Nem mondom, hogy nincs igazad. Csak arra reflektáltam, hogy a léghűtés az léghűtés, a GS az GS (20-30 éves technika, 6000 környéki fordulaton használva az esetek 90 százalékában)... kár erre ekkora figyelmet fordítani. Ha egy GS elmegy az ajánlott olajjal (10W-40; 15W-50; 20W-50 max. félszintetikus) 80-100.000 kilométert gond nélkül (ennél többről első kézből nem tudok még, itteni tapasztalat hiányában), akkor minek is méricskélni?! Kicsit túl van misztifikálva a dolog... e miatt írtam, amit írtam.
A GS léghűtéses. Ne a folyadékhűtésesek receptje alapján válasszatok "vért" a motornak. A 10W-40 nagyjából 30 fok külső hőmérsékletig elégséges. Annál meg hamar ott leszünk. A folyadékhűtéses motorok üzemi hőmérséklete 90 fok körüli... a levegősé meg 110. Pötty különbség van. A cSt ismerete szép dolog, az is tény, hogy hidegindításnál károsodik leginkább a motor, de azért az sem árt, ha üzem közben sem "víz" folyik a járatokban. Akkor is lehet nagyot koptatni a fémen, ha "elvékonyodunk" menet közben.
A tapasztalat az, hogy a 15W-50 tökéletes a GS-be. Ezt néhány 100.000 kilométer itteni tapasztalat is alátámasztja mindenféle tudomány nélkül. Az ideális állapot elérhetetlen... hiszen nem cserélünk motorhőfoktól függően olajat 10 percenként.
Én kb. 1 hónapja voltam a mozaikban a hondával és mögöttem lévő srácot ugyan nem buktatták meg, de mondták neki, h ugorjon el vhova prizmáért és akkor átengedik.
az ideális viszkozitás 10cSt lenne üzemi hőfokon.
én szerintem a 10w-40 teljesen jó de a legjobb az 5w-40 lenne, én ilyet akartam de sajna nem kaptam így motul 300v 10w-40 lett beleöntve.Eddig nekem volt Castrol actevo 10w-40, Castrol r1 10w-50,Motorex 10w-60 néztem olajnyomást is de kiderült hogy ezekkel a normás olajnyomásnál magasabb az olajnyomás
Félreértettél. Annyit akartam mondani, hogy a 10W-s olaj nem esik 10-15 cSt alá üzemi hőmérsékleten.
Az üzemi hőmérséklet idején 16-18 cSt az olajak viszkozitása, ami megfelelő.
Extrém körülményeknél, elmelegedésnél ez akár 3-4 cSt-re is leeshet amikor is túl vékony lesz az olaj, de ehhez igazán nagy hőmérsékletre van szükség.
A 20W-s olajnak annyi előnye van a 10W-sel szemben, hogy extrém körülmények között nem 3-4, hanem 5-6 cSt-ig süllyed, lejebb nem.
Viszont.
A hidegindításnál ami kritikus, pl 20 C-fok esetén a 10W-s olaj 160 cSt, a 20W-s viszont 250 cSt, vagyis túl sűrű és kifogásolható kenést ad a motornak a kritikus indítási, bemelegedési időben.
Értelemszerűen hideg motornál is van analogia.
http://youtu.be/M6JpU_I078M
http://www.mazda-auto.hu/motor...
A GS léghűtéses. Ne a folyadékhűtésesek receptje alapján válasszatok "vért" a motornak. A 10W-40 nagyjából 30 fok külső hőmérsékletig elégséges. Annál meg hamar ott leszünk. A folyadékhűtéses motorok üzemi hőmérséklete 90 fok körüli... a levegősé meg 110. Pötty különbség van. A cSt ismerete szép dolog, az is tény, hogy hidegindításnál károsodik leginkább a motor, de azért az sem árt, ha üzem közben sem "víz" folyik a járatokban. Akkor is lehet nagyot koptatni a fémen, ha "elvékonyodunk" menet közben.
A tapasztalat az, hogy a 15W-50 tökéletes a GS-be. Ezt néhány 100.000 kilométer itteni tapasztalat is alátámasztja mindenféle tudomány nélkül. Az ideális állapot elérhetetlen... hiszen nem cserélünk motorhőfoktól függően olajat 10 percenként.
én szerintem a 10w-40 teljesen jó de a legjobb az 5w-40 lenne, én ilyet akartam de sajna nem kaptam így motul 300v 10w-40 lett beleöntve.Eddig nekem volt Castrol actevo 10w-40, Castrol r1 10w-50,Motorex 10w-60 néztem olajnyomást is de kiderült hogy ezekkel a normás olajnyomásnál magasabb az olajnyomás
Tud vki ajánlani helyet Bp-n vagy környékén ahol telószárat javítanak, vagy esetleg sérülésmentes használtat lehet kapni?
Jó pár éve csúsztam vele és valszeg kapott 1 kicsit, mert ahogy kicserélem a szimcsót kevéske idő múlva már folyik is.
Még 1 kérdés: Van vki, aki rakott a gépébe progresszív rugót? Nagyon gondolkozom rajta, ha már 1x felújítom rendesen az első telót.
Előre is köszi
+ 4000.- a tartó hozzá, saját gyártmány, de szuper
Félreértettél. Annyit akartam mondani, hogy a 10W-s olaj nem esik 10-15 cSt alá üzemi hőmérsékleten.
Az üzemi hőmérséklet idején 16-18 cSt az olajak viszkozitása, ami megfelelő.
Extrém körülményeknél, elmelegedésnél ez akár 3-4 cSt-re is leeshet amikor is túl vékony lesz az olaj, de ehhez igazán nagy hőmérsékletre van szükség.
A 20W-s olajnak annyi előnye van a 10W-sel szemben, hogy extrém körülmények között nem 3-4, hanem 5-6 cSt-ig süllyed, lejebb nem.
Viszont.
A hidegindításnál ami kritikus, pl 20 C-fok esetén a 10W-s olaj 160 cSt, a 20W-s viszont 250 cSt, vagyis túl sűrű és kifogásolható kenést ad a motornak a kritikus indítási, bemelegedési időben.
Na most jól kimagyaráztam magam.
Szégyelljed el magad, rossz illatú tanuló! (büdös kölök)
Üdv itt! És sok kellemes km-t!
Beszerezzem az olajat és a szimmeringet ?