nem létfontosság csak ha már egyszer van ilyen is miért ne járjam körül a témát :) amugy olyan cucc lenne király amivel tudunk egymás között pofázmányolni :) hol lehetne ilyet venni ? media marktba nemjellemző! ötlet ?
4t-n nem dob olyan egetrengetően húdenagyot a sportdob én úgy tudom...csak a hang...az meg minek?főleg egy túramotoron?engem is néha idegesít a sportkipuff de hát a 2tnek lételeme hogy pörögjön
"Gondoltam veszek egy másik multikütyüt - szétberhelem és a kvarc kijelzőt szerelem fel a gépre - igy mindig láttom hány V van az aksinál....."
azt vontam le hogy ez van a motorodon de már fáradt vok nagyon,bocs
Rosz embert kérdezel DE NAGYON:-)))
ÉN SPECC mindenkit lebeszélek a sportdobról- nem hogy ajánljam bárkinek is.....
De ugye ennek a magyarázata egyszerű...
Én amolyan túramotoros lennék - vagyis hülyét is kapnék ha egy sportdob üvöltene a fülembe napi 10 órán keresztül......
A másik?
50 alatt minden van csak nem dob, minőség......50 ropiból pedig egy csomó tervem kitudnám elégiteni....
Na ez engem nagyon érdekelne!
Akár rajz, akkár kész nyáklap beültetett cuccokkal......
Ha megtalálod vagy szerványolsz magadnak egy úk konstujciót 1db-ra vevő lennék.....
Én ennél kicsit babrárrabb vagyok:-)
Gondoltam veszek egy másik multikütyüt - szétberhelem és a kvarc kijelzőt szerelem fel a gépre - igy mindig láttom hány V van az aksinál.....
Ez ugye alapesetben 12,8-13,5
Ha pedig pörög mint a meszes akkor 13-15,5 közt kel hogy legyen......
Épp ezt rtam le az előbb:-)))
Szóval vágom a témát:-)
A helyzetjelző már nekem is LED.....700f volt 2db 10-es KÉK led....ami ugye nem eszik semmit és kb 60x tovább birja mint egy izzó......
Lámpákban is van már, hiszen vannak ledes indexek, és már hátsó lámpá is láttam LED-esbe....
A gond ugye a foglalat.....
Főleg az új gépehez van, és ugye nem minden egyezik......
No akkor szedhetem le a neont, és a ködfényszórót?
Vagy csak OPTIKAI TUNING
A poén, hogy én most vettem ki a mociból a töltésjelző áramkört, mert épp tervbe van véve egy picit több kijelzést produkáló áramkör építése.
De a régi sem volt rossz. Jelezte ha nem volt a töltésed kielégítő, illetve ha a motor túltöltött. Egy darab piros nagyfényerejű LED volt, de tutira működött. Pl. ha városban tötyögtem, vagy alapjáraton ketyeget, akkor állandóan világított. Nagyon jól lehetett vele követni az akku állapotát. Ha nagyon le volt szíva az akku akkor volt hogy 30 -40 Km -en keresztül is parázslott, mire teljesen kialudt.
Majd megpróbálom megkeresni a kapcsolási rajzot. Úgy emlékszem, hogy volt vagy 500 Ft. az egész.
Azt nem tudom hány wattos, de úgy 200 környékén van. A gond inkább az, hogy elég buta és elavult konstrukció. Azt kell mondjam, hogy egy ETZ generátor is többet ér, mert az gerjesztett. Ezt a Japcsik és a legtöbb motorgyártó (a legtöbb motorban ugyanilyen generátor van) azért nem fejlesztette, mert nagyon egyszerű a felépítése és a viszonylag alacsony energia igényt ki tudja elégíteni. Az SV -ben már valószínűleg gerjesztett generátor van, mint a legtöbb korszerű mociban. Megnőtt ugyanis az energia igény. Injektor, motorvezérlés stb. amiknek stabil energia ellátás kell. Valószínűleg ezeken a motorokon ezért nem okoz gondot egy-két plusz fogyasztó.
Sajna a GS-ben csak egy forgó mágnes van, ami egy háromfázisú tekercs körül forog. Így a leadott teljesítmény nagyban függ a fordulatszámtól. A GS generátora min. 5000 -es fordulattól adja le azt a 200 W. -ot. Ezalatt a fordulat alatt viszont erősen csökken a teljesítménye.
A számításodból kihagytad a gyújtást, ami simán elvisz 30-40 W -ot. Illetve a hőveszteséget a fesszabályzón, a vezetékek ellenállását, a csatlakozók ellenállását.
Az általad felsorolt plusz fogyasztókat szinte kizárt dolog, hogy hosszabb távon bírja. Tulajdonképpen a markolatfűtés is éppen, hogy belefér
Gondold el. Az indítózás kivesz az akkuból egy elég jelentős töltést. Ennek a visszatöltéséhez is jópár km -t kell menned. Gyakorlatilag 5000 alá nem szabadna engedned a fordulatot, de még így is talán épp, hogy bírná a generátor. Alatta viszont szívja az akkut. Szinte tuti, hogy ezért hal le az akksid, mert így állandóan alultöltött marad.
A megoldás? Kevesebb plusz fogyasztó. Viszont ha mégis szeretnél még mást rákötni, akkor csökkenteni kell a gyári fogyasztók áramfelvételét.
Mire gondolok? Az összes lehetséges izzót, kivéve a fényszóróét kicserélni LED -esre. Ezzel meg lehet spórolni 50-60 Wattot, amit fel tudsz másra használni. Igaz ezt a LED -es megoldást magadnak kell kitalálni, habár már én is gondolkoztam ilyen projekten. Mármint, hogy készíteni LED -es izzópótló izzókat. Elvileg lehet ilyet kapni is, de én még nem nagyon találkoztam velük, kivéve a helyzetjelző izzóját. Jelenleg nekem az egyedűl LED -es.
A folytott GS ennél kevesebb....a nyitott meg jóval több, hiszen a neten 44 illetve 48 LE paipák vannak.....
De mindenesetre a 225W jó szám lehet......ráadásul ha beleveszem hogy 5000-rel kell pörgetni.......
Akkor biza a körfényszóró nyírta ki az akkumat emberkék......no meg a régi lámpatest......
Miért?
elől volt benne egy 60w-os lámpa+2db 50w-os ködfényszór+hátul 42w ez már kapásból = 202w.....
erre már csak a plusz helyzetjelzők, lápák jönnek az indexxekkel......és az hogy nem mindig tekerek 5000-res fordulaton ........Vagyis ilyenkor mindig az akkut szívta.......igy már reggelre nem maradt benne elég szufla amit az inditással csak tovább terheltem.....főleg mikor nem pöccre indult.......
Ha az éretségi volt a téma, akkor Én is üzenem a kis boszorkának, hogy Adonyból is van egy drukk hullámja:-) Megragadja vagy nem - az Ő dolga:-) De ajánlom hogy ragadja meg, mert Szlovéniába olyan OFF_ROAD terepre viszem különben hogy csak na:-))))
Mellesleg picit a vieón Ő is megvan emlitve:-)))
Most töltödik fel:-))))
A generátorral kapcsolatban találtam egy olyat hogy 13,5-15,5V-ot ad le a GS 5000-res fordulaton.....
Ergo ha 4500 alatt mész akkor SEMMIT nem tölt a generátor?
Én anno 1x rámértem és való igaz, hogy az Én gépem 4000-alatt semit nem muatatot......4000fölött kezdett szépen felmenni a mutató 12,5-ről 15,4-re......
Magyarán TEKERNI KELL a gépet? Mert ugye szerintem ez ebben a formában elég "GÁZ".....hisz mi van akkor ha Én nyugodtan szeretek menni?
80-al....4000-res fordulaton.....
Az tuti, hogy alapjáraton CSAK az akkut zabálja......
A szlovák túrán kérdeztem Hawk cimbit hogy nem e zabálja neki a 2 lámpa és a ködfényszóró az akkut - mert ugye lehet hogy nálam az a gond?
erre a válasz ugye NEM volt, mert az SV generátora valami 400W......tehát bőven elbirja azt a plusz 80-100w-ot
A GS alapesetben ugye:
első lámpa = 55/60W
hátsó lámpa = 2x 5/21W
Index = 2x 21w (hiszen egyszerre csak 2 villog)
olajnyomás, üresjelző, helyzetjelző és a két müszerfal izzó = 5x3w
max szumma = 60+42+42+15 = 159w
mert ugye tudtommal ugy kell számolni hogy minden maxon és egyszerre megy.....
No most ha a Gs generátora "csak" 200w-ot ad le, akkor biza TÉNY hogy a markolatfütés még IPPEN belefér a 40 w-os maxal.....de a 2x60w-os ködfényszóró MÁR NAGYON NEM......és ez nyirta ki az akkum...
Nagyon szépen köszönöm az iwiwen megjelenített irományaitokat! Nagy örömet okoztatok vele az illetékesnek. Nagyon boldog volt, mikor meglátta, egyből szaladt hozzám az ujsággal.
Sogorom bement annak idején a szalonban és kért egy lakkfekete motort. közölték hogy azt feketében nem gyártják. Hát ö mondta fessék neki át a 0km-es motort, mert neki ugy tetszett.Ilyen is van!
Bocsi, de még mindig nem vagyok meggyőzve arról, hogy mi értelme a festék vastagság ellenőrzésének.
1. Neked ugye elvileg nem mondhatnának meg az eredetvizsgáról semmit. Te csak onnan tudod, hogy megfelelt valamennyire, hogy te mész el vele és nem a rendőrök, meg kapsz egy papirost. Az eredményt úgy tudom most már közvetlenül az okmányiroda hívja le. Tehát ez kilőve.
2. Mi van ha nem eredeti a fényezés? Attól a motor még lehet eredeti. Ez is kilőve.
3. Mi van ha a fényezés eredeti? Attól a motor még lehet lopott. Ez is kilőve.
4. Mi van, ha az előző tulaj össze-vissza törte a gépet, de a váz megúszta (nem kell festeni), vesz a bontóban, vagy boltban egy tankot, spoilert, sárvédőt gyári fényezéssel ugyanolyan színben mint az eredeti, vagy lopat egy mocit amiről leszedi az alkatrészeket. A mérés meg azt fogja neked mondani, hogy minden eredeti. Te meg, hogy SIRÁLY. Pedig a mocid 5 darabból lett összefércelve. Ez is kilőve.
5. Mi van, ha a moci újra van fényezve egy csodálatos egyedi színnel, tankfestménnyel, diszítésekkel?
Én nem esnék kétségbe, de mondanák: Biza a festés má nem a gyári!
Az igaszság az. hogy bánná a Homár. Ez is kilőve.
Na mindegy. Amig nem kérnek érte plussz lóvét addig nem érdekel, csak így szokott kezdődni:
KÖTELEZŐ FESTÉK VASTAGSÁG ELLENŐRZÉS = + 3000 Ft.
Már megint pesszimista vagyok. A francba. Ígérem abbahagyom.
Addig nincs is gond amíg csak a rend őre vicces.
A gond akkor kezdődik amikor a jogszabály alkotó lesz az.
Bal lábbal kel fel, rosszat álmodott és kitalálja, hogy ugyan bizonyítsd már be neki, hogy a mocid tudja is azokat az E szabványokat ami reá van írva. Mondjuk nem csak a károsanyag kibocsájtást, hanem a káros hang kibocsájtást meg miegymást és legyen már róla egy papírod amit elkérhet a rend őre, meg a műszaki állomáson a vizsgabiztos. Te meg fizess már be évente egy-két gurigát a papírért, ami nem zöldkártya, hanem tanúsítvány az E normáknak történő megfelelésről.
Nem vagyok ilyen örök pesszimista, de ma magyarországon sajna ilyen világot élünk. Mindenhol, mindenkiről 3 bőrt akarnak lehúzni...
Megmonták?
Felháboritó hogy titkolóznak hogy mit néznek meg, meg hogy mi az eredmény.Söt még következtetést se vonnak le, csak azt hogy ilyen. Bár legutobb már avizsgálati lapot sem lkaptam meg, csak egy igazolást hogy vótam.
A zöldkártya addig nem kell amíg a motorod E4 E5 E6 E..... sok szabvánnyal rendelkezik!
Általában ezek pedig olyanok!
Bár a vicces rendőrök szokták kérni!
Én nem is attól félek, hogy a mocim nem felelne meg az előírt normáknak. Csak attól, hogy mennyibe fog ez már megint fájni nekem, meg a pénztárcámnak. Mert ne legyen kétségünk, hogy tutira el fogják kérni ugyanazt mint egy autóra. Rádásul évente. És akkor megint van egy-két cimborám aki évi pár ezer Km. -t motorozik (sajna nincs több ideje rá, pedig menne) és elgondolkozik, hogy kell -e neki a motorozás, mikor egyre többe kerül ez neki. És sajna ez általában a motorosok normálisabika, nem a millcsi-dolcsis kis tahó (Tisztelet a kivételnek.) aki nem dolgozott meg gürizett a gépért, üti, vágja, töri meg megy mint a barom mindenütt, a normális motorost meg útálják az úton miattuk. És így megint csak egyre kevesebb normális motoros van.
Na ne is beszéljünk erről mert rosszul leszek ha csak belegondolok.
azt vontam le hogy ez van a motorodon de már fáradt vok nagyon,bocs
Te is Greatmannek cimezted nem?
Rosz embert kérdezel DE NAGYON:-)))
ÉN SPECC mindenkit lebeszélek a sportdobról- nem hogy ajánljam bárkinek is.....
De ugye ennek a magyarázata egyszerű...
Én amolyan túramotoros lennék - vagyis hülyét is kapnék ha egy sportdob üvöltene a fülembe napi 10 órán keresztül......
A másik?
50 alatt minden van csak nem dob, minőség......50 ropiból pedig egy csomó tervem kitudnám elégiteni....
Akár rajz, akkár kész nyáklap beültetett cuccokkal......
Ha megtalálod vagy szerványolsz magadnak egy úk konstujciót 1db-ra vevő lennék.....
Én ennél kicsit babrárrabb vagyok:-)
Gondoltam veszek egy másik multikütyüt - szétberhelem és a kvarc kijelzőt szerelem fel a gépre - igy mindig láttom hány V van az aksinál.....
Ez ugye alapesetben 12,8-13,5
Ha pedig pörög mint a meszes akkor 13-15,5 közt kel hogy legyen......
Blue lenne egy kérdésem :) milyen sport dobot ajánlanál a GS-re? kéne egyet vennem :) valami ötlet ? Jól jönne a tipp !
peace !
Épp ezt rtam le az előbb:-)))
Szóval vágom a témát:-)
A helyzetjelző már nekem is LED.....700f volt 2db 10-es KÉK led....ami ugye nem eszik semmit és kb 60x tovább birja mint egy izzó......
Lámpákban is van már, hiszen vannak ledes indexek, és már hátsó lámpá is láttam LED-esbe....
A gond ugye a foglalat.....
Főleg az új gépehez van, és ugye nem minden egyezik......
No akkor szedhetem le a neont, és a ködfényszórót?
Vagy csak OPTIKAI TUNING
De a régi sem volt rossz. Jelezte ha nem volt a töltésed kielégítő, illetve ha a motor túltöltött. Egy darab piros nagyfényerejű LED volt, de tutira működött. Pl. ha városban tötyögtem, vagy alapjáraton ketyeget, akkor állandóan világított. Nagyon jól lehetett vele követni az akku állapotát. Ha nagyon le volt szíva az akku akkor volt hogy 30 -40 Km -en keresztül is parázslott, mire teljesen kialudt.
Majd megpróbálom megkeresni a kapcsolási rajzot. Úgy emlékszem, hogy volt vagy 500 Ft. az egész.
Sajna a GS-ben csak egy forgó mágnes van, ami egy háromfázisú tekercs körül forog. Így a leadott teljesítmény nagyban függ a fordulatszámtól. A GS generátora min. 5000 -es fordulattól adja le azt a 200 W. -ot. Ezalatt a fordulat alatt viszont erősen csökken a teljesítménye.
A számításodból kihagytad a gyújtást, ami simán elvisz 30-40 W -ot. Illetve a hőveszteséget a fesszabályzón, a vezetékek ellenállását, a csatlakozók ellenállását.
Az általad felsorolt plusz fogyasztókat szinte kizárt dolog, hogy hosszabb távon bírja. Tulajdonképpen a markolatfűtés is éppen, hogy belefér
Gondold el. Az indítózás kivesz az akkuból egy elég jelentős töltést. Ennek a visszatöltéséhez is jópár km -t kell menned. Gyakorlatilag 5000 alá nem szabadna engedned a fordulatot, de még így is talán épp, hogy bírná a generátor. Alatta viszont szívja az akkut. Szinte tuti, hogy ezért hal le az akksid, mert így állandóan alultöltött marad.
A megoldás? Kevesebb plusz fogyasztó. Viszont ha mégis szeretnél még mást rákötni, akkor csökkenteni kell a gyári fogyasztók áramfelvételét.
Mire gondolok? Az összes lehetséges izzót, kivéve a fényszóróét kicserélni LED -esre. Ezzel meg lehet spórolni 50-60 Wattot, amit fel tudsz másra használni. Igaz ezt a LED -es megoldást magadnak kell kitalálni, habár már én is gondolkoztam ilyen projekten. Mármint, hogy készíteni LED -es izzópótló izzókat. Elvileg lehet ilyet kapni is, de én még nem nagyon találkoztam velük, kivéve a helyzetjelző izzóját. Jelenleg nekem az egyedűl LED -es.
500-as gép....39 LE?
A folytott GS ennél kevesebb....a nyitott meg jóval több, hiszen a neten 44 illetve 48 LE paipák vannak.....
De mindenesetre a 225W jó szám lehet......ráadásul ha beleveszem hogy 5000-rel kell pörgetni.......
Akkor biza a körfényszóró nyírta ki az akkumat emberkék......no meg a régi lámpatest......
Miért?
elől volt benne egy 60w-os lámpa+2db 50w-os ködfényszór+hátul 42w ez már kapásból = 202w.....
erre már csak a plusz helyzetjelzők, lápák jönnek az indexxekkel......és az hogy nem mindig tekerek 5000-res fordulaton ........Vagyis ilyenkor mindig az akkut szívta.......igy már reggelre nem maradt benne elég szufla amit az inditással csak tovább terheltem.....főleg mikor nem pöccre indult.......
Szóval akkor ismét okosabb lettem ÉN is:-)
http://www.eurospares.com/gsfa...
Ha az éretségi volt a téma, akkor Én is üzenem a kis boszorkának, hogy Adonyból is van egy drukk hullámja:-) Megragadja vagy nem - az Ő dolga:-) De ajánlom hogy ragadja meg, mert Szlovéniába olyan OFF_ROAD terepre viszem különben hogy csak na:-))))
Mellesleg picit a vieón Ő is megvan emlitve:-)))
Most töltödik fel:-))))
A generátorral kapcsolatban találtam egy olyat hogy 13,5-15,5V-ot ad le a GS 5000-res fordulaton.....
Ergo ha 4500 alatt mész akkor SEMMIT nem tölt a generátor?
Én anno 1x rámértem és való igaz, hogy az Én gépem 4000-alatt semit nem muatatot......4000fölött kezdett szépen felmenni a mutató 12,5-ről 15,4-re......
Magyarán TEKERNI KELL a gépet? Mert ugye szerintem ez ebben a formában elég "GÁZ".....hisz mi van akkor ha Én nyugodtan szeretek menni?
80-al....4000-res fordulaton.....
Az tuti, hogy alapjáraton CSAK az akkut zabálja......
Hány Wattos a GS generátora?
A szlovák túrán kérdeztem Hawk cimbit hogy nem e zabálja neki a 2 lámpa és a ködfényszóró az akkut - mert ugye lehet hogy nálam az a gond?
erre a válasz ugye NEM volt, mert az SV generátora valami 400W......tehát bőven elbirja azt a plusz 80-100w-ot
A GS alapesetben ugye:
első lámpa = 55/60W
hátsó lámpa = 2x 5/21W
Index = 2x 21w (hiszen egyszerre csak 2 villog)
olajnyomás, üresjelző, helyzetjelző és a két müszerfal izzó = 5x3w
max szumma = 60+42+42+15 = 159w
mert ugye tudtommal ugy kell számolni hogy minden maxon és egyszerre megy.....
No most ha a Gs generátora "csak" 200w-ot ad le, akkor biza TÉNY hogy a markolatfütés még IPPEN belefér a 40 w-os maxal.....de a 2x60w-os ködfényszóró MÁR NAGYON NEM......és ez nyirta ki az akkum...
Nagyon szépen köszönöm az iwiwen megjelenített irományaitokat! Nagy örömet okoztatok vele az illetékesnek. Nagyon boldog volt, mikor meglátta, egyből szaladt hozzám az ujsággal.
1. Neked ugye elvileg nem mondhatnának meg az eredetvizsgáról semmit. Te csak onnan tudod, hogy megfelelt valamennyire, hogy te mész el vele és nem a rendőrök, meg kapsz egy papirost. Az eredményt úgy tudom most már közvetlenül az okmányiroda hívja le. Tehát ez kilőve.
2. Mi van ha nem eredeti a fényezés? Attól a motor még lehet eredeti. Ez is kilőve.
3. Mi van ha a fényezés eredeti? Attól a motor még lehet lopott. Ez is kilőve.
4. Mi van, ha az előző tulaj össze-vissza törte a gépet, de a váz megúszta (nem kell festeni), vesz a bontóban, vagy boltban egy tankot, spoilert, sárvédőt gyári fényezéssel ugyanolyan színben mint az eredeti, vagy lopat egy mocit amiről leszedi az alkatrészeket. A mérés meg azt fogja neked mondani, hogy minden eredeti. Te meg, hogy SIRÁLY. Pedig a mocid 5 darabból lett összefércelve. Ez is kilőve.
5. Mi van, ha a moci újra van fényezve egy csodálatos egyedi színnel, tankfestménnyel, diszítésekkel?
Én nem esnék kétségbe, de mondanák: Biza a festés má nem a gyári!
Az igaszság az. hogy bánná a Homár. Ez is kilőve.
Na mindegy. Amig nem kérnek érte plussz lóvét addig nem érdekel, csak így szokott kezdődni:
KÖTELEZŐ FESTÉK VASTAGSÁG ELLENŐRZÉS = + 3000 Ft.
Már megint pesszimista vagyok. A francba. Ígérem abbahagyom.
A gond akkor kezdődik amikor a jogszabály alkotó lesz az.
Bal lábbal kel fel, rosszat álmodott és kitalálja, hogy ugyan bizonyítsd már be neki, hogy a mocid tudja is azokat az E szabványokat ami reá van írva. Mondjuk nem csak a károsanyag kibocsájtást, hanem a káros hang kibocsájtást meg miegymást és legyen már róla egy papírod amit elkérhet a rend őre, meg a műszaki állomáson a vizsgabiztos. Te meg fizess már be évente egy-két gurigát a papírért, ami nem zöldkártya, hanem tanúsítvány az E normáknak történő megfelelésről.
Nem vagyok ilyen örök pesszimista, de ma magyarországon sajna ilyen világot élünk. Mindenhol, mindenkiről 3 bőrt akarnak lehúzni...
(suzuki gsx 1400):(((
nem lett euro3-as
Felháboritó hogy titkolóznak hogy mit néznek meg, meg hogy mi az eredmény.Söt még következtetést se vonnak le, csak azt hogy ilyen. Bár legutobb már avizsgálati lapot sem lkaptam meg, csak egy igazolást hogy vótam.
Általában ezek pedig olyanok!
Bár a vicces rendőrök szokták kérni!
Na ne is beszéljünk erről mert rosszul leszek ha csak belegondolok.
legaláább megtudtam, h a fényezés és a váz festése is eredeti.