A Bécsi úti Shell kút egyszer már leszerepelt egy nagy kúttesztben. Ugrik a hülyegyerek az autódhoz, arcán kaján vigyorral: "Segíthetek?", ami nagyjából azt jelenti: ne merd egyedül megtankolni az autód, mert nekem kell, némi hálapénzért cserébe. Közben persze úgy néz ki az ipse, hogy egy darab karalábét se bíznál rá öt percre.
Ha nagyon muszáj volt, ott tankoltam, míg arrafelé laktam. A "kösz, én megcsinálom" odavetése után minden mozdulatukat figyelni kellett, mert mindenben fogást kerestek rajtad.
Ez amolyan háború, ez itt Pannónia.
A "Gizdaréti" MOL amúgy is roppant drága..és ha már itt lakom mellette akkor is jobban megéri kigurulni a Dósdi mol-ra...teli tanknál (autó) már éves szinten jelentős megtakarítás. (havonta 4-5 teli tankot pöfögök el..és a spór-ba beleszámoltam az oda-vissza költségeket-is) A GS-be viszont lehetőség szerint kizárolag omw nyálat tankolok...abból is a 95 drágábbik változatát. (valamiért sokkal precízebbnek érzem a működését. Tempótól függően 3,5-5 liter között kajál.
Szerintem a te eseted annyiban különbözik az enyémtől, hogy aki jelen gazdasági helyzetben motorozni akar annak hamarabb lesz 300 körüli pénze motorvásárlásra (legyen az a motor bármilyen), mint 700ezre. Szerintem pont az a vásárlóréteg szűnt meg, akiket amúgy meg tudnál célozni. Ma csak nagyon olcsó (nem relatív, abszolút), és vadonat új motorokat lehet eladni.
Legalábbis én ezt tapasztaltam. Túrázás közben is kétféle motorossal találkoztam idén, az egyiknek meki parkolós szemmel ótvar szar motorja van, viszont túrázik vele havi rendszerességgel, a másik réteg pedig az 1-2 éves gépekkel rendelkező, válságot alig érzékelő, vagy még azon nyerő motorosok köre.
"SV valóban van fenn, de elmesélem neked, hogy az elmúlt 3-4 hónapban, megnéztem vagy 3-4 darabot, ami olcsó volt és olyan is, vagy kiderült, hogy a hitel gáz, vagy annyi volt, de rögtön, gumik 50-60 ezer, láncszet 30 ezer, fékek 15 ezer, olaj/szűrők, 20..."
Azt hiszem, az eladók zöme rájött arra, hogy nullás gépet összességében kevesebbért lehet eladni, mintha olcsóbban, de végét járó kopóalkatrészekkel kínálnák a portékát.
Ad1, soha nem hiszi el a vevő, hogy ami ki lett cserélve az valóban ki is van cserélve, ad2 kételkedik abban, hogy a cserélt darab tényleg minőségi, ad3 lehet hogy nem jön be neki az adott gumi fékbetét, vagy akármi és azt mondja, hogy őt ez nem érdekli, nem fizeti ki az árát..
Legközelebb ha meghirdetem a GS-t, nem leszek olyan naiv, mint most tél végén tavasszal, hogy vadonat új gumikon (bár most vettem vatta új hátsót ), gyakorlatilag alig futott olajjal, fékkel, láncszettel akarom eladni. Kutyát nem érdekli ez, csak az hogy ennyi pénzért már 93-97 körüli GS 500 is kapható, azzal meg nem számol, hogy amiket itt felsoroltam azok több mint 100ezer forintba kerülnek, és szinte biztos, hogy az ugyan ilyen áron kínált, de fiatalabb GS500ra rá is kéne költeni.
Úgyhogy legközelebb igazi szezonvégi állapotban, 250 körül fogom meghirdetni, annyiért meg elviszi bárki, mert esztétikailag rendben van.
Szerintem ezeket újonnan is elég olcsón be tudod szerezni, nem biztos, hogy megéri a fáradságot és a rizikót egy-egy használt darab. A spiráloknak lehet vagy 3ezer forint darabja..
Az Auchan kút nekem is tetszik. Barátnőmmel tankoltunk ott párszor az autójába, de csak ha pont arra volt dolgunk, különben nekem olyan messze van, hogy kétszer elpöfögöm a megspórolt dellát, mire oda-visszaérek. Jó, hogy a hagyományos kutakkal ellentétben nem ugrik oda a hülyegyerek, hogy megtankolja az autómat (ne merjen hozzáérni), hanem legalább addig önkiszolgáló.
Ez így van, kivéve az OMW, meg talán az Agip (a második nem biztos, de tudom hogy kettő van). De onnantól hogy megvették szerintem akármilyen adalékot rakhatnak bele, így különbözhetnek egymástól.
Nem teljesen.Mindenki ugyanattól veszi.Csak nem mindegy ki üzemelteti.Magánkutak belenyúlhatnak és pancsolhatják.És ezek lehetnek nagynevű cégéek magánpartnerei is.
De például a madaras teszkóban a kukutyában üldögélő pénztárosnéni meg a félóránként ránéző biztonsági őr nem hiszem hogy nekiállna kiszedni a tankerból és felvizezni.
Abból mi igaz, hogy a magyarországi kutak a Mol-tól veszik az üzemanyagot? (vagy legalábbis nagy részük) Mert akkor tökmindegy, mindenhol ugyanaz a benya van.
Röhögni fogsz de az enyémet adom jelenleg 7 kilóért.Úgy hogy a gumikban és a fékben van még legalább 15e az olajat vasárnap cseréltem le a láncban nincs 2500 km did lánc a gumik meg pr2-esek.És szerinted vette valaki a fáradságot hogy rám telefonáljon csak megnézni?
Nem,senki.Egyszerűbb egy olcsó hulladékot megsasolni mint egy ténylegesen leinformálható költségmentes gépet nézni hangyányival drágábban.
Sosem értettem.
Bocsi, de a HAHU egy szar és itthon egy csomó minden irreálisan van túlárazva.
Nem bántom a GS-t, imádom és sokáig lesz a szerelmem, de.... annyira egyszerű és annyira primitív, hogy a 5-600 nagyon sok érte...
Az enyém csak 89-es és ütött kopott (eldobálta a tulaj kislány, de legalább lassan :D), viszont 40.000km volt benne és semmivel nem rosszabb, mint egy 2004-es, sőt ez még Japánban lett összerakva és az általad említett árnak még fele sem volt, regadóval, papírozással együtt, de meg sem merem mondani, mennyi volt, mert mindenki kiakad. Igaz Ebay-ről vettem, ami bátor volt :D
SV valóban van fenn, de elmesélem neked, hogy az elmúlt 3-4 hónapban, megnéztem vagy 3-4 darabot, ami olcsó volt és olyan is, vagy kiderült, hogy a hitel gáz, vagy annyi volt, de rögtön, gumik 50-60 ezer, láncszet 30 ezer, fékek 15 ezer, olaj/szűrők, 20...
Ki lehet kapni egy-kettőt, ami jó vétel, de az én számolásom szerint, akkor is duplája egy GS-nek... SZVSZ.
Én mindig a tesconál tankoltam és soha semmi bajom nem volt vele. Még akkor sem amikor tényleg tesco gazdagságosak voltak a kutak. De mivel van Ósün kút is nálunk, ráadásul az országban a legolcsóbb, a tesóshell-el meg elszaladt a ló, azóta a madaras tesóhoz járok.
Semmi bajom vele. 1.4 16V Ecotech F astra. Benzinből megevett 6,5 litert. Amióta van E85 az ósün kúton 50-50%ban tankolok. Mindenki mondta, hogy készüljek a 8l -es fogyasztásra, ehelyett 6,0-6,2l /100km.
Annyi gondom az SV árazásával, hogy erősebb, 74 paci körül van, jobb fékek, futómű, vízhűtés, szebb, van kiállása.. és mégis sok az ára...
A Gladius nekem is bejön, de az is csak egy szebb SV.
Ha át akarok majd ülni, .... valaha.... vagy veszek 800-900 körül egy szép SV-t, vagy 2-300-al többért egy GSR600-at. Egy biztos, haver XJ900-a sokkal stabilabb, nem kell nekem könnyű kis motor, simán lehet 200kg, alacsony súlypont, de ez a kib. szélérzékenység tegnap roppantul zavart és a kis szélterelőm, meg egy rakás....
Huhh szigorúan költség szerint egy 2004-körüli GS a Hahun 550-600 körül megy.Ennyiért már 2004-es inyektoros SV is van fenn.Tehát ha árakat nézzük gyakorlatilag ugyanannyiért lehet venni.
Fenntartása ha azt vesszük nekem a 2x3 liter olajjal 2x egy szűrővel és két gyertyával 30 rugó 12e Km re vetítve.
Fékbetét KB 15-16e.
Gumi talán 30e.
Benzinben ki lehet jönni 5,5-6 literrel GS tempójával. tehát ott sincs szignifikáns eltérés.
Csak tippelni tudok de ha jól tévedek gumi és fékbetét téren mutatkozhat egy KB 2 évenkénti 20-25e-res felár üzemeltetés téren.
Ez meg nem akkora tétel ami indokolna hogy mennyire drága üzemeltetni.
Sziasztok! Tud esetleg valaki bontottan vagy olcson alkatreszeket GS500-hoz? Sebessegmero es fordulatszammero kabelt, valamint fekpofakat keresek elsosorban, de a benzincsoveim is tul rovidek mar, azokat is jo lenne cserelni.
Az SV fenntartása sem olyan gáz, bár, ha V2, akkor nekem jobban tetszik a Gladius. OKé, ez szerintem egy kifejezetten nőies motor. Vagy a Ducatti, de abból is inkább a száraz kupplungos (tetszik a hangja ), az viszont csak 900-astól van, ahhoz meg még agyban fel kell nőnöm . Aki hitelre vett motort, annak problémás inkább a törlesztő miatt, az SV majdnem a duplájába kerül a GS-nek. Na de nyilván nem véletlenül (jelzem, imádom a GS-t).
Ha lehet nem tankolok, se Shell-nél, se MOL-nál.
Gazdagréti MOL, megállt az autó a 95-től, leengedtük és nem akart párologni, kb. gázolaj volt a fele... kivizsgáltattuk, nem találtak hibát, gratula! (persze maguknak vizsgálták, ennek már 10 éve, azóta ha lehet elkerülöm)
Shell, kurva drága, de kulturáltak a WC-k, cigit mindig náluk veszek, de ha lehet kihagyom, átlagosan eszik az autóm is tőle.
Hozzáteszem, hogy minden járművem írom, most már androidos alkalmazásba, jó tudni, ha hirtelen változik valami.
OMW a legjobb és a legdrágább, érzésre jobban megy, de nem eszik kevesebbet, nem gazdaságos.
Lukoil, olcsó, közepes, ez éri meg a legjobban. Átlagosan eszik.
Ha nagyon muszáj volt, ott tankoltam, míg arrafelé laktam. A "kösz, én megcsinálom" odavetése után minden mozdulatukat figyelni kellett, mert mindenben fogást kerestek rajtad.
Ez amolyan háború, ez itt Pannónia.
Legalábbis én ezt tapasztaltam. Túrázás közben is kétféle motorossal találkoztam idén, az egyiknek meki parkolós szemmel ótvar szar motorja van, viszont túrázik vele havi rendszerességgel, a másik réteg pedig az 1-2 éves gépekkel rendelkező, válságot alig érzékelő, vagy még azon nyerő motorosok köre.
Egyszerűen a középrétegnek nincs pénze
Azt hiszem, az eladók zöme rájött arra, hogy nullás gépet összességében kevesebbért lehet eladni, mintha olcsóbban, de végét járó kopóalkatrészekkel kínálnák a portékát.
Ad1, soha nem hiszi el a vevő, hogy ami ki lett cserélve az valóban ki is van cserélve, ad2 kételkedik abban, hogy a cserélt darab tényleg minőségi, ad3 lehet hogy nem jön be neki az adott gumi fékbetét, vagy akármi és azt mondja, hogy őt ez nem érdekli, nem fizeti ki az árát..
Legközelebb ha meghirdetem a GS-t, nem leszek olyan naiv, mint most tél végén tavasszal, hogy vadonat új gumikon (bár most vettem vatta új hátsót
Úgyhogy legközelebb igazi szezonvégi állapotban, 250 körül fogom meghirdetni, annyiért meg elviszi bárki, mert esztétikailag rendben van.
De még nem láttam gyorsabb sima kutast sem aki előbb odaér a tankolóhoz mint én.
De például a madaras teszkóban a kukutyában üldögélő pénztárosnéni meg a félóránként ránéző biztonsági őr nem hiszem hogy nekiállna kiszedni a tankerból és felvizezni.
Nem,senki.Egyszerűbb egy olcsó hulladékot megsasolni mint egy ténylegesen leinformálható költségmentes gépet nézni hangyányival drágábban.
Sosem értettem.
Nem bántom a GS-t, imádom és sokáig lesz a szerelmem, de.... annyira egyszerű és annyira primitív, hogy a 5-600 nagyon sok érte...
Az enyém csak 89-es és ütött kopott (eldobálta a tulaj kislány, de legalább lassan :D), viszont 40.000km volt benne és semmivel nem rosszabb, mint egy 2004-es, sőt ez még Japánban lett összerakva és az általad említett árnak még fele sem volt, regadóval, papírozással együtt, de meg sem merem mondani, mennyi volt, mert mindenki kiakad. Igaz Ebay-ről vettem, ami bátor volt :D
SV valóban van fenn, de elmesélem neked, hogy az elmúlt 3-4 hónapban, megnéztem vagy 3-4 darabot, ami olcsó volt és olyan is, vagy kiderült, hogy a hitel gáz, vagy annyi volt, de rögtön, gumik 50-60 ezer, láncszet 30 ezer, fékek 15 ezer, olaj/szűrők, 20...
Ki lehet kapni egy-kettőt, ami jó vétel, de az én számolásom szerint, akkor is duplája egy GS-nek... SZVSZ.
Semmi bajom vele. 1.4 16V Ecotech F astra. Benzinből megevett 6,5 litert. Amióta van E85 az ósün kúton 50-50%ban tankolok. Mindenki mondta, hogy készüljek a 8l -es fogyasztásra, ehelyett 6,0-6,2l /100km.
Így most 314ft /l -ért tankolok.
A Gladius nekem is bejön, de az is csak egy szebb SV.
Ha át akarok majd ülni, .... valaha.... vagy veszek 800-900 körül egy szép SV-t, vagy 2-300-al többért egy GSR600-at. Egy biztos, haver XJ900-a sokkal stabilabb, nem kell nekem könnyű kis motor, simán lehet 200kg, alacsony súlypont, de ez a kib. szélérzékenység tegnap roppantul zavart és a kis szélterelőm, meg egy rakás....
Fenntartása ha azt vesszük nekem a 2x3 liter olajjal 2x egy szűrővel és két gyertyával 30 rugó 12e Km re vetítve.
Fékbetét KB 15-16e.
Gumi talán 30e.
Benzinben ki lehet jönni 5,5-6 literrel GS tempójával. tehát ott sincs szignifikáns eltérés.
Csak tippelni tudok de ha jól tévedek gumi és fékbetét téren mutatkozhat egy KB 2 évenkénti 20-25e-res felár üzemeltetés téren.
Ez meg nem akkora tétel ami indokolna hogy mennyire drága üzemeltetni.
Gazdagréti MOL, megállt az autó a 95-től, leengedtük és nem akart párologni, kb. gázolaj volt a fele... kivizsgáltattuk, nem találtak hibát, gratula! (persze maguknak vizsgálták, ennek már 10 éve, azóta ha lehet elkerülöm)
Shell, kurva drága, de kulturáltak a WC-k, cigit mindig náluk veszek, de ha lehet kihagyom, átlagosan eszik az autóm is tőle.
Hozzáteszem, hogy minden járművem írom, most már androidos alkalmazásba, jó tudni, ha hirtelen változik valami.
OMW a legjobb és a legdrágább, érzésre jobban megy, de nem eszik kevesebbet, nem gazdaságos.
Lukoil, olcsó, közepes, ez éri meg a legjobban. Átlagosan eszik.