Nem nem bántás, ezen a dolgon sokat gondolkodtam már. Fontolgattam fiatalabb használt részletre vásárlását is, vagy akár olcsóbb új motort is (Pl. Hyosung GT650, de most az SV650-nek is elég jó ára van...), de abban maradtam, hogy 200-300 ezres kategóriában keresek valami híresen igénytelen, megbízható motort (max. 2 henger, léghűtés, és olyan kell, amiből sok van, és van hozzá alkatrész). A másik versenyző a Yamaha XT600 volt, de a GS győzött.
Az érveim az olcsó motor mellett: -olcsóbb fenntartás -alacsonyabb adó -olcsóbb biztosítás -és eleve olcsó a motor, ha ellopják, vagy elesek vele, vagy akármi, akkor nem kerülök nagyon nehéz helyzetbe. Szóval egyszerűen ennyit szeretnék a motorra szánni. Úgy érzem, hogy 3-4-500 ezerért dimenziókkal jobb motort úgysem kapok, és ahhoz viszont tényleg "kuporgatnom kellene", így meg azért marad tartalék, amiből gumit, láncot, ilyeneket tudok majd venni, és nem utolsó sorban nem az lesz, hogy áll a garázsban, mert nincs pénzem megtankolni.
1-2 év múlva sem szeretnék többet költeni rá, mert akkor már vannak fontosabb dolgok is, pl. inkább félreteszek saját lakásra.
Ez érdekes kérdés!Nekem pl azért lett rajt 32-es a szám a motoron,mert ennyi évet vártam rá!Sajnos!Bár ha türelmesebb lettem volna,most ott állna az új SV helyette!
De hát csak a korral jön meg az ember esze!
Én igazán nem akarok bántó lenni, de biztos, hogy neked pont most kell motort venned, ha még az átírásra is "kuporgatnod kell"? Nem lenne érdemesebb inkább várni 1-2 évet hogy anyagilag megendhess magadnak egy olyan motort, ami szinte biztos jó állapotú, de ha mégis elromlik benne valami, akkor sem kell a garázsba állítanod, mert épp nincs pénzed javításra?
Köszönöm a hozzászólásokat! Sokkal többet nem szeretnék (nem tudok) rákölteni, mert akkor nem marad az átírásra/forgalomba helyezésre, meg az esetleges alkatrészekre tartalék. Természetesen nem akarom elkapkodni, ha csörög-zörög a motor, nyúlott a lánc, szar a gumi, papírvékony a féktárcsa, lóg és szitál a kormány, akkor nem fogom megvenni. Ebben a szezonban már nem fogom tudni használni, a téli motorozásból már 'kinőttem', szóval nem SOS, hogy legyen motorom. Ha elfogadható az állapota - persze közel húszéves motortól nem várok csodákat - akkor viszont szeretnék beleugrani.
Szerelő viszont nem sokat fogja látni, ez biztos. ;) Van hozzá affinitásom, helyem és jó szerszámaim, "csak" az alkatrészeket kell majd kifizetni.
Azért sokan nem engedhetik meg maguknak hogy új motort hitelezzenek évekig. Ha megvesz egy régebbi/használt vasat és lesz neki valami baja akkor betolja a garázsba ha épp nincs rá pénze és kész lesz valamikor. A csekk viszont mindig jönni fog és akkor hiába tolja a garázsba . Ebben a mostani gazdasági helyzetben meg nagyon meg kell gondolni a hitelt, főleg hobbira. Én hülyét kapnék amikor még mindig jön a csekk, de motor már töredékét éri. Sokan is belebuknak, tele vannak a hirdetések átvállalós gépekkel. Még el is taxiznak a bankig csak vidd a picsába a vasat...
Nekem is az olcsó motor vitt el minden pénzem!
Ez a két gép is kb 400-400 ezerben van!
Szerintem a különbség látható!Kis bibi van benn.az hogy a Jawa alkatrész 10%-a a Suzuki árának.KM-óra spirál 360.- és 4500.-!
a tényleges állás az csak kb 9 hónap lenne, útána már tudnék vele foglalkozni, ilyen oda adni meg stb.sztem ez nem szerencsés mert mert ha meg összetöri a bank tőlem akarja majd a pénzt...
Sokan itt buknak bele.....
De sajna ugye a pénz nagy úr, és ha nincs plusz 100.000, akkor nincs. Türelem meg végképp nincs......így elmenek vesznek valami olcsót - majd jönnek vele a bajok - akkor meg se pénz se motor.
Engem sokan hülyének néztek/néznek (oszt szar..ok bele) hogy a GS-t is, a GSF-et is 0km-rel sok-sok év hitelre vettem.
Tény: sokba lesz....hiszen van rá egy kis kamat......
DE AMI SZÁMOMRA EZT ELLENSÚLYOZZA:
1., Minden km-ert Én teszek bele
2., Minden szervízt Én intéztetek, vagy intézek - vagyis tudom mi van cserélve
3., minden nyügét-baját ismerem
4., NINCS VÁRATLAN meglepi.....
Volt nekem is "belenyúltam a lecsóba" motorom (Aprilia Futura)
230-ért vettem.....és mire ráköltöttem 140.000-ret (lánc, gumik, hengerfal, dugattyú, gyürük....stb) sikerült eladnom 170.000-ért....
Szóval jó vétel volt?
Tehát aki olcsó gépet akar venni: mérlegeljen!
a., van elég pénzem megcsináltatni ha beszarik valami?
b., motorozni akarok, vagy szerelőhöz tologatni?
Ez a legrosszabb megoldás - főleg ha hiteles a gép.
Inkább keress egy havert, rokont akit érdekelhet - így megkapja bérbe, vagy erre az időre fizesse Ő a hitelt.
jah.. hogy hiteles a motor. Azért tényleg nem érdemes eltenni hogy fizetni lehessen a részleteit.. aztán utána egy nyár motorozás után nagyobbra cserélje..
Felbakolva elöl hátul, tele tank, akssi ki (majdnem tuti h ennyi idő alatt azt az akksit el is bukod).. gumiba fújjas nitrogént.. azt szinte egyáltalán nem ereszti a gumi hosszútávon se.., meg a felületét is befújhatod valami gumiápoló szerrel, friss olaj a gépbe.. gyertyáknál a hengerek tetejére is csöppentve. A fékkel nem tudom mit érdemes csinálni.. de az szeret beragadni ilyen sok idő alatt..a karbi gumialaktrészei meg esetleg a szelepszárszmmeringek amik még rázósak lehetnek.. azzal fogalam sincs hogy mit kéne ilyen esetben tenni
Hello!
Szerintem,ha motort veszel csak olyant vegyél meg ami nagyon jó állapotú!Ne menj abba bele,hogy ÁÁÁÁÁ,majd én megcsinálom,meg ez a legkevesebb!
Ez már nem simson,itt nagyon kiveszik a pénzt a zsebedböl!Semmire ne költs feleslegesen!Egy gumi garnitúra 30-40 ezer,egy lánc is kb ennyi!Fékbetét meg az apróbb kis semmisnek vett alkatrész is horribilis lesz!Egy kilóméteróra spirál is 4500.-!
Szóval nézz meg sokat és a legjobbat vedd meg!Az olcsóbbnak hitt szarkupac fog a legtöbbe kerülni!(Légy türelmes)Mondta Obi Van Kenobi is!
Haverom vett 200ezer pénzért egy Honda XL350-et és regeteget költött rá,amikor én vettem a GS-t egymás mellett állt a két gép és az apja megkérdezte a fiát,hogy "Pisti ez a Suzuki mennyivel vót drágább,mint a tied?"
Azt akkor nyögte ki,hogy a Honda sokkal többe van már,pedig a srác motorszerelö!Ja és kb úgy néz ki mint egy viharvert csataló!
Az érveim az olcsó motor mellett: -olcsóbb fenntartás -alacsonyabb adó -olcsóbb biztosítás -és eleve olcsó a motor, ha ellopják, vagy elesek vele, vagy akármi, akkor nem kerülök nagyon nehéz helyzetbe. Szóval egyszerűen ennyit szeretnék a motorra szánni. Úgy érzem, hogy 3-4-500 ezerért dimenziókkal jobb motort úgysem kapok, és ahhoz viszont tényleg "kuporgatnom kellene", így meg azért marad tartalék, amiből gumit, láncot, ilyeneket tudok majd venni, és nem utolsó sorban nem az lesz, hogy áll a garázsban, mert nincs pénzem megtankolni.
1-2 év múlva sem szeretnék többet költeni rá, mert akkor már vannak fontosabb dolgok is, pl. inkább félreteszek saját lakásra.
De hát csak a korral jön meg az ember esze!
Szerelő viszont nem sokat fogja látni, ez biztos. ;) Van hozzá affinitásom, helyem és jó szerszámaim, "csak" az alkatrészeket kell majd kifizetni.
Ez a két gép is kb 400-400 ezerben van!
Szerintem a különbség látható!Kis bibi van benn.az hogy a Jawa alkatrész 10%-a a Suzuki árának.KM-óra spirál 360.- és 4500.-!
Sokan itt buknak bele.....
De sajna ugye a pénz nagy úr, és ha nincs plusz 100.000, akkor nincs. Türelem meg végképp nincs......így elmenek vesznek valami olcsót - majd jönnek vele a bajok - akkor meg se pénz se motor.
Engem sokan hülyének néztek/néznek (oszt szar..ok bele) hogy a GS-t is, a GSF-et is 0km-rel sok-sok év hitelre vettem.
Tény: sokba lesz....hiszen van rá egy kis kamat......
DE AMI SZÁMOMRA EZT ELLENSÚLYOZZA:
1., Minden km-ert Én teszek bele
2., Minden szervízt Én intéztetek, vagy intézek - vagyis tudom mi van cserélve
3., minden nyügét-baját ismerem
4., NINCS VÁRATLAN meglepi.....
Volt nekem is "belenyúltam a lecsóba" motorom (Aprilia Futura)
230-ért vettem.....és mire ráköltöttem 140.000-ret (lánc, gumik, hengerfal, dugattyú, gyürük....stb) sikerült eladnom 170.000-ért....
Szóval jó vétel volt?
Tehát aki olcsó gépet akar venni: mérlegeljen!
a., van elég pénzem megcsináltatni ha beszarik valami?
b., motorozni akarok, vagy szerelőhöz tologatni?
Inkább keress egy havert, rokont akit érdekelhet - így megkapja bérbe, vagy erre az időre fizesse Ő a hitelt.
De másfél év? ÁLLNI HAGYNI EGY MOTORT?
valahol olvastam hogy a gyertyákhoz akár 1 deci olajat is érdemes önteni
mondtam hogy add oda valakinek .
vagy add a banknak,még ha 0ba is leszel,le van tudva a gond.
Felbakolva elöl hátul, tele tank, akssi ki (majdnem tuti h ennyi idő alatt azt az akksit el is bukod).. gumiba fújjas nitrogént.. azt szinte egyáltalán nem ereszti a gumi hosszútávon se.., meg a felületét is befújhatod valami gumiápoló szerrel, friss olaj a gépbe.. gyertyáknál a hengerek tetejére is csöppentve. A fékkel nem tudom mit érdemes csinálni.. de az szeret beragadni ilyen sok idő alatt..a karbi gumialaktrészei meg esetleg a szelepszárszmmeringek amik még rázósak lehetnek.. azzal fogalam sincs hogy mit kéne ilyen esetben tenni
Nekem is van egy eladó GS, ha érdekel küldj egy mail címet és mondok infót-
Szerintem,ha motort veszel csak olyant vegyél meg ami nagyon jó állapotú!Ne menj abba bele,hogy ÁÁÁÁÁ,majd én megcsinálom,meg ez a legkevesebb!
Ez már nem simson,itt nagyon kiveszik a pénzt a zsebedböl!Semmire ne költs feleslegesen!Egy gumi garnitúra 30-40 ezer,egy lánc is kb ennyi!Fékbetét meg az apróbb kis semmisnek vett alkatrész is horribilis lesz!Egy kilóméteróra spirál is 4500.-!
Szóval nézz meg sokat és a legjobbat vedd meg!Az olcsóbbnak hitt szarkupac fog a legtöbbe kerülni!(Légy türelmes)Mondta Obi Van Kenobi is!
Haverom vett 200ezer pénzért egy Honda XL350-et és regeteget költött rá,amikor én vettem a GS-t egymás mellett állt a két gép és az apja megkérdezte a fiát,hogy "Pisti ez a Suzuki mennyivel vót drágább,mint a tied?"
Azt akkor nyögte ki,hogy a Honda sokkal többe van már,pedig a srác motorszerelö!Ja és kb úgy néz ki mint egy viharvert csataló!
minden rendes szakmai fórumozózól !
annyi itt a giga, meg a mega, meg a megavolt!