Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Ismét téma:-))))))


Ha jól emlékszem 215W a generátor....

Ha MINDEN VILLLLLLLÁGÍT:
refi: 60w
műszerfal: 4x3 = 12w
féklámpa: 42w
index (egy oldal): 42w
-------------------------------
156W


Vagyis egy pl. SaitoII-re van még delej, hiszen csúcsba 40w a zabálása.....az még igy is csak 206W


De mást már akkor ne kapcsoljon rá senki. Pl. fűthető pulcsit.
Én kicseréltem az összes müszerfalvilágitást ledre,kivétel az index!De a fehér fénytöl világos zöld lett az üres,világos kék a refi és rózsaszin a gyujtás!A kilóméteróra és a fordulatszámmérőt meg kevésbé látni!Aztán megegyezö szinüre cseréltem mindent két hete!A kék bassza a szemem sötétben.A zöld jó,meg a piros,mert az nem mindig világit!
Kicseréltem a müszerfalban a ledeket pirosra!Ez szép,de semmi nem látszik sötétben sem.Szerintem megy vissza a fehér!
Köszönöm!

Igen, én is, csak a 400- as verzióban! Már akkor nagyon megtetszett, pont a kezessége miatt.
Gratulálok!

Egyébként én is ilyenen oktatódtam...
Hacsak nem annyi, hogy ha a GS-en pl. kicserélem a féklámpát (2*5W, fékezéskor +2*21W), akkor a nem túl bő generátor teljesítményéből (230W körül?) marad bőven fölös kapacitás pl. egy markolatfűtésre. Az indexel nem vacakolnék, bár ugye az is 2*21W, de impulzusszerű, és nem megy állandóan. Én az alábbiakat tervezem LED-re cserélni: műszerfalvilágítás, visszajelző-fények, első helyzetjelző, hátsó helyzetjelző- és féklámpák. Ja, és ez utóbbinál észrevehető sebességkülönbség van a felkapcsolási időben, nekem ez a pótféklámpával összevetve nagyon jól látszik! Természetesen megfelelő méretezéssel, hogy tényleg hosszú élettartamúak legyenek.
szerintem nem a korrózió ellen szokás ezt így csinálni, hanem hogy a gyűrű meg a hengerfal ne "ragadjanak" össze a nagy állás közben
Szia!

Amit leírtak, az szerintem tök jó. De ne felejtsük el, hogy én a féldeci-deci olaj ellen szóltam! :) Itt meg teáskanálról van szó, ami hivatalosan 5 ml (= 5 cm3). Arról nem is szólva, hogy GS-en egy henger 250 cm3, az XT-n meg 600.

Azt, hogy (szerintem) nem is fontos az olaj beöntés, azt azért írtam, mert nálam a garázsban (igaz, az száraz hely) kb. 3-4 évet állt egy simson hengerfej nélkül, olajozás nélkül, és még csak nyoma sem volt korróziónak a hengerfalon. Persze ez a garázstól is függhet!
Hello

Téliesítés témakör /olaj a hengerbe/ pl egy Yamaha XT600 nál ezt olvastam, 1 teáskanálnyi olaj a hengerbe.
Ime: XT 600 Téliesítés

No persze GS500 és XT600 nagy kettő
Motoron nem sok értelme van a LED-nek. Nem spórolsz vele, hiszen a generátor-feszszab rendszer más, mint az autóknál.
Köszi, ez igaz.
Az izzók fényereje nem probléma, mivel lehet nagyon erős LEDeket kapni, csak nem pont autós/motoros boltokban, hanem elektrotechnikai boltokban. Viszont a LEDek összeépítése lehet probléma. Autóba vettem anno pár led-et ebay-en nem is a gygyi fajtából, de mind kiégett, visszaálltam sima ízzóra.
Ha lenne 10-20 millióm belefognék pl ködlámpák gyártásába.
Van egy ilyen lámpám:
ITP A1
Ez simán lealázza a ködlámpákat fényerőben, és tükör nélkül is tökéletes a fókusza, hátmég egy lencsével.
Ez a led van benne:
LED

L.
Egy villanyász ismerősöm nemrégiben kutatást végzett a bolti ledes 'izzók' kapcsán, mégpedig szétszedte őket, és megméregette az előtét-ellenállásokat. Egyhangúan arra az eredményre jutott, hogy minden esetben 10-20%-al kisebb ellenállásokat tesznek be, mint ami kéne, így egy kicsit folyamatosan túl van hajtva a led. Erősebb fénye ugyan nincs, de előbb-utóbb 'kiég'. Érthető, mivel ha rendesen méreteznék, akkor gyakorlatilag örök életű lenne, hol itt az üzlet?..

Konklúzió: aki teheti, csinálja meg magának, rendesen.
Mindjárt itt a tél. Lesz mit dolgoznia Oszi bácsinak!
Műszakilag nem értek hozzá, de "diódát-ellenállást" bármikor lehet elé forrasztani.
Ami problémás lesz, hogy venned kell egy jeladót elé, mert e nélkül sokkal gyorsabban fog villogni (már-már világít)... a kisebb áramfelvétel miatt "kiégett izzóként" érzékeli a gyári jeladó. Ez még plusz 4-7 ezer Ft.
És a ledes izzó fényerejére is figyelj... gyakran halványabb, mint a hagyományos... a két említett hely pedig "életfontosságú".

(én nem tenném bele...)
Sziasztok,

Ha ledes izzót használnék féklámpába vagy indexbe fel kell készüljek arra, hogy gyakrabban kell cseréljem, mint a hagyományost?
Sajnos autónál ez utóbbi a tapasztalatom, mivel nem stabil 12V a feszültség, és a ledes égők gyártói kispórolták a 12V-os Zener diódát és egy ellenállást.

Mi a véleményetek?

L.
én csak 20 kmről jöttem most haza.. de a tornacipő farmer poló bőrkabát kombó bizony már nagyon nem volt elég... azt hittem lefagy teljesen a lábam.. mondjuk 3-4 fokban nem is csoda
éljen a Honda szekció női részlegének legszebb párosa!
ez meg itten a meleggenerátor, ha a szükség úgy hozza.

hát mán csak bír hideg lenni így, éjfél után.
Ha tényleg állt hónapokat, akkor simán kiszárad a karbiban a membrán. És ettől. Kell neki pár km, meg egy kis benzin, hogy "észhez térjen". Szóval lehet, hogy tényleg állt.
Na itt vagyok ám!
Szóval gyakorlatilag már azóta megvan a kicsike, hogy voltunk a Vadkeleti túrán. Azóta várjuk a papírokat, aztán kicsit nem vártuk, majd megint stb.stb. Végül múlthét pénteken meglett, szombaton a Medve elhozta, jól el is ázott szegény.
Én még sajna nem tudtam kipróbálni, csak itt az udvaron egyet, meg lemostam és lefotóztam.
Egyébként pont pont 10 évvel öregebb, ,mint a Tiéd Era!

Szépséghibái vannak, mert oktatómotor volt, de majd lassankint alakul. A gumik jók, Pirelli elől-hátul.
Névre szóló Szervízkönyv úgyszintén!:)

Szóval köszi mindenkinek, hogy osztoztok az örömömben!

Hátsó doboztartót láttam 3-ért, bukócsövet apci tervez rá, meg még az is lehet, hogy oldalsó doboztartót. A Jézuska nem fog unatkozni, az tuti!
Ujtordai!

Ma este megnéztem az általad ajánlott motort, mentem is vele egy karikát. Esztétikailag nem kifogástalan, bár pont az a bizalomgerjesztő, hogy nem egy agyonszilikonozott, kicicomázott motor várt, műszakilag meg szerintem elég rendben van! Szépen indult, jó hangja volt, nem zörgött.

Állítólag július óta állt, ami a porból ítélve akár még hihető is. Már bemelegedett annyira, hogy a szivatót teljesen visszatoltuk, és szép alapjárat volt, henger tapintásra már meleg volt, ugyanakkor közepesebb gázadásra, terhelve (egyesben elindulva) lehörgött, fulladt. Kicsit tovább melengetve, meg egy kicsit megtúráztatgatva egy perc alatt abbahagyta ezt. Mitől lehetett?..
Az ára borsos, de a futásteljesítménye valósnak tűnt (~38e km), szóval meggondolandó.
De rossz máááár! Teddy hátul...
Mostantól dupla kőcség a párosnak! Gratula Dina!
Vagy Teddy hátra szorul?

Erősödik a honda vonal !
Lassan szekciósodhattok ! huhhh.."ez nehéz szó"
Különösen beépítettet?!