Most látom,hogy az üzemanyag is téma volt!
MO-n csak MOL-os üzemanyag kapható!Ez viszont lehet külföldi finomítóból, de a lényeg a MOL!Nem kell bedőlni a sok rizsának,még a Shell és az OMV is ezeket nyomhatja!Az adalékok változtathatóak!
A nagy forgalmú kutaknál érdemes tankolni,mert ott kevesebb a lecsapódott víz és az üledék mennyisége,mert jobban eloszlik!
Ez természetes!
Tökig húzod a szívatót, indítasz és amikor kezd 3000 felé pörögni lassan nyomod vissza 2000-ig!Néha szoktam gázfröccsöt adni finoman, na akkor megint felpörög meg visszaáll!1000 alatt hajlamos szétverni a motort,ezért tartsd 2000 környékén!
Ne agyalj rajt sokat.Ezek a motorok mennek és ha szépen karbantartod a kötelező dolgokat megadod neki,akkor csak akkor kell hozzányúlni ha nem megy!Mint a haverom szokta mondani,hogy akkor kell hozzányúlni,amikor beszarik!
Na ezt jólmegaszontam!
Az lenne a kérdésem, mennyire természetes az, ha egy hideg motornál ingadozik a fordulat, ha némileg rá van húzva a szívató?
Ha bemelegedett akkor stabil, de addig, ingadozik.
Én ugyan ezt tapasztaltam a Szlovák Avanti benyával Slovensky Novy Mesto /Szlovákújhely/ és Budapest közt a Carisma jóval kevesebbet evett mint bármelyik Magyar benyából...
Neked melyik Probiker sisakod van? Én most Caberg V2R-t nézegetek, illetve hasonló árban találtam Probiker rsx4-et.
A Cabergre van 20% kedvezményem. Élőben az nagyon minőségi benyomást kelt. Probikert viszont élőben nem láttam.
Igazatok van.. Gondolkodtam rajta, hogy inkább elrakom, bár nem tervezem hamar eladni a motort. Szóval vagy 5 évig biztosan meg szeretném tartani.
Amúgy a motor nekem is marhára tetszik, a fehér-piros csík és a fehér felnik nagyon mennek hozzá. A fényezés meg nem sima fekete, hanem kék metálszemcsék vannak bene, szóval ha rásüt a nap, kékes ragyogása van.. :) Ezt is csak akkor vettem észre, amikor lemostam!
Én megtartanám a helyedben az idomot ha tényleg gyári.. és esetleg vadásznék hozzá gyári fejidomot is.. ritka az ilyen gs.. azért a párezer forintért amit kaphatsz érte, ne kótyavetyéld el!
Erről amúgy azt hallottam, hogy a tartalék és a nem tartalék csöveit a tankba "Józsi" hegeszti be és gondolom szemre betolja valameddig, aztán hol így sikerül, hol úgy.
Ugyanilyen a motorom, csont ugyanilyen festéssel-matricázással. Az évjárat is stimmel. És nekem is ez a fajta alsó idomom van, csak nincs fejidomom. (Azt lehet, hogy összetörték...) Azért gondolom gyárinak, mert rajta van a matrica, ugyanilyen, ugyanígy.
És hát nekem nem tetszik, szerintem a GS egy naked bike, és ezt nem is akarom semmiféle szoknyácskával leplezni. :)
Én is csodálkoztam erősen, amikor az első teletank után 190 km-el elkezdett gázra fulladni.. És tartalékra kellett kapcsolni. :o Akkor azt gondoltam, hogy biztos nem tankoltam rendesen tele, csak úgy tűnt. Ezek szerint akkor ez így rendben volt. (Az 5-6 literes fogyasztás meg rendben van, mert szerettem meghúzkálni a bajszát.)
Eddig én is osánnál tankoltam. Szüleim is, sógorék is. Évek óta. Sógorék elkezdtek a kagylós kútnál tankolni, 1-1,5 literes fogyasztáscsökkenésről számoltak be (1,6-os carisma). Fater is elkezdett a kagylóshoz járni, szintén bő egyliteres fogyasztáscsökkenés (kétliteres mondi). Most kíváncsi lettem, én is ott tankoltam tele az autót (szintén kétezres mondi, csak öregebb), kb. 2-3 hét múlva kiderül, hogy nekem mi sül ki belőle. :) Ha inkább 3 hét, akkor nálam is jó eredmény fog születni...
Egyszerű lehet a fizikai magyarázata: a benzin égéshője tömegre van normálva, a kutakon meg a tüzelőanyag sűrűsége változó lehet. A hígabb benzinből több kell, a sűrűbből meg kevesebb. Ha nálam is csökken a fogyi, akkor veszek kannában mindkét helyről anyagot, és megmérem a sűrűségét.
Persze azt is el tudom képzelni, hogy nálunk mindenki javítani akar a kagylóssal a fogyasztásán, és tudat alatt elkezd óvatosabban vezetni...
Ez tök normális, az enyém pont így csinálja! A különbség az, hogy 4-4,5 között fogyaszt. Kb. 235 km-nél szokott kifogyni... Jellemzően a belső sávban, előzés közben 110-es tempónál. Már megtanultam menet közben térdhez lenyúlni, elfordítani.
Szóval ne aggódj, ez ilyen.
Vajon ök az ÖMV-tól veszik az üzemanyagot?
MO-n csak MOL-os üzemanyag kapható!Ez viszont lehet külföldi finomítóból, de a lényeg a MOL!Nem kell bedőlni a sok rizsának,még a Shell és az OMV is ezeket nyomhatja!Az adalékok változtathatóak!
A nagy forgalmú kutaknál érdemes tankolni,mert ott kevesebb a lecsapódott víz és az üledék mennyisége,mert jobban eloszlik!
Ha nem, és túratempón vagyok akkor 4.8 liter.
Van olyan ismerősöm aki 3 literrel jár!
Engem szokás szerint hülyének néz a fogyasztásom miatt!
Ez egy müanyag csöpár szürövel kombinálva!
Nem hinném,hogy a Józsi faragja!
Tökig húzod a szívatót, indítasz és amikor kezd 3000 felé pörögni lassan nyomod vissza 2000-ig!Néha szoktam gázfröccsöt adni finoman, na akkor megint felpörög meg visszaáll!1000 alatt hajlamos szétverni a motort,ezért tartsd 2000 környékén!
Ne agyalj rajt sokat.Ezek a motorok mennek és ha szépen karbantartod a kötelező dolgokat megadod neki,akkor csak akkor kell hozzányúlni ha nem megy!Mint a haverom szokta mondani,hogy akkor kell hozzányúlni,amikor beszarik!
Na ezt jólmegaszontam!
http://www.bazismotor.eu/1/23/... lap közepe fele található...
Az lenne a kérdésem, mennyire természetes az, ha egy hideg motornál ingadozik a fordulat, ha némileg rá van húzva a szívató?
Ha bemelegedett akkor stabil, de addig, ingadozik.
Én ugyan ezt tapasztaltam a Szlovák Avanti benyával Slovensky Novy Mesto /Szlovákújhely/ és Budapest közt a Carisma jóval kevesebbet evett mint bármelyik Magyar benyából...
A Cabergre van 20% kedvezményem. Élőben az nagyon minőségi benyomást kelt. Probikert viszont élőben nem láttam.
Amúgy a motor nekem is marhára tetszik, a fehér-piros csík és a fehér felnik nagyon mennek hozzá. A fényezés meg nem sima fekete, hanem kék metálszemcsék vannak bene, szóval ha rásüt a nap, kékes ragyogása van.. :) Ezt is csak akkor vettem észre, amikor lemostam!
Én megtartanám a helyedben az idomot ha tényleg gyári.. és esetleg vadásznék hozzá gyári fejidomot is.. ritka az ilyen gs.. azért a párezer forintért amit kaphatsz érte, ne kótyavetyéld el!
http://commons.wikimedia.org/w...
Ugyanilyen a motorom, csont ugyanilyen festéssel-matricázással. Az évjárat is stimmel. És nekem is ez a fajta alsó idomom van, csak nincs fejidomom. (Azt lehet, hogy összetörték...) Azért gondolom gyárinak, mert rajta van a matrica, ugyanilyen, ugyanígy.
És hát nekem nem tetszik, szerintem a GS egy naked bike, és ezt nem is akarom semmiféle szoknyácskával leplezni. :)
A régebbi GS-eken 10 liter a tank és 7 liter a tartalék!Lemértem!
Egyszerű lehet a fizikai magyarázata: a benzin égéshője tömegre van normálva, a kutakon meg a tüzelőanyag sűrűsége változó lehet. A hígabb benzinből több kell, a sűrűbből meg kevesebb. Ha nálam is csökken a fogyi, akkor veszek kannában mindkét helyről anyagot, és megmérem a sűrűségét.
Persze azt is el tudom képzelni, hogy nálunk mindenki javítani akar a kagylóssal a fogyasztásán, és tudat alatt elkezd óvatosabban vezetni...
Szóval ne aggódj, ez ilyen.