Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

jah ok akkor ezzel is tisztába vok kösz
A GS-en csak a menetszél hűt... mindent. Úgyhogy ha alapjáraton ketyegteted, akkor csak melegíted még jobban. Lightos menettel lehet hűteni, ha valóban túlmelegszik. De nem kell parázni a léghűtéses motorok úgy vannak tervezve, hogy magasabb hővel is ellegyenek. Az üzemi hőfok is 80-100 fok helyett 100-120 fok. Minden ehhez van méretezve.
A GS nem olajhűtéses, hanem sima léghűtéses (még akkor is, ha van rajta olajhűtő)! Ne járasd alapjáraton, hanem állítsd le, úgy hül a legjobban.
Lövésem sincs, hogy hány fokos. A hőmérsékletet nem számszerűsíti a DL. Ahogy esSO-nál: a kijelzőn 3 rubrika az üzemi hőfok, van egy negyediknek hely, és utána a piros mező.

Az olajat nem árt hűteni. Nem a túlmelegedés miatt csupán, hanem az állandó hőmérséklet miatt.
itt az olaj hűtésénél, mikor megállok alapjáraton érdemes járatni a motort? akkor jobban hűl? mert úgy tudom a vízhűtéses gépeknél igen, legalább is kresszen tanultam még
Neked hány fokos szokott lenni a hűtővíz? Azért kérdezem, mert ugyanolyan blokk vana motorunkban :) Nekem nem városban 75 fok körül van, amit kevéslek. Városban 80-100 között.
Kicsit túlzásnak érzem az olajhűtőt a gépre.
DL-nél nincs sok értelme a vízhűtés miatt. Közel állandó a hőmérséklet. Nekem pl még sose volt 3 rubrika felett a víz. Azt sem tudom, hogy a ventillátor jó-e.
A GS-en volt rá példa. Nyáron városban, gyakori volt, hogy nem csak "úgy beklattyant"... Nekem a Castrol 20W-50 GP megoldást jelentett (ritkán tudtam felmelegíteni ennyire). Másoknál a 15W-50-nel is ugyan ilyen pozitív tapasztalat volt.
Érdemes azonban a kuplung holtjátékát is ellenőrizni. Lehet, hogy nem emel ki teljesen, és így egy cseppet melegebb olajjal hamarabb jelentkezik a "probléma", ami valójában normális jelenség.

Még a DL is produkál ilyet, pedig annak van külön olajhűtője. Abba azonban nem rakok más olajat hűvösben és kánikulában. Nem látom értelmét, annyira kevésszer érzékelem.
Teddy
Neked felkeményedik a váltód?
Ez teljesen így van!
Üzemanyag: minden motor másképp fogyaszt. Rengeteg mindentől függ a benzinfogyasztás (milyen domborzati viszonyok között jár a gép, mennyi a külső hőmérséklet, milyen kúton tankol a gazda, hogyan kezeli a gépet (kigyorsítás-fékezés-fordulatszámhasználat), hogyan lett bejáratva a motor, mennyire kopott a blokk, karburátorbeállítás (levegő-benzin keverék), motorolaj, lánc állapot, gumiabroncsok gördülési ellenállása... és még vagy millió tényező) Ezek alapján tegyen valaki igazságot. A GS-nél nálam a két szélső érték 3,5 és 5,5 liter között volt. Ez a normális. Aki ebben a tartományban jár az ne aggódjon már!

Üzemanyagot spórolni leginkább a fékkel lehet, talán. Ha feleslegesen fékezel nagyokat, vagy az utolsó pillanatokban nyúlsz a karra, akkor akár egy literrel is többet zabáltathatsz a géppel. Meg kell tanulni a motorféket használni. Vezetéstechnikát nem fogok oktatni itt... de rá kell érezni a lendületes közlekedésre. Nem a "nyelezem-fékezek-nyelezem-fékezekre". Ez nem tötyörgést jelent, de nem is pályastílust... az is becsúszik néha, de akkor ki a frászt érdekel a fogyasztás!
Nem utolsó sorban így kímélsz gumit is, láncot is, fékbetétet-tárcsát is...

Tartalék: szintén minden egyes motornál más. Ugyanis ez azon múlik, hogy a két szívócső a tankban milyen magasan van. Mivel kézzel rakják össze, így 1 mm magasság komoly eltérést is jelenthet. A tank formájától függően decikben mérhető, de akár fél liter-liter is lehet. Mindenki tapasztalja ki a saját motorját. Nálam a tartalékra tekeréskor cca. 5,5 liter volt a még rendelkezésre álló üzemagyag, de hallottam már 8 literes tartalékról is.

Váltó: megállással, vagy egy kis nyugis menetel hűthető az olaj. Ha nincs rá mód, és sok a városi menet az országúthoz képest, akkor 15W-50 és 20W-50 a megoldás.

Na így ömlesztve ennyi a véleményem.
Tény hogy nem olyan kényelmes Bp-en a váltos motor mint mondjuk egy robogó (ezért megyek a centrumba mindig robogóval)
De a kuplungkartól még soha nem fáradt el a kezem, max a gáztól, mert azt állandóan fogni és kezelni kell.
Egyébként éppen az az előnye a motornak, hogy nem állsz a dugóban, nem araszolsz mint az autók és egy két lassitás után azért csak jön 1-2 km-es egyenes , gyors szakasz. + megkaptuk a buszsávokat!
Felmelexik az olaj a motorban,eleve sokat váltasz a nagyvárosokban és a bal kezed elkezd fájni a kuplung huzogatástól,mert sokkal nagyobb erövel sikerül csak gépészkedned,mint amikor hidegebb az olaj!Nem térnék ki azokra az olajakra,amit nem a melegebb idökben használunk,mert a törpiek biztos kikezdik a finom-pihepuha arcbörüket az ismétlöleges olajtémáról!Szóval ilyesmi!
nah jó máris van egy hülye kérdésem? mi jelent az pontosan hogy bekeményedik? és miért kell hozzá megállni?
Eszmés kérdés!
Amikor Pl.:Pesten közlekedtek vagy nagyvárosban,akkor az olaj melegedésböl adódóan a váltó és a kuplung bekeményedik a kánikulában?Olyankor mit szoktatok tenni,ha nincs idö megállni?
Ja, és igen, tényleg ennyi, nekem a 17l-es tankból 7l a tartalék.
Nekem a városban kb. 200km, túrán 230-250km körül kell RES-be tekerni, ezt kitapasztaltam hamar, így már nem várom meg a rángatást, inkább előre átcsavarom ilyenkor. Gyakorlatilag 4-5 naponta tankolok. Amúgy meg kb. 1mp alatt átrakom az első jelére a rángatásnak, pl. a múltkor egy túrán egy jó kis döntögetős kanyargás közben tekertem át, mivel pontosan tudom, hova kell lenyúlni, már bármikor simán megy.
akkor mit szójak én
hétvégén is minden nap teletankoltam
a robogómmal szoktam azt csinálni hogy ha még nem láttam a tank ajját akkor még elmentem vele
nem tom, mindig így csináltam, mert ha teli tankolom a mocit az abaj hogy úgy is kimotorozom belőle, de városban nem szoktam egyébként sem nagyon előzgetni, győr nem olyan forgalmas mint pest
Ez nem csak nem praktikus, de veszélyes is: sűrűn kell res-re tekerned, mi van ha éppen előzésközben fogy el a benzined? Elkezdesz matatni a benzincsapon?
csak nem győrben azért van benzin kút max 3 km kell mennem, meg kb van 3-4 liter tartalék is
de ez igy nem valami praktikus mer lehet hogy azelőtt elfogy a benzin mielőtt a kuthoz odaérsz
nah tehát elekzd rángatni a motor mert nem kap benzint tehát a csapot elekll fordítani, oda megyek a legközelebbi kúthoz és tankolok, és órát nullázok, aztán mikor megin tartalékra kell tenni elosztom a tankolt benzint a megtett km-el és kész
Most te kérdezel engem? Eddig sem értettem a számitási módszeredet, most már pláne nem.
én nem szoktam felvenni a forgalom ritmusát
multkor foregonnal mentünk aztán egyik lámpánál mekérdezte hogy mér ojan lassan indulok el
utánna a lámpánál elindultam gyorsan de lehet hogy megbánta hogy megkérdezte mer ojan füstöt nyomtam neki hogy csak na