Szeretnék megosztani veletek egy nekem tanulságos esetet.Pár hónapja vettem az elsö számu sisakomhoz 80%-os plexit(nem a scorpion-hoz) a magyarországi importörtöl.(11.600.-)Nem mondok neveket és márkanevet.Szóval az elsö nap Tamási-Pécs-Tamási távolságot motoroztam benn,hazajövök és pocolás következik!Viz+zsepi és kb fél óra ázás.Letörlöm a maradványokat és nézem 2db tenyérnyi olajszinü folt és egy kb 2-3mm kopás van rajt!Megposzkálom a körmömmel és jön le a felsö réteg róla!
Érdekes a barátnöm ezer éves AGV-n a plexit megkapartam az anyagában szinezett és nem csak ilyen humbug ratyi rétegben.Szabályosan szines a forgács rajt.
Email-ezek a kereskedönek,hogy mi a helyzet,de kérik vissza megvizsgálásra.Viszem vissza a szerelömnek aki rendelte és bambán bámul rám.Látták többen a kopás nyomait,ezért visszaküldte a plexit!3-4 hét levelezgetés után elveszik a plexim,mert nem találták eddig meg.
Na meglett valahol és állitják,hogy a fent emlitett feljövö réteget lemosták,mert kosz volt és nincs vele az égadta világon semmi gond!
Ma küldték vissza,a póstát természetesen nekem kell állnom kb.1620.-!
Mit csináljak,mikor megjön?
Mostantól, leginkább mobilon (telefon vagy sms) vagyok elérhető. Beb@szott a házunkba a villám,úgyhogy szinte minden elektronikai cucc felmondta a szolgálatot. Esténként talán elkunyizom pár prcre a Fiam lapostetűjét a mobilnettel,de az nem az igazi.
az nem lehet h túlfordítottad a kulcsot és ráraktad a "parkolófényt"?
világítás on mit értesz? hejzetjelző tompított vagy micsoda, üres és olajlámpa is világított? mer ha nem és a világításon csak a hejzetjelzőt érted akor egyszerűen tulfordítottad a kulcsot.
Csillagkulccsal sikerült lesarkaznom a csavart, régebben krovával csináltam, akkor működött is (persze fogtam is tegnap a fejemet, de mire azt elővettem, addigra már azzal sem tudtam levenni).
Csőfogóval az a baj, hogy nem lehet a blokk bordáitól rárakni rendesen. A helyén már megpóbáltam flexszel lecsiszolni, majd még egy kicsit próbálkozom.
Próbáltam egyébként a deklit is levenni, de valószínűleg ragasztották a tömítést, mert az összes csavar kivétele után sem akart lejönni a dekli, még úgy sem, ha gumikalapáccsal megkocogtattam...
Ha végképp nem sikerül, akkor majd valahogy csak leveszem a deklit, aztán megoldom úgy...
Egyébként nem lett meghúzva nagyon, a baj csak az, hogy tél eleje óta nem kellett cserélni az olajat, így be tudott állni...
Egyébként most jött el az a pillanat, amikor szerelőaknán áll a motor
olaj szintet nézz már
nekem ugye külön váltóolajos volt,de emlékszel az volt a gubancom hogy a 0,7l helyett 2l váltóolaj volt benne.ugyanúgy csak gázfröccsel ment.persze a kevés miatt meg csattanhat.(vagy nem megfelelő viszkozitás)
Nah ahogy egyre többet járok a géppel jönnek elő a problémák! Elöször is a váltó normális az ha csattanik? elöször azt hittem a lánc az de aztán rájöttem hogy nem hanem akkor csattan a váltó mikor válrok és már húzom rá a gázt, az elöbb pl eltünt az összes sebességem se fel se le nem men, aztán húztam egy gázfröccsöt és úgy tudtam leváltani mitől lehet ez? jah és a legviccesebb leraktam a motort ráraktam a kormányzárat és a világítás fent maradt?!ez hogy lehet?! valaki írjon rá valamit PLÍÍÍÍÍZ
szerbusz én is hasonlóan jártam nem rég, véleményem szerint ne furd meg úgy hogy fent van a motoron azt kis deknit lelehet szedni pár kiscsavar fogja csak ha leszedted onnan már könnyű lesz kiszedni a csavart, az én szerelőm nem tudom honnan szedte de 2 napot kellet rá várni és 1000 huf volt
Nem kell rögtön a durva megoldás! próbáld meg előbb pl egy vízszerelős csőfogóval. Azzal nagyot lehet szorítani. Aztán ha kijön, meg kell mérni, így fejből én nem tudom. 12-es biztos van, és sűrűmenetes. De előfordulhat, hogy valami más motoré vagy autóé is jó lehet hozzá. Ideiglenes megoldás lehet az is - ha ki tudod fogóval venni -, hogy flexszel 2 lapra lecsiszolod, hogy a villáskulcs megfogja.
Alaphelyzetként az olajleeresztőt mindig csillagkulcscsal vagy krovával tekergetjük a lesarkalást megelőzendő. És nem kell rettenet bivaly módjára meghúzni, hiszen ott a tömítés alatta, amit néha nem árt kicserélni. Ez csak általános jótanács!
Sikerült ledarálnom az olajleeresztő csavar hatlapfejet körré
A kérdés az lenne, hogy mekkora a csavar husa, mert ha van elég hely, akkor törtcsavarkihajtóval megpróbálom kiszedni. (mekkora hely van egyébként a csavar felett (ha átszaladna a fúró, akkor mi van mögötte)?
Szerintetek hirtelen ilyen csavart honnét lehet venni (Suzukinál egy hét minimum az átfutás...)
Érdekes a barátnöm ezer éves AGV-n a plexit megkapartam az anyagában szinezett és nem csak ilyen humbug ratyi rétegben.Szabályosan szines a forgács rajt.
Email-ezek a kereskedönek,hogy mi a helyzet,de kérik vissza megvizsgálásra.Viszem vissza a szerelömnek aki rendelte és bambán bámul rám.Látták többen a kopás nyomait,ezért visszaküldte a plexit!3-4 hét levelezgetés után elveszik a plexim,mert nem találták eddig meg.
Na meglett valahol és állitják,hogy a fent emlitett feljövö réteget lemosták,mert kosz volt és nincs vele az égadta világon semmi gond!
Ma küldték vissza,a póstát természetesen nekem kell állnom kb.1620.-!
Mit csináljak,mikor megjön?