Én most cseréltem le tavasszal az olajat. Repsol Syntetico volt benne és bizony kicsit csipegette. Nem volt vészes, de most kipróbálom a félszintis Valvoline Durablendet.
Az egyik haver XJ Yamahájából viszont nem gyengén fogyott ugyanez a Repsol. Bár azt nem tudom, hogy az ő gépe vagy az olaj volt -e a ludas.
De végül is használható volt számomra a Repsol, csak kicsit többet vártam tőle.
Jah, nekem is Castrol ACTEvo 10W-40 van benne. Ezt tették bele az 1000-es szervizvél. Hordós volt az olaj, de így is nagyon kedvező áron számlázott a szekszárdi Full Gas. 1700 Ft/l volt az ára. Boltban a literes kb. 2500 Ft.
10W-40 félszintetikus Repsol van most az enyémben 2,5 ezer km után nem vettem észre, hogy enné. Korábban Castrol Actevo volt.
Nem igazán éreztem különbséget.
Szerencsére egyikben sincs tapasztalatom, de már többen azt mondták, hogy kizárolag bőruhában tanácsos motorra ülni. Mondjuk egy profit se láttam még textilben
Csak azt ne mond hogy a GS nem elég gyors motor és azért nem kell
Tény hogy nagy melegben kellemetlen a bőr, de poloban, rövidnadrágban akkor se ülök fel.
Olvastam egy baleseti sebész cikkét és azt írta, a lágy részek (izom,bőr) a legrosszabb sérülések mert ebcsont befor, de izmot nehéz potólni (pláne ha a textilia jol belesül a husidba.)
Szerintem majdnem mindegy, hogy milyet raksz bele, ha a lenti dolgokat figyelembe veszed...
Most milyen volt benne? Mert állítólag motor és motor között is nagy a különbség. Az egyiket eszi, a másikat nem... Tapasztalás kérdése. Én en todok még erről nyilatkozni, hiszen durva lenne, ha egy 2000 km-es motorblokk zabálná az olajat...
Mindenki esküszik valamire. Szerintem, ha félszintetikus, akkor nem lősz mellé. Mivel elég hűvös vidéken laksz, és keveset jársz igazi városi kánikulás-tötyögés közelében, én a 10W-40-es viszkozitású bármilyen félszintetikus olajat használnám.
Blue esküszik a Valvoline Durablend 4T 10W-40-re. És magunk közt szólva, pár ezer kilométert elszaggatott ezzel az olajjal. Most volt akciós Baján. 1830 Ft/l. Én ebben a kategóriában nézelődnék: 1800-2200 Ft/l. Az sem árt, ha legalább SG teljesítményszintűt veszel. A Castrolok és Repsolok kb. innen indulnak.
(a Castrol a Suzukinak fejleszt, a Repsol a Hondának, bár a mi kihegyezett paripáink nem hiszem, hogy ezt észreveszik! )
Lassan olajcserés lesz a gépem, ezért nézelődök a netes boltokban. A Nagyvasnál igen jó áron láttam Repsol olajat - meg légszűrőt, olajszűrőt. Ezügyben érdekelnének tapasztalatok, vélemények, főleg az olajjal kapcsolatban.
Hát igen. Nem mindegy, hogy az vagy csak úgy néz ki. Van olyan érzésem, hogy a legtöbb ruha csak úgy néz ki. Egy elég erős sűrű szövésű műszálas anyagból megcsinálják, ami még egy picit talán bírja is a vizet, aztán nekünk meg állítják, hogy ilyen meg olyan cordura, pedig köze sincs hozzá. Olyan tömeggyártott mint az 1500 Ft.- os fúrógép.
Persze azért biztosan jobb az ilyen mocis ruha is mint a sima hétköznapi ruha, ha másért nem is, de általában van bennük egy két protektor.
Habár az előbbi eszmefuttatás folytatva, ki tudja milyen az a protektor. Az én nacimban is úgy néz ki mintha sima polifoam -ból lenne kivágva. Annyira nem győzött meg a strapabíróságról.
Amúgy a miskolci RMC -be van Bering kabát 40000 -ért leárazva 60000 -ról. Mondjuk ez még így is elég drága, viszont marha jó. Vagy vegyél B-Star -t. Az elég olcsó kb. 20 a kabát meg 20 -25 a naci. Nem néz ki rosszul szerintem, van benne protektor és még a kis esőt is elviseli.
Kináltak nekem is Bering kabátot, tényleg jól néz ki minőségi de 55.000.- Ft.
Ha egyszer nem fog számítani az ár biztos venni fogok.
Láttam igazi cordurát már, (a dupont cég találta fel) hát mit mondjak a motoros ruhák anyaga hasonlit rá, de egyiksem teljesen ugyanaz.
Egyébként nagyon drága anyag, és az sem mindegy mivel és hogy varrod.
Lassan eladó sorba kerül a kis GS, ha esetleg vkit érdekel, az szóljon!
1-2 adat:
2004es modell, 22e km, sérülésmentes, vezetett szervízkönyv, 3000kmes szinte új metzeller gumik. Röviden ennyi érdeklődni itt az ár 800e ft.
Azért van abban is igaszág, hogy a vízálló ruha nem árt, mert a nadrágom nekem sem bírja. B-Star. Viszont occsó.
Az is teljesen vízálló volt, de tényleg, mert belül volt benne egy műanyag bélés. Csak tök mindegy volt, hogy benne volt -e a bélés vagy nem. Állandóan belerohadtam, folyt a víz a béllésen mikor levettem, így ki kellett operálni belőle.
Elvileg a cordura miatt így is bírnia kellene a vízet, de sajna nem.
Lehet, hogy cordura és cordura között ilyen külömbség lehet?
Tudom. Nem is azért mondtam, csak a társaságod miatt![O01
A ruhám teljesen száraz maradt (az esőruha alatt). Azt hiszem enélkül akármilyen Cordura is megadta volna magát egy idő után.
A csizmám már a határra megtelt, a kesztyűm szivacs lett.
A 26-oson mentünk végül. Tornanádaska így kimaradt.
Krasznahorka ködbe burkolózott. Felmentünk, de nem sikerült megegyeznünk a kapitalista parkolósnénivel, így rövid tartózkodás után továbbálltunk. Utána rövidebb megállók, itt-ott a Tátra szépségeit csodálni. Nekem sajnos csak ennyiben volt részem.
Nagyon röviden ennyi. De így is élmény volt!
Hazafelé először Szilvásváradon nem volt eső. Sőt sütött a nap!
Mindent összevetve, így is nagyon király volt!
Azért nem bántam volna, ha van társam a hazaúton!
A legközelebbi már remélhetőleg szárazabb lesz.
Az egyik haver XJ Yamahájából viszont nem gyengén fogyott ugyanez a Repsol. Bár azt nem tudom, hogy az ő gépe vagy az olaj volt -e a ludas.
De végül is használható volt számomra a Repsol, csak kicsit többet vártam tőle.