Ha nincs vele gondod, és jelenleg nem indokolt a csere (6000km) akkor fölösleges.
Ez főleg akkor gáz ha már eleve döglödik az akkud....mert úgy járhatsz mint Én.....
Mikor kell akkor nem fog indulni a gép, és biza elkéssel:-))))
Egy 20w40-es 25 fokban úgy viselkedik, mint egy 10w40-es 35 fokban.....
Nyáron pedig ugye mi is hűti a motort?
Nos a kb 100 fokos napfény nem.....az "ízzó" levegő szintén nem.
Én mikor megyek haza egy jobb nyári napon, akkor van rajtam egy póló és egy protektoring.....
biza néha 140 kell ahoz, hogy a menetszél engem hűtsön, ne egy forró motort.....
Ha tehetném akkor 30w70-es olajat tennék nyáron a motorba
Szóval hőfok - vizkozítás....ennek fügvénye az olaj.
De ha most betszed a 20w50-est, akkor nem biztos, hogy holnap el is tudsz vele indulni.
Erre legjobb példa a 2006-os BBT2 túra. Van 20 tanúm:-)
Napközben 30 fok.....ellenben a Bohinj-tónál reggelre lett 6.
Jégeső, eső, pára..... alig indult el a motor.....mert ugye az olaj besűrűsödött.
Ezért montom, hogy 20w50-es laj akor jó mikor már a hajnalok is legalább 15 fokosak.....
Alatta 10w40....
Vízhűtésesnél már nincs ilyen jelentősége, hiszen ott van PLUSZ VÍZ HŰTÉS.....
A banditba 10w40 van télen-nyáron....
De abban is a 2006-os olajos verzióban is jobb nyáron a 20w50-et használni.
Hidd el - ha Én nem tudom, akkor senki nem tudja......pár túrát....úgy 100.000km távolságban már szerveztem az elmúlt 6 évben:-) Ilyenkor egy eshetőség van.... az utolsó megállónál dob neked valaki (akár Én) egy SMS-t, hogy pl. most indultunk Tésről....
Ez a gurulás most nagypapás lesz.....szóval előre borítékolom nektek, hogy lesznek páran akik majd ezt sérelmezik:-))))
Sajnos mindig van akiknek túl gyors, vagy túl lassssssú a tempo. Nekik csak annyit: SZÓLJ hogy lelépsz, és enged ki a pacikat:-)))
A "szólj" értelmszerű....ne kelljen keresgélni senkit az árokba......
Mivel az 1-esen megyünk sokat - és arra mindig sok a yard - eleve nem áll szándékomba ezt a qurva kormányt támogatni 30-50.000ft-al:-)
A mellékútak meg nem mindig engedik meg még a megengedett sebességet sem:-)
Pár olajcserét megcsináltam a Gs-en (3 év = 68.000km)
Hidegbe (15 fok alatt) használj 10w40-et, különben az akkudat nyírod ki, hiszen a "beállt" olajba nehezebb megforgatni a gépet.
20 foktól nyugodtan használhatsz 20w50-et.....
Én Valvoline Durablendet, és Valvoline Motorcycle olajat használtam - mivel jó árban volt annó....
Ha most még Gs-em lenne akkor ActEvo Xtra menne bele, mert azt tudom jó áron beszerezni (1700ft/L)
na megvolt az idei első motorozás. 50 km.
kifujattam a kicsikét, és ugy néz ki, sikerült minden hibáját kiküszübölnöm a télen.
nagyon szeretett gurulni most, olyan hálás volt. és a büdös is abbamaradt, mostmár hiperszuper
csak ne lett voltna olyan hideg. kocsmába betérve teát kellett innom
Még mindig én a kormány-átalakítással.
Találtam az ebay-en egy ilyet: http://cgi.ebay.com/ebaymotors...
Ránézésre ez rámenne a 2000-es évjáratú, csutkakormányos motoromra (lásd csatolt képet)
Aztán már csak egy túrakormány kell, esetleg hosszabb kuplungmadzag, és egy szerelő, aki le-és feldobja nekem a cuccot, vagy tévedek?
Még én sem mentem együtt nagyobb társasággal, de idén már fogok. Csak tavaly vettem a motoromat, de vagy esett a hétvégén, vagy pont nem értem rá a társasággal motorozni. ElBlue-Diablo túraterve elég jónak tűnik!
Van egy jóbarátom, aki szintén most pattan motorra, őt is hívom.
castrol actevo 20w50!
szervízes aztmondta h ők is azt rakják ezekbe és énis azt raktam és ahogy én tudom mindenki más is!
talán mert léghűtéses és nyáron szeret főni mármint az olaj.
0.5 fokba mentem 40Km-t és a kezem szétfagyot, megálltam és gondoltam na majd a mocin felmeleítem ....hát inkább a fagyásos fájdalom mint az égési sérülés
reméljük megjön addigra a jó idő.
egy buta kérdés: szeretnék együtt motorozni nagyobb társasággal de még kezdő vagyok és nagy falat lenne nekem az egész kör. Lehet csatlakozni Nádasdladánynál? Ha igen kb mikorra ér oda a tömeg?
1., MIvel benzinkúton találkozunk - MINDENKI TANKOLJON TELE! Útközben lesznek kútak, de ne szívassuk a többséget.
A második tankolás ZIRC-en lesz (kb 200km)
2., eszem-iszom házilag. Vagyis ismét nem állunk meg egy étteremnél sem:-)
3., Mivel sokan elsőre mennek ekkorát, így elsődleges a biztonság! Fő és mellékútakon megyünk, így nem lesz száguldozás.
MINDENKI a saját maga ritmusában haladjon.
Aki "kezdőnek érzi magát" az mindenképpen a felvezető mögé álljon be. Én nem láttok hátra csak 2-3 motort....vagyis ha beáll 10.-nek akkor ne csodálkozon, hogy nem láttom, hogy lemaradt.
4.,
Kicsit nézen utána, hogy a FŐ megállóhelyek merre vannak - így ha lemaradna mégis, akkor sem téved el.
Ezek:
Tatabánya, Turul kilátó (Az 1-es haladva ki van táblázva)
Tata, vár (a tó melett keresd)
Zirc, Mol benzinkút (a 82-es mellett van)
Tés, szélmalmok (ha nincs sár) (az egyetlen fő úttal párhuzamosan van, haladási irány szerint jobbra)
Nádasladányi kastély (a fő út jobb oldalán)
Velence, Cápa (a 7-es főút jobb oldalán)
Térkép, GPS csak előny.....
5., Haladás Zipp-zar alakzatban.
Aki fényképezni, videózni akar menet közben azt kérem, hogy az esetleges előzéseket, behúzódásokat NAGY FIGYELEMMEL tegye meg. Senkit ne kényszerítsünk vészfékezésre, vagy hirtelen manőverre.
6., CSAK kifogástalan műszaki állapotú motorral induljon el. Nem lenne célszerű lerobbani az út mellett, és így feltartani bárkit is.
Gumik, fékek, hűtés, olaj.....stb.
Na az a bajj a lezárt huzat.Tudom,hogy igy jó fütteni dehát szakmailag meg nem jó.De mint álltalában mindennél az elmélet meg a gyakorlat nem eggyezik.A koromtalaníttó az jó de a szurok ellen az sem jó.De mint tudjátok a korom az el nem égett fa ugyhogy ha normálissan hagyjátok égni végig akkor nincs lyen gond
Van egy koromtalanító cucc (mondjuk több márka létezik...), valami kristályos szerkezetű (háztartási boltokban, tüzépen lehet kapni) azzal nagyon jól karban lehet tartani a kéményt. Ha már jól ég, bele kell dobni a tűzbe és kékes lánggal égve leszedi a kormot. Próbáld ki, nekem bejött
Nemrég vásároltam egy 2004.-es GS 500-as motort és Blue "útmutatása" szerint a kipufogót szerettem volna lefesteni de sajna a belső két csavar annyira beégett, hogy szinte lehetetlennek tűnik azt megmozdítani. Hogy jobban hozzáférjek levettem a beragadt csavar alatti 2db 10-es anyával fogatott csövet is ahol természetesen a tömítés is szétment. Nem tudom pontosan mi a neve ennek a fajta tömítésnek és hogy mivel pótolható esetleg.
Ha valaki volt már hasonló cipőben és megosztaná velem tapasztalatát azt nagyon megköszönném ugyanis mindenféleképp szeretném levenni a kipufogót mivel az előző gazdája igencsak elhanyagolta.
Ez főleg akkor gáz ha már eleve döglödik az akkud....mert úgy járhatsz mint Én.....
Mikor kell akkor nem fog indulni a gép, és biza elkéssel:-))))