Jelentem, a szlovák túra tovább folyik szakadó esőben, hidegben a hegyekben, de nem hétköznapi lelkesedéssel!
Dobsinánál váltam el a társaságtól, most értem Egerbe. Ott már fontolgatták, hogy az első napi útvonal módosításra, rövidítésre kerül a szélsőséges körülmények miatt. Nem tudom, hogy végül, hogy döntöttek.
Egyébként minden rendben volt. Ép, egészséges mindenki!
A kulturáltan közlekedő motoros, kulturált hangú géppel mindig magára vonzza a tekinteteket. Ez a lényeg, és a biztonság kérdése is rendben van...
Az üvöltő, rondán rotyogó (sportgép egy-kettőben, chopper két kályhacsővel) hangorkánok inkább ellenszenvet váltanak ki. Mintha így tapasztalnám...
Mielőtt Szabcsibaba lecsap rám: nem az irígység beszél belőlem, Füles!
Igen is lehet vele felvágni, a következőképpen: kulturáltan haladni a GS-sel városban, mondjuk 50-60-nal 3. és 4. sebességben... ez már maga feltűnő, és nagyon szép hangja van. Én azt vettem észre, hogy sokan megfordulnak előttem, utánam. Persze ez nem a feltűnési viszketegség, de feltűnő az biztos!
A motor maga pedig szép. Ha lassan mész, akkor sokan meg is nézik!
Nem úgy mint némely rizsrakéta, hogy mire odaér melléd, már teleüvöltötte a várost, és mindenki b.szik rá!
bocs, ha esetleg olvastátok, csak gondoltam passzol a fórumba. mondjuk szerintem itt egyikőnkre sem igaz, hogy kivagyiságból, feltűnősködésből vette, a szülei pénzéből a motort... hálisten. mondjuk felvágásra nem is jó, annyi biztos
ma egy naddjon lájtosat gurultam, de hát ilyen csúnya felhők árnyékában nem merészkedtem messzire. itt mifelénk nagyon fülledt és meleg a levegő, az udvarunkban 28 fok van!
Évek óta emelkedik a motoros balesetek és halálesetek száma a magyar utakon. Egyesek szerint az autósoknak kellene jobban figyelni a kétkerekűekre, míg mások a rutintalan, magamutogató fiatalokat hibáztatják. Szerintük ők csak megvenni tudják a gyors és erős motorkerékpárt, megállítani már nem. Indul a motoros szezon.
"Felülök a motorra, majd leszáll a lila köd. 3-4 óra intenzív őrjöngés következik, amikor nagyon állat módon közlekedek" - mondja Sterbek Zsolt, aki jelenleg törött lábbal fekszik otthon. Ezúttal nem tipikus motoros baleset áldozata lett a fiatalember: egy úgynevezett pocket bike-kal (parányi motorkerékpár) egykerekezett kis sebességnél, majd rosszul esett. Volt már nagyobb bukása is, a fővárosi Szentendrei úton egykerekezés közben ráhajtott egy autóra.
"Máshol udvariasak az autósok"
Magyarországon a motorkerékpárosok okozta balesetek, ezen belül a halálos balesetek aránya az elmúlt években jelentősen nőtt. Az elmúlt hat évben 56 százalékos volt az emelkedés, tavaly 875 sérüléssel járó baleset történt az utakon, és 118 motoros halt meg. Kisebb mértékű a növekedés, de hasonló a helyzet egész Európában is: 2000 és 2003 között 5,6 százalékkal több motoros halt meg mint korábban. Figyelemre méltó, hogy eközben autós balesetekben 12 százalékkal kevesebben vesztették életüket.
Mindez nyilván nem független attól sem, hogy egyre több motor közlekedik a magyar utakon. A KSH szerint január 1-jén 130 ezer motorkerékpár volt forgalomban. Ez 36 százalékos növekedés hat év alatt. "Több búzában több az ocsú" - mondja erre Gajdos Sándor, az egyik legnépszerűbb motoros magazin, a Wild főszerkesztő helyettese. Arról viszont már megoszlanak a vélemények, hogy a motorosok maguknak keresik a veszélyt vagy pedig az autósok keverik őket kockázatos helyzetekbe.
Gajdos szerint egyre figyelmetlenebbek az autósok, akik gyakran akkor sem adnak elsőbbséget a kisebb méretű járműveknek, ha az megilleti őket. A főszerkesztő-helyettes állítja, nincs ez mindenhol így. Példaként Barcelonát hozza fel, ahol a piros lámpáknál külön megállóhely van elöl a kétkerekűeknek és mögöttük a kocsiknak. "Ott kifejezetten udvariasak az autósok, félrehúzódnak, hogy előre engedjék a motorosokat" - állítja Gajdos.
"Hatalmas a szereplési vágy"
A rendőrségi statisztikák mást mutatnak. Szécsi Tibor, a BRFK közlekedési alosztályának vezetője szerint osztott a felelősség a közlekedésben, de az ő adataik szerint nagyobb részben a motorosok okozzák a baleseteket. Az őrnagy sorolja az okokat: gyorshajtás, elsőbbségadás elmulasztása, gyakorlatlanság. Egyre többen A-kategóriás jogosítvány nélkül ülnek nagymotorra, de a sérüléseket sokszor már azzal is el lehetne kerülni, ha megfelelő ruhát és sisakot használnak a motorosok. "A krómozott, második világháborús rohamsisak nem ilyen" - utal az őrnagy egy divatos viseletre.
Szécsi a BRFK motoros rendőreit hozza fel követendő példaként a rutintalanabb sofőröknek. A motoros rendőrök ugyanis minden szezon kezdetekor elméleti és gyakorlati ismétlő tréningen vesznek részt, csak ezt követően mehetnek a forgalomba, "még akkor is, ha húsz éve motoroznak".
A törött lábú Sterbek Zsolt is a rutintalanságban látja a legnagyobb veszélyforrást. Ő egy motorosszalonban dolgozik, így látja, hogy kik vásárolnak ilyen járműveket. "Tíz emberből nyolcnak nem adnék ilyen gépet" - állítja. Szerinte sokan úgy gondolkodnak, hogy egy prémiumkategóriás autó "ma már nem nagy durranás, ezért összegengszterkedik a 150-170 lóerős motor árát, vagy a szülők kifizetik azt a 2,5-3,5 milliót".
A fiatalember azt mondja, ő gyakran kéri próbavezetésre azokat a gyakorlatlan vevőket, akik kezdőjárműként mindjárt nagymotort vásárolnak. "Ezek a gépek csak egyes sebességi fokozatban 160-ig gyorsulnak. Onnan meg is kell tudni állni, ezért elhagyatott utakat szoktam a figyelmükbe ajánlani gyakorlásként" - mondta Sterbek, aki állítja: ő is szereti a lendületes közlekedést, de száguldozni nem szokott. Endúróval közlekedik, ami maximum 150-nel tud haladni. Ráadásul gyakorlott, figyelmes motoros, ő tud reagálni másokra, állítja, nem úgy, mint sok nagyzolási mániában szenvedő motorostársa.
Te olyan jó fej, és okos vagy, hogy az már fáj! Miért rejtegeted szép szemeid és okos hozzászólásaid, kommentárjaid előlünk? Mert ha sokkal jobban tudod megcsinálni a vidiket, és még segítőkész is vagy, pláne értesz is a moccszereléshez, vagy korrekt válaszokat tudsz adni a felmerülő kérdéseinkre, akkor bekapcsolódhatnál piciny fórumunkba, és oszthatnád az igét. Jóindulatú, segítőkész arcokra mindig szükségünk van. Ja, meg az építő kritikára is, akár a topikra, akár a hosszászóló kontárokra vonatkozik.
üdv: (muszály bevallanom, de csak Neked!) a motorozni nem tudó, folyamatosan bénázó, szereléshez nem értő szőkített "prémes".
Blue! Mire írtad, h menjek le Adonyba?
A riuhám vízállóságát tapasztalatra írtam. A varrások mentén sem ázott be Csongrád- Szigetszentmiklós között szakadó esőben végig. Amúgy meg esőruha. Az is sokat véd a hideg ellen. Csak kapnám ár vissza....
A lényeg hogy a VATERÁN - a motornál - a fék és felfüggesztés menüpontban megtalálható.......
MINIMÁLÁR: 23.000ft
VIllámár 30.000ft
licitlépcső 500ft
3 hét.....és 3x hosszabbítás....
A lényeg!
Ha közben eladod SZÓLJ, hogy gyorsan töröljem! Hisz köt a PTK! vagyis ha licitálnak rá, akkor el kell adnom valamit......
Nem akarom hogy anyázon bárki is...
Hát többe, mint ha te áldozol rá egy kis időt.....
Én már Adonyban 3 motort vizsgáztattam.....
Sorbanállás, és papirmunka....kb 1 óra alatt végeztem és került amibe került.....de nem kellett pluszban fizetnem a szervíznek...
Köszi Teddy és Blue a gumis segítséget! Akkor már rendelem is, hogy a következő túrára már be is járassam...
Uhh, most látom, hogy május 26án nekem is lejár a műszakim. Ezek szerint már most be kéne jelentenem vizsgára?
Mennyiben fáj plusszban, ha szervizbe viszem, hogy ők intézzék?
Mesélj!