Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Na de kérem, én csak tökéletesíteni szeretném a tudásom! Ekkora baj, ha valaki mérhetetlen tudásvággyal rendelkezik?
Nem baj, én pedig nagyon szorgalmas diák vagyok, aki minden erejével azon van, hogy megfeleljen a szigorú tanító néninek!
Szépjóestét......meló vége, yeah
Akkor egy éjszakai film, hogy melyik viszkozitásu olaj a jobb hidegben.
Értelemszerűen hideg motornál is van analogia.
http://youtu.be/M6JpU_I078M
Ma már volt itt belinkelve. Tényleg jó írás. És még mindig a "vizes" blokkokhoz igaz....
nem piszkálok én senkit csak nem értem miért kell de mind 1 viszont ajánlok egy fasza olvasmányt érdemes elolvasni
http://www.mazda-auto.hu/motor...
Úgy van. Övék...
Nem mondom, hogy nincs igazad. Csak arra reflektáltam, hogy a léghűtés az léghűtés, a GS az GS (20-30 éves technika, 6000 környéki fordulaton használva az esetek 90 százalékában)... kár erre ekkora figyelmet fordítani. Ha egy GS elmegy az ajánlott olajjal (10W-40; 15W-50; 20W-50 max. félszintetikus) 80-100.000 kilométert gond nélkül (ennél többről első kézből nem tudok még, itteni tapasztalat hiányában), akkor minek is méricskélni?! Kicsit túl van misztifikálva a dolog... e miatt írtam, amit írtam.
Hagyd már. Mindig lesznek olyanok akik variálnak. Nem fogadják meg a sok évi tapasztalatot. Vegyenek full szintetikus 5w-30-at bele.
ha biztosra akarsz menni akkor nézegesd meg az olajnyomást különböző viszkozitású olajokkal és akkor rájössz melyik a jó
Olajosok!

A GS léghűtéses. Ne a folyadékhűtésesek receptje alapján válasszatok "vért" a motornak. A 10W-40 nagyjából 30 fok külső hőmérsékletig elégséges. Annál meg hamar ott leszünk. A folyadékhűtéses motorok üzemi hőmérséklete 90 fok körüli... a levegősé meg 110. Pötty különbség van. A cSt ismerete szép dolog, az is tény, hogy hidegindításnál károsodik leginkább a motor, de azért az sem árt, ha üzem közben sem "víz" folyik a járatokban. Akkor is lehet nagyot koptatni a fémen, ha "elvékonyodunk" menet közben.

A tapasztalat az, hogy a 15W-50 tökéletes a GS-be. Ezt néhány 100.000 kilométer itteni tapasztalat is alátámasztja mindenféle tudomány nélkül. Az ideális állapot elérhetetlen... hiszen nem cserélünk motorhőfoktól függően olajat 10 percenként.
Hátulra kell vmi fényvisszaverő prizma. Mondjuk én sem tudtam róla, de nekem volt gyárilag a rendszám alatt a sárvédőn.
Milyen prizma?
Én kb. 1 hónapja voltam a mozaikban a hondával és mögöttem lévő srácot ugyan nem buktatták meg, de mondták neki, h ugorjon el vhova prizmáért és akkor átengedik.
az ideális viszkozitás 10cSt lenne üzemi hőfokon.
én szerintem a 10w-40 teljesen jó de a legjobb az 5w-40 lenne, én ilyet akartam de sajna nem kaptam így motul 300v 10w-40 lett beleöntve.Eddig nekem volt Castrol actevo 10w-40, Castrol r1 10w-50,Motorex 10w-60 néztem olajnyomást is de kiderült hogy ezekkel a normás olajnyomásnál magasabb az olajnyomás
Akkor megszerzem a héten, nem tudom hogylesz, mert hétvégén megint Bogácson glettelünk festünk. Majd alakul valahogy. Megoldjuk okosban.
Sziasztok!

Tud vki ajánlani helyet Bp-n vagy környékén ahol telószárat javítanak, vagy esetleg sérülésmentes használtat lehet kapni?

Jó pár éve csúsztam vele és valszeg kapott 1 kicsit, mert ahogy kicserélem a szimcsót kevéske idő múlva már folyik is.

Még 1 kérdés: Van vki, aki rakott a gépébe progresszív rugót? Nagyon gondolkozom rajta, ha már 1x felújítom rendesen az első telót.

Előre is köszi
Persze Viktor! Várom, hogy hívsz, ha megvan! Hálás leszek...! Vagy inkább Peti legyen az!
10.000.- platnival
+ 4000.- a tartó hozzá, saját gyártmány, de szuper
Tudooom!

Félreértettél. Annyit akartam mondani, hogy a 10W-s olaj nem esik 10-15 cSt alá üzemi hőmérsékleten.
Az üzemi hőmérséklet idején 16-18 cSt az olajak viszkozitása, ami megfelelő.
Extrém körülményeknél, elmelegedésnél ez akár 3-4 cSt-re is leeshet amikor is túl vékony lesz az olaj, de ehhez igazán nagy hőmérsékletre van szükség.
A 20W-s olajnak annyi előnye van a 10W-sel szemben, hogy extrém körülmények között nem 3-4, hanem 5-6 cSt-ig süllyed, lejebb nem.
Viszont.
A hidegindításnál ami kritikus, pl 20 C-fok esetén a 10W-s olaj 160 cSt, a 20W-s viszont 250 cSt, vagyis túl sűrű és kifogásolható kenést ad a motornak a kritikus indítási, bemelegedési időben.

Na most jól kimagyaráztam magam.
engem érdekelne a doboz mennyiért adod?
Na még ilyet! Csak így bumm bele...
Szégyelljed el magad, rossz illatú tanuló! (büdös kölök)
Szia!
Üdv itt! És sok kellemes km-t!
Dzsoki !

Beszerezzem az olajat és a szimmeringet ?