de az tény, hogy a honda azért állt le a cb 500-as gyártásával/forgalmazásával, mert nem felelt meg a károsanyag kibocsátása. A kawa ER5 hasonló cipőben járt. Arról viszont nem hallottam, hogy a Gs-t is ilyen probléma fenyegetné. Egyébként pedig úgy tudom, hogy az első magyarországi forgalombahelyezés időpontjában érvényes környezetvédelmi normáknak kell megfelelnie a motornak.
A múltkor a TV -ben fél füllel meg valami olyat hallottam, hogy még a festék vastagságot is fogják mérni a műszakin. (Vagy eredetvizsgán, nem tudom.) Na ennek meg mi köze van a közlekedés biztonsághoz, vagy az eredethez. Nem festhetem át az autómat, vagy mocimat? Elmennek ezek a jó k..va anyukájukba. Habár néhány mociról lehet, hogy 300 -nál leválik a festék.
A másik, amitől már előre félek, hogy kitalálják a zöld kártyát a mocira. (Remélem semmi nagyokos nem olvassa ezt.)
Ennyi baromság után simán el tudom képzelni és nem leszek meglepődve.
Akkor, úgy látom április elejétől (ekkor tesztelték Miskolcon az új rendszert, én meg műszakiztattam a lovamat) nem változott a gyorsaságban semmi. Vazze, ezek hálóba nyomnak valamit.
Akkor is babráltak a számítógéppel vagy másfél órát. Ketten meg szurkoltak.
De az is lehet, hogy a kamerák monitorait nézték és fogadásokat kötöttek, hogy mikor melyik ügyfélnél burul ki a bili. Csak nagy önerőmnek és lelki nyugalmamnak köszönhetik, meg mondogattam magaban: szú-szá, szú-szá...
jo kérdés a válasz nem tom.(csak feltevés)
egyébként a müszakin a "számitogépezés"volt a sok idő.
a legviccesebb az volt hogy egy gyerek hozott egy zsir uj burgmant
müszakiztatni és "véletlenül kérdezték a rendszámot".
a gyerekcsak nézett hogy most ki a hülye?
Biztos azt nézte meg, hogy az egy tengelyen lévő gumik mérete és típusa egyezik -e.
Az viszont igaz, hogy Május 1. -től már bármi lehet. Lehet, hogy már ezt is nézik? Arra viszont kíváncsi lennék, hogy egy mondjuk 26 éves japán belpiacos mocira megmondják milyen gumi kell. Mikor adott esetben semilyen infót nem lehet róla szerezni. Sokszor a BM nyilvántartás is az ügyfél által bediktált, vagy olyan kitalált adatokra támaszkodik amilyennel azt a gépet a büdös életbe nem gyártották. Amikor meg talál hozzá az ember egy gumiméretet akkor kiderül, hogy ilyen gumit 15 éve senki sem gyárt.
Na ilyenkor mi van?
Lehet, hogy szívás?
Mindegy, a GS -en nekem is /70 -es gyári méretű Metzellerek vannak, én csak azt mondom, hogy motorozás szemszögéből a /80 -as is jó. Műszakira ezek szerint már nem biztos....
na azt nem ismerem. (bácska.baranya.mobilio.pneu)
én eddig az endoroba vittem összeségében korrektek voltak.(csak drága mint mindegyik )
a szabot mint suzukis nem ismerem.de mint volt aprilliás
hááát...
a pécsi Marso-ba egész jo áron volt conti gumma én ott vettem pont....más: pécsi szervízekkel (motor) hogy állsz szoktad vinni s hova? Endurot meg a Motorsport Szabót ismerem eddig itt voltam...
volt olyan hogy bementem a ker.höz
(tavaly télen)és mondta hogy most nem ér rá foglalkozni a motor gumival
(forgalmazo volt)jöjjek vissza februárba.
hát nem menten
jo ár.
nekem nagyon sürgös volt és csak itt volt jo áron
nameg raktáron .
Itt pécsen csak tavaszra igérték hogy lenne?!
és az összes pécsi nagyker drágábbééé adta.
méghogy pesten drágább az élet kikérem magamnak
hát én nemis tudom.
nekem a müszakin a faszi felirta a gumik pontos méretét
hogy miért kellet neki azt nem tudom de az összes motor gumiméretét felirta.
én csak arra tudtam gondolni hogy az uj rendszer szerint (május 1 -töl)
ezt is lekérdezik a számitogépröl hogy megegyezik-e
a gyári elöirásokkal. (gyári az /70-es)
balatonra szoktunk még nyáron menni(eddig)
mert csak 1 éve van meg a motor igy nem volt alkalmam hosszu
turákra menni.DE MAJD IDÉN
meg tavaly nem volt igazán keret
még pár honap és ENYÉM a gép mert lejár a hitcso.
Belesül ott a bőr is meg minden más is. Tulajdonképpen attól függ milyen erővel nyomódik a tested az aszfalthoz, meg persze milyen sokáig. Szerintem ilyenkor csak a jóminőségű protektor tud megvédeni, feltéve ha azon részen csúszol ahol a protektor van. Volt szerencsém kipróbálni milyen 120 -al tenyerelni az aszfalton. No a bőrkesztyű hamar megadta magát és beleépült a tenyerembe. A bőrdzsekim bírta, csak nem volt benne válprotektor így az ütődést én nem bírtam. A szövetnadrág pedig ki sem szakadt. Tehát igazából szerintem mindegy, hogy bőr vagy cordura, csak az rendes mocis ruha legyen protektorokkal és ne egy egyszerű farmer meg póló. (Mondjuk létezik protektoros farmer is, meg lehet az egyszerű farmerra is felvenni protektort). Mindent persze nem lehet kivédeni, de igyekezni kell és próbálj minden lehetőséget kihasználni a saját védelmed érdekében. Én tanultam a hibámból, volt időm gondolkozni a kórházban.
Textilia belesül a húsba. Erről van sajna tapasztalatom. Mikor buktam, a farmargatyám anyagának egy része beleköltözött a sebbe a térdemen. A gatya persze rendesen hiányos lett.
Kb két hét alatt a seb magától kidobta a beépült szövetet.
Adalékként annyi, hogy a cordura kabátom (Dainese márkájú, vásárláskor drágállottam (120k ft), de megérte) a felső részeket teljesen megvédte, a vállán kicsit horzsolt lett, és kapott egy 5 ft-os méretű lyukat az alkari részre.
Az utoló gumicserémnél én sem azt fizettem ami ki van írva. Kerekített a srác, lefelé.
Miskolciaknak, vagy a környéken lakóknak (az egész ország egy nagy környék), ha még nem ismerik akkor csak ajánlani tudom a Fegyverneki Andrást Miskolc, Felsőmajlát Holló út 37. Tel.:06-46-419758.
Tud adni 20% kedvezmény a gumikra, pl mikor voltam azt mondta kb. 17 -ért tud Contit a Gs -re.
Nekem a két cserét és centírozást 2000 Ft. -ért csinálta. Közben meg néztük a MotoGp -t a Eurosporton meg dumcsiztunk egy jót.
Egyébként szerintem tök mindegy, hogy /70 vagy /80. A Gs nem egy kiélezett sportgép, meg nem tudsz nagyon vele 200 fölött dönteni, így szerintem hátul az átmérőben a plusz 13 mm, elől meg a 11 mm nem fogja olyan mértéken megváltoztatni a futómű geometriáját, hogy jelentősen érzékelhető legyen.
Legfeljebb ha elől kicsit nagyobb, akkor pontosabb lesz a Km. órád.
A lényeg a gumi szélessége meg a minősége. Meg Blue -nak megint igaza van. A centírozás a LEGFONTOSABB. A centírozattlan kerék nem csak az úttartást rontja, de hosszútávon kinyírhatja a lengéscsillapítókat is.
Tehát CENTÍROZTATNI. És az sem mindegy, hogy hogyan. Én esküszöm motornál a kézi gravitációs módszerre. Nem kell töbmillás digitális gép, meg mifas..om. Csak egy kis idő, lelkesedés a gumiszerelőtől a tökéletes munkához, a gravitáció meg elvégzi a dolgát.
Utálom a hétvégéket. 2 órája csak a fórumot olvasom vissza.
1. Örülök, hogy mindenki visszaért egyben.
2. Ez a szabika egy papírpöcs. 7782-es
3. Sajnálattal közlöm, hogy a motorom értéke csökkent legalább 50000 HUF-al. Az okot lásd a mellékelt képeken.
4. Szombaton elkísértem a Barátomat 1000-es szervízre (SV 650 Naked). A Budapesti Nagykörösi Úton lévő MotorRad-ba. Megkértem a szerelő srácot, hogy hallgassa meg a blokkot, mert szerint nem kóser. Néha csörög, néha zörög. (Nem úgy mint egy MZ) csak én sajna nagyon vájt fülű vagyok.
Azt mondta, hogy szelep de nem gáz. Ami a nagyobb probléma az az, hogy a 2003-as GS-ek blokkján módosítottak. És elb*szták. Csináltak egy javító kittet hozzá, és megkezdték a visszahívást. Viszont a visszahívási kampány már régen lejárt és a paripa sem garanciális már. (Az én vasam ráadásul Belgiumból jött.) ÉS ITT JÖN A CSAVAR
Azt mondta, hogy bár nem kell aggódni, mert ez semmilyen műszaki hibát nem okozhat, max a hangja nem a legszebb, Ő ezen a héten Körbe telefonálja a raktárakat, meg a suzukit és megpróbál felhajtani nekem egy javítót. Mert ha meg kéne venni, az horibilis összegbe kerülne. Sztem tök jó fej. Bár ezek még csak szavak.
Mindenkinek Ajánlom őket! Eddig még mástól is csak jót hallottam róluk. Ja, és a LUIS-tól is rendelnek. Azt hittem beszarok a röhögéstől amikor meghallottam, hogy mennyiért. 380 HUF/ 1 Euro De büszkén mondta, hogy ez csak sűrgős rendelésnél. Amúgy 340 HUF / 1 EURO
A Bike Master (http://www.bikemasters.hu/) 2rongyal olcsóbban megcsinálja. Telefonba is szimpibbek voltak. Ha a P-ék Nyuszikusznak elbénázták, bosszúból nem oda viszem!
De marad a /70.
Miért nem elég a szabványméretű gumi a mocira? annyit számít, hogy kicsivel nagyobb kerül rá?
Nekem is a Pásztóy cserélte a gumit, és rosszul tették vissza a hátsót, pontosabban nem rögzítették megfelelően! Ha oda viszitek, akkor nézzétek, hogy minden rendben van-e!
de az tény, hogy a honda azért állt le a cb 500-as gyártásával/forgalmazásával, mert nem felelt meg a károsanyag kibocsátása. A kawa ER5 hasonló cipőben járt. Arról viszont nem hallottam, hogy a Gs-t is ilyen probléma fenyegetné. Egyébként pedig úgy tudom, hogy az első magyarországi forgalombahelyezés időpontjában érvényes környezetvédelmi normáknak kell megfelelnie a motornak.