A fentiek nem kizáró okok az évadnyitón való megjelenésedre, tehát gyere és kész! Mindenkit megvárunk, nem is szabad olyan tempóban motorozni, amiről úgy érzed nem biztonságos neked.
Ezek a blokkok 90 fokos elrendezésű V motorok. Az, hogy a front- henger jobban előre dől, csupán azért van, hogy jobban elférjen, a súlypont lejjebb legyen.Ezen felül a soros motorok hengerei is előre dőlnek kicsit a vibráció csökkentése érdekében. Szerintem nincs egyéb oka. Nem gondolom, hogy szépészeti megfontolásai is volnának.
Őőő. Ezek után nem merek évadnyitóra menni . Eddig se mertem, mert szerintem a fórumon én vagyok a leglassabb motoros és mint azt itt valaki egyszer megjegyezte, talán az egyetlen, aki nem tudja megy-e a motorja 130-nál gyorsabban . Viccet félretéve:
A kérdésem is félreérthető volt, úgy látom.
Igazából úgy szólt volna, hogy jobb-e, hogy az egyik henger egész előre áll a másik meg szinte felfelé, mint egy HAGYOMÁNYOS V-motor esetében? Tehát jobb-e, hogy a motor tulajdonképpen nem "V", hanem "L". Van-e ennek valami előnye/hátránya? Vagy csak design az egész.
Ez A V MOTOR! Nem a Guzzi elrendezés!
Mi az, hogy csálén állnak benne a hengerek? Az egész szekció nevében ezt visszautasítom! Sőt! Ugye jössz évadnyitóra?
Viccet félretéve: nem csak design! Más a gyújtástérképe is, mint a soros motoroknak. Ettől fogva nyomatékosabbak, de alacsonyabb fordulaton adják le a teljesítményt is.Van még egy rakás különbség, utána tudsz olvasni, de szerintem meg kell próbálni, attól jobb jellemzés nincsen. Van abs-es is.
Olyan szívesen vennék én is egy naked SV-t ha nem ilyen "csálén" állnának a hengerek benne.
Ennek a furcsa hengerelrendezésnek amúgy van valami előnye vagy csak design? Ez gyakorlatilag egy elfogratott V motor, nem?
Ebből már van ABS-es is, ugye?
Ez engem is érdekelne. Ezzel kapcsolatban mi a tapasztalat?
- Városban mennyire gáz? Mert én városban elég sokat használom (Budapest).
- Nem zavaró, hogy esetleg többet kell váltani? Illetve gondolom így városban a 6-os ki is esik a pakliból...
- A gyorsulás nem romlik érezhetően?
Stb.
Autópályán és az alföldön elhiszem, hogy jó, de városban milyen? Vagy egy szeprentinen felfelé. Én is sokat gondolkodom a cserén, de ezek a dolgok mindig visszatántorítanak tőle.
Beütött a keresőbe hogy FRPéter....és kidob mindent.
Az SV-s oldala is nagyon jó.....
Szerintem róla volt itt szó.....legalábbis nála is lehet sok dolgot beszerezni tudtommal.
Pontosan ez a helyzet, a gyerek imádja, úgy, ahogy van!
Semmi szükségét nem érzi a módosításnak, úgyhogy nekiállt az apja ízlésének átalakításának...meg kell mondjam, halad vele. Nekem is inkább szokatlan, mint rossz, hiszen én is a DL-hez viszonyítok. Az meg ugye egészen más...De barátkozunk én és az SV! ...még ha tartós szerelem nem is szövődik, gyanús kalandok látszanak azért...
Említetted korábban, hogy van egy srác az SV fórumon, aki láncszettben tudna segíteni...-on-line csomagküldés talán...? (Nem tudom például a gyári kerekek pontos paramétereit...) Ha erről írnál pár hasznos infót, megköszönném!
A fogyasztás miatt én is gondolkodtam már rajta, viszont ez szerintem csak inkább országúti használatnál oldható meg, nekem pl. a sok-sok dugóban lépésben csorgásnál az a -600 fordulat szinte folyamatos kuplungcsúsztatást jelentene, 2000 alatt azért már nagyon nem szeret menni a 2 henger...
Elég sportos az üléspozíció.Meg lehet szokni a lába nyakban csukló a térdnél majompózt is de nekem nem fűlött a fogam hozzá úgyhogy maradt a köztes megoldás és lett egy csupasz gépem.Pedig idomos volt.
Embere válogatja de 2-3e után már nem fáj az ember csuklója.Igaz néhány tulaj élből túrásít egyens kormánnyal és vagy megfúrt villahíddal vagy híd cserével.
De ha a fiúnak bejön a sportos dolog akkor semmi gáz.
Első körben a modositás az volt, hogy hátul 4 foggal kisebb lánckerék volt, ez kb 600-as fordulatszám esést jelent. A bibi az volt vele, hogy a lánc lejjebb került, és nagyon surolta a felső láncvédö müanyagot. Második körbe, egy foggal nagyobb lánckerék került előre, és két foggal kisebb hátra, a fordulatszámesés ugyanennyi. A tapasztalat, hogy kb 4-5 dl benzinnel kevesebbet fogyasztott százon. A gyorsuláson nem vettem észre különbséget, de nem tudott hatodikban elmenni 180-ig, de ez nem is volt szempont. Föleg a fogyasztásra és a motor kimélésre mentem rá. A tapasztalat, hogy elöl egy fog többlet 400 fordulatos esést jelent, hátul egy fog kisebb 200 fordulatot jelent.
Viktor módosított áttételt, hogy 6-ban kevesebbet forogjon a motor. Majd mond infót... azt hiszem egy mérettel kisebb hátsó lánckerékkel oldotta meg. Spórolt vele 2-3 deci benzint 100-on. Biztosan elmeséli a tapasztalást.
Alkohol? Sosem iszunk!
Kicsit hazudósak vagyunk, de inni? Áááá! Sose!
Köszi a gratulációt! Hát persze, tesztelem. Én hoztam haza úgy, hogy előtte nem ültem még SV-n. Nagyon meglepett, annyira kellemes motor! Csak az üléspozíció valami nagyon furi, nem hiszem hogy nekem való...Fél óra egyszerre elég. De amúgy mindenben "nagyon ott van"!
Ezek a blokkok 90 fokos elrendezésű V motorok. Az, hogy a front- henger jobban előre dől, csupán azért van, hogy jobban elférjen, a súlypont lejjebb legyen.Ezen felül a soros motorok hengerei is előre dőlnek kicsit a vibráció csökkentése érdekében. Szerintem nincs egyéb oka. Nem gondolom, hogy szépészeti megfontolásai is volnának.