Ijj. Az komoly. Magyarország, én így szeretlek... Nem gondoltam, h ennyire lehúzzák az embert, naiv voltam. Hát akkor sok sikert hozzá. És amúgy, a motorra a felfogatást hova tervezitek? Hátsó villáról valahogy, vagy a segédvázhoz?
Turkálhatsz a zsebemben.. majdnem üres . A névreíratási procedúrára még gyűjtenem kell.
Csak 67 és 68ban gyártottak motor utánfutót.. talán a motorkulit egy vagy két évvel tovább. "72ben megtiltották motorutánfutóra a sorozatgyártási engedély kiadását, azóta csak egyedi gyártási engedély kérhető (horror áron persze..van ma is kapható motor utánfutó, magyar, az majdnem 400kHuf)
Szóval :eredetiség vizsga (Könnyű pótkocsi, lakókocsi, utánfutó) 16 000 Ft + 9000 forint illeték (vagyonszerzési) + 5500 rendszám + törzskönyv 6000, + forgalmi 6000 + műszaki 16500= 59 000 Ft Ennyibe kerül a papír.
Maga a szerkezet eddig: 30 volt a futó, 6500 lesz a vonószerkezet, plusz elmászkáltam még az egésszel kapcsolatban úgy egy 10est.
Ami még hiányzik: Vonószerkezet rábarkácsolása a motorra (párezer ft), a világítás és vezetékelés..ez is filléres tétel. Kéne javítani pár helyen a kasztnit..és ha egyszer lesz pénzem még le is kéne fényezni az egészet. Valamint a robogó kerék..minél hamarabb, hogy ne a 42 éves gumit koptassam.
Literje lesz vagy ezer forint.., az egészben a legjobban a bürokratikus költségek nagysága fáj..anélkül tök szolíd áron kihozható lenne. Hát ennyi... de örök darab lesz!
Hát én most úgy vagyok vele, hogy 2 éve, amióta megvan a GS, most először van az, h ha nem megyek gyorsabban mint kéne, elvileg semmibe sem köthet bele a yard: először A1-el vezettem, egy gyönge évig -a téli hónapok, aztán mondom megcsinálom a különbözetit, mert kb annyiban volt, mintha egyszer lemeszelnek. Utána készült ugye a festés, de közben lejárt a műszaki. Műszakin kaptam egy nyomtatott A4és papírt, h ha ezt felmutatom, nem köthet bele a zsaru, hiába van a forgalmiban más szín, + a régi műszaki dátum. DE. Ezzel aztán fél évig mászkáltam, igaz nem is volt a papíron dátum h meddig érvényes:). Most úgy 2 hónapja csináltattam meg az új forgalmit, benne az új szín, a műszaki dátuma, rendszámon új pöcsét (azt sem adták meg rá a műszakin, csak most az ocsmányirodában), meg még jogsi is stimmel. Uh most egy ideig azt akarom, h ne is tudjon mibe belekötni, ha már egyszer hunyorogva nézek a 90-re országúton:).
Tényleg. Nem zsebturkálás, de mennyi lenne névreíratni, vagy egyáltalán ezen kívül mi kell még rá. Pl erre is kell forgalmi, v hasonló? Lehet amatőr a kérdés, de nem sok utánfutót láttam motoron, csak régi pancsikat képeken, de azokat nem használták:).
találtam már felnit, egyet.. yamaha mint felni, valami 5ezer ft, gumistól.. de még nézelődök. Az esztétika legalább olyan fontos mint az ár. De ha csak az r17 gumikínálatát nézem inkább 10 felett vannak ezek a kis gumik is mint alatta
Robogó felni + a gumi talán nem olyan vészes, legalábbis felni bontóban tuti van, gumi meg robogóra azért olcsóbb, mint motorra. Amúgy ha beírod googleba, hogy 39 led 1157 vagy 39 1156, akkor ezek olyan találatok amik elvileg a gyári helyére belemennek. Bár azt nem tudom, hogy a futón milyen van, de a GS-hez jók. Ebay-en érdemes sztem megnézni, ott még viszonylag baráti áron van. Kollégám rendelt, neki asszem valami 1 hét alatt otthon volt a cucc. Persze sokan mondják, hogy örökéletűek az ilyen ledes pilácsok, na ez persze nem igaz, de ha tényleg az a lényeg, h ne terheld az elektromos rendszert túl, akkor lehet egy megoldás.
Nekem le van ragasztva piros szigszalagal a rendszámvilágítás..már évek óta, minek az a fene nagy pompa.. arról nem is beszélve hogy tavaly áprilistól egészen decemberig nem volt olyan nap, hogy olvasható lett volna a rendszámom.. 2 méternél távolabbról
Úgyhogy engem nem zavarna az sem ha pirosan NEM lenne megvilágítva
Pl én valami hasonló dolgon filóztam, hogy veszek hátulra, mint a képen. Ebyről egész potom pénzért lehet rendelni, simán bemegy a gyári égő helyére, ugyanúgy helyzetjelző meg féklámpa egyben. Van belőle piros is, egy bibi van vele: ha fehéret veszel, hiába van rajt piros búra, átvilágít rajta fehéren (kollégáim szerint legalábbis, és eléggé vágják a témát), ha viszont pirosat veszek a GS-re, pirosan lesz megvilágítva rendszám (legalábbis a régebbin úgy van, hogy a lámpabúra alsó része átlátszó, ennek a fénye megy rá a rendszámra) ,abba pedig rendőr beleköthet. Előre meg valami növelt fényerejű égőt akarok majd venni, mert a tompított az elég gyenge, és nem a szembejövőt akarom elvakítani, de sötétben tényleg nem lehet tompítottal túl sokat látni.
Igen, az utánfutó lámpáján agyalok éppen.. mert lassan de biztosan elindult az összeszerelős projekt.
Az eredeti, vagy annak vélt jawa lámpabura marad.. és én is ezen sakkozok, hogy tegyek bele mezei égőt, vagy inkább egy ledes legyen beletéve. A mezei felé húz a pénztárcám, mert ígyis jó drága mutatvány lesz.. és még 8 colos robogó felnit is kell szerválnom hozzá, meg gumit. Mert a gyári felni elég elbaszott méretű, és gumit nem gyártanak rá.. a gyárit meg nem fogom szövetig használni.. a névreírás procedúráról meg inkább hallani se akarok.. strucc politika
Ha jól haluzok, Blue gépén a ködfény "megette" a fesszabályzót (mintha vmikor ilyet írt volna), viszont a hátsólámpa eleve kisebb fogyasztó, és a féklámpa sem ég ugye folyamatosan, sztem ennek bele kell férnie, nem hiszem h baja lenne tőle. Vagy másik megoldás: ledes égők a gyári helyére. Kisebb a fogyasztás, és jobban is látszik, itt motornál még olyan gond sincs szerintem, mint autón, hogy ami lámpának nagyobb területet kéne bevilágítania gyengébben, azt a led nem tudja, mert a szórása kisebb, tehát kisebb területen erősebben ég, de legalábbis a GS lámpája (és gondolom a 450-esé is) amúgy sem egy stadion reflektor. Mondjuk ha az utánfutóra akarod rakni, na ott jól fog kinézni a régi formán az új technika:).
Tudja valaki hogy mennyivel nagyobb a GS generátora, mint az alap fogyasztóinak a fogyasztása? (majdnem biztos vagyok benne hogy egyezhet a 450essel..)
Igazából annyi a lényeg, hogy plusz egy hátsó lámpát, és féklámpát elvisel-e?
Plusz infó,ha valakit érdekel!
Meg lett a motorom baja!
Egy db pici O gyűrű szakadt el a tűszelepnél!
Hibajelenségek voltak: alapjáratról hirtelen gázadásra fulladt és néha le is fulladt!
Város tempónál meg váltásnál gázadásra rántott egy nagyot és csak úgy vette a fordulatot.
http://www.rtlklub.hu/musorok/...
A pancsikon meg mzken a hátsó váznyulvány és az utaslábtartó tövéhez voltak erősítve.. nekem is valahogy úgy lesz megoldva.
Ime egy kép az eredeti vonószerkezetről:
Csak 67 és 68ban gyártottak motor utánfutót.. talán a motorkulit egy vagy két évvel tovább. "72ben megtiltották motorutánfutóra a sorozatgyártási engedély kiadását, azóta csak egyedi gyártási engedély kérhető (horror áron persze..van ma is kapható motor utánfutó, magyar, az majdnem 400kHuf)
Szóval :eredetiség vizsga (Könnyű pótkocsi, lakókocsi, utánfutó) 16 000 Ft + 9000 forint illeték (vagyonszerzési) + 5500 rendszám + törzskönyv 6000, + forgalmi 6000 + műszaki 16500= 59 000 Ft Ennyibe kerül a papír.
Maga a szerkezet eddig: 30 volt a futó, 6500 lesz a vonószerkezet, plusz elmászkáltam még az egésszel kapcsolatban úgy egy 10est.
Ami még hiányzik: Vonószerkezet rábarkácsolása a motorra (párezer ft), a világítás és vezetékelés..ez is filléres tétel. Kéne javítani pár helyen a kasztnit..és ha egyszer lesz pénzem még le is kéne fényezni az egészet. Valamint a robogó kerék..minél hamarabb, hogy ne a 42 éves gumit koptassam.
Literje lesz vagy ezer forint.., az egészben a legjobban a bürokratikus költségek nagysága fáj..anélkül tök szolíd áron kihozható lenne. Hát ennyi... de örök darab lesz!
Meg mindegyiktől.Aztán soha vissza nem adnám.
Úgyhogy engem nem zavarna az sem ha pirosan NEM lenne megvilágítva
Az eredeti, vagy annak vélt jawa lámpabura marad.. és én is ezen sakkozok, hogy tegyek bele mezei égőt, vagy inkább egy ledes legyen beletéve. A mezei felé húz a pénztárcám, mert ígyis jó drága mutatvány lesz.. és még 8 colos robogó felnit is kell szerválnom hozzá, meg gumit. Mert a gyári felni elég elbaszott méretű, és gumit nem gyártanak rá.. a gyárit meg nem fogom szövetig használni.. a névreírás procedúráról meg inkább hallani se akarok.. strucc politika
Igazából annyi a lényeg, hogy plusz egy hátsó lámpát, és féklámpát elvisel-e?
Meg lett a motorom baja!
Egy db pici O gyűrű szakadt el a tűszelepnél!
Hibajelenségek voltak: alapjáratról hirtelen gázadásra fulladt és néha le is fulladt!
Város tempónál meg váltásnál gázadásra rántott egy nagyot és csak úgy vette a fordulatot.