meg faszért tologatod, azért van benne z a motor, vagy mi fasz
Nem egységesek a fékek tekintetében, de tényleg meglepően sok a brembós
Am meg ne felejtsd el, nem mindegy merről haladunk a létrán. Ez a motor nem tud kevesebbet mint a jelenlegi, sőt. A jelenlegivel is marha jól elvagyok, úgyhogy ha nem leharcolt a portéka, azzal is ellenék, legalább ilyen boldogan.
Nálam fontosabb mint 2 kiló.
Ekkora döggel biztos nem tévednék annyira gázos terepszituációkba. Ellenben ha valami bokorugrót vennék, biztos, hogy merő szívás lenne minden túra a "még átmegy" jellegű döntések miatt.
Am meg egy rendes, bontott futomű 17es első hátsó kerékkel, rendes fékkel 150ezerből biztos megállna, akkor meg már nem lenne olyan izmolós, mégis egy egész klasszikus géppel lehetne mozogni
Nem sokáig de gondolkodnék.Duzzogva.
Ez olyan, mint az XJ, csak láncos... az spec 240kg...ez is lehet annyi...